- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Pushing Daisies
Pushing Daisies

Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
In de nieuwe serie op de Amerikaanse zender ABC (helaas nog niet in Nederland, dat duurt meestal een jaartje) helpt taartenmaker Ned een privé-detective met het oplossen van zaken. Ned heeft namelijk een speciale gave; hij kan doden weer tot leven maken met zijn aanraking. Hij heeft echter 1 minuut de tijd om ze weer dood te maken door ze nog eens aan te raken anders gaat er iemand anders dood in hun plaats. Daarbij komt nog eens dat de levende doden ook weer dood gaan als ze Ned aanraken ná die ene minuut.
1 minuut is echter genoeg tijd om een dode te vragen wat hun doodsoorzaak is. Ned maakt de doden dan weer dood, gaat samen met de privé-detective naar de politie en strijkt de beloning op.
Maar wanneer Ned's jeugdliefde Chuck vermoord is, heeft Ned moeite haar weer dood te maken na te vragen hoe ze is gestorven. De minuut vliegt voorbij en voor Ned het weet is iemand anders in Chuck's plaats gestorven. Ned wordt verliefd op Chuck en Chuck wordt verliefd op Ned. Er is echter één probleem; ze mogen elkaar niet aanraken....
Pushing Daisies is een vrolijke, romantische serie die met een voice-over van Jim Dale, fel kleurige sets en luchtige muziek een sprookje lijkt. De serie is als een van de eerste waarvan een volledig seizoen besteld is en heeft per aflevering zo'n 12 miljoen kijkers.
Ik ben er na 3 afleveringen al verslaafd aan en het is zeker weten een serie om aan te raden als je van romantische sprookjes houd in de stijl van Tim Burton.
Hier een paar plaatjes die je een indruk geven:
http://www.tvbloggin.com/wp-content/uploads/2007/07/pd_comiconad_yt_r4.jpg
Stripboek-stijl poster:
http://www.tvbloggin.com/wp-content/uploads/2007/07/pd_comiconad_yt_r4.jpg
Cast foto:

aryan
-
- 986 berichten
- 1742 stemmen
Ik vind het ook een leuke serie. Het heeft een zeer aparte stijl en de eerste twee afleveringen waren goed (vooral de tweede episode). Van alle nieuwe series dit tv seizoen, is dit een van de weinige die ik echt leuk vind. Andere die ik interessant vind zijn Life en Chuck. Van Bionic Woman had ik ook hoge verwachtingen, maar de eerste aflevering viel tegen.

De Knip
-
- 1885 berichten
- 3681 stemmen
Net als 'Amelie' vind ik deze serie echt waar zo niet grappig en ook niet leuk om te zien. Ik heb alleen deel 1 gezien. Verschrikkelijk inhoudsloos en zulke overbodige grapjes van de filmmakers. Nee hoor, net als Amelie, een totaal geen inhoud, c.q. een of ander plot.

Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Echt? Amelie ken ik niet, maar Pushing Daisies heeft toch echt wel inhoud. Kijk, het is nogal fleurig en vrolijk, maar dat maakt het juist zo goed. Lollige gebeurtenissen worden gewoon op een serieuze maar tegelijkertijd vrolijke manier aan gepakt, hetzelfde geld voor dramatische gebeurtenissen. Ik denk dat je van dit soort dingen moet houden, maar met twee geliefden die elkaar niet mogen aanraken, ouders die bij bosjes sterven een hond die nooit dood gaat en verschillende personages barsten in zingen los[/spoiler is PD toch echt uniek, nog niet gesproken van de kleur en magie die de serie uitstraalt.

Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Serie die me bijna te zoet word, bijna dus.. Dit word nog net tegen gehouden door de licht morbide humor, over the top kleur gebruik en karakters (denk Big Fish) en toch ook wel een klein beetje Elfman achtige muziek. Toch is de serie nu niet echt direct met Burton te vergelijken, al zullen liefhebber van Big Fish en de serie Dead Like Me, hier wel voldoende mee kunnen.
Erg vermakelijk en precies aan de goeie kant van het randje van TE.
Waarom dit met Amelie vergeleken word, zie ik niet trouwens.

