• 155.425 films
  • 9.298 series
  • 27.660 seizoenen
  • 604.308 acteurs
  • 346.473 gebruikers
  • 8.761.711 stemmen

Breaking Bad

zoeken in:

starbright boy (moderator films)

• 20985 berichten
  • 4201 stemmen

starbright boy schreef:

Ik ga dit zeker zien, maar wacht nog een tijdje tot de serie helemaal klaar is en dan kijk ik alles in een paar weken.

Dit schreef ik acht jaar geleden. Kleuters van toen zitten nu op de middelbare school. Alsof ik nog niet genoeg te kijken heb ben ik nu na al die jaren Breaking Bad aan het bingen. Toffe goedgemaakte serie. Zeker niet de beste serie ooit, maar ik zit er wel lekker diep in nu.

kos

• 45737 berichten
  • 8268 stemmen

Ik ben er toevallig ook onlangs aan begonnen. Nu in seizoen 3.

• 20985 berichten
  • 4201 stemmen

kos Ben net begonnen met seizoen 4 en kijk het in een nogal belachelijk hoog tempo momenteel. Dat zegt ook wel wat.

• 20985 berichten
  • 4201 stemmen

En dat was het dan. In 2,5 weken Breaking Bad gekeken.
Ik heb genoten. Van de zwartkomische ondertoon van het script. Van de vindingrijke manier om alles in beeld te brengen. Van met name de twee hoofdkarakters, die beiden heel fascinerend zijn. Van het spelletje dat er met de kijker gespeeld wordt tot hoe lang blijf je min of meer achter hem staan? Hoe naar kan hij worden als hoofdpersoon? . Vind de serie niet perse steeds beter worden, in met name de eerste helft van seizoen 2 zit een klein dipje, maar de rest vind ik erg stabiel. In seizoen 4 en 5 krijgt de serie meer cliffhangers en is het tempo van spanningsopbouw naar bevrijding naar nieuwe spanningsopbouw hoger en is de zwartkomische toon wat minder. Dat is wel een verschil.

Paar puntjes:
-Er is veel kritiek op The Fly als aflevering. Ik hoor bij de voorstanders. Ik weet dat het een bezuinigingsmaatregel was om het budget rond te krijgen, maar ik hou van dat soort stilstaande afleveringen. Had er in de latere seizoenen ook nog wel gewild.
-Minpuntjes zitten soms ook in vele details in het script en met name de nogal zelfbewuste vooruitwijzingen. Hou ik niet altijd van.

Komt niet in de buurt van de verpletterende indruk die The Wire op me maakte jaren terug. Maar een hele fijne serie vond ik het wel.

Nu El Camino als toetje.

Leland Palmer

• 23669 berichten
  • 4572 stemmen

starbright boy schreef:

En dat was het dan. In 2,5 weken Breaking Bad gekeken.

Zo, dat heb je snel gedaan! Verder wel eens met je stukje. Je noemt 'The Wire', die heb ik nog niet gezien. Sterker nog, hik er al even tegenaan, maar hoor echt alleen maar goede verhalen. Toch maar 's aan beginnen.

Macmanus

• 13723 berichten
  • 3581 stemmen

Ik zou Better Call Saul als stevig toetje doen, niet die tv-film.

• 20985 berichten
  • 4201 stemmen

Better Call Saul komt nog weleens. Nu weer films eerst.

The Oceanic Six

• 57684 berichten
  • 3778 stemmen

Macmanus schreef:

Ik zou Better Call Saul als stevig toetje doen, niet die tv-film.

Breaking Bad hoor je te eindigen met El Camino.

BCS moet daarna wel echt gekeken worden ja. De latere seizoenen vind ik echt leuk en heel passend bij het niveau van BB.

Macmanus

• 13723 berichten
  • 3581 stemmen

Niet mee eens. Snap dat je het gaat kijken maar het is gewoon een slappe film. Toetje hoop je toch op iets lekkers, dat is Better Call Saul gelukkig wel, maar dat is meer een 6 gangen menu weer. Ben ook bang als je het zo snel El Camino kijkt het leeftijds verschil van de personages nog meer opvalt.

Pecore

• 807 berichten
  • 1568 stemmen

Dat leeftijdsverschil geldt natuurlijk ook voor BCS, dat zich jaren eerder afspeelt dan BB, maar jaren later is opgenomen. Ehrmentraut heeft nog net geen wandelstok. Ik zou er vooral mee wachten, tien seizoenen min of meer dezelfde serie is toch wat teveel van het goede.

kos

• 45737 berichten
  • 8268 stemmen

Haha, rap gedaan starbright boy. Zo snel gaat het bij mij niet, al zit ik wel in seizoen 4 inmiddels na een maandje.

• 20985 berichten
  • 4201 stemmen

kos Het feit dat de tour niet bezig is, ik iets minder uren werk dan toen en mijn sociaal leven wat kariger is door Covid-19 zorgde ervoor dat ik dit nog een week sneller keer dan het ongeveer even lange The Wire. Maar als ik bij zo'n serie eenmaal voorbij pakweg 4 afleveringen zit en ik zit er goed in dan kan het snel gaan bij me inderdaad.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.