• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.971 gebruikers
  • 9.370.360 stemmen

Top 10 hoogst gewaardeerde programma's in 2002

zoeken in:

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Top 10 van de hoogst gewaardeerde programma's in 2002 volgens bureau Intomart.

1 19 okt. V8 21:59 Band of Brothers 8,6

2 15 okt. Ned2 12:27 Prins Claus Kerkdienst 8,4

3 13 dec. Yorin 22:03 Sixth Sense 8,4

4 14 nov. Net5 20:28 Shawshank Redemption 8,4

5 4 mei RTL5 20:10 Schindler's List 8,4

6 13 nov. Net5 22:16 Angel 8,4

7 24 dec. Yorin 20:34 24 8,3

8 15 okt. Ned2 14:00 Prins Claus Uitvaart

8,2

9 6 nov. Net5 21:30 Charmed 8,2

10 30 okt. Net5 20:32 Buffy the Vampire Slayer 8,2

Toch 3 films in dit rijtje.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Buffy

Angel

even kijken welke afleveringen dat waren

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

Ik zie dat nooit dus ik stem daar ook niet op.

BoB, SL en SR heb ik wel een positieve invloed op gehad.

Hobbes

• 2911 berichten
  • 1195 stemmen

potdikke...'t nederlandse volk dat op iets fatsoenlijks stemt...

dat ik die dag nog mag meemaken

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

Hobbes schreef:

potdikke...'t nederlandse volk dat op iets fatsoenlijks stemt...

dat ik die dag nog mag meemaken

Nou ja "volk". Met alle respect voor series als Buffy en Angel maar als die in de top 10 staan dan kun je wel nagaan dat de meeste stemmers niet ouder dan 25 jaar zijn.

Neemt natuurlijk niet weg dat BoB terecht op 1 staat.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

uhm Buffy is de best geschreven serie van de afgelopen 25 jaar...

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

Ik vond Buffy ook een goede serie (de eerste 3 seizoenen). Wat ik wil zeggen is dat deze enquete volgens mij niet helemaal representatief is (met de gemiddelde Nederlandse tv-kijker).

neo

• 15435 berichten
  • 10035 stemmen

buffy is echt enorm slecht. geef mij maar liever the x-files

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Jordy schreef:

Hugo houdt wijselijk zijn mond...

IamBernie

• 672 berichten
  • 1641 stemmen

neo schreef:

buffy is echt enorm slecht. geef mij maar liever the x-files

I LOVE the X-Files...

Ericinho

• 264 berichten
  • 626 stemmen

Jordy schreef:

lol

riiight...

ik geef toe dat goede tv series op een hand te tellen zijn, maar Buffy de best geschreven serie van de afgelopen 25 jaar?

I think not. Straks ga je ook nog beweren dat LOTR TTT de beste film van de afgelo.. uhm, goed, hoedanook

Vele jaren geleden was er de serie 'Life goes on'. Bij vlagen typisch Amerikaans sentiment, maar nietemin uitstekend geschreven en geacteerd. Band of brother was natuurlijk ook uitstekende televisie. 24hr was ook erg fijn. En er zijn waarschijnlijk in de verleden nog wel programma's geweest die het predicaat erg goed verdienen.

Buffy is leuk amusement, net zoals Angel, X-files en Charmed. In de eerste twee seizoenen waren sommige afleveringen erg goed, maar op een gegeven moment gaan de schrijvers geforceerd de levensduur van een serie rekken en verliest het de geloofwaardigheid. Het wordt meer en meer aan het grote publiek aangepast en dat komt de kwaliteit zelden ten goede.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Een van de best geschreven comedy series, is toch wel Fawlty Towers.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

nou ja goed, het was natuurlijk een beetje een provocerende zin, maar ik blijf er bij dat de meeste mensen niet doorhebben hoe goed Buffy echt is, omdat je daar pas na een flink aantal afleveringen achter komt

Als je Buffy even goed vindt als Charmed dan weet ik precies hoe je er tegen aan kijkt, dan zie je alleen de oppervlakkige dingen (die ook in Charmed zitten) van vermakelijke verhaaltjes, mooie vrouwen en komische one-liners

