- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Six Feet Under
Six Feet Under
Misterorange
-
- 59 berichten
- 353 stemmen
alle 5 de seizoenen ongeveer achterelkaar bekeken. echt kwaliteitsdrama van HBO.
sowieso alle fans van the arcade fire moeten kijken, de sfeer van funeral komt wel vaak overeen met de inhoud van de serie
Betere langlopende serie heb ik nog niet gezien. Sopranos en Carnivale komen dichtbij.
Enige minpuntje van seizoen 5 vond ik het afsluitende stuk met de muziek van Sia. Dat was toch echt iets te zoetig.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Grappig, de link met The Arcade Fire had ik ook al gelegd. Maar dat ligt gezien de titel van hun album ook wel voor de hand.
Ik heb de afgelopen tijd het eerste seizoen herzien en vanochtend de eerste aflevering van seizoen twee gekeken. Begon al meteen erg goed.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
En seizoen twee zit er alweer op...
Erg sterk seizoen weer. Niet alle afleveringen even briljant, maar zeker de laatste twee afleveringen. Wauw. Ik hield het niet droog...
Op naar S3...
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
Het vierde seizoen begint zondag op Nederland 3, ik denk dat ik het maar ga volgen (hoor nergens ook maar één negatieve reactie). 
JoeCabot
-
- 2682 berichten
- 1785 stemmen
Kijk de serie eigenlijk ook zelden. Is het gemakkelijk om in te springen?
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Weet iemand of je het na vanavond terug kunt kijken op uitzendinggemist.nl??
alexis
-
- 381 berichten
- 489 stemmen
Weet iemand of je het na vanavond terug kunt kijken op uitzendinggemist.nl??
nee, want Ned3 heeft de licentie om buitenlandse producties eenmalig uit te zenden en dan te herhalen, disctributie via internet zit niet in de licentie helaas.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Bedankt 
Niet zo erg trouwens ik had 3 afleveringen van seizoen 6 gezien en ik was verkocht! Ik heb seizoen 6 tot nu toe helemaal gezien, en heb seizoen 1 gekocht die ik ook al helemaal heb gezien! Geweldige serie 
Nu vlug mij achterstand helemaal inhalen!
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Bedankt 
Niet zo erg trouwens ik had 3 afleveringen van seizoen 6 gezien en ik was verkocht! Ik heb seizoen 6 tot nu toe helemaal gezien, en heb seizoen 1 gekocht die ik ook al helemaal heb gezien! Geweldige serie 
Nu vlug mij achterstand helemaal inhalen!
Wauw, da's knap gezien er maar 5 seizoenen zijn 
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Ik heb de afgelopen weken seizoen 3 gekeken. In het begin vond ik het wat minder briljant, maar vanaf aflevering 11 ("Death Works Overtime") was ik weer compleet overdonderd. Wat een prachtige serie is dit toch. Ik wacht nog even met S4 totdat het slot van S3 wat is bezonken.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Wauw, da's knap gezien er maar 5 seizoenen zijn 
sorry heb er even helemaal langs geteld ik heb seizoen 1 gezien evenals 4 en heb seizoen 2 klaarliggen.
AmazingPP
-
- 2523 berichten
- 1858 stemmen
Dit is de meest fantastische serie ooit gemaakt, wat mijn mening betreft. Alle vijf seizoenen zijn erg sterk, seizoen 3 is het minst, maar het einde maakt dat allemaal weer goed. Prachtig, prachtig, prachtig!!! Een aanrader voor iedereen!! Jammer dat ik hier geen cijfer voor kan geven, maar een dikke 10 zou ik gegeven hebben! Op IMDB is het 1 van de hoogste notitie's qua televisie-series: 9,3!! Ik vertel het tegen iedereen die het nog niet gezien heeft: kijk Six Feet Under!! Het is een topserie!!
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
Ik ben nu aan het eerste seizoen begonnen, heb de eerste twee afleveringen gekeken, en vind het zeer leuk, maar ik ben tegelijkertijd nu ook met carnivale bezig, en dat is toch nog een graadje beter.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Gaat de NPS hier nog een keer mee verder? En zo ja wanneer? Zou laatste seizoen geloof ik dan zijn toch?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Vorig jaar begonnen ze in september. Dat is nu al geweest. 'k Hoop dat t niet weer zo belachelijk laat is. 't Is de enige serie die ik kijk.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Ik hoop het ook
Ik moet seizoen 3 en 5 nog zien en dan heb ik het alles gehad, een topserie idd!
Naar seizoen 5 kijk ik sowieso uit, schijnen een paar prachtige plotlijnen in te zitten. Ik ben super benieuwd!
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
heb het tijdje gevolgt tot het later kwam
vond het wel goede humor hebben.
Jisraw
-
- 115 berichten
- 192 stemmen
Wij hebben de eerste DVD-serie in huis, en ik moet zeggen: geweldig! Ik en mn ouders kijken ieder weekend wel 1 soms 2 afleveringen, we vinden het alle drie ijzersterk. De acteerprestaties zijn echt goed en het lijkt wel of de rollen zich hebben aangepast aan de acteurs, dit zou overigens goed kunnen omdat het de regisseurs debuut is, en ik kan me dan voorstellen dat hij sommige dingen dan een beetje uit handen geeft, wat hier positief is uit gevallen. Toch zijn er afleveringen dat ik denk: mwoooh, gebeurt te weinig.. maar volgende aflevering maakt het dan meestal wel weer goed.
matthijs_013
-
- 3631 berichten
- 5739 stemmen
Ik heb aflevering 1 gezien en was niet echt onder de indruk. Ik had meer verwacht door het gemiddelde van IMDb en het feit dat het van de schrijver van American Beauty is. Maar ik zal niet te snel oordelen, ik heb nog 12 afleveringen te gaan.
