- Home
- Filmforum
- Overig - Algemeen
- Studio Sport #5
Studio Sport #5
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Frankrijk hoeft van mij de komende toernooien ook even niet mee te doen.
Zal ze niet missen, is al jaren niet meer om aan te zien, ook al kwamen ze er soms nog ver mee ook.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Nederland boekt de grootste overwinning van de dag; een blamerende 0-5.
Hou jij het nou maar bij je film kennis. San Marino, droom in diggelen.
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Inderdaad nergens voor nodig die overdreven reacties.
notnotfun
-
- 617 berichten
- 0 stemmen
Achja hebben we dit ook weer gehad, volgend weekend gewoon weer lekker NAC-Feyenoord en Arsenal-Bolton
.
Daarover gesproken. Heeft iemand toevallig nog Spanje-Nederland U21 gezien? Cabral liep daar weer heerlijk te dollen zeg. Gaat echt een publiekslieveling worden. Geen wereldtopper, maar eentje kaliber Beerens moet haalbaar zijn. Kwa acties (het type dat wel lukt!) nu al de betere tegenover Biseswar, Cisse, Schaken etc.
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Ohohoh Frankrijk...
Roemenië - Albanië 1-1 in dezelfde groep trouwens.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Toch nog een groter verschil in ranglijstpositie dan ik dacht.
Frankrijk verloren! 
Portugal nu op 3-2. Zou eigenlijk niet eens ter sprake moeten komen, Portugal.
Nicholas123
-
- 292 berichten
- 284 stemmen
De tweede helft tegen San Marino was al een stuk beter om aan te zien. Het blijft natuurlijk een ellendige bedoening, maar in de tweede helft was het klasseverschil in ieder geval voldoende zichtbaar.
Van der Vaart speelde goed en strooide met passjes. Sneijder viel eigenlijk een beetje tegen en viel vooral op door zijn geërgerde blik die hij de hele wedstrijd vol wist te houden. Afellay viel ook prima in. Het probleem Pieters werd effectief opgelost door hem simpelweg de bal niet meer te geven. Ruud was fel, sterker aan de bal dan Huntelaar en scoorde ten slotte nog een knappe goal.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ruud vanavond weinig balcontacten. 1 simpele bal onder de voet door en een foutieve pas gezien. Zeker een geniaal doelpunt en er loopt echt iets door het veld.
Een enkele mooie combi nog met Huntelaar. Sublieme pas van v/d Vaart trouwens.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Je hebt nog niet geantwoord waarom Ruud er voor Klaas in moest.
3 doelpunten is gewoon netjes, wat voor tegenstander ook.
notnotfun
-
- 617 berichten
- 0 stemmen
Exact. Pas vanaf de nummer 50 wordt het een beetje interessant.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Erg rustig hier. Normaal is het storm na Nederland 
Nicholas123
-
- 292 berichten
- 284 stemmen
Je hebt nog niet geantwoord waarom Ruud er voor Klaas in moest.
3 doelpunten is gewoon netjes, wat voor tegenstander ook.
Die intikkertjes van Klaas had ik ook nog wel gemaakt. Die hadden Van Persie, Van Nistelrooy of Kuijt in zijn positie ook gemaakt. Tuurlijk je moet goed staan, maar ik blijf vinden dat een spits van het Nederlands elftal ook in staat moet zijn eigen kansen te creëren. Tussen die goals door was het vrijwel alleen maar balverlies wat de klok sloeg. Ruud was in zijn invalbeurt dreigend, erg fel (en daar schrikken die amateurs van San Marino van, Huntelaar bleef stoïcijns als altijd) gaf meestal een goed vervolg aan een ingespeelde bal en scoorde een goal met een veel hogere moeilijkheidsgraad dan die van Huntelaar. Huntelaar is een prima spits hoor, maar hij heeft zijn beperkingen. Ruud heeft die, ondanks zijn leeftijd van 33, veel minder.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Mensen hebben wat tegen Klaas. Het zou mijn vriend buiten het veld niet zijn,maar als hij op het WK had mogen spelen, was zo'n finale misschien ook gewoon anders gelopen. Die jongen heeft een oog voor de goals.
