- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Het grote voetbaltopic
Het grote voetbaltopic
Quido
-
- 14649 berichten
- 6106 stemmen
Er is een reden dat ik niet zo lang geleden heb gezegd niet meer op jou te reageren en dat is dus precies hierom. Ik heb nota bene in dit topic gemeld dat ik het bijzonder spijtig vond de wedstrijd Barca - Madrid niet te kunnen kijken omdat ik juist die avond in de studiebankjes moest zitten. Dat is allemaal keurig in dit topic te checken (zul je ongetwijfeld doen).
Dit is een uitzondering, vanaf nu reageer ik definitief niet meer op jou omdat je het constant nodig vindt met rare beschuldigingen mij in jouw befaamde anti-Ajax hoekje te moeten zetten, ik ben daar wel klaar mee. Ik zou je dan ook gewoon nogmaals willen verzoeken ook niet meer op mij te reageren. We weten nu wel een keer dat je alles wat niet in een Ajax-pyama slaapt hevig wantrouwt. Ik geloof het nu wel een keer.
Op je psychologische benadering van mijn wezen (anti-Ajax hoekje, Ajax-pyjama) ga ik maar niet in.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Dat zeg ik toch ook niet? Maar pak die voorpagina die ik hierboven post er even bij. Dat gaat toch nergens over? vd Boog loopt gewoon met de corteo mee, als zijn kids bedreigd zouden worden zou hij echt niet mee lopen hoor 
Er wordt gedaan alsof 410 een criminele organisatie is. Dat gaat natuurlijk nergens over. Alsof zij zich bezig zouden houden met het intimideren van een aantal kids. Die hebben zoveel meer te doen, wat dacht je van het aantal studerende jongens in de kern van 410. Dat zijn er heel veel hoor!
Derksen is overigens ook niet bepaald iemand die goed ingelicht is over het supporterswereldje. Ik moet het zo nog horen, maar het woord capuchon zal vast wel vaak voorbij komen zometeen. Lekker objectief ook weer.
Hoeveel van de 1600 seizoenkaarthouders op 410 zouden echt crimineel zijn otherfool? Er zullen ongetwijfeld cokesnuivers, herrieschoppers(ook tuig wat mij betreft) e.d. tussen zitten, maar dan scheer je gelijk een grote groep over een kam. Van die 1600 seizoenkaarthouders zullen er minstens 1300 uit de rest van het land komen die niet actief met 410 betrokken zijn.
Dan houd je 300 over, die zullen uit de omstreken van A'dam komen, maar echt harde kern is het ook niet. De echte kern van 410 bestaat uit een mannetje of 50, maar hooligans zou ik ze ook niet noemen. Aangezien er mensen constant met de site, merchandising, videobeelden(voor de dvd), tifo acties bezig zijn. Mensen hebben het veel te druk om hier mee bezig te zijn joh. Dit zijn echt individuen waar ze het over hebben, honderden is echt een lachertje. Zo gegroepeerd zijn ze nou ook weer niet tegenwoordig.
Ik vind het alleen jammer dat nauwelijks iets meer op feiten gebasseerd is tegenwoordig. Is het nou zo raar om te zeggen van mij dat ik het echt gek vind dat er geen arrestaties o.i.d. zijn verricht. Als alle namen bekend zijn, waarom wordt er dan niet tegenop getreden? Dit kan toch niet anders zijn dan een broodje aap verhaal?
De NRC komt natuurlijk niet zomaar met een broodje poep. En ja, ik geloof een respectabele krant eerder dan één of ander al dan niet hooligan-vak in de Arena. En van die 1600 zal toch zeker de grote meerderheid een strafblad hebben, als mijn vooroordeel me niet in de steek laat...
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Snap ook niet waarom de media opeens zo blind vertrouwt worden. Media staat er juist bekend om dat ze gekleurd zijn. Bekijk alle kwesties in de wereld maar(Amerika, Israel/Palestijnen), er wordt juist heel selectief met de nieuwsberichten omgegaan om een bepaald beeld bij de kijker/lezer/luisteraar te krijgen.
Objectiviteit is echt ver te zoeken in veel media.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
De NRC komt natuurlijk niet zomaar met een broodje poep. En ja, ik geloof een respectabele krant eerder dan één of ander al dan niet hooligan-vak in de Arena. En van die 1600 zal toch zeker de grote meerderheid een strafblad hebben, als mijn vooroordeel me niet in de steek laat...
