• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.973 gebruikers
  • 9.370.370 stemmen

Six Feet Under

zoeken in:

StuF

• 191 berichten
  • 555 stemmen

1e aflevering zonet gezien en heb er maar 1 woord voor: WOW!

StuF

• 191 berichten
  • 555 stemmen

Na (enkele) emoties te hebben laten wegzakken...

Als ik de tv aan doe is de serie al begonnen. Even een momentje aclimatiseren dus. Na ongeveer 5 seconden zit ik al midden in het verhaal en hang met open mond voor de tv, enkel mijn staar onderbrekend voor een schaterlach of een brok in mijn keel. Ter illustratie enkele momenten uit de serie die bij mij zijn blijven hangen:

Het moment waarop Nate Clair terecht zet over haar drugsprobleempje. Clair in haar egoisme verzonken en daar plots uitgetrokken door haar broer! Heel overtuigend gebracht met precies de juiste rust tot de volgende shot.

Ruth... wauw! Ze liet zich in deze aflevering van haar sentimentele kant zien, en goed ook (let op haar stem!), maar ik heb zon idee dat we die kant niet vaak weer zullen zien en dat ze komende week verrast met een compleet ander bewustzijn.

Wat een heerlijk gezicht om zo twee homo's samen te zien! Zo oprecht als Keith overkomt en zo efficient als David zijn gezicht veranderd maakte de scene waarin zij samen zoenen voor mij tot 1 van de meest aangrijpende in de aflevering.

Om deze keer met een iets concretere conclusie te komen:

Perfecte timing in acteerwerk, moodswings en wisselde shots! Een serie met oog voor inhoud!

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Told you so...

Zavo

• 6392 berichten
  • 1616 stemmen

Inderdaad een hele goede serie, ik had er al een keer een aflevering van gezien bij iemand die Canal+ heeft, ik ben blij dat de NPS hem nu uitzendt. Ze gaan trouwens ook seizoen 2 uitzenden na het volgende seizoen van The Sopranos.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

argh nou ja dan ga ik de eerste aflevering wel downloaden, en het dan vanaf volgende week gewoon kijken (of opnemen)

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Erg goeie serie met hele leuke zwarte humor, ik weet nu eindelijk hoe ik mijn video moet instellen dus ik kan weer op tijd naar bed

manic

• 474 berichten
  • 1374 stemmen

Jordy schreef:

argh nou ja dan ga ik de eerste aflevering wel downloaden, en het dan vanaf volgende week gewoon kijken (of opnemen)

Wilde net hetzelfde zeggen

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

En mooie serie, net zo leuk als the Sopranos.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Aflevering was gisteren was echt geweldig. Heerlijk vreemde karakters (m'n gedachten dwaalden af en toe naar Twin peaks af ), fantastisch hoe fictie en realiteit verweven worden en die reclamestukjes tussendoor zijn ronduit geniaal. 'We put the fun in funeral!'

En nu hopen dat ik het de komende 12 weken niet vergeet op te nemen of te kijken

chrissie

• 749 berichten
  • 5035 stemmen

Goodfella schreef:

Aflevering was gisteren was echt geweldig.

En nu hopen dat ik het de komende 12 weken niet vergeet op te nemen of te kijken

Helemaal mee eens. Normaal gezien blijf ik niet te laat op om reeksen te zien (voor films wel). Zonder jullie commentaren had ik er vast niet naar gekeken maar nou moet ik niet vergeten dit aan te stippen in mijn TV- blad.

NERD

• 1718 berichten
  • 1429 stemmen

Wanneer? Waar? En is het erg als ik de 1e aflevering gemist heb?

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Niet erg, wel jammer. Maar je kan best bij 2 instappen, hoor. Maandagavond 23u15 NPS NL3.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

cornelis schreef:

Maandagavond 23u15 NPS NL3.

Als je dit nou iedere maandagavond rond een uur of acht post komt alles goed

Nog bedankt voor de tip trouwens!

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Ik was toch ruim op tijd, dacht ik?

Hoedanook, graag gedaan!

[trots]Heb deze serie overigens al aan het begin van de draad genoemd.[/trots]

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

cornelis schreef:

Ik was toch ruim op tijd, dacht ik?

Jazeker, maar zo kan je de vergeetachtigen onder ons er wekelijks aan herinneren dat er weer een aflevering op het punt van beginnen staat

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Ik vrees dat ik ook tot de vergeetachtigen behoor....sorry!

Ik wil het wel proberen, maar vaar niet blind op mijn herinnering!

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Eerste aflevering ook gezien en het zag er waanzinnig goed uit. Had soms net het idee alsof ik naar een scene van American Beauty aan het kijken was. Een van de eerste scenes wanneer de vader van het hele stelletje in die lijkauto zit en z'n vrouw aan de teefon beloofd niet meer te zullen roken. Hij steekt dan gelijk na het ophangen er gewoon weer eentje op en wordt daarna aangereden. Deed me heel erg aan American Beauty denken en dan met name aan Lester Burnhm.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Je zou bijna denken dat t geen toeval is .

gotti

• 14075 berichten
  • 5883 stemmen

Hoe bedoel je?

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Goodfella schreef:

(quote)

Als je dit nou iedere maandagavond rond een uur of acht post

MORGENAVOND IS HET WEER ZOVER

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

cornelis schreef:

MORGENAVOND IS HET WEER ZOVER

Ahum

NERD

• 1718 berichten
  • 1429 stemmen

hahaha

*uche*zoekfunctie voor het forum*uche*

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Ahum

/me schaamt zich diep

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

Maandagavond een stukje gezien ja. Leuk dat Lauren Ambrose er in speelt, zij ken ik van 'Swimming'.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Was ze goed in Swimming? Ik zag dat je die film 3,5 sterren gaf. Ik heb de film niet gezien, maar ben eigenlijk wel benieuwd.

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

Swimming is een goed kleinschalig filmpje, en Lauren speelde best goed ja. Probleem is dat deze film best moeilijk te verkrijgen is, of je moet wachten totdat ie weer op NL3 komt.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Moet eerlijk zeggen dat ik deze aflevering wat minder vond dan de 1e, ik irriteerde me aan die moeder van ze , had ik ook al in The Sapranos (deze spoiler gaat over The Sapranos) gelukkig dat ze er nu uit is.
Maar ja dat heb je bij elke serie wel niet alle afleveringen kunnen perfect zijn

chrissie

• 749 berichten
  • 5035 stemmen

Macmanus schreef:

Moet eerlijk zeggen dat ik deze aflevering wat minder vond dan de 1e, ik irriteerde me aan die moeder van ze Maar ja dat heb je bij elke serie wel niet alle afleveringen kunnen perfect zijn

Had identiek hetzelfde gevoel bij aflevering 2. Ik zat ook constant te wachten op weer zo'n leuke commercial. Die gaf toch een extra tik aan aflevering 1.

chrissie

• 749 berichten
  • 5035 stemmen

Vanaf maart ook te zien op Kanaal 2. Dat is reuze nieuws want ik heb de aflevering van vorige maandag gemist.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Ik heb de eerste vijf afleveringen nu gezien: fantaaaaastisch!! De humor is zo ontzettend leuk (en vooral subtiel) en er worden zulke rake punten aangesneden... echt he-le-maal geweldig. Nu al een van de beste series die ik ooit heb gezien

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.