De meesten hier hebben een soort liefde voor Ruud, die ik nooit heb gehad. Ik vind het beiden eigenlijk vrij saaie spitsen. Ik ben Nederlander, dus ik hoef niet te zeuren. Ruud en Klaas die beiden scoren, wat willen we nog meer? 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Tja, ik heb het niet gezien dus moet ik mijn zeikerige opmerkingen voor me houden
Geen Anita en VdVaart trouwens? Zat VI er mooi naast vanmiddag.
Het leuke aan Ruud is dat-ie altijd presteert en ondanks het corrumperende voetbalwereldje een vrije geest is gebleven. Huntelaar is in alles een mindere (en ook ronduit geflopte) speler, en daarnaast ook een saaie boer. Wel een leuk spitsje hoor, daar niet van.
Nicholas123
-
- 292 berichten
- 284 stemmen
Mensen hebben wat tegen Klaas. Het zou mijn vriend buiten het veld niet zijn,maar als hij op het WK had mogen spelen, was zo'n finale misschien ook gewoon anders gelopen. Die jongen heeft een oog voor de goals.
De meesten hier hebben een soort liefde voor Ruud, die ik nooit heb gehad. Ik vind het beiden eigenlijk vrij saaie spitsen. Ik ben Nederlander, dus ik hoef niet te zeuren. Ruud en Klaas die beiden scoren, wat willen we nog meer?
Met alle respect, maar tegen een tegenstander als San Marino laat ik de goals even voor wat ze zijn en kijk ik gewoon naar het voetbal. Klaas laat zien wat we van hem mogen verwachten, en dat is dat een 100 procent kans vrijwel altijd een goal bij hem is. Neemt niet weg dat Klaas zich zelfs tegen San Marino voortdurend van de bal laat zetten en vaak zelfs lichte overtredingen nodig had om zijn directe tegenstander voorbij te komen. Nu had hij zijn dag ook niet en ik heb hem wel betere wedstrijden zien spelen. Maar dan vraag ik me toch af wat er van zo'n speler overblijft tegen de Puyol's, Terry's en Alexen van deze wereld. Van Nistelrooy is in dat opzicht veel completer en liet zich ook vandaag weer niet van de bal zetten. Ook zijn goal had een zekere klasse en was verre van een intikkertje.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Het is even wennen, zo'n ster op het shirt
.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2118 stemmen
Het is even wennen, zo'n ster op het shirt
.
moet je toch wel gewend aan zijn.. 
otherfool
-
- 18537 berichten
- 3404 stemmen
Gloryhunter
Niks van 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Frankrijk hoeft van mij de komende toernooien ook even niet mee te doen.
Zal ze niet missen, is al jaren niet meer om aan te zien, ook al kwamen ze er soms nog ver mee ook.
Ik ben pertinent anti-Frankrijk, als sinds die treurige finale in 2006 trouwens.. en het is alleen maar erger geworden, die verwende strontapen hoef je toch niet meer te zien spelen op een toernooi?
Nicholas123
-
- 292 berichten
- 284 stemmen
In '98 en 2000 waren ze weergaloos. Sindsdien is het eigenlijk huilen met de pet op.
starbright boy (moderator films)
-
- 22428 berichten
- 5131 stemmen
Over het Frankrijk van '98 gaan sterke dopinggeruchten. Althans: er is een betrokkene die in een boek beweert dat een substantieel deel abnormale bloedwaarden had waarvoor je tegenwoordig bij pakweg wielrennen of schaatsen een schorsing aan je broek zou krijgen.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Doping in de voetbalsport geloof ik eenvoudigweg niet in, er gaat teveel om in het spelletje wat je met doping niet kunt compenseren.. daar ga je harder van rennen of wordt je sterker van, je gaat er echter niet slimmer van passen, uitgekiende doelkansen van zien of in teamverband dusdanig heen en weer spelen waardoor je een wedstrijd wint. Onzin. Frankrijk was inderdaad superieur in 98, en dat kwam voornamelijk door een genie: Zidane. Die man had met of zonder doping gewoon voetbalhersens, iets wat niet te kopen valt. Daardoor heeft Frankrijk het WK en EK gewonnen, alhoewel ik de laatste echt zo puur op Nederland had gewed.. mijn laatste teleurstelling ook meteen, ik zal nooit meer in die naíeve val trappen 
boozebelly
-
- 1428 berichten
- 1917 stemmen
Doping in de voetbalsport geloof ik eenvoudigweg niet in, er gaat teveel om in het spelletje wat je met doping niet kunt compenseren.. daar ga je harder van rennen of wordt je sterker van, je gaat er echter niet slimmer van passen...
