- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Breaking Bad
Breaking Bad
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Heb het volgehouden tot aan het begin van het viere seizoen. Vond het toen wel érg veel van hetzelfde worden, en bovendien vond ik de wereld van Breaking Bad niet inspirerend genoeg om zoveel tijd aan te besteden. Wat voor mij bij een serie toch wel essentieel blijkt (de reden dat ik Frasier of Gilmore Girls bijvoorbeeld wel makkelijk kan blijven kijken). Natuurlijk is het juist niet inspirerend bedoeld, maar toch.
Op zich vond ik het dus geen slechte serie, maar de diepgang die sommigen het toeschrijven vond ik nu ook weer niet...
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Gilmore Girls heeft meer diepgang? 
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Zeg ik dat ergens? Ik vind van wel trouwens, met de culturele referenties e.d. Ik vind het in ieder geval een 'rijkere' serie. Maar dat is niet wat ik impliceer hierboven natuurlijk.
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Nee nee, ik lees misschien wat verkeerd. Tsjah, ik zal die serie ooit nog eens proberen, hoor het wel vaker, dat het goed geschreven is enzo. Dacht altijd dat het een beetje een meidenserie was.
Diepgang van BB zit hem voor mij trouwens ook niet in het verhaal ,meer in het acteerwerk, wat nou vooral in dit 4e seizoen zo goed was. Jesse die je ziet groeien, zo'n Gus die super creepy is en Walt die zichzelf helemaal verliest.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Haha, het is ook wel echt een meidenserie hoor. Voor mij is het vooral even wat anders dan al dat 'verheven', 'serieuze' gedoe dat ik doorgaans verorber.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Diepgang van BB zit hem voor mij trouwens ook niet in het verhaal ,meer in het acteerwerk, wat nou vooral in dit 4e seizoen zo goed was. Jesse die je ziet groeien, zo'n Gus die super creepy is en Walt die zichzelf helemaal verliest.
Daar heeft iedereen het inderdaad over. Dat dit nu eindelijk een serie is waarin de personages zich écht ontwikkelen en tot leven komen. Dat vind ik allemaal wat overtrokken. Het blijft voor mij toch een wat oppervlakkige, 'grappige' serie, en niet een échte karakterstudie.
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3030 stemmen
Zeg ik dat ergens? Ik vind van wel trouwens, met de culturele referenties e.d. Ik vind het in ieder geval een 'rijkere' serie. Maar dat is niet wat ik impliceer hierboven natuurlijk.
Gilmore Girls vergelijken met Breaking Bad 
Overigens net de laatste ep van seizoen 4 gezien en het was weer geweldig 
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2842 stemmen
Hij heeft ergens wel een punt, Gilmore Girls en Breaking Bad is als appels en peren met elkaar vergelijken, als eten bij de MacDonalds tegenover eten in een 4 sterren restaurant. Beiden bieden een vorm van escapisme en pretenderen niet heel veel diepgang, maar Breaking Bad is absurd, grappig en gedurfd, terwijl Gilmore Girls ( wat ik er van gezien heb ) een zoveelste, zouteloze chickflick is.
What `s next? Gooische vrouwen?!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
BrBa en Gilmore Girls zijn beiden geniaal. Ik ben het er niet mee eens wat danuz zegt, al begrijp ik het wel. Ik snap ook wel dat danuz net meer uit de fast-paced dialogue en de popculture references uit GG kan halen. Bovendien vergelijkt ie de series ook niet echt.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Precies, ik zeg alleen dat ik ipv Breaking Bad (een serie die enorm wordt geprezen, en die ik daarom maar eens ben gaan kijken, maar die mij niet erg kan bekoren) liever series als Frasier of Gilmore Girls kijk. Juist omdat ik bijna geen series kijk kies ik heel duidelijk welke serie ik dan wel kijk. Vergelijken doe ik in mijn eerste bericht niet..
En het absurd, grappige, gedurfde karakter van Breaking Bad heb ik nog niet echt gezien overigens.
Maar misschien ging ik met verkeerde verwachtingen aan de serie beginnen. Ik hoorde hier en daar over de genialiteit van BrBa, dus ik had vrij hoge verwachtingen. Die niet helemaal waar gemaakt werden.
