- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Six Feet Under
Six Feet Under
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
onvoorstelbaar, wat een ge-wel-di-ge serie. Ben echt compleet verslaafd. Beter dan sommige van m'n 5-sterren films...
Ruth: Can I help you?
Man: Roses are if you love somebody, right?
Ruth: Roses are the classic choice, but other flowers could achieve the same effect.
Man: What if you then ask her to marry you?
Ruth: Oh, how lovely! Well, roses would be the perfect choice.
Man: But she turned out to be a cheating coward and ran off with some shithead that she met at traffic school. What color would you give a coward?
Ruth: Uh--yellow. Yellow.
Man: Great! 12 dozen yellow roses, sent to this address, please.
Ruth: What would you like the card to say?
Man: "Fuck you, cunt!"
Ruth: I think it would be more personal if you write that.
en dan lig ik dus een kwartier dubbel 
chrissie
-
- 749 berichten
- 5035 stemmen
Gisterenavond deel 1 opgenomen van Kanaal 2 en nog eens een keer bekeken. Geweldig toch. Denk dat ik deze band maar reserveer voor de ganse reeks.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
onvoorstelbaar, wat een ge-wel-di-ge serie. Ben echt compleet verslaafd. Beter dan sommige van m'n 5-sterren films...
en dan lig ik dus een kwartier dubbel 
Die scene was echt briljant. Maar ik zit elke aflevering eigenlijk met een
op mn kop. Jammer dat je elke x weer n week moet w88. Weet iemand trouwens met welk seizoen ze in Amerika bezig zijn?
renske
-
- 1105 berichten
- 926 stemmen
Gisterenavond deel 1 opgenomen van Kanaal 2 en nog eens een keer bekeken.
Ik heb een paar afleveringen gemist, dus ik wil graag weten: kanaal 2, is dat Belgie? Of is dat een of andere rotzender die ik niet kan ontvangen?
Ik dacht in het begin over SFU: oh, wat overdreven artistiekerig, met dat begin met dat wit en die titeltjes wanneer er iemand dood is en de hele keus van personen enzo: de gefrustreerde moeder, de knappe progressieve zoon, de homoseksuele conservatieve zoon, de wilde vriendin.. etc. Maar dat zijn allemaal vooroordelen van mij. Het knappe is dat al die personages echte personen zijn.
Mijn lievelingspersonage is Brenda (Rachel Griffiths). De vriendin van de knappe zoon dus. Wat een tof mens. Ik probeer steeds of ik haar kan betrappen op een Australisch accent maar krijg het niet voor elkaar. Niet dat ik een kenner ben...
Wat een gave serie dit.
chrissie
-
- 749 berichten
- 5035 stemmen
Ik heb een paar afleveringen gemist, dus ik wil graag weten: kanaal 2, is dat Belgie? Of is dat een of andere rotzender die ik niet kan ontvangen?
Kanaal 2 is inderdaad een Belgisch commercieel station. Zij zonden en zenden o.a. series uit zoals E.R., Hill Street Blues, Buffy en Charmed.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Ik ben helemaal verliefd op Claire
, het meisje dat zo graag anders wil zijn, dat ook wel is maar toch eigenlijk ook weer helemaal niet... En wat is het toch geweldig dat echt élk personage -op een compleet originele wijze- enorm wordt uitgediept. Hier trouwens een leuke fansite van deze geweldige serie.
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8824 stemmen
Dit is echt de beste serie die momenteel op de tv te zien is!
alexis
-
- 381 berichten
- 489 stemmen
een hele mooie en unique serie. veel geniale invallen en perpectieven op het begrafenisleven. leuk om te zien dat in de usa de begrafenisbranche zo groot en populair is dat het op de hak kan worden genomen met deze tv-serie!
kimmie
-
- 757 berichten
- 679 stemmen
De afgelopen weken bestond de afsluiting van de maandag uit het bekijken van weer een geweldige aflevering Six Feet Under. Wat blijkt, tot mijn grote verbazing kwam ik er net achter dat ik daar vanaf vandaag weer een hele tijd op moet wachten.....
Het leven is hard
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8824 stemmen
Wat blijkt, tot mijn grote verbazing kwam ik er net achter dat ik daar vanaf vandaag weer een hele tijd op moet wachten..
kimmie
-
- 757 berichten
- 679 stemmen
Of ik ben gek, of het komt vandaag niet. Of is dat omdat het 2e paasdag is ofzo?
