- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Bassie en Adriaan
Bassie en Adriaan
Pitbull
-
- 558 berichten
- 1424 stemmen
Hij is trouwens vervangen, omdat kleine kinderen bang waren voor de plaaggeest.
jester
-
- 806 berichten
- 1245 stemmen
Ik zag trouwens pas nu (in een van de laatste afleveringen) dat de plaaggeest in werkelijkheid waarschijnlijk (ik heb de afloop nog niet gezien) die makker van Bassie en Adriaan is, die door Jaap Stobbe gespeeld wordt. Toch een topprestatie van onze Jaap, dat ie dat zo lang geheim gehouden heeft. Het is inderdaad de combinatie van het masker, de cape, de lach, maar ook het geheimzinnige en onvoorspelbare dat de plaaggeest zo overtuigend maakt.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
ja want wie verzint het nou om stenen in een voetbal te doen 
kos
-
- 46685 berichten
- 8843 stemmen
Hij is heel lang werkloos geweest hoorde ik, maar jaren later heeft 'ie nog in Lost Highway gespeeld.
Ehhh.. come again.. 
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Dat we dat hier nog eens mogen meemaken; een topic over mijn favoriete tv personages: Bassie & Adriaan
Nog even voor de liefhebbers:
Bassie en Adriaan, Bassie en Adriaan,
dat zijn de beste vrienden,
die je maar kan vinden.
Adriaan is acrobaat
en Bassie zit vol kattekwaad.....
Dit is voor mij ook al jeugdsentiment, aangezien ik vroeger alles van B & A gezien heb. Van de plaaggeest tot aan de Verenigde Staten. Vergeleken met die jeugdprogramma's van nu (Samson en Gert, Ernst, Bobbie enz.) heeft Bassie en Adriaan heel wat meer inhoud en is het heel wat informatiever voor kinderen om naar te gaan kijken. Dus ik stem voor Bassie en Adriaan terug op de buis. (En voor de kinderen en omdat ik het stiekum ook nog erg leuk vind) 
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Geef mij maar Hakkie & Takkie en Arie & Bastiaan.
pinky
-
- 373 berichten
- 1999 stemmen
Ik ga voor Peppie en Kokkie. Vooral Peppie.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Geef mij maar Hakkie & Takkie en Arie & Bastiaan.
Het niveau va Arie en Bastiaan (erg foute gebbermuziek van een paar jaar terug)
Arie en Bastiaan, Arie en Bastiaan,
die lopen maar te gillen.
Kom op nou met die pillen!
en
Arie die staa retestrak in z'n acrobetenpak
....
Nee, geef mij gewoon maar de slimme acrobaat en het domme clowntje.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
De plaaggeest! 
Van al het Bassie en Adriaan werk heeft de plaaggeest het meeste indruk op me gemaakt. Toen ik klein was vond ik de plaaggeest ontzettend eng.
Pas als je ouder wordt, kom je dr achter dat dat het geweldige nummer Tubular Bells van Mike Oldfield was/is. 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Van de Bassie en Adriaan website:
'De plaaggeest is het allereerste avontuur
van Bassie & Adriaan.
Het werd opgenomen in 1975.'
Zie http://www.bassie-adriaan.nl/plaaggeest/plaaggeestinlay.html. Met filmpje!
Nu op dvd!
Nils
-
- 177 berichten
- 77 stemmen
Zijn de herhalingen nu niet meer op Kindernet te zien? En ja, ik weet het, Kindernet heeft een naamsverandering ondergaan, maarja ik wordt ook ouder, ik hou het allemaal niet meer zo bij....
Vroeger had je maar twee netten om uit te kiezen, nu dik in de 30.... (en veeeeeeel puin).
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Vergeleken met die jeugdprogramma's van nu (Samson en Gert, Ernst, Bobbie enz.) heeft Bassie en Adriaan heel wat meer inhoud en is het heel wat informatiever voor kinderen om naar te gaan kijken.
geloof ik niks van
Nils
-
- 177 berichten
- 77 stemmen
Ik geef Gotti gelijk. Vooral in de TV serie zaten veel thema's die kinderen (waaronder mijn persoontje) veel leerden.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Vergeleken met die jeugdprogramma's van nu (Samson en Gert, Ernst, Bobbie enz.) heeft Bassie en Adriaan heel wat meer inhoud en is het heel wat informatiever voor kinderen om naar te gaan kijken.
Ja als je wilt weten hoe je in een acrobatenpak een baron moet achtervolgen die je beste vriend heeft gegijzeld dan ben je bij bassie en adriaan aan t goeie adres. Dr zijn nu net zoveel goeie informatieve kinderprogrammas als vroeger. Nu is er alleen meer troep, en dat had je vroeger niet, daarom denken mensen dat t vroeger beter was qua kinderprogrammas.
jester
-
- 806 berichten
- 1245 stemmen
Zijn de herhalingen nu niet meer op Kindernet te zien? En ja, ik weet het, Kindernet heeft een naamsverandering ondergaan, maarja ik wordt ook ouder, ik hou het allemaal niet meer zo bij....
Nickelodeon heet ie. Maar ik dacht niet dat Bassie en Adriaan daar te zien zijn, ik dacht op Net 5. Op zaterdag of zondag erg vroeg, rond 7.30 uur (ofwel normale tijd voor mensen met kleine kinderen
).
Mik
-
- 1504 berichten
- 1094 stemmen
Geef mij maar Hakkie & Takkie

neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
ja hakkie en takkie hebben ook wel wat en dan vooral tijdens het clownseminar waarbij ze moeten oefenen 
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
en nog even heel interessant nieuws:
aanstaande zondag ga ik op de proef betaald mee met de tour van bassie en adriaan richting naar het noorden,waar ik waarschijnlijk mee zal gaan moeten helpen met het podium opbouwen voor de show van de heren clown en acrobaat 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Dat is de smoes waarmee ze kleine tengere mannetjes lokken, om te dienen als levende kanonskogel. 
pinky
-
- 373 berichten
- 1999 stemmen
aanstaande zondag ga ik op de proef betaald mee met de tour van bassie en adriaan
Pas je wel een beetje op? Het schijnt dat die ene vol kattekwaad zit (die van die belastingaangiftes)...
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
ach ja er zijn wel meer dingen aan de hand met die twee 
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
als je me maar geen b&a boy gaat noemen 
GerwinF
-
- 1643 berichten
- 0 stemmen
Allememaggies! Bush wil ook in het circus!

EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Nils
-
- 177 berichten
- 77 stemmen
Neo,
Congratulations!
Veel plezier bij dit legendarische duo.
En vergeet niet: "Altijd blijven lachen!"
Phooze
-
- 2544 berichten
- 597 stemmen
Goeie Bassie en Adriaan... elke keer als ik ergens oversteek denk ik weer aan ze....
Kijk links en rechts en nog een keer, als je oversteken moet.
Kijk links en rechts en nog een keer, want dan doe je het pas goed