- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Als hij de bal kwijt kon deed ie dat ook.

The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Die discussie gemist, maar heb &L nooit echt betrapt op Feyenoord bashen. Als er iets positiefs te zeggen viel over Feyenoord deed ie dat ook. Alleen komt ie daar de laatste tijd niet echt aan toe
.
Dat zeg ik. Maar NR wil me niet geloven 
Nou oke, positief aan Feyenoord vind ik dat ze wel veel mensen plezier bezorgen tijdens de wedstrijden. Alleen zijn het dan niet de eigen supporters 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Ik zeg ook niet dat A&L aan Feyenoord bashen doet (hoewel hij dat wel doet natuurlijk, met z'n Knudde-plaatje telkens
, maar dat soort dingen moet kunnen).
Ik zeg dat hij wedstrijden van Feyenoord (en Ajax) niet op een objectieve manier kan bekijken. Maar goed, dat kan ik ook niet helemaal. 
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ajax bekijk ik inderdaad wel ietswat gekleurd. Al klaag ik wel als het nodig is, zoals vandaag.
En dat plaatje vind ik gewoon grappig 
Speciaal omdat je er nog om vraagt:

Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Gelukkig geldt hij niet voor deze week. 
Maak van Feyenoord "Ajax" en van die 1 een 3.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Zit je weer aan de melk?
Waar slaan dit soort oneliners nou weer op?
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
dat kan ik ook niet helemaal.
Lijkt me het understatement van het jaar 
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Lijkt me het understatement van het jaar
Zou mooi zijn dat jij dat ook eens toe zou geven.
Dat zou nog een groter understatement zijn. 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Zou mooi zijn dat jij dat ook eens toe zou geven.
Dat zou nog een groter understatement zijn.
Ik heb nergens gezegd dat ik objectief ben.. volgens mij is niemand dat hier.
PS: Feyenoord is nog vele, vele malen slechter man 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ajax baalt: "Hopelijk was dit de laatste keer"
(jhedmedia) Na zeges op AC Milan, Vitesse, AZ en Feyenoord leek Ajax de weg omhoog ingeslagen te hebben, maar FC Utrecht drukte de ploeg zondag hardhandig met de neus op de feiten. In de Galgenwaard werd Ajax met maar liefst 3-0 verslagen en dat was niet eens onterecht of geflatteerd. "Op bijna geen enkele positie waren wij vandaag beter dan onze directe tegenstander", aldus Jan Vertonghen.
Ajax werd in Utrecht vanaf minuut één weggeblazen. FC Utrecht zat er fel op, gaf Ajax geen ruimte, vocht voor iedere meter en stapelde kans op kans. Dat het halverwege de partij 'slechts' 2-0 stond, was eigenlijk slechts een magere weerspiegeling van de krachtsverhoudingen. "Voor rust werden we bij vlagen overlopen", stelt Vertonghen vast. "We konden nergens een bal vast houden, waardoor we geen rust in ons spel krijgen. FC Utrecht was beter en had zelfs nog vaker kunnen scoren."
De Belg snapt weinig van de collectieve off-day van zijn ploeg. "Voor mij kwam het niet als een verrassing dat FC Utrecht zo sterk begon. Je weet dat wedstrijden hier, als Ajax zijnde, altijd lastig zijn. Maar toch leek het wel alsof we niet zorgvuldig genoeg waren. De tweede helft was iets beter, maar dat kwam misschien ook omdat FC Utrecht ons daar de ruimte voor liet. Toch creëerden we toen ook bijna niets."
Vertonghen trekt een pijnlijke conclusie: "Op bijna geen enkele positie waren we vandaag beter dan onze rechtstreekse tegenstander. Op die manier wordt het heel moeilijk om een wedstrijd te winnen. Wat dit voor onze titelkansen betekent? Nou, we laten weer drie punten liggen. Dat is ons dit seizoen al te vaak gebeurd. Hopelijk was dit de laatste keer, anders wordt het kampioenschap een heel lastig verhaal."
