- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Supernatural
Supernatural
horrorfreak23
-
- 455 berichten
- 598 stemmen
Ik moet de laatste aflevering nog bekijken. Ben benieuwd!!! 
horrorfreak23
-
- 455 berichten
- 598 stemmen
Heb net de zesde aflevering bekeken. Is Sam net terug. Dan is hij weer weg! En ik vind het niet echt met een goede reden. Sam is weer z'n overgevoelige zelf. (Waaraan ik me soms wel irriteer!)
Op naar de volgende! Kan alweer niet wachten!
horrorfreak23
-
- 455 berichten
- 598 stemmen
Ik krijg episode 7 maar niet te pakken en ben intussen opnieuw begonnen met het kijken van de serie. Zit aan Serie 6 ep.9 (Met de feeën jawel!) 
sangha
-
- 605 berichten
- 517 stemmen
Holy shit. Dit was toch weer een klasse aflevering! Het begon als een gewone hunt, maar al snel werden de Leviathans erbij betrokken. Daar was ik ook wel erg blij mee, aangezien ik een beetje bang was dat de schrijvers ze alweer half aan het vergeten waren. De eerste helft was ontzettend grappig, weer zo'n typische Ben Edlund aflevering. Die man heeft zo'n geniale schrijfstijl, en ook erg herkenbaar; voordat ik zag dat hij de aflevering had geschreven had ik het al geraden. Maar dan, dat einde! Hopelijk komt Bobby er snel bovenop.
Ik vond het ook fijn om te zien dat Sam's hallucinaties niet vergeten zijn, en dat hij ze ook nog steeds heeft. Hij laat ze alleen niet meer zijn leven leiden. Verder ook erg fijn om te horen dat Dean Cas toch niet vergeten is. Ik vond het een beetje raar dat hij nauwelijke genoemd werd in de afgelopen afleveringen, maar ik begin nu het vermoeden te krijgen dat dit onderdeel is van Deans onvermijdelijke meltdown. Hij praat er niet over, alleen als hij stoned is, en dat kan natuurlijk nooit goed zijn. Ik denk dat hij nog voor de winterbreak gaat instorten.
Voor de geïnteresseerden: er is een forum voor Nederlandse (en Belgische) Supernatural fans. SPN forum
horrorfreak23
-
- 455 berichten
- 598 stemmen
OMG wat een aflevering. Met weer een cliffhanger van jewelste!! Ik kan alweer niet wachten tot de volgende episode!
ik hoop dat Bobby niet dood gaat maar dat zal wel niet want dan zouden er wel erg veel main characters overlijden in dit seizoen.
Maar het is natuurlijk niet zeker wat het weer spannend maakt tot de volgende aflevering uitkomt! 
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Eindelijk weer eens opgepakt. Ben nog niet ver met kijken, totaal niet eigenlijk, seizoen 1 aflevering 11 pas.. maar tot nu toe bevalt het goed. Denk dat de serie wel een verslavende werking kan hebben. Heb nu al vaak dat ik een film laat liggen om toch nog even Supernatural te kijken. Ben benieuwd.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1884 stemmen
Ik ben nu halverwege seizoen 3 en ik kan je vertellen dat het alleen maar beter en beter gaat worden!
sangha
-
- 605 berichten
- 517 stemmen
Supernatural vind ik echt een serie die ontzettend groeit. Het eerste seizoen is leuk, maar imho niet echt geweldig, maar met elk seizoen wordt het wel beter, zeker t/m seizoen 5. Wat ik ook erg fijn vind is dat er zoveel aandacht is voor de personages. In het eerste seizoen (en zeker de 1e helft van dat seizoen) is dat nog niet, maar de nadruk komt veel meer te liggen op hoe Sam en Dean met alles omgaan, in plaats van dat de focus uitsluitend op het bovennatuurlijke ligt.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1884 stemmen
In seizoen 1 was vrijwel iedere aflevering nog gebaseerd (of rip offs) van bekende horror films. Aan de ene kant is dit leuk vanwege de herkenbaarheid, maar ook wel een klein beetje jammer vanwege het voorspelbare. Tegen het eind van seizoen 1 begint het achterliggende verhaal al iets op te komen, vanaf seizoen 2 wordt dat verhaal echt groots en nu bij seizoen 3 lijkt het helemáál los te gaan, het ene spektakel na het andere!
sangha
-
- 605 berichten
- 517 stemmen
Wacht maar tot je seizoen 4 ziet (mijn persoonlijke favoriet). Daar gaan ze echt veel dieper in op de mythologie en de overkoepelende verhaallijn, zonder de personages ook maar een seconde uit het oog te verliezen. En er staan je nog wel wat verrassingen te wachten.
