menu

Overig / Televisie / Breaking Bad

zoeken in:

Flavio (moderator)
Hmmm...Aan de commentaren te zien dateert dit nieuws uit April dus het zou me niks verbazen als dit een 1 April grap is die zo af en toe op internet komt bovendrijven. Het is ook wel mooi geweest.

Glacius schreef:
(quote)

Als het waar was was het nieuws denk ik overal wel te vinden.

Ik zag het ook bij een facebookbericht van Better call Saul, dus ik denk afwachten

't Is een satirische 'nieuws' site, komaan mensen; nemen jullie überhaupt wel de moeite om de website verder te lezen?

Say my name..

Bryan Cranston kruipt voor heel even in de rol van Walter White op de Comic-Con, best leuk: ?Breaking Bad? Fan Gets OWNED By Bryan Cranston At Comic-Con 2015 - YouTube

Net met deze serie begonnen, zonder enige voorkennis over de verloop van het verhaal. Seizoen 1 heb ik snel afgerond. 1e aflevering vind ik direct zeer sterk en mijn aandacht weet het goed vast te houden. Ook seizoen 2 vind ik weer goed beginnen. Ik lees hier veel reacties dat seizoen 1 en 2 de mindere zijn. In dat geval heb ik nog veel te ontdekken. Trouwens, op dit moment vind ik seizoen 1 en 2 helemaal niet slecht. Juist die karakteruitdieping en omgang met elkaar vind ik erg interessant. Alleen maar keiharde actie is ook niet altijd goed.

De serie is gewoon geweldig.

Vond seizoen 1 geweldig. Seizoen 2 en 3 waren stukken minder, maar na het zien van seizoen 4 en 5 is beschouw ik Breaking Bad als beste serie ooit. #1 TV-serie, ook al komt Game of Thrones aardig in de buurt.

Toch maar aan begonnen en ik ben nu op 2/3 van seizoen 1. Deze serie bestaat alweer een tijdje en ik kan me voorstellen dat het destijds briljant was, maar ik ben inmiddels wel wat gewend na het zien van series zoals Game of Thrones, True Detective (S01) en Fargo (S01+02). Natuurlijk is BB verre van slecht. Integendeel, maar de 3 series welke ik net noem vind ik tot nu toe beter.

JacoBaco schreef:
Toch maar aan begonnen en ik ben nu op 2/3 van seizoen 1. Deze serie bestaat alweer een tijdje en ik kan me voorstellen dat het destijds briljant was, maar ik ben inmiddels wel wat gewend na het zien van series zoals Game of Thrones, True Detective (S01) en Fargo (S01+02). Natuurlijk is BB verre van slecht. Integendeel, maar de 3 series welke ik net noem vind ik tot nu toe beter.

Je moet BB ook pas beoordelen zo vanaf seizoen 3. Seizoen 1 en 2 zijn eigenlijk vooral een enorme intro op waar de serie echt om gaat draaien. Was zelf ook bijna afgehaakt tijdens seizoen 1. Gelukkig niet gedaan, het werd 1 van de beste series ooit.

Oké ik zal voorlopig niet afhaken!

Zo inmiddels bij de laatste aflevering van seizoen 2 en in zowel seizoen 1 en 2 zitten een aantal fantastische episodes. En ik begin wel in te zien waarom deze serie wordt beschouwd als één van de beste series ooit. Er wordt steen goed geacteerd, (Tuco verdient een oscar ) de dialogen zijn uitstekend, hier en daar wat subtiele humor, (moet vaak lachen om die Hank) en fantastische spannende situaties. Soms is het wel erg scripted. Bijvoorbeeld in de op 1 na laatste aflevering van seizoen 2... Walter staat precies in de slaapkamer wanneer de vriendin van Jesse in haar slaap overlijd. Althans, ik denk dat ze dood is, want ik moet de volgende aflevering nog kijken. Of vaak komt er precies een belangrijk telefoontje als net iedereen weg is. Maar deze serie is voor mij nu al !

JacoBaco

Zie je wel!