Je ziet niet de super interessante personages, goede mensen die slechte dingen doen, slechte mensen/demonen/vampiers die goede dingen doen, de ambiguïteit van de strijd die Buffy moet voeren, de karakterontwikkeling, het feit dat het de enige serie is waar niet na 45 minuten een happy einde komt maar waar je mensen waar je om geeft maandenlang in de shit ziet zitten, dat er maandenlang onderhuids dingen spelen waarvan je weet dat ze er ooit uit moeten komen... waar gewoon geliefde personages van de ene op de andere dag gewoon verdwijnen, waar geen moment gespaard wordt om de kijker zich ongelofelijk kut te laten voelen, waardoor de momenten waarop het allemaal goed gaat 30x beter zijn... geen film die dat weet te bereiken

maar goed laat ook maar

Ericinho

• 264 berichten
  • 626 stemmen

Jordy schreef:

nou ja goed, het was natuurlijk een beetje een provocerende zin, maar ik blijf er bij dat de meeste mensen niet doorhebben hoe goed Buffy echt is, omdat je daar pas na een flink aantal afleveringen achter komt

Als je Buffy even goed vindt als Charmed dan weet ik precies hoe je er tegen aan kijkt, dan zie je alleen de oppervlakkige dingen (die ook in Charmed zitten) van vermakelijke verhaaltjes, mooie vrouwen en komische one-liners

Je ziet niet de super interessante personages, goede mensen die slechte dingen doen, slechte mensen/demonen/vampiers die goede dingen doen, de ambiguïteit van de strijd die Buffy moet voeren, de karakterontwikkeling, het feit dat het de enige serie is waar niet na 45 minuten een happy einde komt maar waar je mensen waar je om geeft maandenlang in de shit ziet zitten, dat er maandenlang onderhuids dingen spelen waarvan je weet dat ze er ooit uit moeten komen... waar gewoon geliefde personages van de ene op de andere dag gewoon verdwijnen, waar geen moment gespaard wordt om de kijker zich ongelofelijk kut te laten voelen, waardoor de momenten waarop het allemaal goed gaat 30x beter zijn... geen film die dat weet te bereiken

maar goed laat ook maar

Nee joh, niet laat maar.

Da's de lol van een discussieforum, weet je nog wel

Overigens, misschien dat je eens wat minder zou moeten generaliseren en de zaken niet zo zwart-wit & oppervlakkig moet benaderen. Jij weet niets van mij, noch hoe ik de eerder genoemde televisie series bekijk of benader. Dat jouw mening niet de mijne is (en andersom) maakt het niet minder of beter, en op basis ervan heb je ook niet het recht om maar zaken te veronderstellen omdat jou dat in je motivatie beter uitkomt.

Dit effe off-topic, nu weer erop

Ik zeg ook niet dat Buffy & Angel slecht zijn. Zeker de eerste twee seizoenen waar goed en soms erg goed. Juist de innerlijke conflicten (weliswaar uitvergroot) van de verschillende personages maakte het boeiend om naar te kijken. Maar die edge is er nu wel vanaf (zeker bij Angel). De verhalen beginnen steeds meer de lijken op de oude BH90210 plotstructuren, waar ook controversiele (voor de VS dan) onderwerpen werden aangekaart, waar ook ellende afleveringen lang duurde, maar waar de stereotype en uitvergroting van de realiteit juist de overhand begon te nemen.

yerdaddy

• 113 berichten
  • 1444 stemmen

Vele jaren geleden was er de serie 'Life goes on'. Bij vlagen typisch Amerikaans sentiment, maar nietemin uitstekend geschreven en geacteerd.

OMG, was dat niet met Corky??

Ericinho

• 264 berichten
  • 626 stemmen

yup

EmDee

• 7192 berichten
  • 1417 stemmen

JoeHallenbeck schreef:

Met alle respect voor series als Buffy en Angel maar als die in de top 10 staan dan kun je wel nagaan dat de meeste stemmers niet ouder dan 25 jaar zijn.

Sorry Joe, maar hier zit je toch echt fout.

Televisie Waarderingsonderzoek?

Intomart voert het Televisie Waarderingsonderzoek uit in opdracht van de NOS en alle publieke omroepen. In dit onderzoek kunt u de televisieprogramma's die u gezien heeft een waardering geven.

Aan dit onderzoek nemen zo'n 8.000 personen deel. De deelnemers zijn zo geselecteerd dat alle personen samen naar leeftijd, geslacht en opleiding een goede afspiegeling vormen van de Nederlandse bevolking. Op deze manier krijgen wij een juist beeld van de programmawaardering door 'de gemiddelde Nederlander'.

