- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Breaking Bad
Breaking Bad
Noud
-
- 544 berichten
- 1156 stemmen
Als iedereen nou voortaan bij elke serie schrijf over welke aflevering je schrijft!!
Zoals wat ik heb gedaan..
Musicer
-
- 614 berichten
- 652 stemmen
Het lijkt me logisch dat wanneer het niet vermeld wordt, iedereen het over de meest recente aflevering heeft, in dit geval de finale van seizoen 4 
Westania
-
- 20 berichten
- 177 stemmen
Het lijkt me logisch dat wanneer het niet vermeld wordt, iedereen het over de meest recente aflevering heeft, in dit geval de finale van seizoen 4
Owhja joh? Als je goed hebt opgelet dan zie je dat er ook posts tussen door komen van members die nog bezig zijn met seizoen 2 of 3? Dus vandaar dat ik het erbij zet.
Het is ook nooit goed he. Straks zet ik het er niet bij en krijg ik weer sarcastische bedankjes dat ik de spanning voor sommigen heb verpest, omdat ze niet wisten waarover de link ging en toch maar uit nieuwsgierigheid hebben geopend.
Logisch genoeg voor je nu.
the new guy
-
- 1731 berichten
- 1591 stemmen
Vond ik eigenlijk niet vet, ik hoop dat 'ie dood is . Niet om de character, maar anders zou het wel van een heel laag niveau zijn.
the new guy
-
- 1731 berichten
- 1591 stemmen
Wat denk je van Mike? Die gaat volgend seizoen zeker terugkomen. Niet gezegd dat die aan de kant van Walt gaat staan.
Inderdaad! Vond hem altijd gaver dan Gus, hoop dat hij sterk terugkomt. Dat is in ieder geval een waardige opponent.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1228 stemmen
Vond ik eigenlijk niet vet, ik hoop dat 'ie dood is . Niet om de character, maar anders zou het wel van een heel laag niveau zijn.
Nee, de suggestie op dat moment. Je denkt het is gebeurd, en dan staat-ie daar ineens zijn dasje goed te doen. Ik zag het niet aankomen. Dat hij echt dood is, daar bestaat geen twijfel over.
the new guy
-
- 1731 berichten
- 1591 stemmen
Ow aha, met dat shot dat naar zijn afgeslagen hoofd draait?
Dat was heftig inderdaad.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eindelijk na de helft van seizoen 1 nu eindelijk weer verder kunnen gaan. Maar wat is dit briljant. AKC is echt een powerhouse van een serie. Magistraal schrijfwerk, sublieme cast en een enorm sterke character development. Ben blij dat ik nu eindelijk weer verder kon en dat ik nog wat seizoenen heb liggen waardoor ik lekker aan een spree kan beginnen. Was van plan met S4 te wachten op de BD release maar dat ga ik niet trekken. Ik zal en moet verder kijken. Wat een enorm hoog addiction level. En wat zijn die Walt/Slkyler momentjes toch heerlijk
. En die cinematografie
. En die, en die, en die. Ja, jullie snappen het wel, ik ben flabbergasted. Nu al top 5 materiaal.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1228 stemmen
Goed om te horen/lezen! 
Hoe ver ben je, S2?
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Dan heb je Better Call Saul nog te goed 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ja, klopt maar door een dommigheidje (begonnen met de verkeerde disc en het pas twee afleveringen later doorhebben
.
Dus even opnieuw begonnen en ben nu bij ep 3.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dan heb je Better Call Saul nog te goed
Die ep moet ik idd nog zien, heb die al vaker voorbij zien komen. Zin in
.
Ik ga zelfs de Champions League laten schieten door Breaking Bad
. Nuff said
.
groente12
-
- 315 berichten
- 0 stemmen
Breaking bad is cool ben nu bij seizoen 2 episode 5.
Maar effe terug naar seizoen 1: Dat stuk waar Walter in de auto zit en al zijn geluk en woede er vanaf schreeuwt is echt episch!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Drie eps voor het einde van seizoen 2 maar godver wat is deze serie toch goed.