Echt slecht vond ik de serie dus niet! Ik zeg alleen dat ik de wereld waarin het zich afspeelt na 4 seizoenen wel wat zat was. Er zat voor mij niet genoeg in om me te blijven 'inspireren'. Daarom ben ik er mee gestopt.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik vind BrBa ook niet zo absurd en grappig overigens, vind juist dat de serie zich behoorlijk serieus neemt en met af en toe een komische noot. Ik kan me ook prima vinden in je post dat je het repetitief vond en weinig vernieuwend. Ondanks dat je ermee gestopt bent vind ik je toch nog aardig mild voor de serie. Ach, straks gaat Mad Men lekker weer beginnen joh
.
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Ja, misschien had ik hierboven beter series als Mad Men en Six Feet Under moeten noemen? Dan werd ik waarschijnlijk wel serieus genomen 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat zeker, al vind ik GG enorm ondergewaardeerd. Word vaak gezien als een chickserie maar vind ik een enorme misvatting (net als Desperate Housewives overigens). Erg sterke references, ook qua film (van The Godfather tot Fellini). Met Mad Men en SFU haal je gelijk de beste series ooit aan, was ook een goede zet geweest
.
(Willie)
-
- 425 berichten
- 85 stemmen
Ik ga danuz gewoon bij staan, want Gilmore girls is gewoon een goede serie, al ben ik ook ergens afgehaakt omdat het toen meer een cirkeltje werd, Rory een zeurkous werd en ik weinig nieuws meer zag (en een verschil met Breaking bad is dat de verhaallijn niet zo zwaar weegt en ik dus makkelijker af kan haken, iets wat ik met afgelopen seizoen Dexter dus niet kon doen, want daar had ik na aflevering 8 of zo gewoon afscheid moeten nemen, maar dat kon niet), hetzelfde zie ik terug in series als Grey's anatomy en Desperate housewives (om de hele dinsdagavond van net5 maar even voorbij te laten komen) an sich goede ideeen en goed uitgewerkt, maar bij GA had ik het na 2 seizoenen wel gezien en bij DH na een seizoen of 4, hetzelfde heb ik ook met House, goed idee, goede serie, maar uiteindelijk is het op en moet men vanwege het succes doorgaan zodat herhaling op de loer ligt.
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Heerlijke serie. Ik ben er ook maar eens aan begonnen en ik vind het geweldig!
maxcomthrilla
-
- 15578 berichten
- 2842 stemmen
Ja, misschien had ik hierboven beter series als Mad Men en Six Feet Under moeten noemen? Dan werd ik waarschijnlijk wel serieus genomen
Je vergelijkt beiden series inderdaad niet met elkaar, maar de naam Gilmore Girls in dit topic noemen is gewoon heiligschennis. Zeker onder de plak bij jullie vriendin. Stelletje wijven hier. 
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Een beetje, een beetje
Maar toch durf ik - ook afzonderlijk van mijn vriendin - GG beter te noemen dan BrBa! Muhaha
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
Ik ben verslaafd!
Ben nu bezig aan de laatste aflevering van seizoen 3 en ik zit er midden in.
Geweldige serie vol diepgang en drama maar ook humor waar ik vaak erg om moet lachen.
De personages zijn super en weten mij echt te raken!
Ik zal teleurgesteld zijn als ik alle seizoen heb afgekeken haha want ik kan er niet mee stoppen.
SaveMyMovies
-
- 53 berichten
- 18 stemmen
Ben ook verslaafd: deze serie heeft alles wat een moderne serie moet hebben
decicco
-
- 2856 berichten
- 1143 stemmen
WOW! Net de laatste episode van seizoen 4 afgerond.
Wat een geweldige serie, ongelofelijk dat einde.
Heerlijk! Dit kan geen enkele serie imo overtreffen. 
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3030 stemmen
Wel een dikke spoiler die tribute dus niet kijken als je nog niet alle 4 seizoenen hebt gezien.
Fortune
-
- 4312 berichten
- 2769 stemmen
Creator Vince Gilligan's much-lauded meth lab saga Breaking Bad, which is back for what looks to be another superior season Sunday night on AMC, is one of those shows that comes from such a dark hole of the American cultural psyche that you sometimes have to wonder how it ever made it on TV.
Inderdaad!
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Gister vergeten de aflevering op te nemen... 
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Inderdaad!
Wa's een quote zonder bron?
Kanisz
-
- 152 berichten
- 0 stemmen
Het komt uit het filmpje dat hierboven is gepost
... Gaaf filmpje btw...
Mood Indigo
-
- 119 berichten
- 141 stemmen
vandaag de laatste delen seizoen 4 gekeken.
1 woord :awesome
iemand enig idee , hoe het zit met seizoen 5 ?