• 12.876 nieuwsartikelen
  • 168.836 films
  • 11.058 series
  • 31.700 seizoenen
  • 628.857 acteurs
  • 196.071 gebruikers
  • 9.175.864 stemmen

Primeval

zoeken in:

braindead

• 1 berichten
  • 10 stemmen

Wat vinden jullie van de nieuwe tv-serie op tv1? Ik vind hem best wel goed.

A.L.I.E.N

• 775 berichten
  • 1041 stemmen

fantastische serie.deze is zelfs al op DVD in begie

mrdig

• 499 berichten
  • 2647 stemmen

Ah hier is dus ook een topic van, wel intens oud maar toch.

Hoe dan ook Primeval is bezig met comeback. Initieel na 3 seizoenen gecancelled maar er heeft een doorstart plaats gevonden en inmiddels draait seizoen 4.

Best een leuke action adventure, science fiction serie van het Engelse ITV. De dino's, monsters, creatures ed zien er best goed uit. Plaatjes zeggen meer dus bij deze:

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Testa-Rossa

• 422 berichten
  • 133 stemmen

Erg fijne serie dit met verassend genoeg erg weinig animo hier op MM trouwens?

Ik heb in de afgelopen 2 weken alle 5 seizoenen gekeken en vond het een erg leuke serie om te volgen.

Ik was even bang dat het met het wisselen van een aantal hoofdrolspelers na de eerste twee seizoenen bergafwaarts zou gaan (zoals bijv. met Sliders), maar dit viel enorm mee. Ik vond de laatste seizoenen persoonlijk zelfs beter.

De CGI is erg goed, zeker voor een serie die toch al weer 5 jaar oud is, stukken beter als bijv. een Terra Nova.

Enige nadeel vond ik dat de 5 seizoenen samen toch slechts 36 afleveringen opleveren.

Over 3 weken start de Amerikaanse spin-off Primeval: New World. Zal ongetwijfeld minder zijn als de Britse serie maar ik ben evengoed benieuwd, Conner lijkt in ieder geval nog een bijrolletje te hebben in de nieuwe serie.

Testa-Rossa

• 422 berichten
  • 133 stemmen

De site van Primeval New World is nu ook online (het mag ook wel een keer een week voor de premiere)

http://primevalnewworld.com

Testa-Rossa

• 422 berichten
  • 133 stemmen

Nou net de eerste aflevering gezien van New World en vind het best aardig.

Ik denk dat Connor buiten de eerste aflevering niet meer in de serie terugkomt maar er zitten wel enkele verwijzingen in naar de UK Primeval.

Ben benieuwd hoe de serie zich gaat ontwikkelen en of het een blijver is!

the flash

• 317 berichten
  • 103 stemmen

ik ook juist beginnen zien zat in een box met nog andere miniseries van dfw. alleen seizoen 1 zit hierin zijn de andere seizoenen ook de moeite want deel 1 eindigt met een cliffhanger en zou wel willne weten of dit ter sprake komt in het vervolg

Testa-Rossa

• 422 berichten
  • 133 stemmen

S02 begint inderdaad exact waar S01 is opgehouden: Cutter heeft de geschiedenis veranderd en de wereld is hierdoor veranderd.

Hier word verder overigens niks mee gedaan, wat vaste locaties zijn veranderd en er zijn wat onbelangrijke personages bijgekomen, de onoplettende kijker die toevallig de laatste aflevering van S01 en de eerste van S02 niet zou zien zou het uberhaupt waarschijnlijk niet eens opvallen. Zelfs Claudia keert direct na de eerste aflevering terug alleen dit keer heet ze 'Jenny'.

De serie is overigens na het tweede seizoen aanvankelijk gecancelled, pas twee jaar later kreeg de serie toch een derde seizoen. In het derde seizoen worden Abbey en Connor naar voren geschoven als nieuwe hoofdrolspelers, een erg positieve ontwikkeling want de chemie tussen beiden is perfect en stukken leuker om naar te kijken als de wat kleurloze/monotone Cutter, het maakte voor mij de serie ook buiten het SciFi/avontuur leuk om te volgen.
Er komen en gaan nog een buslading aan minder belangrijke personages, sommigen goed uitgediept en met een rol in het verhaal, anderen totaal niet (en verdwijnen soms spontaan zonder toelichting).

Tevens bevat de serie vanaf seizoen 3 een daadwerkelijk verhaal die als rode draad door de serie heen loopt (vind ik persoonlijk wel prettig, zeker als je een DVD box hebt en meerdere afleveringen na elkaar kijkt).

the flash

• 317 berichten
  • 103 stemmen

zijn die andere seizoenen ook bij dfw uitgebracht en beschikbaar of zijn ze alleen in het buitenland te bestellen??

Testa-Rossa

• 422 berichten
  • 133 stemmen

Op freerecordshop staat de gehele serie (seizoen 1 t/m 5) voor 4 tientjes met gratis verzending. Staat alleen achter (Import), weet niet goed wat daar mee bedoelt word en of dat problemen op gaat leveren qua landcode enzo?

Testa-Rossa

• 422 berichten
  • 133 stemmen

Inmiddels weer 2 afleveringen van New World gezien, de eerste was met Terror birds, altijd een succes, de ander was wat minder.

Testa-Rossa

• 422 berichten
  • 133 stemmen

Van de week de laatste aflevering gezien van dit seizoen van Primeval New World, het spreekt me nog altijd niet zo aan als de UK Primeval (allicht ook omdat ik deze in 1 keer achter elkaar heb gezien) maar is toch best aardig. Het seizoenseinde bied in ieder geval kansen voor het tweede seizoen.

Het zijn beide in ieder geval prima series met uitstekende CGI, helaas nog altijd weinig fans alhier op MM

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.