Better Call Saul was errug goed, en dan Over. Onder begeleiding van TV on the Radio's DLZ gaat Walt even zijn territorium afbakenen. Die stare ook. Oh, wat was dit heerlijk. Het onderbuik gevoel door het geklooi van Skyler wordt hierdoor wel even geneutraliseerd. Cranston
Breaking Bad
TV on the Radio
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
What the hell, Giancarlo Esposito in Breaking Bad en is bij naam nog geen een keer genoemd. Esposito kan niet meer stuk sinds zijn vertolking van Detective Burkhalter en Gus is nu al een favoriet. Held
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wat een briljant follow up season.
Mijn lof voor het geniale schrijfwerk, de performances en de character/story development blijven staan en blijven de kracht van de serie. Echt weer gigantisch prachtige scenes. Vooral de uitwerking is grandioos. Erg veel mooie scenes, de scene waar Walt Jane laat OD-en maar het hoogtepunt is toch wel de Stay Out of my Territory scenes. Grandioos en de beste scene overall tot nu toe.
Voor derest weer een aantal erg sterke Walt en Skyler scenes, toch een persoonlijke highlight. Qua drama is dit toch wel as good as it gets, het acteerwerk, de development, de perfecte keuzes van de schrijvers en de cast die hier perfect op inspeelt en sterke muziekkeuzes. Qua drama gaat het alleen maar zwaarder worden komend seizoen, zover is zeker. Heerlijk. Ook erg sterk hoe sterk je binding wordt met Walt en dan die ondraaglijke onderbuikgevoelens tijdens het kijken. Love it!
Ook erg blij dat de schrijvers de hele storyline seizoenen vooruit plannen. Nemen gewoon lekker de tijd, en unfolden plotlines op het gemak over meerdere seizoenen. Inmiddels al bijna op de helft van S3, het werd tijd iets neer te typen maar nu moet ik toch wel weer verder. Zo addictive dit.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Fuck yeah. Keith Jardine in episode 303
. Klein rolletje maar toch. De serie onderscheidt zich al in pure genialiteit maar dit soort kleine dingen maken het werkelijk meesterlijk. Echt het beste wat ik ooit op tv gezien heb dit. Ben nu bij 308 maar wat een geweldig seizoen weer. Lijkt echt elk seizoen beter te worden, terwijl het van 101 al absoluut briljant is.
Eazy
-
- 569 berichten
- 298 stemmen
Je weet me wel altijd weer enthousiast te maken voor een serie. 
Hier ook maar is aan beginnen binnenkort. Californication net afgerond, The Sopranos ook bijna en dan hieraan beginnen!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dank
. Zeker doen, benieuwd naar je bevindingen. Enthousiasme over BB vind ik nu nog intrigerender nu ik BB ook eindelijk heb ervaren.
Echt een geweldige serie, ook ideaal dat je wacht nu er al 4 volledige seizoenen beschikbaar zijn. Echt zo'n serie die je in één spree uit wil kijken. Ook blij dat ik even het geduld heb gehad. Serie lijkt in elk detail te kloppen, de timing om met iets aan te komen is perfect en een magistrale char/story development. Cast is werkelijk off-the-charts.
Kan het elke keer maar niet te veel benadrukken. Damn, wat is dit goed. Geen film tegenhanger die hier al een beetje in de buurt komt. AMC is wat mij betreft de network powerhouse (deze en Mad Men zijn mijn absolute favorieten ooit in serieland) en dan vergeef ik ze The Walking Dead wel. Nu ik er over nadenk best apart hoe ik de controle over mijn enthousiasme helemaal kwijt raak door deze serie. Sweet!
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
en dan vergeef ik ze The Walking Dead wel.
Nou ja zeg

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Een aardige serie hoor maar niet die AMC edge. Als je zou zeggen dat The Walking Dead van The CW is zou ik je zo geloven
.
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1228 stemmen
Prachtige recensies, krijg er zin van om het vanaf S1 nog eens rustig en dunnetjes over te doen. En hoe prettig is het voor jou om te weten dat S4 nog beter is dan S3 -- ik zweer je 
Fortune
-
- 4312 berichten
- 2769 stemmen
The Walking Dead is wel een leuke serie maar niet voor de zombie fans.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
The Walking Dead is wel een leuke serie maar niet voor de zombie fans.

