• 12.192 nieuwsartikelen
  • 165.484 films
  • 10.682 series
  • 30.856 seizoenen
  • 622.895 acteurs
  • 194.872 gebruikers
  • 9.094.530 stemmen

Bassie en Adriaan

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 73609 berichten
  • 5856 stemmen

Ik heb 'm wel eens in een filmpje keihard tegen een muur zien lopen. Maar dat houd je als acrobaat niet dagelijks vol.

Leland Palmer

• 23759 berichten
  • 4769 stemmen

Prachtig verhaal Jeroen! Ik ben blij dat ik jaren geleden allemaal dvd's van Bassie en Adriaan heb aangeschaft.. die haal ik z.s.m. weer eens uit de kast. Krijg daar in één keer weer zin in!

Hannibal

• 9125 berichten
  • 3080 stemmen

Malick schreef:

Maar uiteindelijk ben je geen circusartiest geworden. Hoe komt dat?

Ik wilde ook astronaut worden, maar het is uiteindelijk toch 8 uur per dag op kantoor geworden.

Hannibal

• 9125 berichten
  • 3080 stemmen

kappeuter schreef:

Ik heb 'm wel eens in een filmpje keihard tegen een muur zien lopen. Maar dat houd je als acrobaat niet dagelijks vol.

Lol ja, wat waren die telefoons destijds toch van "geweldige" kwalteit

De Site >> Gebruikers >> Je eigen filmcreaties

Brix

• 19369 berichten
  • 4797 stemmen

Bassie heeft je zijn "beroepsgeheimen" klaarblijkelijk toch niet verklapt.

Hannibal

• 9125 berichten
  • 3080 stemmen

Respect hoor, en die laatste quote van Bassie in dat artikel, dat kan niemand ontkennen.

DiDa

• 3578 berichten
  • 2628 stemmen

Tis rustig hier, stommelingen!!

kappeuter (crew films)

• 73609 berichten
  • 5856 stemmen

Éiredruantia

• 14 berichten
  • 259 stemmen

b_cru schreef:

Wel grappig. Mijn zoontjes hebben nu ook de leeftijd dat ze Bassie en Adriaan leuk vinden en uiteindelijk hebben wij dan ook weer alle dvd's in bezit.

Mijn ranglijst:

1. Schatkaart

2. Europa

3. Amerika

4. Verzonken Stad

5. Sleutel

6. Kroon

7. Diamant

8. Plaaggeest

9. Huilende Professor

Inderdaad, de huilende Professor vond ik al altijd een buitenbeentje en dat is het nu nog steeds. Misschien wel leuker als ze wat ouder zijn, want die is wel spannender.

De voetbalclub heb ik altijd het leukste gevonden, omdat je dat als kind ook altijd wilde.

Misschien stom dat ik een bericht van jaren geleden quote, maar ik wilde, als groot fan van Bassie & Adriaan (zelfs op 28-jarige leeftijd), ook even mijn lijstje geven. Dit is mijn lijstje:

1. De Reis door Europa (De Geheimzinnige Opdracht) 5*

2. De Verdwenen Kroon 5*

3. Het Geheim van de Schatkaart 4,5*

4. De Reis door Amerika (De Reis Vol Verassingen) 4,5*

5. Het Geheim van de Sleutel 4*

6. De Verzonken Stad 4*

7. De Plaaggeest 3,5*

8. De Diamant 3,5*

9. De Huilende Professor 3*

Ik heb me puur gericht op de TV-series die ik ken. Verzamelingen van liedjes, "shorties" etc. laat ik buiten beschouwing.

Confusie

• 667 berichten
  • 0 stemmen

Wat ik altijd heb gemist is echt een lekker wijf bij Bassie en Adriaan.

Emi1i0

• 4 berichten
  • 0 stemmen

1. De reis door Europa (De geheimzinnige opdracht)

2. De reis door Amerika (De reis vol verassingen)

3. Het geheim van de schatkaart

4. De verdwenen kroon

5. De verzonken stad

6. De plaaggeest

7. De huilende professor

8. Het geheim van de sleutel

9. De diamant

De nummer 8 kan ik me niet goed meer herinneren. Maar volgens mij vond ik die leuker dan nummer 9. Omdat ik de nummer 6 en 7 nog wel eens volledig heb teruggekeken, en nummer 8 en 9 niet, is dit de ranglijst. De nummer 1 en 2 waren vermakelijk maar ook educatief. De boefjes (Handige Harry en B100) vind ik overigens niet zo leuk als B2 en Vlugge Japie.

merijn82

• 1902 berichten
  • 428 stemmen

WTF wat zie ik hier nou? Die muffe Reis door Europa steeds op 1 en zelfs Amerika?