Ik lees daar een waardeloze quote van Coronel, onze eerste klas huichelaar die geen enkel belangrijk punt uit zijn bloedeigen rapport heeft nagekomen(scouting, jeugd, hoofdtrainer). Lekker betrouwbaar inderdaad.
En je vergist je echt over 410, er staan zelfs omaatjes op het vak joh. Zelfs in het fanatieke gedeelte waar ik ook sta. En ja, ik verbaas me er zelf ook over 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Snap ook niet waarom de media opeens zo blind vertrouwt worden. Media staat er juist bekend om dat ze gekleurd zijn. Bekijk alle kwesties in de wereld maar(Amerika, Israel/Palestijnen), er wordt juist heel selectief met de nieuwsberichten omgegaan om een bepaald beeld bij de kijker/lezer/luisteraar te krijgen.
Objectiviteit is echt ver te zoeken in veel media.
Jij vindt die objectiviteit wel in 'vak 410'?
De NRC is een serieuze krant, die komen op maandagochtend echt niet samen om te vergaderen 'goh wat kunnen we nu eens voor Anti-Ajax stukje schrijven. Laten we het eens op bedreigde kinderen gooien'. Hoe graag je dat misschien ook zou willen geloven.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Jij vind die objectiviteit wel in 'vak 410'?
De NRC is een serieuze krant, die komen op maandagochtend echt niet samen om te vergaderen 'goh wat kunnen we nu eens voor Anti-Ajax stukje schrijven. Laten we het eens op bedreigde kinderen gooien'. Hoe graag je dat misschien ook zou willen geloven.
Heb ik dat dan gezegd?
Maar kom nou op zeg, het staat zelfs op de voorpagina. Ik denk serieus dat hier druk van de gemeenten/politie achter zit om de supporters weer in een kwaad daglicht te stellen ja. Vanwege een voetbalwet of nieuwe maatregelen tegen supporters. Waarom zou je anders zo'n verhaal op de voorpagina zetten.
Hier zal ongetwijfeld een kern van waarheid in zitten, maar de manier waarop dit hele artikel gebracht wordt vind ik echt bijzonder stuitend en zwaar over de top. Vervolgens lees ik een quote van onze voorzitter die nergens op slaat, lekker genuanceerd ook. Vraag me af waar ze die aantallen vandaan halen.
Ik heb overigens nergens een statement van 410 verkondigd, ik weet niet eens hoe zij hier tegenover staan. Maar kan me niet voorstellen dat de leiding van 410 de boel bedreigt. Daarvoor gebeuren er teveel dingen die haaks staan op dit artikel.
Maar nu we het er toch over hebben
Over het lege PSV vak in de ArenA.
Door een grote treinstoring in Utrecht bij de NS heeft de supporterstrein niet kunnen rijden. Althans, niet volgens het 'boekje'. Anno 2010 zijn de veiligheidseisen niet meer te tellen en is acuut handelen not done. Supportersvervoer wordt helaas hoger ingeschaald dan de oude chloortrein. Het is dus gewoon te makkelijk om 1.200 supporters thuis te laten. 'Sorry jongens, ga maar lekker voor de buis kijken'.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Maar kom nou op zeg, het staat zelfs op de voorpagina. Ik denk serieus dat hier druk van de gemeenten/politie achter zit om de supporters weer in een kwaad daglicht te stellen ja.
Spijt me wel reppie, maar dan zie je achter iedere boom een vijand.
Er valt genoeg te zeggen over onze bestuurders en journalisten, maar hun verslag en mening acht ik in dezen relevant en ter zake doend. Zo'n verhaal wordt echt niet uit de duim gezogen (alsof de NRC zich daarvoor leent), hooligans zijn het schuim der aarde en verrotten de voetballerij van binnen uit. Zonder het jouw zo geliefde vak 410 zou Ajax er ongetwijfeld een stuk florissanter voor staan.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
En jij ziet achter elke supporter een vijand van de staat. V
raag me ook af waar jouw laatste zin op gebasseerd is. Dat slaat natuurlijk ook compleet nergens op. Alle steun die 410 de club heeft gegeven is onbeschrijvelijk. Binnen en buiten het veld!! En zo ook op het sociale vlak. Je hebt geen benul waar je het over hebt. Bijvoorbeeld een standbeeld realiseren voor onze grootste clubicoon ooit die van Ajax alleen een lullig naambordje op de tribune van de toekomst heeft gekregen. Wat een stelletje criminelen zeg
Die fans die de kids zouden molesteren, verkrachten en vermoorden op de schoolpleintjes zouden ze ook moeten verbannen en een gevangenisstraf geven.