Goed dat je bent blijven kijken. En mooi om te weten, het beste moet nog komen. Elk seizoen overtreft de vorige.

Zo! Eind september begonnen aan Breaking Bad en afgelopen zaterdag de laatste aflevering gekeken. Dus 5 seizoenen in 3 maanden tijd. Ik hou het kort: niet perfect, maar ik heb extreem genoten en Walter White is 1 van de beste karakters ooit in een serie!

Mjaa heb een paar afleveringen geprobeerd, maar vond er weinig aan.
Dat Amerikaanse.. Dat werkt al erg tegen.
En als ik dan "De Junk" zie een knuffelig oud 'boefje' van school. Hij 'gebruikt', maar is evenwel heel grappig YO. Echt dan alleen al gooi ik 'm uit. Altijd dat cartooneske bij die Amerikaanse series/films.
Het is allemaal te lollig of noem het flauw.

Dromenjager
[Persoonlijke Mening of Recensie]

Dit is de beste serie die ik heb gezien tot op heden. Alles klopte voor mij. De rustige geloofwaardige opbouw en de daarbij behorende karakterontwikkelingen, de setting, het acteerwerk, script. Het was allemaal van hetzelfde hoge niveau. Ik heb nu binnen een jaar de serie twee maal bekeken en voel de behoefte om hem een derde keer te gaan bekijken alweer opborrelen. Dat zegt in principe al alles. Kippenvel en bij sommige scenes tranen komen boven als ik een 'fanmade' filmpje kijk op YouTube. Er zijn weinige series die het gelukt is, mij persoonlijk, zo'n sterke band te laten krijgen met de personages. Walt, Jesse, Hank. Voor hun allemaal voelde ik empathie. Ondanks dat ze qua moraal en karakter op sommige momenten ver uit elkaar liggen. Als series hier op deze site in je top-10 gezet konden worden, had Breaking Bad bij mij op nummer 1 gestaan.

Vince Gilligan wil ik ook nog even benoemen. Als ik Bryan Cranston zie acteren in andere series/films dan weet hij op mij eigenlijk nooit echt indruk te maken. Een zeer gemiddeld acteur in mijn ogen en dat geldt eigenlijk voor de hele cast. Sommigen zie ik nooit ergens terug en degene die je wel terugziet weten mij eigenlijk nooit omver te blazen met hun prestaties, maar het script en de sturing van Vince Gilligan moeten fenomenaal geweest zijn, als je ziet dat iedereen ver boven zichzelf uitstijgt. Daarom denk ik dat, nog los van de creatie, het succes van Breaking Bad voor een heel groot gedeelte op de naam van Vince Gilligan mag worden geschreven.

Schitterende serie, en nu eigenlijk al bij het 5e en tevens laatste seizoen.

Ik heb sinds dat ik op aanraden van mijn buurman Netflix heb genomen en deze Breaking Bad als serie noemde vrijwel elke avond gemiddeld 2 afleveringen ben gaan kijken.

En eigenlijk sluit ik mij volledig aan op wat # Dromenvanger hierover schrijft.

Sterren kan ik hier dacht ik niet plaatsen, maar als het wel kon krijgt deze serie er het maximale.

Roderix schreef:
Sterren kan ik hier dacht ik niet plaatsen, maar als het wel kon krijgt deze serie er het maximale.

Dat kan wel op https://www.tvmeter.nl/

606
Een ding kan ik sowieso zeggen:

Crime does pay, but you loose the rest around you.

Top serie die ik met trots in bezit heb.

Hoorde dat er nog een seizoen komt van Breaking Bad. Ben benieuwd.

peter den reijer schreef:

peter den reijer schreef:

Ik hoop het niet. Is nu perfect met vijf seizoenen met een afgerond einde én een tie-in met die prequel-reeks - die Donkerwoud nog moet en wil zien...

Meh, niet echt iets waar ik op zit te wachten

Gast
geplaatst: vandaag om 08:20 uur

geplaatst: vandaag om 08:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.