• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.096 acteurs
  • 199.247 gebruikers
  • 9.388.642 stemmen

Studio Sport #5

zoeken in:

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Het enige waar ik het mee eens was, is dat er wel gezegd mocht worden dat er saai en zakelijk gespeeld werd. Nigel de Jong heeft geen spijt, is zijn goed recht. Hij zal misschien 1 keer een doodstrap moeten krijgen en dan komt dat ook nog wel eens goed. Ik vond het zonder Jack eindelijk weer eens een kijkenswaardig programma. Waterreus hadden ze dit keer wel thuis kunnen laten. Tom van 't Hek vind ik een prima kerel, mag van mij vaker aanschuiven.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Tom van 't Hek vind ik ook erg fijn. Goede argumenten, goede visie en weet op bepaalde zaken de juiste nuance te leggen.

Nigel heeft geen spijt en dat baart me zorgen. Er moeten echt doden vallen volgens mij wil hij het gevaar in zien.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Even nuanceren; er stond vandaag ook een artikel over NdJ in de krant en hij zei dat hij geen spijt had omdat zijn speelstijl een harde was. Dat was ook zijn wapen, dat hij de grens opzocht en soms erover heen ging. Dat is wat anders dan dat hij die doodschop wel prima vond, want dat is niet zo. Hij zag het als een vervelend ongeluk.

En laten we niet doen of Nigel nou de enige vuile speler op de Europese velden is. Een hoop middenvelders spelen zoals hij. Alleen kwam de Jong is de aandacht door die finale als wedstrijd.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Witsel en Rachid Bouaouzan zijn ook spelers die ik mijn hele leven niet meer zal vergeten A&L1 en dan niet positief. Ik vind dat we helemaal geen speler als de Jong nodig hebben. van Bommel is ook hard, maar doet het tenminste slim en vaker op de bal.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Kom op, tegen Amerika, Denemarken ging ie ook zwaar over de schreef. Zo spelen is één ding en helemaal geen probleem maar achteraf niet eens spijt getuigen geeft bij mij een wrange nasmaak.

Ik kan niet wachten totdat hij een doodschop voor zijn kiezen krijgt.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Kom op, tegen Amerika, Denemarken ging ie ook zwaar over de schreef. Zo spelen is één ding en helemaal geen probleem maar achteraf niet eens spijt getuigen geeft bij mij een wrange nasmaak.

Ik kan niet wachten totdat hij een doodschop voor zijn kiezen krijgt.

Ja, hij heeft in dat ene jaar wel een paar te forse overtredingen gemaakt. Het zou ook niet verkeerd zijn als hij er fors op is aangesproken.

Maar de Jong is geen speler die heel zijn carriere al zo bekend staat. Geen Roy Keane achtige. De Jong heeft ook al jaren geen rode kaart meer gehad.

En sja, als de Jong eens een doodschop krijgt dan mag hij niet zeuren nee. Maar ik wens dat niemand toe.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

Witsel en Rachid Bouaouzan zijn ook spelers die ik mijn hele leven niet meer zal vergeten A&L1 en dan niet positief. Ik vind dat we helemaal geen speler als de Jong nodig hebben. van Bommel is ook hard, maar doet het tenminste slim en vaker op de bal.

Heb je de beelden van WK 74 wel eens gezien? Dat elftal was nog harder dan de Jong. De Jong was daar 1 van de softies geweest. Maar daar zegt niemand wat over. Als de Jong echt een notoire schopper zonder enige kwaliteiten zou zijn, dan had hij niet bij HSV, Man City en Oranje al jaren in de basis gestaan.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ha, als Enoh Ajax in de 6e CL wedstrijd een ronde verder kan helpen door Kaka hardhandig te elimineren, dan hoop ik ook dat hij dat niet na zou laten.