Blue Velvet
-
- 22 berichten
- 10 stemmen
Six Feet Under is het beste wat me overkomen is sinds Ally Mcbeal, ongeloofelijk goed programma maar veel te vroeg van de HBO programmatie gehaald terwijl het van een kwaliteit was waarvan andere series alleen maar van kunnen dromen.
De serie werd gelukkig wel in stijl afgesloten, dat moet ik er wel bijzeggen.
Van Nunen
-
- 791 berichten
- 0 stemmen
Goeie serie; geweldige dialogen, leuk verhaal, soms lachwekkend, soms serieus.
Ik vind deze serie op 1 of andere manier een beetje op Sopranos lijken. Zal wel de zwarte humor of zo zijn...
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Na ruim een jaar adempauze ben ik maar 's aan seizoen 4 begonnen. Ik vond de laatste paar afleveringen van seizoen 3 echt slopend, ik was er een week lang best wel kapot van eigenlijk (ik heb seizoen 3 in een weekje gezien ofzo). Wat een drama, wat een aanslag op het gemoed.
Aflevering 1 van seizoen 4 was ook alweer van zeer hoog niveau. Ik heb tien minuten verweesd op de bank gezeten na de laatste beelden en geluiden (de aflevering eindigt met een schreeuwende Nate, nadat hij Lisa heeft begraven).
matthijs_013
-
- 3631 berichten
- 5739 stemmen
En dat was dan weer het einde. In mijn eerste bericht was ik nog niet echt enthousiast, maar het is uitgegroeit tot mijn favoriete serie. Alleen de acteerprestaties alleen al. Elke acteur, of het nou een hoofdpersonage of gastrol is, het is meer dan perfect geacteerd. Elke scène is prachtig geschoten, bijna elk verhaallijn was perfect. Maar waar de serie het meest in uitblonk, was het gebruik van emoties. Veel moeilijke onderwerpen worden met gemak aangepakt. Zoals bij de extra's van de allerlaatste disc al wordt uitgelegd, ziet de gemiddelde kijker de dood als iets onrealistisch. Een groep tieners die in stukken gezaagd worden door maniakken en waar je vervolgens niets meer van hoort. Niemand lijkt er berouw om te hebben. Deze serie pakt het volledig anders aan. Ik heb zelf ook al mensen verloren in mijn leven en hoe de serie de emoties van nagelatenden (is dat een woord?) aanpakt, het is ongelofelijk realistisch, het grijpt me echt bij de keel.
Natuurlijk zijn niet alle verhaallijnen even boeiend, dat is altijd zo bij een tv-serie. Zo heb ik nooit echt interesse gehad in de familie Diaz en vond ik Claire op de universiteit nogal cliché. De gekwelde kunstenaar..., ik had meer verwacht van de makers, want ze was juist in deze periode zo ongelofelijk cliché, stereotype en onorgineel. En dan gooiden ze er ook nog eens een cocaïne"verslaving" bij, waar ze net zo gemakkelijk ook weer vanaf kwam. Oh, gaat dat zo makkelijk dan? Nee, ik vond haar leuker in het laatste seizoen, toen ze een kantoorbaan kreeg. Het was in een vreemde manier toch mooi om te zien hoe de ooit zo ambitieuze kunstenares haar dromen niet kon laten uitkomen . Dat gaf het weer net wat extra realisme.
De meest interessante personage vond ik Ruth Fisher. Toch vreemd op 16-jarige leeftijd, maar juist met haar kon ik het meest meeleven. Ik vond het prachtig weergegeven hoe Ruth het liefst zorgeloos en als een vrije ziel het leven door wilde gaan, maar gevangen zat in haar eigen bestaan. Frances Conroy kon een scène maken zonder een dialoog te hebben. Ze kon een simpele scène als een lunch in je eentje ontzettend ontroerend maken.
En dat is nog wel het prachtigste van de serie. Het kon zoveel zeggen zonder ook maar één woord te laten vallen.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Six Feet Under op Comedy Central
De hit serie Six Feet Under komt weer op de buis vanaf seizoen 1 op Comedy Central las ik net op de MTV Networks site en wel vanaf donderdag 9 oktober 21.25 uur. Daarna wekelijks om die tijd.
Fok.nl
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Niet helemaal de plek voor deze geniale serie lijkt me. Zal wel totaal de verkeerde doelgroep trekken en na een aantal afleveringen van de buis gaan.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Is mijn favoriete serie, maar lijkt me inderdaad erg misplaatst om het op CC uit te zenden. Niet dat ik de humor niet zie, maar het past toch echt niet tussen al die andere series. En hoort zonder reclame vind ik.
Donkerwoud
-
- 8661 berichten
- 3940 stemmen
Mooie serie, helaas nooit in zijn geheel kunnen kijken. Om de een of andere reden ook niet meer de behoefte aan, omdat HBO zoveel mooie dingen uitbrengt die ik ook niet wil missen. 
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
omdat HBO zoveel mooie dingen uitbrengt die ik ook niet wil missen. 
Je hebt toch wel van het medium DVD gehoord?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Als ik het goed begrepen/gelezen heb zendt de NPS vanaf 15 september dan eindelijk het laatste seizoen van de serie uit.