- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Six Feet Under
Six Feet Under
renske
-
- 1105 berichten
- 926 stemmen
Alle afleveringen lezen vind ik wel wat anders dan puur je op de hoogte stellen van 'plots' (een beetje zoals de laatste pagina van een boek lezen zoals mijn zus altijd placht te doen). Ik 'bekijk' gewoon net als jij de afleveringen van tevoren, alleen heb ik niet iemand die ze voor me van het internet plukt. Ik geniet net zo veel van de dialogen als wanneer ik een aflevering bekijk. Het enige wat ik mis is nu juist het 'filmische', de momenten waarin níet gesproken wordt, maar gelukkig heb ik mijn verbeelding nog.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Nate: Yeah, I'll have a double dub--uh--uh--a--a Chubby--a double Chubby--a Chubby Chubby--a double double--a double chubby--a chubby chubby--a chub--I'll have a doub--I'll have a double Chubby cheeseburger. (scrunches his eyes, in a major headache)
Oh, fuck me!
Waitor's Voice: Okay, sir, was that one or two double cheeseburgers?
Zo komisch maar tegelijk ook zo bloedserieus en angstaanjagend... Ontzettend goed weer! Verder een wat mindere aflevering (204) trouwens..
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Weet iemand misschien wanneer seizoen 2 op de tv te zien zal zijn?
Da Jando
-
- 1383 berichten
- 1060 stemmen
Weet iemand misschien wanneer seizoen 2 op de tv te zien zal zijn?
Gisteren is het weer begonnen. Er komen eerst vier herhalingen uit het vorige seizoen. De nps heeft seizoen drie ook al gekocht! Ik heb het vorige seizoen helaas -op 1 aflevering na- gemist. Dat wordt snel downloaden voordat twee begint, kopen heb ik effe geen geld voor 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Het blijft ook om 20.30?, want dat vond ik wel een mooie tijd.
Pitbull
-
- 558 berichten
- 1424 stemmen
Volgens het SFU forum wel:
quote:
'Ook de tijd van uitzending is aangepast. Altijd op woensdagavond om 20.30'.
Maar helaas wel op de woensdag-voetbal-avond.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Voetbal is er al genoeg op tv, wees blij dat de nps deze geweldige serie eindelijk serieus begint te nemen! 
NERD
-
- 1719 berichten
- 1429 stemmen
dus als ik het goed begrijp zijn op het moment dat ik dit schrijf de afleveringen van seizoen 2 nog niet begonnen, maar zijn het (nog) herhalingen van seizoen 1?
Wist namelijk helemaal niet dat het alweer begonnen was 
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Inderdaad, ze zijn volgens mij al bijna klaar met seizoen 1.
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Als ik het goed heb wordt volgende week de laatste aflevering van het eerste seizoen uitgezonden (ik meen dat die aflevering "Knock, Knock" heet). En dan zal de week erop wel aan seizoen twee begonnen worden. Ik ben erg benieuwd. Seizoen één was (bijna) briljant.
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8824 stemmen
Dus komende woensdag begin van seizoen 2 van SFU, ik heb d'r zin in.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Welke idioot plant nu zoiets precies om 20.30 op een Champions League avond. 
gotti
-
- 14075 berichten
- 5883 stemmen
Men neme een videoband en.......:)
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Iemand die niet van voetbal houdt?
NERD
-
- 1719 berichten
- 1429 stemmen
Men neme een videoband en.......:)
Heeft geen videorecorder 
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8824 stemmen
Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Wat vinden jullie van het tweede seizoen? Ik vind het tot nu toe toch wat minder, maar nog steeds wel leuk. Het begint wat soap-achtiger te worden. Ik mis Billy...
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Heb al een tijdje geen aflevering meer gezien, ook al liggen seizoen 2 én 3 gewoon braaf op me te wachten. Niet dat ik het niet meer leuk vind ofzo, maar kweenie.. weinig tijd gewoon.