Overigens, als we over 2 jaar een EK finale spelen dan zijn alle middelen wederom geoorloofd

En je wenst het niemand toe, beetje dubbel A&L1.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

(quote)

(quote)

En je wenst het niemand toe, beetje dubbel A&L1.

Ik wens niemand een doodschop toe nee. Maar ik heb er geen moeite mee als spelers alles doen en geven om een resultaat te boeken. Een doodschop geef je nooit om resultaat te boeken. Dat soort schoppen geef je alleen uit frustratie dat het niet goed loopt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ik vind de Jong buiten dat de tegenstanders waarschijnlijk als de dood het veld opkomen totaal niks extra's brengen aan het Nederlands Elftal.

Bij Ajax vond ik hem ook nooit bijzonder. Ik houd niet van die "domme" beperkte voetballers.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Toch moet je wel iets goed kunnen als je gasten als Viera en nog veel meer op de bank houdt.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja die jongens zijn vaak populair bij hun trainer, medespelers en harde kern. De echte voetballiefhebber ziet liever ook nog een beetje mooi voetbal en niet alleen op een keiharde manier strijd leveren.

Davids was 1 van mijn idolen. Prachtig die felheid. Maar ook bij Davids begon het me een beetje te irriteren dat hij wel erg veel kaarten pakte.

Waarom iedereen de Jong spaart met de kaarten is me een raadsel.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

Ik vind de Jong buiten dat de tegenstanders waarschijnlijk als de dood het veld opkomen totaal niks extra's brengen aan het Nederlands Elftal.

Bij Ajax vond ik hem ook nooit bijzonder. Ik houd niet van die "domme" beperkte voetballers.

De Jong bij Ajax was compleet anders. Die jongen speelde op elke positie, tot aan rechtsback en aanvallende middenvelder toe. Pas bij HSV zette Stevens hem als controleur neer en eerlijk is eerlijk, hij is 1 van de beteren in Europa op die positie. Moet je zien welke spelers hij bij City achter zich heeft gehouden de laatste jaren. De Jong is geen sierlijke speler, maar wel 1 die onmisbaar voor de ploeg is. Wat Enoh bij Ajax is, dat is de Jong in Oranje.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik zie de Jong Yaya er nog niet uitspelen eerlijk gezegd. Gelukkig voor hem speelt Mancini graag met 2 controleurs.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wel heel armoedig als hij bij de top 10 van controleurs behoort.

Niet best gesteld overall op die positie dan.

Ik ben helemaal niet zo'n fan van 2 controleurs. Hoe dat opeens zo populair is geworden de laatst jaren. Wel erg verdedigend gedoe.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik zie de Jong Yaya er nog niet uitspelen eerlijk gezegd. Gelukkig voor hem speelt Mancini graag met 2 controleurs.

Er zijn ook wel beteren dan Nigel en spelers die net zo goed zijn. Maar hij behoort wel tot de beteren. En hoe graag sommigen het ook willen ontkennen, het blok de Jong-van Bommel bracht ons ook in de finale.

Ik zie de Jong binnen een jaar of 2,3 nog wel een betere club krijgen in de hoogste categorie clubs.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Je hebt kennelijk wat met die jongen ja. Ik zal het nooit in hem zien.

Ik vond vooral van Bommel geweldig dit WK en de Jong plukte daar de vruchten van. De Jong en Engelaar was het meest rampzalige duo wat ik ooit had gezien in het Nederlands Elftal op het EK 2008.

Voornamelijk de voorhoede Sar en Bronckie waren toen in topvorm.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

moviemafketel schreef:

Je hebt kennelijk wat met die jongen ja. Ik zal het nooit in hem zien.

Ik vond vooral van Bommel geweldig dit WK en de Jong plukte daar de vruchten van. De Jong en Engelaar was het meest rampzalige duo wat ik ooit had gezien in het Nederlands Elftal op het EK 2008.

Voornamelijk de voorhoede Sar en Bronckie waren toen in topvorm.