Bij mij zijn het toch echt het geheim van de schatkaart, de verzonken stad en de verdwenen kroon die de top 3 vullen.

Gevolgd door de sleutel en diamant.

Movie Jim

• 622 berichten
  • 348 stemmen

Ik ben zelf ook een grote Bassie en Adriaan fan al vanaf dat ik klein was keek ik er naar

en nu nog steeds.

waren altijd geweldige series

Mijn favorieten zijn:

1. De diamant een dikke 5 Was ik als kind gek op, nu nog steeds mijn favoriete Bassie & Adriaan serie

2. Het geheim van de sleutel ook een 5

3. De reis door Amerika, prachtige serie een 4,5

4. De huilende professor, Geweldige serie, een 4

5. De verdwenen kroon een 4

6. De reis door Europa een dikke 4

7. Het geheim van de schatkaart een 3,5

8. De plaaggeest Redelijke serie een 3 zeg ik

9. De verzonken stad een 2 hooguit vond ik persoonlijk niet veel aan ook al als kind niet

Éiredruantia

• 14 berichten
  • 259 stemmen

Éiredruantia schreef:

(quote)

Misschien stom dat ik een bericht van jaren geleden quote, maar ik wilde, als groot fan van Bassie & Adriaan (zelfs op 28-jarige leeftijd), ook even mijn lijstje geven. Dit is mijn lijstje:

1. De Reis door Europa (De Geheimzinnige Opdracht) 5*

2. De Verdwenen Kroon 5*

3. Het Geheim van de Schatkaart 4,5*

4. De Reis door Amerika (De Reis Vol Verassingen) 4,5*

5. Het Geheim van de Sleutel 4*

6. De Verzonken Stad 4*

7. De Plaaggeest 3,5*

8. De Diamant 3,5*

9. De Huilende Professor 3*

Ik heb me puur gericht op de TV-series die ik ken. Verzamelingen van liedjes, "shorties" etc. laat ik buiten beschouwing.

Ik heb laatst "Bassie & Adriaan en de Huilende Professor" weer eens bekeken en dit heeft gezorgd voor een kleine verschuiving in mijn toplijst en een kleine verandering betreffende mijn beoordeling van de series:

1. De Reis door Europa (De Geheimzinnige Opdracht) 5* (nostalgie, ontdekken van Europese landen, de eerste serie die ik bewust meegemaakt heb)

2. De Verdwenen Kroon 5* (deze serie is waarschijnlijk beter dan "De Reis door Europa", maar ik heb nostalgie ook zwaar mee laten wegen bij mijn beoordeling)

3. Het Geheim van de Schatkaart 4,5* (heb ik altijd een bijzondere serie gevonden. Werd volgens mij in de jaren '90, rond Pasen, geregeld door de voormalige BRT uitgezonden)

4. De Reis door Amerika (De Reis Vol Verrassingen) 4,5* (net iets minder dan "De Reis door Europa", maar deze reis heeft er wel voor gezorgd dat ik graag eens naar de Verenigde Staten van Amerika wil reizen. Eerst naar New York en Washington en daarna naar de westkust)

5. Het Geheim van de Sleutel (de beste film van Bassie en Adriaan) 4*

6. De Verzonken Stad 4* (de serie die ervoor gezorgd heeft dat ik geïnteresseerd ben geraakt in Griekenland en Kreta en de Cycladen in het bijzonder. Net iets minder spannend dan mijn nummer 2 en 3)

7. De Plaaggeest 3,5* (de allereerste televisieserie van Bassie en Adriaan. Ik ben er niet echt mee opgegroeid, vandaar waarschijnlijk de wat lagere waardering, maar ik vind het wel een bijzonder avontuur van Bassie en Adriaan)

8. De Huilende Professor 3,5* (de serie die voor mij samenhangt met de Bassieworst en het kunnen winnen van de videobanden bij de supermarkt. Als kind vond ik de serie te donker voor Bassie en Adriaan, maar tegenwoordig kan ik ook dit avontuur wel waarderen. Hoewel ik dit avontuur beter ben gaan vinden, zal het nooit tot mijn grote favorieten gaan behoren)

9. De Diamant 3,5* (ondanks de aanwezigheid van de grotten, waar ik fan van ben, vind ik dit nipt, eigenlijk samen met "De Huilende Professor", het minste avontuur van Bassie en Adriaan. Dit heeft, denk ik, grotendeels te maken met het ontbreken van nostalgische gevoelens mijnerzijds. Ik vond het namelijk wel een spannend avontuur)

Tot zover mijn uitleg.