Hemdale
-
- 2222 berichten
- 8824 stemmen
De NPS herhaalt vanaf 15 april 2004 seizoen 1 en 2 van Six Feet Under, elke donderdagavond 23.10 uur.
De NPS heeft ook seizoen 3 aangekocht. Dit zal niet eerder dan oktober 2004 te zien zijn.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Ben net aan s1 begonnen. Leuk tot nu!
renske
-
- 1105 berichten
- 926 stemmen
Serie 2 was weer geweldig.
Het eennalaatste beeld van de laatste aflevering Claire en David en hun moeder in de wachtkamer van het ziekenhuis terwijl Nate geopereerd wordt was w e e r g a l o o s!!! Deze serie is gewoon film. Een goed scenario, geweldige acteurs (laat ik ook de acteur die Rico speelt niet vergeten), prachtig camerawerk.
In een woord een waardige (als ik eerlijk ben overtreft deze serie ze zelfs in het tienvoudige) opvolger van ER. Dat was niet een woord, sorry.
Serie 1 is nu op DVD, maar helaas heb ik geen DVD-speler.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Nou ik ben klaar met het eerste seizoen. Leuke serie, al vind ik niet elke subplot even interessant.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Eerste aflevering nu gekeken, dus over een paar weken kan ik lekker meepraten over deze wonderlijke serie. Ik vond de eerste episode erg sterk, hier en daar een beetje de 'platgestreken' (de puberale zus, de Festen-gewijze 'verloren zoon'), maar dit wordt zeker een serie die ik ga volgen. Ik ben benieuwd wat voor ontwikkelingen er nog gaan volgen.
Een paar flinke Peaks-knipogen trouwens - eigenlijk leek de (let op, ook een Twin Peaks-spoiler!) hele begrafenisscène een verlengde versie van de begrafenis van Laura, compleet met iemand die 'Amen! Aaay-MEN!!' roept. En pardoes komt daar Snake uit Twin Peaks de set op wandelen, als degene die eh.. de broer van Nate (ben nog even niet zo goed met het uit elkaar houden van de namen van de karakters) een overnameaanbod wil doen.
Te laat ontdekt natuurlijk, deze serie, maar hij lijkt me zeer de moeite waard. Het deuntje deed me trouwens denken aan de tune van The League Of Gentlemen.
Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
hier en daar een beetje de 'platgestreken' (de puberale zus, de Festen-gewijze 'verloren zoon')
Geen paniek, komt helemaal goed Yak. Jij wordt fan, da's nu al duidelijk 
renske
-
- 1105 berichten
- 926 stemmen
Ik - SFU fan - vond de eerste aflevering maar houterig. Destijds zag ik 'm half en haakte toen af vanwege onder andere de flauwe reclame-parodieën. Later - de latere, veel sterkere afleveringen ziende - kreeg ik daar met terugwerkende kracht natuurlijk spijt van, dus heel trouw heb ik nu die eerste aflevering weer gekeken.
Maar ik vond het weer net zo houterig als toen.
Gelukkig weet ik nu dat dat later helemaal goed komt, dus nu ga ik blijven kijken.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
...vanwege onder andere de flauwe reclame-parodieën.
Die vond ik inderdaad ook wat minder, vooral omdat de eerste aflevering toch in eerste instantie een 'drama' is, en er nog redelijk weinig valt te lachen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3279 stemmen
Ja die reclame's vond ik ook minder. Leek wel of ze daar erg veel kritiek op kregen en die ineens geschrapt hebben want na aflevering 2 of 3 komen die niet meer terug.
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Die vond ik inderdaad ook wat minder, vooral omdat de eerste aflevering toch in eerste instantie een 'drama' is, en er nog redelijk weinig valt te lachen.
Yak
-
- 4950 berichten
- 829 stemmen
Ik heb anders behoorlijk veel gelachen.
Oké, die groene lijkwagen was inderdaad wel verschrikkelijk gaaf. 
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Oké, die groene lijkwagen was inderdaad wel verschrikkelijk gaaf. 
En ik vond veel communicatie en onverwachte reacties ook erg grappig.