Ook doelman Maarten Stekelenburg erkent dat de zeperd in de Galgenwaard de titelkansen van zijn ploeg niet bepaald goed gedaan heeft, zeker omdat PSV en Twente wél wonnen. "Een slechte dag kan er een keer tussen zitten, maar het is zuur dat je dan ook meteen verliest. Je moet de professionaliteit hebben om ook in slechte wedstrijden de boel achterin dicht te houden. Om dan zo te verliezen is pijnlijk, zeker als je kampioen wil worden."
"Maar goed, we moeten verder", vervolgt de aanvoerder. "Iedereen moet voor zichzelf kijken wat er goed en wat er slecht gegaan is en daar van leren. We hebben een jonge ploeg waar veel rek in zit, maar we moeten echt stabieler gaan presteren."
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Grunn
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Daarom
.
Een ploeg als Ajax die boven Grunn staat. 
gizmo_o
-
- 1390 berichten
- 241 stemmen
Inter doet bod op Luc Castaignos
Internazionale heeft een officieel bod uitgebracht op spits Luc Castaignos van Feyenoord.
"Inter heeft de uitkomst van onze eerdere gesprekken over en met Luc op papier gezet", aldus Beenhakker, technisch directeur bij Feyenoord. "Het is wel de bedoeling dat Castaignos nog anderhalf jaar bij ons blijft spelen."
Overigens lijkt de club uit Rotterdam middenvelder Karim El Ahmadi kwijt te raken. De 25-jarige Marokkaan staat in de belangstelling van Al-Ahli. El Ahmadi staat open voor een avontuur in Dubai, maar zeker is de transfer allerminst.
Bron: NOS Sport - Inter doet bod op Luc Castaignos
Feyenoord meldt zich bij SC Heerenveen voor Dost
Maandag, 24 januari 2011 om 07:30
Feyenoord hoopt zich nog deze maand te kunnen versterken met Bas Dost. De Rotterdammers gaan ervan uit dat Karim El Ahmadi naar Al-Ahli uit Dubai vertrekt en een deel van de transfersom die hieruit voortkomt, wil de club investeren in de bankzitter van SC Heerenveen. Volgens AD/Sportwereld heeft Feyenoord zich reeds gemeld in Friesland; de club heeft dat bevestigd.
El Ahmadi vloog zondag, een dag na de teleurstellende nederlaag tegen De Graafschap, naar Dubai om een kijkje te nemen bij Al-Ahli. Feyenoord verwacht de transfer maandag af te kunnen ronden; in eerste instantie gaat de middenvelder op huurbasis in het Midden-Oosten aan de slag, maar vervolgens kan Al-Ahli hem voor een reeds afgesproken transfersom definitief overnemen.
Er komt zodoende wat geld vrij bij Feyenoord, dat bovendien met Internazionale praat over een transfersom voor Luc Castaignos. De komst van Dost zou daardoor mogelijk gemaakt moeten worden: de aanvaller verruilde afgelopen zomer Heracles Almelo voor Heerenveen, maar is daar tot zijn eigen frustratie vaker bankzitter dan basisspeler.
Heerenveen-voorzitter Robert Veenstra liet eerder al weten dat een vertrek van Dost niet uit te sluiten was en Feyenoord wil nu werk maken van de komst van de jeugdinternational. De Rotterdammers nemen het daarbij op tegen aartsrivaal Ajax, dat naar verluidt ook interesse heeft in Dost, als mogelijke vervanger voor Luis Suárez of Mounir El Hamdaoui.
Bron: Voetbalzone - Feyenoord meldt zich bij SC Heerenveen voor Dost
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Hopen dat Dost komt, versterkingen zijn altijd welkom.
En als ik Feyenoord was zou ik Castaignos alleen verkopen als hij nog een tijdje hier speelt, met van Beukering heb je anders maar 1 spits..
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Castaignos blijft nog wel een tijdje. Dat wil hij zelf heel graag.
Zou wat zijn als Dost komt. Onverwachts nieuws. Nog geen wereldspits ofzo, maar op dit moment wel meer spits dan Castaignos en v/d Beukering bij elkaar.
Ajax zal natuurlijk wel een hoger salaris kunnen bieden. Nu maar hopen dat Dost een hekel heeft aan die club, maar dat zal vast wel. 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Bij Feyenoord komt hij in tegenstelling tot bij Inter aan spelen toe.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ha, Dost heeft voordat hij naar Heerenveen ging al laten weten Ajax als bijzonder mooie club te zien. Alleen achtte hij zichzelf niet meteen rijp voor de stap Heracles-Ajax.