JustMike
-
- 3218 berichten
- 751 stemmen
Ja, supernatural blijft goed, zelfs na al die jaren nog 
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Paris Hilton werd vanavond onthoofd in Supernatural!
Lol!
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1884 stemmen
Dat moet een erg goede aflevering zijn dan!

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Sterke episode ook en Paris Hilton is een heldin. Zeer zelden zo'n socialite celeb, die kritiek krijgt van alle kanten, met zoveel zelfspot te zien. Wat zet zij de criticasters te kijk.
Dreiecke
-
- 2768 berichten
- 902 stemmen
Ik vond het inderdaad ook heel sterk. Ze is een soort Griekse Godin, met bijbehorende machtige goddelijke eigenschappen, waar we allemaal bang voor moeten zijn, en ze kaart het hele circus rondom beroemd zijn aan. Deze episode is epic 
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1884 stemmen
Ik ga vrijdag aan seizoen 4 beginnen, dus het zal nog wel even duren voor ik die aflevering ga zien.
sangha
-
- 605 berichten
- 517 stemmen
Iemand de promo voor 7x16 al gezien?
Dit seizoen is veruit het meest deprimerende van ze allemaal, en het lijkt erop dat ze er nu helemaal tegenaan gaan. Blijkbaar heeft Cas geheugenverlies. Ben benieuwd of hij nou nog een engel is of niet meer. Hoe dan ook, ik denk dat dit een hele zware aflevering gaat worden.
Fijn om te zien dat de serie na het mindere 6e seizoen ze toch weer de draad op weet te pakken. Op deze manier mag er nog wel een 8e seizoen komen van mij. Executive producer Bob Singer heeft ook gezegd dat seizoen 7 met een cliffhanger zal eindigen, dus ik zou het ook wel erg lullig vinden als er dan geen 8e seizoen meer komt. We shall see.
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3030 stemmen
Waarom zou er geen seizoen 8 komen?
Deze serie blijft vermakelijk. Ieder keer weet het wel weer te pakken op het gebied van humor, spanning en intriges. Er zijn maar weinig series die dat kunnen.
J-fan
-
- 138 berichten
- 473 stemmen
@ Sangha
Deprimerend? Vind ik wel meevallen.
Kvind 4/5 donkerder. In 5 wilt Dean zelfs uiteindelijk zelfmoord plegen.
Maargoed, kvond 7x15 erg goed. Kzat echt op het puntje van mijn stoel.
7x14 vond ik weer erg flauw.
En kheb nog niet de promo gezien van 7x16.
Kben altijd bang dat die promo's teveel verraden en kwil graag verrast worden.
Al weet ik wel al dat Castiel terugkomt. Leuk? Tja, tis een geweldig personage, maar of hij nog zoveel toevoegd aan het verhaal... we zullen het zien
.
sangha
-
- 605 berichten
- 517 stemmen
@ Glacius Ik ga er ook wel van uit dat er een seizoen 8 komt, maar je weet maar nooit, zeker bij de CW.
@ J-fan seizoen 4/5 zijn idd ook behoorlijk donker, maar toch vind ik dit seizoen nog wel een graadje erger. Iedereen gaat dood en zo'n beetje alles lijkt mis te gaan. Dean is ook behoorlijk depressief, ten minste, als je kijkt naar hoeveel hij drinkt. En met Sam gaat het duidelijk ook absoluut niet goed. Het enige dat wel echt goed gaat is de band tussen de broers; die is op het moment sterker dan hij in lange tijd is geweest imho. Maar goed, Supernatural is sowieso al een vrij donkere serie, dus het is niet alsof dit compleet uit de toon valt.
7x15 vond ik ook erg goed inderdaad. Van mij mag de Leviathan verhaallijn wel weer opgepakt worden.
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3030 stemmen
Volgens mij is het vrij zeker dat er een Seizoen 8 komt. Dat wordt dan wel de laatste.
sara-pezzini
-
- 447 berichten
- 8 stemmen
ik was hier mee gestopt omdat het hele hemel en hel gebeuren me begon te irriteren...
door alle reviews hier toch maar begonnen met seizoen 7 en gelukkig ging het na 3 afleveringen weer ouderwets verder met losse case verhalen wat ik toch het leukst vind, ik vond het hele seizoen 6 zwaar tegenvallen en ook de eerste 3 van dit seizoen konden me niet boeien, maar nu met weer losse verhalen en een stuk minder hemel en hel gedoe is het toch weer erg leuk...
vond vooral afl 5 geweldig om Charisma Carpenter en Jamer Marsters te zien!!! pure nostalgie!!!!!