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8824 stemmen
Ooh dan zal seizoen 1 wel afgelopen zijn... verdorie had me er zo op verheugd vanavond... 
kimmie
-
- 757 berichten
- 679 stemmen
Ja dat leek me ook, dan zou binnenkort the Sopranos weer komen...
kimmie
-
- 757 berichten
- 679 stemmen
ja ik geloof het ook, maar ik vergat het altijd te volgen en als ik dan een stukje zag, zat ik er dus niet echt in. Ik heb het dus nooit gevolgd, misschien dat ik daar dan maar aan beginnen
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8824 stemmen
ja ik geloof het ook, maar ik vergat het altijd te volgen en als ik dan een stukje zag, zat ik er dus niet echt in. Ik heb het dus nooit gevolgd, misschien dat ik daar dan maar aan beginnen
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Eerste seizoen is nu inderdaad afgelopen, waren 13 afleveringen. Ik heb de afgelopen weken echt genóten hoor, prachtig hoeveel diepgang en menselijkheid alle karakters meekrijgen. Veel grappige en eigenaardige situaties, hele originele vondsten.. bijv. lijken die als een soort illusie weer tot leven komen en meer inzicht in iemands leven geven.
Zelden zo'n fantastische serie gezien. Kan niet wachten op het 2e seizoen.. (en doe dat dan ook niet
)
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8824 stemmen
Inderdaad Goodfella, ik vind het ook werkelijk een fantastische serie... en hopen natuurlijk dat dat ook zo blijft. 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Helemaal mee eens super serie, zelfs hun moeder irriteerd me wat minder 
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
hele originele vondsten.. bijv. lijken die als een soort illusie weer tot leven komen en meer inzicht in iemands leven geven.
Das al wel vaker gedaan. Maar dat doet niets af aan de serie, dies gewoon geweldig.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Providence heet t geloof ik. Serie op NET5 of zo als ie nog loopt. Dan zie je de overleden moeder ook nog steeds raad geven aan de kinderen en zo.
kimmie
-
- 757 berichten
- 679 stemmen
Nee, dat is wel anders hoor, dat is namelijk in de dromen van haar dochter (de hoofdrolspeelster). Maar goed, komt natuurlijk wel zo'n beetje op hetzelfde neer.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Absoluut geniale scène in de eerste aflevering van het 2e seizoen: Nadat Nate per ongeluk het verstopte pilletje van David heeft geslikt (had 'ie er twee tussen de asperientjes verstopt ofzo? aangezien Ruth ook al heel erg van bomen ging houden..
) droomt/hallucineert 'ie dat hij in een kamer zit met z'n vader, 'death' en 'life' en als het ware het 'spel des levens' gaat spelen. Lijkt me overduidelijk geïnspireerd door The Seventh Seal van Bergman... Ongekend goed, de manier waarop Nate zichzelf hier bewust wordt van waar hij nu staat in het leven, welke kanten hij op kan gaan en welke conclusies hij hieraan verbindt.
Deze aflevering was zowiezo zeer sterk, maar dit moment is wat mij betreft het hoogtepunt van de serie tot nu toe. 
renske
-
- 1105 berichten
- 926 stemmen
Ben jij ook alle transcripts aan het lezen, Goodfella? (dat doe ik namelijk, ik ben nu al de eerste aflevering van het derde seizoen aan het lezen) Of heb jij wat andere wegen om de volgende afleveringen te zien? (zo ja dan ben ik heel jaloers)
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Andere wegen ja 
Maar vind je het niet hardstikke zonde om vantevoren al precies te weten wat er gaat gebeuren? Het is een televisieserie en geen boek toch?
renske
-
- 1105 berichten
- 926 stemmen
(Welke wegen dan, G.?)
Juist omdát ik wil weten wat er gebeurt, lees ik alle transcripts. En een transcript is iets heel anders dan een boek hoor (geloof ik; ik lees haast nooit boeken).
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Mja, ieder z'n eigen ding natuurlijk, maar van het het plot van een televisieserie en/of film wil ik vantevoren het liefst zo weinig mogelijk weten...
Ik heb die nieuwe afleveringen van internet geplukt trouwens. Nou ja, laten plukken dan