Movie Jim

• 622 berichten
  • 348 stemmen

Ik vind en blijf steeds hardop zeggen

wat een vreselijk figuur die Vlugge Japie

is ik vind het geen leuke boef,

mijn favoriete boef blijft B1

uit De diamant en het geheim van de sleutel

die series waren ook wat meer volwassender

dan de series die erna kwamen vind ik!

als kind vroeger al vond ik de diamant

en het geheim van de sleutel fascinerend

en geweldig en met veel spanning dat wel.

Boef B100 was redelijk goed en al meer

te pruimen dan Vlugge Japie.

Mijn ranking van 2018 van Bassie & Adriaan wordt nu zo:

1. De diamant een dikke 5,0

2. Het geheim van de sleutel 4,5

3. De reis door Europa 4,0

4. De verdwenen kroon 4,0

5. De huilende professor 4,0

6. De reis door Amerika 4,0

7. Het geheim van de schatkaart 3,5

8. De verzonken stad 3,0

9. De plaaggeest 2,0

Geboren in 1982 ben ik opgegroeid met Bassie & Adriaan en eigenlijk altijd fan gebleven. De (digipack) dvd's gekocht een paar jaar terug en nu ik een dochtertje van drie heb is het weer tijd voor een herkijk.

Toch vielen mij destijds al wat dingen op aan de dvd's. Namelijk her-montages in zowel beeld als geluid, vooral van het laatste vind ik dit als kijker van de VHS-tapes en destijds op televisie erg storend. Van veel hiervan zijn de redenen ondertussen wel bekend geworden (ruzie met de componist e.d.). Toch zou ik graag de originele versies weer eens bekijken. Nu kan ik natuurlijk de VHS-speler van zolder halen (alle tapes liggen nog ergens bij mijn ouders), maar ik heb op internet al 'gespot' dat mensen deze goed hebben overgezet. Dus waarom zelf gaan zitten klooien als iemand anders dit al gedaan heeft?

Ik kan ze echter niet downloaden (te oud). Is er iemand die mij kan helpen?

Het gaat mij met name om de originele versies van:

- Huilende Professor (CNR of zelfs Penta versie)

- Het Geheim van de Schatkaart

- De Verdwenen Kroon

en

- De Verzonken Stad

The Oceanic Six

• 59766 berichten
  • 3986 stemmen

https://www.telegraaf.nl/video/1653254837/clown-bassie-overmand-door-emoties-tijdens-eerbetoon

Als ik deze beelden zie vraag ik me af of Bassie de 87 nog gaat halen. Oef. Zit nauwelijks nog leven in.

tbouwh

• 5692 berichten
  • 5073 stemmen

r.i.p.

kappeuter (crew films)

• 73609 berichten
  • 5856 stemmen

Bassie en Adriaan: Een Schat aan Herinneringen (Film, 2023) - vanaf 23 november in de Pathé bioscopen

Puffy81

• 44 berichten
  • 2397 stemmen

Bassie en Adriaan is nostalgie en herinneringen aan je kindertijd.

De series blijven leuk om te kijken.

Bassie en Adriaan serie top 9:

1. De Verdwenen Kroon (1988) ****½ ster

2. De Verzonken Stad (1989) **** sterren

3. Het Geheim van de Schatkaart (1987) **** sterren

4. De Geheimzinnige Opdracht (reis door Europa) (1992) ***½ ster

5. De Reis Vol Verassingen (1994) ***½ ster

6. De Diamant (1979-1980) *** sterren

7. Het Geheim van de Sleutel (1978-1979) *** sterren

8. De Huilende Professor (1982) **½ ster

9. De Plaaggeest (1978) ** sterren

tbouwh

• 5692 berichten
  • 5073 stemmen

RIP B2

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.