Fortune
-
- 4312 berichten
- 2769 stemmen
Niet echt op de zombie fans gericht maar meer op de familie die elke week een keer wil griezelen.
Musicer
-
- 614 berichten
- 652 stemmen
Als je zou zeggen dat The Walking Dead van The CW is zou ik je zo geloven
.
The Walking Dead is inderdaad wel niet op hetzelfde niveau als BrBa (over Mad Men kan ik niet oordelen, nooit verder geraakt dan één aflevering), maar om het nu bij de CW te gaan zetten... Productiegewijs alleen al is het toch een trapje of twee hoger dan pakweg Supernatural.
En TWD is nou niet echt een familieprogramma. Ik zou eerder zeggen dat het niet geschikt is voor zombieGEWELD fans i.p.v. zombie fans. Maar om met de hele familie te griezelen zou ik het toch niet opzetten.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Tuurlijk maar qua familiedrama toch wel CW niveau. Met die opmerking wou ik alleen geven dat TWD erg mediocre is, vooral itt bvb. Mad Men, BrBa en The Killing. Al past het ook niet echt tussen de teenage meuk van The CW.
Prachtige recensies, krijg er zin van om het vanaf S1 nog eens rustig en dunnetjes over te doen. En hoe prettig is het voor jou om te weten dat S4 nog beter is dan S3 -- ik zweer je
Ik geloof je gelijk, wat een ziek goede serie is het toch. Ben benieuwd.
Fortune
-
- 4312 berichten
- 2769 stemmen
En TWD is nou niet echt een familieprogramma. Ik zou eerder zeggen dat het niet geschikt is voor zombieGEWELD fans i.p.v. zombie fans. Maar om met de hele familie te griezelen zou ik het toch niet opzetten.
Niet echt voor kleine kinderen maar vanaf 12 jaar. Het is echt een serie waarbij gekeken word naar boodschappen en belangrijke waarden en dan word er ook heel veel gedacht aan dat de vrouwen en mannen geëntertaind worden d.m.v het romantisch verhaaltje. Van zou de hoofdpersoon zijn vrouw nog terug zien? Natuurlijk zou hij die nog terug zien, ondertussen is dat vrouwtje wel vreemd gegaan volgens mij maar uiteindelijk zullen ze elkaar wel weer terug vinden. Dit is gewoon een te hoog Bold and the Beatifull gehalte voor een zombie serie waarbij gedacht word aan heel de familie. De kinderen vinden het leuk maar er zit ook genoeg in voor de ouders. Er word teveel gedacht aan; iedereen moet het iets aan vinden zodat we een zo groot mogelijk publiek kunnen trekken. En voegt het uiteindelijk iets nieuws toe aan de zombie genre? NEE.
Musicer
-
- 614 berichten
- 652 stemmen
Als je een voorbeeld wilt van een scifi of fantasyserie die iedereen tevreden wilt houden en daardoor afwijkt van het grote plot, moet je Terra Nova maar eens kijken, of Lost.
Ik snap wel dat je niet blij bent met TWD als je enkel zombieverhalen verwacht en dat je dan wat soapachtige verhaallijntjes ertussen geduwd krijgt, maar ik denk dat de 16+ kwalificatie terecht is (net zoals BrBa trouwens).
Lijkt me trouwens logisch dat ze er wat soapelementen in steken. Het is en blijft een serialized drama en je kunt een reeks geen 5 of 6 seizoenen gaande houden zonder wat van die plotlijnen in. BrBa deed hetzelfde met Skyler en Ted, wat veel mensen ook een dieptepunt van de reeks vonden.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
TWD doet me heel hard denken aan Lost (een commune vs. 'the others' (zombies in dit geval) in strijd om het bestaan) maar dan zonder de mysteries en mooie mensen. De soap-elementen in beide series staken me al vlug tegen.
Godverdikkie, wanneer komt dat derde seizoen van Breaking Bad nu uit. Ik sta droog!