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Ik ben nu bijna door seizoen 1 en het valt me wel op dat het veel van hetzelfde is, wel andere onderwerpen maar verder lijkt het telkens een herhalingsoefening. Ben benieuwd of daar verandering in komt. Ben wel van plan om door te kijken.
korenbloem02
-
- 708 berichten
- 1781 stemmen
Het nadeel van deze serie is dat er door de serie heen vaak de zelfde ingredienten gebruikt worden. Dus onverklaarbaar verschijnsel -> dean en sam gaan kijken met een smoes of list -> halverwege komen ze er achter welk schepsel achter de het verschijnsel zit en ze verslaan het. Voor mij ligt de kracht van de serie in de episodes die het grote verhaal opgang brengen en houden en die dat ook als centraal punt hebben. De 'filler' afleveringen kijk ik vaak met een half oog.
Ben nu halverwege bij seizoen 5.
Het was voor mij erg onverwachts dat ruby met luficer samenwerkte al die tijd, en ik vond het ook wat jammer. Leek me gaaf om te zien dat een demon zou samenwerken met de mensen, aangezien Sam en Dean beide soort van antihelden zijn. Maar goed het is een Amerikaanse serie dus het was miscshien wel te verwachten. Wel erg gaaf bedacht is; de engelen allemaal erg arrogant zijn en geen enkele vorm van ethiek kennen.
J0rea
-
- 21 berichten
- 255 stemmen
Beste serie die er is!!!!!
Ga vandaag beginnen aan seizoen 6!
seizoen 1 t/m 5 waren allemaal gewoon helemaal geweldig!
J0rea
-
- 21 berichten
- 255 stemmen
alle seizoenen gezien nu (1 t/m 7) maar ik vind het gewoon jammer dat ik nu niet meer kan kijken!
Kijk al heel erg uit naar het 8ste seizoen!
roeman
-
- 285 berichten
- 1139 stemmen
alle seizoenen gezien nu (1 t/m 7) maar ik vind het gewoon jammer dat ik nu niet meer kan kijken!
Kijk al heel erg uit naar het 8ste seizoen!
Seizoen 8 is woensdag j.l. weer begonnen. Waarschijnlijk wel het laatste seizoen. Misschien maar goed ook want ik denk dat we zo langzamerhand alle demonen, monsters en aanverwante artikelen wel voorbij hebben zien komen. Maar toch nog even een seizoen genieten van Sam en Dean.

sangha
-
- 605 berichten
- 517 stemmen
Het zou me niks verbazen als ze net zoals Smallville tot 10 gaan. Jensen Ackles en Jared Padalecki hebben al getekend voor een 9e en 10e seizoen en ik denk dat de CW op dit moment blij is met Supernatural, aangezien het toch nog steeds een van de best bekeken series op de CW is. Jeremy Carver (de nieuwe showrunner) heeft ook al aangegeven plannen te hebben voor meerdere zeizoenen. Dus tenzij de CW opeens de stekker eruit trekt, denk ik niet dat dit het laatste seizoen is.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1884 stemmen
Waar haal je het vandaan dat ze voor een 9e en zelfs 10e seizoen getekend zouden hebben? Ik kan er nergens iets over vinden...
Zelf ben ik nu halverwege seizoen 6, maar het begint wel wat eentonig te worden. Af en toe zitten er flinke uitschieters tussen, maar de sleur begint knap vorm te krijgen. Sowieso vind ik het al minder boeiend worden sinds het hele gedoe met de engelen...
sara-pezzini
-
- 447 berichten
- 8 stemmen
dat is niet zo heel moeilijk te vinden hoor...typ bij google de namen van de acteurs en erachter signing for season 9 and 10 en er komt heel veel info over.....als de serie niet gecancelled wordt willen zij nog wel 2 seizoenen doen....
van mij hoeft het niet, de koek is wel op vind ik....vond het vorige seizoen al niet zo en het lijkt in herhaling te vallen, ik heb ook geen zin om verder te kijken, waar ik vroeger niet kon wachten op een nieuwe aflevering....