menu

Overig / Televisie / Messiah III: The Promise (2004)

zoeken in:
lowhusky
Groot Brittannië
Misdaad / Thriller
180 minuten

geregisseerd door David Drury
met Frances Grey, Neil Dudgeon en Sam Troughton

Kate Beauchamp moet een moord onderzoeken in de gevangenis. Tijdens het onderzoek komen de gevangenen in opstand en nemen haar in gijzeling. Tijdens haar bevrijding vallen er slachtoffers en verschillende gevangenen worden naar een nabijgelegen ziekenhuis overgebracht. Daar vallen nog meer doden onder de gevangenen. Wie of wat is de link tussen hen?

Doodsaaie, zwakke messiah-film, doodsaai verhaal. Deel 1 heb ik niet gezien, deel 2 was wel boeiend, maar deze was echt zwaar irritant. Zat wel een indrukwekkende moord tussen.

Veronica Magazine zegt overigens dat de vierde Messiah-film de beste is.

vdc
En die wordt nu ook op Canvas uitgezonden, de komende 2 donderdagen.

Lowhusky, vond je deel 3 dan zo slecht ? Ik vond ze alle 3 zeer sterk aanleunen bij de (uiterst spannende) sfeer van bijv. Se7en of Saw.

Een klein minpuntje aan dit derde deel is misschien dat ie als whodunit een beetje faalt : op 2/3 van de film leek ik het al met quasi-zekerheid te weten, en dan valt het plot wel wat tegen. Bij deel 1 en 2 was dit telkens een complete verrassing.
Hopelijk is het bij deel 4 ook zo .

Gast
geplaatst: vandaag om 16:29 uur

geplaatst: vandaag om 16:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.