Ik geloof ook nooit dat Dost naar Rotterdam gaat. Niet vanwege bovenstaande, maar omdat ze hem niet kunnen betalen en omdat Feyenoord ipv Heerenveen tegenwoordig gewoon een stap omlaag is. Moet je eerlijk in zijn. Spelers kijken echt wel wel verder dan stadion en achterban. Salaris en sportieve ambitie tellen zwaarder.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
De reden dat Dost weg wil, is omdat hij wil spelen. Bij Feyenoord krijgt hij een basisplaats, bij Heerenveen komt hij nauwelijks aan spelen toe. Dus voor hem is het wel een sportieve vooruitgang.
Als Ajax hem écht wil hebben, zal Dost wel naar Ajax gaan. Feyenoord krijgt wel geld van de aanstaande transfers van El Ahmadi en Castaignos (waar Feyenoord 1 miljoen aan verdient > groot gedeelte gaat naar investeerders talentpool).
En verder is Feyenoord op dit moment een stap omlaag, maar dat kan volgend jaar of over 2 jaar zo weer anders zijn.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Spelers kijken overigens niet ver in de toekomst. Net of Dost de behoefte heeft om de komende 2 jaar tegen degradatie te strijden of hoogstens een marginale middenmoter te zijn als clubs met meer sportieve toekomst hem ook willen.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Feyenoord blijft een mooie club.
We zien het allemaal wel. Ik zou het ook geen ramp vinden als hij niet komt.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Feyenoord blijft een mooie club.
We zien het allemaal wel. Ik zou het ook geen ramp vinden als hij niet komt.
Net als Ajax en Heerenveen 
En dat laatste kan ik begrijpen. Wie heeft er nou behoefte aan een echte goalgetter als je Castagnois en de Burgerking al in je selectie hebt zitten? Shit, nu bash ik Feyenoord toch weer

Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Genoeg andere spitsen op de wereld. Denk dat El Hamdaoui en Suarez ook wel graag bij Feyenoord willen spelen. 
Big-T
-
- 556 berichten
- 395 stemmen
Spelers kijken overigens niet ver in de toekomst. Net of Dost de behoefte heeft om de komende 2 jaar tegen degradatie te strijden of hoogstens een marginale middenmoter te zijn als clubs met meer sportieve toekomst hem ook willen.
Hij wil spelen en dat kan niet iedere week bij Heerenveen en Ajax,
en of Heerenveen een stap hoger is is maar net hoe je het bekijkt, sportief misschien wel maar de andere redenen niet natuurlijk.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik zei ook sportief gezien. Jullie overschatten de Kuip en het legioen wat dat betreft soms een beetje. Dat is geen bepalende factoren om voor Feyenoord te kiezen als andere grote clubs je ook willen, die sportief een stuk stabieler zijn.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Salaris is de grootste reden voor een speler om te komen, dat lijkt me logisch. En die sportieve prestaties zijn ook inherent aan het salaris, want als je opvalt bij een team, dat goed speelt, dan komt er vanzelf buitenlandse interesse, met een... juist... hoger salaris. Ook vanwege die reden is spelen erg belangrijk. Daarnaast vind ik hem totaal geen Ajax-spits, daar zal hij op de bank terechtkomen.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Ik zie er op zich wel een Ajax spits in. Hij is op zich een aardig aanspeelpunt, kan combineren en weet ook te scoren. Ik weet alleen niet of hij genoeg kwaliteiten heeft voor Ajax. Met oa El Hamdaoui staat er kwalitatief gezien best wel een goede spits. Of Ajax moet hem natuurlijk gaan verkopen. In Nederland vind ik dan Dost wel 1 van de beste alternatieven die haalbaar zou zijn als David Villa of Samuel Eto'o onhaalbaar zouden zijn.
Nicolage Rico
-
- 20222 berichten
- 2367 stemmen
Als ik Ajax was zou ik gewoon voor David Villa gaan. Dat is toch het broertje van de David Villa die bij Barca speelt?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.