Maar dat heeft echt niets, maar dan ook niets met 410 o.i.d. te maken. Dat zijn individuen!
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Vraag me ook af waar jouw laatste zin op gebasseerd is. Dat slaat natuurlijk ook compleet nergens op. Alle steun die 410 de club heeft gegeven is onbeschrijvelijk. Binnen en buiten het veld!!
Hoe lang bestaat 410 en hoe gaat het sindsdien met de club? 
Bijvoorbeeld een standbeeld realiseren voor onze grootste clubicoon ooit. Wat een stelletje criminelen zeg
Nigel de Jong schijnt goed voor zijn moeder te zorgen, maar is wel een crimineel.
Hoog Marokkaanse Tieners danwel Katholieke Priesters 'incidenten' gehalte...
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
En heeft dat met 410 te maken of met het kansloze bestuur? 
In januari wordt het 10 jarige jubileum gevierd, iets waar ze full-time mee bezig zijn nu. Ipv kindertjes molesteren 
happie
-
- 6252 berichten
- 426 stemmen
Nigel de Jong schijnt goed voor zijn moeder te zorgen, maar is wel een crimineel.
Maar voor zijn moeder is hij lief en dat is het belangrijkste in de wereld. Het is toch de vrouw, die je te wereld heeft gebracht.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En heeft dat met 410 te maken of met het kansloze bestuur? 
In januari wordt het 10 jarige jubileum gevierd, iets waar ze full-time mee bezig zijn nu. Ipv kindertjes molesteren
Als ze stellen dat de harde kern van Ajax een criminele organisatie is, gaat fat natuurlijk om de top. Laten we het houden op 70-200 man. De rest van dat vak zal er heus niets mee te maken hebben. En dat de leiders gewoon met het bestuur meelopen en niet hun kinderen bedreigen is logisch. Bij een criminele organisatie blijft de top altijd buiten schot. Voor dat soort zaken hebben ze hun voetsoldaten. Daarom is het een organisatie.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ach joh, het is dikke vette onzin. Op z'n allerhoogst zal er 1 mafkees een keer wat debiels hebben gedaan. Ik neem het echt totaal niet serieus. Het NRC is sowieso al bezig met een anti-Ajax campagne de laatste tijd lijkt het. In dit krantenknipsel gaat het blijkbaar opeens over VAK410 ipv de F-side:
(afbeelding)
Hoe het ook zij, als ik weer es zo'n foto zie van volwassen mensen die apengedrag vertonen (zoals die op de voorpagina), denk ik nog altijd; get a life. Vraag me ook af of daar wel de echte supporters zitten of meer de mensen die denken dat ze voor de gezelligheid moeten zorgen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
O jee, ik heb nog niet alles gelezen, maar Rep zal wel weer hooligans aan het verdedigen zijn, die kinderen in brand willen steken. Het is zeker weer niet waar allemaal?
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ricksen keert terug bij Fortuna Sittard
(Novum) - Fernando Ricksen keert definitief terug in het Nederlandse voetbal, bij Fortuna Sittard. De 34-jarige middenvelder tekent een contract tot het einde van het seizoen met een optie voor nog een jaar. Hij vertrok een jaar geleden bij het Russische Zenit Sint-Petersburg en was sindsdien clubloos.
Ricksen trainde al geruime tijd mee bij de club waar hij in 1993 zijn carrière begon. "Ik voel hier alleen maar warmte om me heen", zei de twaalfvoudig international tegen zijn belangenbehartiger Sport-Promotion. "Ik hoop dat ik ertoe kan bijdragen dat Fortuna behouden blijft voor de eerste divisie." Ricksen speelde eerder ook voor AZ en Glasgow Rangers.
kos
-
- 46715 berichten
- 8870 stemmen
Vak 410.
.
. die 18 jarige snotapen bedreigen het bestuur? Wehehe.
Onzin natuurlijk. Het gaat om F-side in het verleden.
Verder wel zwaar serieuze kwestie natuurlijk. Vooral ook om wat Van Hintum zei dat het eigenlijk vaak voorkomt in het voetbal. Wel complete onzin dat die lui dan allemaal geen aangifte doen onder het mom van 'het hoort er bij' en 'je doet er niks aan' .
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Ondanks kos zijn denigrerende opmerking heeft hij natuurlijk wel ernstig gelijk.