Naast dat je lichamelijke uithoudings-vermogen toeneemt, verscherpt doping ook wel degelijk je geest en je denkvermogen, waardoor je situaties beter gaat inschatten, scherper gaat reageren e.d. Dus wel degelijk ook beter passen, e.d.
Dat wil overigens niet zeggen dat ik in het dopingverhaal geloof w.b.t. Frankrijk. Ze hadden ook wel een superieur team destijds.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ze hadden zeker een superieur team, die los van elkaar zonder invloed van doping ook nog wel eens mooie dingen lieten zien! Maar doping werkt in duursporten, wielrennen, hardlopen, roeien, zelfs tennis.. als het een team van 11 aangaat denk ik dat de verschillende koppies o.i.v. een middeltje wat 11 verschillende reacties veroorzaakt een ramp is voor de teamprestatie! Misschien als er één onder invloed is, zou iets kunnen helpen, maar geen 11 teamspelers onder invloed van hetzelfde, geloof ik niks van.
starbright boy (moderator films)
-
- 22428 berichten
- 5131 stemmen
Doping in de voetbalsport geloof ik eenvoudigweg niet in
Dat is heel, heel naïef. Geen enkele sport is dopingvrij en een sport waarmee zoveel geld gemoeid is als het voetbal al helemaal niet.
Er zijn verschillende verdachte zaken geweest in de loop der jaren. Zelfs rechtszaken en met doping in verband gebrachte plotselinge sterfgevallen. En het is een publiek geheim dat, net als in andere sporten de medische begeleiding op het randje van wat nog mag balanceert. Verschillende grote teams (met name uit de Italiaanse en Spaanse competitie) waren goede klanten van dokters die later in andere sporten met grootschalige dopingverstrekking in verband zijn gebracht. Maar voetbal zit nog steeds in de onder-het-tapijt fase. Waar in veel andere sporten de beerput al open is. Er is ook, vergeleken bij andere sporten, erg weinig controle.
Van de clubteams is Juventus zo'n beetje kampioen in verdacht gedoe rondom doping. De beerput gaat nooit helemaal open, maar zowet elk jaar is er wel weer een relletje.
Van doping krijg je geen betere techniek of meer spelinzicht. maar je kunt je uithoudingsvermogen verbeteren, je herstelvermogen verbeteren, euforische gevoelens opwekken, meer spiermasa kweken, jezelf beter concentreren. Noem maar op. Alllemaal zeer zinvol. Je maakt van RBC Roosendaal niet de winnaars van de Champions League, maar ook op doping wint Kenny van Hummel niet ineens de tour. Maar het kan wel degelijk het verschil maken in een wedstrijd. En misschien het verschil tussen in de kwartfinale eruit liggen of de Champions League winnen.
Joy4ever
-
- 4620 berichten
- 1841 stemmen
Doping in de voetbalsport geloof ik eenvoudigweg niet in, er gaat teveel om in het spelletje wat je met doping niet kunt compenseren.. daar ga je harder van rennen of wordt je sterker van, je gaat er echter niet slimmer van passen, uitgekiende doelkansen van zien of in teamverband dusdanig heen en weer spelen waardoor je een wedstrijd wint.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Maar als je het talent hebt, dan maakt doping je wel een stuk sterker. Kijk ook naar Juve in 1997. Erg naief om te denken dat men niet gebruikt. Conditionele sterke wordt steeds belangrijker, dat hebben de Duitsers vask genoeg laten zien.
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Huntelaar is in alles een mindere (en ook ronduit geflopte) speler, en daarnaast ook een saaie boer. Wel een leuk spitsje hoor, daar niet van.
, beste wat Nederland de afgelopen 10 jaar aan spitsen voortgebracht heeft. Alleen bij Milan ging het wat minder, bij Madrid heet hij het ook niet slecht gedaan (bijna 1:2 qua doelgemiddelde)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.