Ik vind de Jong wel top ja.

En je bent wel snel EK 2008 vergeten. Zoek eens even wat artikelen terug. Zowel in NL als in het buitenland was men zeer enthousiast over de Jong (en zelfs over Engelaar) dat toernooi.

Jij bent veel te negatief ingesteld en bekijkt het allemaal niet heel neutraal vind ik. Ik ben geen de Jong fan, maar waardeer zijn inbreng wel.

pascal83

• 2736 berichten
  • 2482 stemmen

Yaya speelt onder Manchini toch ook als 'aanvallende' middenvelder?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

EK 2008 was allemaal tikkie terug van de Jong, geen enkele bal vooruit. Tegen Frankrijk geturft, echt ik geloof 5 ballen vooruit en de rest achteruit. Dat kunnen jij en ik ook. Engelaar speelde toen zelfs meer aanvallend ingesteld.

Dat de pers enthousiast was heeft denk ik meer te maken met het feit dat het hele team meelifte op de schitterende uitslagen van een aanval die in wereldvorm was.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Analyse van NL-Rusland, die we trouwens helaas verloren.

EK 2008 | Analyse Nederland-Rusland: 1-3 - Lurven

De beste man aan de kant van Nederland was nog Nigel de Jong. Aan aanvallen kwam hij niet toe, maar verdedigend heeft hij heel veel puin geruimd. Als enige leek hij vaak een aanval te doorzien en stond hij regelmatig op de juiste plek om deze te onderbreken. De overige verdedigende spelers tastten regelmatig mis, met grote kansen en de drie goals tot gevolg.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

pascal83 schreef:

Yaya speelt onder Manchini toch ook als 'aanvallende' middenvelder?

Ja, hangt af van de formatie. En als ie met twee VM's speelt, is Yaya degene die mag doorschuiven. Die kwaliteiten heeft Yaya dan ook. Vind het wel de beste VM ter wereld op dit moment.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Kwam bij Barca anders nooit als basiskracht te spelen op het einde...

kos

• 46713 berichten
  • 8868 stemmen

Als je er een wedstrijd mee kan winnen mag de Jong van mij 3 spelers tegelijk uitschakelen in 1 karatetrap.

Gejank allemaal.

Maar ik was dan ook fan van spelers als Esnaider, Mihajlovic en Wouters . .

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

kos schreef:

Als je er een wedstrijd mee kan winnen mag de Jong van mij 3 spelers tegelijk uitschakelen in 1 karatetrap.

Gejank allemaal.

Ik wil ook wel eens weten hoeveel mensen hadden zitten zeiken, zowel hier als op tv, als Oranje die finale achteraf wel had gewonnen.

Als de laatste minuten beter waren verlopen waren we het beste land ter wereld geweest op voetbalgebied en was Nigel waarschijnlijk geridderd.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Gejank allemaal.

Maar ik was dan ook fan van spelers als Esnaider, Mihajlovic en Wouters . .

Sterker nog, ik van Vinnie Jones, Robbie Savage en Roy Keane.

The Oceanic Six

• 60515 berichten
  • 4107 stemmen

Ik ben altijd Davids fan geweest

Maar Davids kon ook geweldig voetballen. Jammer dat van Basten hem zo grof uit Oranje zette. Wat een eeuwige held is Edje D. zeg.

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Moet je nagaan wat Bassie had kunnen doen: Davids met Bommetje naast hem, machtig mooi was dat geweest.

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Esnaider.. kan me nog duels hgerinneren tegen Zaragoza tussen hem en Fräser en Van Gobbel, toen werd er nog niet zo gemiept om overtredingen. Feminiene maatschappij tegenwoordig

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2117 stemmen

Naomi Watts schreef:

Kesler: 'Feyenoord is op de goede weg'

Geloof eerlijk gezegd niet dat ze Feyenoord een punt aftrek zouden durven geven mocht dat 'nodig' moeten zijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.