Alleen de F-side is ook niet meer wat het is geweest, dus het moet denk ik wel iets uit het verleden zijn geweest of dat het individuen zijn.
Als ik je verhaal zo lees kos kan je toch ook niet anders concluderen dan dat het onzin is? 
Als ze stellen dat de harde kern van Ajax een criminele organisatie is, gaat fat natuurlijk om de top. Laten we het houden op 70-200 man. De rest van dat vak zal er heus niets mee te maken hebben. En dat de leiders gewoon met het bestuur meelopen en niet hun kinderen bedreigen is logisch. Bij een criminele organisatie blijft de top altijd buiten schot. Voor dat soort zaken hebben ze hun voetsoldaten. Daarom is het een organisatie.
Maar dan heb je het over criminele organisaties. De leiders op 410 hebben allemaal de leeftijd van 25-30 en zijn nu ongeveer bezig met afstuderen.
Het NRC heeft het over hooligans en plakken toevallig een plaatje van Vak410, de fanatieke Ajax supporters op de voorkant van hun blad. Vervolgens lees je het artikel en praten de mensen ineens over leden van de F-side. Valt geen touw aan deze vorm van journalistiek vast te knopen.
O jee, ik heb nog niet alles gelezen, maar Rep zal wel weer hooligans aan het verdedigen zijn, die kinderen in brand willen steken. Het is zeker weer niet waar allemaal?
Ja, hooligans zijn echt vet stoer en mensen in elkaar slaan is echt de bom. Ik verdedig niemand, ik vecht alleen de betrouwbaarheid van het NRC aan met deze artikels. Aangezien dat artikel wel vol onzin staat.
Ik wil iemand van de politie o.i.d. aan het woord zien in zo'n artikel. Ik wil cijfers zien, ik wil zien dat er arrestaties zijn verricht. In plaats van dat lees ik een kansloze quote van onze egocentrische voorzitter die er puur uit eigenbelang zit. Dat artikel bevat echt zoveel kenmerken van een typisch broodje aap verhaal.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Van de jodenvervolging geloof je dus ook niks?
Dat de voorzitetr zo'n uitspraak doet lijkt me grond genoeg het serieus te nemen.
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
En dat de NRC het publiceert ook, natuurlijk. Dat is geen Telegraaf...
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Die opmerking maakte ik ook al eerder, als de Telegraaf het zegt is het onzin en hoef je het niet te geloven. Zodra het NRC het neerzet gelooft iedereen het opeens. Come on....
Daarnaast, media is altijd gekleurd en bericht niet vaak de (volledige)waarheid. Kijk alleen al naar het Israel/Palestijnen conflict. De waarheid krijgen wij in NL niet op het nieuws te zien hoor.
@NW
Zo'n voorzitter probeert de druk die er rondom zijn eigen persoon ontstaat te weerleggen door de schuld op de supporters af te schuiven. Vind je de timing van dit artikel ook niet merkwaardig? En als het over dit soort zaken gaat, waarom wordt er dan de voorzitter geïnterviewd, die het over honderden leden van de F-side heeft. De F-side is allang dood man, die gast weet niet eens waar ie het over heeft 
Nicolage Rico
-
- 20223 berichten
- 2368 stemmen
Die opmerking maakte ik ook al eerder, als de Telegraaf het zegt is het onzin en hoef je het niet te geloven. Zodra het NRC het neerzet gelooft iedereen het opeens. Come on....
Heeft gewoon met de manier van werken te maken bij beide kranten. NRC is ook wel een kwaliteitskrant.
En waar baseer je op dat je het totaal niet gelooft? Je noemt het constant onzin. Wat is jouw bewijs?
kos
-
- 46715 berichten
- 8870 stemmen
Ondanks kos zijn denigrerende opmerking heeft hij natuurlijk wel ernstig gelijk.
Alleen de F-side is ook niet meer wat het is geweest, dus het moet denk ik wel iets uit het verleden zijn geweest of dat het individuen zijn.
Als ik je verhaal zo lees kos kan je toch ook niet anders concluderen dan dat het onzin is? 
Ik geloof het best als ik de zeg maar 'andere' verhalen moet geloven dat dit idd iets is dat jaren geleden heeft plaatsgevonden. Ten tijde van Frank Kales als directeur.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
@NW
Zo'n voorzitter probeert de druk die er rondom zijn eigen persoon ontstaat te weerleggen door de schuld op de supporters af te schuiven. Vind je de timing van dit artikel ook niet merkwaardig?