Donkerwoud
-
- 8327 berichten
- 3787 stemmen
Misschien materiaal om op Net 5 te gaan volgen straks. Het idee sprak mij wel aan, maar dat was bij misbaksels als Reaper ook zo.

Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Reaper ken ik niet, maar dit straalt toch al veel meer de lichtvoetigheid van een Dead Like Me uit. Overigens dezelfde maker als achter het idee van The Addams Fammily, als ik me niet vergis.

Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2690 stemmen
Ik heb deze serie een beetje in de gaten gehouden, maar had geen zin om het via het internet te bekijken. Het lijkt me wel iets dat in mijn straatje zal vallen, dus ik zit binnekort fijn voor de buis

Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Goed bezig! Kan niet wachten tot hij eindelijk hier in Nederland komt, hoop wel dat Net 5 nog wat meer gaat promoten, want hier en daar een filmpje is niet genoeg. Hoe dan ook, 19 augustus, 20.30 mis het niet

matthijs_013
-
- 3628 berichten
- 5446 stemmen
Tijdens mijn bezoek aan de Warner Brothers Studio waren ze hier erg positief over. Ook verder de enige serie van de studio waar ik ze aan het werk aan heb gezien toen ik ze zag (dus heb ook een aantal acteurs eruit gezien, maar verder geen idee wie het waren). Maakt het in ieder geval al leuk, dus ik zal het ook wel zien als het komt in NL.

Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
No way!! Heb je opnames gezien van Pushing Daisies? Inclusief de cast? Dat is zo cool!! Serieus, eerst iemand die Kristen Bell kent en nu dit, waarom ontmoet ik nooit een celebrity??

Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2690 stemmen
Echt echt echt een hele leuke serie Word er helemaal blij van.
Is inderdaad meer met Big Fish te vergelijken dan met Amelie, maar het is toch een heerlijk opzichzelfstaand en orgineel programma.

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3205 stemmen
Leuk, alleen schreeuwt het af en toe wel heel hard Amelie. Ik ga het in ieder geval wel volgen, als ik het niet elke keer ga vergeten .

fieko
-
- 409 berichten
- 1669 stemmen
had het eerste deel in portugal gezien, had toen niet door dat het een serie was.
het 1e deel was leuk om te zien maar om de andere afleveringen nu ook te kijken..
te zoetsappig en te slappe humor, voor mij niet voor herhaling vatbaar.

Bombong
-
- 480 berichten
- 2704 stemmen
Aflevering 1 en 2 gezien. Zag er leuk uit maar daar was dan ook alles mee gezegd. Absoluut niet in dezelfde klasse als Jeunet en zeker niet als Burton.

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3205 stemmen
Ik heb alles weer eens gemist op tv dus heb ik alles maar gepindakaast. Leuke serie, de gelijkenis met Amelie wordt gaandeweg wel wat minder gelukkig. Goed geschreven, mooie sets, leuke personages en goede acteurs. Leuk ook om Chi McBride eens in een andere rol te zien dan baas van wat dan ook. En Anna Friel is lief.

aryan
-
- 986 berichten
- 1742 stemmen
En deze serie is gecanceled
http://www.tv.com/story/11933.html
Na episode 13 zal het afgelopen zijn met Pushing Daisies

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3205 stemmen
Het is ook wel echt elke keer hetzelfde. Wel een aardige serie maar er zit weinig progressie in, hoewel ze het wel proberen met verschillende verhaallijntjes. Die zijn alleen niet zo heel erg interessant.

eppo349
-
- 865 berichten
- 3966 stemmen
ik had daar ook last van, begon leuk maar gaandeweg werd het steeds minder, het enige leuke van deze serie zijn de hoofdrol speelsters.

Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
De progressie zit hem in het visuele. Elke keer is het weer een waar feest om er naar te kijken, om te zien, wat je nu weer voorgeschoteld krijgt. Rare, kleurrijke, bizarre wereld, met dwaze gebeurtenissen en dubbelzinnige namen, is het altijd.
Wat dat betreft uniek. In Amerika zijn ze echter niet realistisch bezig met kijkcijfers/geld op dit moment, dus worden er liever massaproducten (docu's,CSI, ziekenhuisserie) uitgezonden, dan creatieve series.