Dat zou kunnen, alleen zijn dit soort zaken niet zo zeldzaam bij hooligans. Vandaar dat he tal snel waarschijnlijk gevonden word. Zag je ook bij de SCF destijds bij vd Herik. Die hebben ook dat soort bedreigingen geuit.
Al kan het dat Coronel zijn eigen hachje weet te redden. Maar jij vraagt om op basis van hard bewijs uitspraken te doen terwijl je dat zelf ook niet doet. Beetje krom, niet waar?
.
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Heeft gewoon met de manier van werken te maken bij beide kranten. NRC is ook wel een kwaliteitskrant.
En waar baseer je op dat je het totaal niet gelooft? Je noemt het constant onzin. Wat is jouw bewijs?
Ik sta elke week in het stadion, ik weet wie er op het vak staan. Ik weet hoe de supporterscultuur binnen Ajax in elkaar zit.
Daarnaast, ik geloof niet klakkeloos wat de media zegt. Ze hebben de afgelopen jaren immers zoveel onzin over de voetbalsupporters geschreven. Zoveel leugens, ja...dan sta je soms wel sceptisch tegenover zo'n krantenartikel.
Ik weet niet wat er waar van is, maar zeg nou zelf. Als jij dat verhaal zo leest, dan verwacht je toch politiemensen of een burgemeester aan het woord. In plaats van dat lees ik wat over Uri Coronel, onze grote poephoofd die al 2 jaar leugens verkondigd. Ik kan dat echt niet betrouwbaar noemen.
Dat dit soort zaken zich in de jaren 90 hebben afgespeeld kan ik echt ten zeerste geloven. De tijden dat hooligans nog vrij spel kregen. Tegenwoordig in Nederland hebben hooligans geen schijn van kans en krijg je vet makkelijk een grote straf opgelegd. Dan is het toch niet geloofwaardig dat er niet tegen die honderden criminelen die kids op scholen opwachten wordt opgetreden?
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Dat zou kunnen, alleen zijn dit soort zaken niet zo zeldzaam bij hooligans. Vandaar dat he tal snel waarschijnlijk gevonden word. Zag je ook bij de SCF destijds bij vd Herik. Die hebben ook dat soort bedreigingen geuit.
Al kan het dat Coronel zijn eigen hachje weet te redden. Maar jij vraagt om op basis van hard bewijs uitspraken te doen terwijl je dat zelf ook niet doet. Beetje krom, niet waar?
.
Ik hoef ook geen bewijs te leveren, ik ben niet degene die de massa probeert te beïnvloede met dit soort krantenartikels.
Mensen lezen weer wat over hooligans, gelijk opsluiten die hap en voer die voetbalwet in. Als fanatiek supporter zou jij wel moeten weten dat de voetbalsupporters bijna altijd in een kwaad daglicht worden gezet.
Er is een knokpartij op een hardcore feestje ergens in het land. Toevallig hebben drie jongens een seizoenkaart van een voetbalclub in hun portemonnee. Een dag later lees je in de kranten dat hooligans een discotheek op z'n kop hebben gezet.
Dit soort sensatie beluste artikelen kom je zo vaak tegen.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
@ rep:
Tuurlijk, ik weet er ook alles van dat supporters snel in een kwaad daglicht worden gesteld en afgeschilderd worden als hooligans. Vergeet mijn eerdere posts maar, ik snap nu helemaal de insteek van je standpunt.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
http://nos.nl/dossier/19394...
Live uitzending van de presentaties voor het WK 20018/2022
rep_robert
-
- 27520 berichten
- 4092 stemmen
Nouja, nu kom je sarcastisch over. Ik wil alleen zeggen dat ik dit hele verhaal pas geloof als ik keiharde feiten zie. Iets wat ik wel verwacht van de beste, coolste en betrouwbaarste krant(met statuten!!) van Nederland, het NRC. nrc.nl - Binnenland - Ajax-fans bedreigden clubleiding Je weet wel, het NRC, dat bij een bericht over Hooligans doodnormale supporters van een bekerfinale als foto bij het artikel neer zetten.
Dan pas zeg ik, opsluiten die hap en isoleer ze op een eilandje in de stille oceaan. Ik kan echter vrij weinig met dit krantenartikeltje. Juist omdat niemand nou echt weet wat hier wel of niet waar van is.
Op naar het echte nieuws, weet iemand of de verkiezing van het wk2018 live op televisie komt?
Edit: Thanks Woutie 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.