Lovebreeze
-
- 201 berichten
- 8 stemmen
dit is een hele leuke, hij is wel origineel gevonden.
hoe kom je erop
wat wel leuk vind is dat de verteller tot op de minuut verteld hoe oud de slachtoffers zijn

Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Ondertussen bekend gemaakt dat de laatste drie afleveringen zullen worden uitgezonden in Amerika! Vanaf 30 mei kunnen we de laatste avonturen van Ned & Co zien..

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ondertussen beide seizoenen gezien en toch echt wel jammer dat het gedaan is. De eerste afleveringen vond ik maar zozo maar de visuele stijl sprak me enorm aan. Blijven kijken en uiteindelijk verliefd op geworden...
Visueel blijft dit erg mooi. De sets zijn enorm kleurrijk en er hangt een erg gezellige sfeer rondom heel het stadje. Alles ziet er enorm CGI uit maar toch, het werkt perfect. Het is echter de erg leuke cast en het intrigerende verhaal waardoor ik echt fan van ben geworden. Ik heb de indruk dat de personages in het begin nog wat aan elkaar moesten wennen maar vooral in het tweede seizoen krijg je een aantal erg leuke scènes en worden de relaties tussen de pie-maker, the dead girl en Cod erg humoristisch. Vooral die laatste komt erg vaak erg droog uit de hoek.
En dan blijkt het weer gecancelled te zijn en dat voel je toch echt wel. Waarom het gecancelled is begrijp ik niet, het 2e seizoen is imho nog een stuk beter dan een al erg sterk 1e seizoen, maar de laatste aflevering geeft dan ook niet de gewenste climax. Het blijft een erg fijne aflevering maar alles wordt maar even snel afgehaspeld en c'est tout. Toen waren er nog plannen om een comic reeks of een film te maken maar die plannen lijkt te zijn afgesprongen. Jammer, want hier zit nog een heel stuk meer in volgens mij dan we hebben kunnen zien.
Soit, dit is weer wat langer geworden dan ik oorspronkelijk bedoelde maar in ieder geval is Pushing Daisies een serie geworden die gezien mag worden, hoewel ze gecancelled is.

Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Ja heel stomme cancellation was dat. Geweldig zuur voor het netwerk dat Kristin Chenoweth voor haar rol van Olive een Emmy kreeg (en dat jaar nog een 2e Emmy geloof ik voor Make Up Department?), terwijl ze net de serie stop hadden gezet. Altijd lachen daar in Amerika.

jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Geweldig zuur voor het netwerk dat Kristin Chenoweth voor haar rol van Olive een Emmy kreeg (en dat jaar nog een 2e Emmy geloof ik voor Make Up Department?), terwijl ze net de serie stop hadden gezet. Altijd lachen daar in Amerika.
Een kleine Emmy overwinning zou deze serie bij lange na niet uit het kijkcijferslop hebben gevist.
Wel leuk voor Chenoweth zelf, natuurlijk.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Lijkt mij inderdaad geen referentiekader voor de Network bazen. Verre van een domme cancellation, een hele logische zelfs.

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Was het dan zo slecht gesteld met de kijkcijfers in Amerika? Begrijp niet goed waarom want ik heb al slechtere zaken gezien die langer blijven doorgaan maar misschien was het allemaal iets te vreemd voor de mainstream Amerikaanse kijker.

Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Nja snap niet waarom de man naar netwerk tv blijft terugkeren. Al zijn series worden gecanceld. Ga dan op FX of HBO zitten. Nja geld waarschijnlijk.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
O, wat hou ik toch van Emerson Cod. Cracks me up everytime! .
Emerson Cod: Why should I care about a dude that sells fur coats?
Olive Snook: Not a furrier, a ferrier. Heir.
Emerson Cod: Fair-rier?
Olive Snook: It's a blacksmith. Puts shoes on horses.
Emerson Cod: Don't try to act like that's a word everybody knows.
.

laundromat
-
- 2434 berichten
- 0 stemmen
Ja dit was leuk!! Ned en Emerson Cod zijn een heerlijk duo!