Het gaat in dit onderzoek dus om de mening van een grote groep televisiekijkers.

En ik ben dus één van die 8000.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ericinho schreef:

Overigens, misschien dat je eens wat minder zou moeten generaliseren

doe ik normaal ook niet... maar aangezien ik zelf ook lang dacht dat Buffy slecht was denk ik te weten hoe andere mensen hier tegen aan kijken... dat is in jouw geval dus blijkbaar niet het geval, dus sorry

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Ericinho schreef:

Zeker de eerste twee seizoenen waar goed en soms erg goed. ... Maar die edge is er nu wel vanaf (zeker bij Angel

Hier moet ik je een beetje gelijk geven, vooral Buffy is in het seizoen dat nu hier op net5 is stukken minder, dat is seizoen 6. S7 is wel weer supergoed, ze gooien alles uit de kast voor (waarschijnlijk) het laatste jaar. Vooral Angel vond ik juist steeds interessanter worden de laatste tijd, daar ben ik het dus niet met je eens

JoeHallenbeck

• 3413 berichten
  • 0 stemmen

EmDee schreef:

Sorry Joe, maar hier zit je toch echt fout.

Televisie Waarderingsonderzoek?

Intomart voert het Televisie Waarderingsonderzoek uit in opdracht van de NOS en alle publieke omroepen. In dit onderzoek kunt u de televisieprogramma's die u gezien heeft een waardering geven.

Aan dit onderzoek nemen zo'n 8.000 personen deel. De deelnemers zijn zo geselecteerd dat alle personen samen naar leeftijd, geslacht en opleiding een goede afspiegeling vormen van de Nederlandse bevolking. Op deze manier krijgen wij een juist beeld van de programmawaardering door 'de gemiddelde Nederlander'.

Het gaat in dit onderzoek dus om de mening van een grote groep televisiekijkers.

En ik ben dus één van die 8000.

Okay, I stand corrected.

Goodfella

• 5091 berichten
  • 4875 stemmen

Nou Jordy, je hebt me inmiddels wel behoorlijk nieuwsgierig gemaakt.

Ik zal binnenkort eens een paar afleveringen gaan kijken, beloofd

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

Buffy was in het begin wel leuk, alleen gaat het zolang door, dat ik het dan wel gezien heb

Ben ook niet zo een fan van fantasie vampiers en dat soort gedoe

Ericinho

• 264 berichten
  • 626 stemmen

Jordy schreef:

(quote)

doe ik normaal ook niet... maar aangezien ik zelf ook lang dacht dat Buffy slecht was denk ik te weten hoe andere mensen hier tegen aan kijken... dat is in jouw geval dus blijkbaar niet het geval, dus sorry

Geen probleem

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Goodfella schreef:

Nou Jordy, je hebt me inmiddels wel behoorlijk nieuwsgierig gemaakt.

Ik zal binnenkort eens een paar afleveringen gaan kijken, beloofd

nee je moet dus heel seizoen 1 (vermakelijke inleiding) én seizoen 2 (geniaal) gaan zien... en dan ben je verslaafd

Ericinho

• 264 berichten
  • 626 stemmen

of Buffy gekleed in een strakke leren broek bekijken, terwijl ze mannen/monsters van twee maal haar lengte in elkaar trimt, natuurlijk

(mocht het verhaal je minder boeien )

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Ik vond Faith ook altijd wel een mooi vrouwtje Jammer dat ze weg is.

renske

• 1105 berichten
  • 926 stemmen

Lieve Tovenaar,

Kun je alsjeblieft niet over vrouwen praten als 'vrouwtje'? Dankjewel.

Buffy is een geweldige serie. Je hebt niet eens zoveel afleveringen nodig om het te gaan waarderen. De vergelijking met Charmed loopt eigenlijk mank vind ik want dat is alsof je het Chinees Staatscircus (Buffy) vergelijkt met Circus Renz (Charmed).

De dialogen in Buffy zijn zooo goed en de personages zo grappig en niet alleen maar mooi (zoals in Charmed). Ze worden heel intelligent gespeeld en met de nodige ironie.

Voor Angel heb ik geen geduld want dat heb ik nooit echt (ook niet in Buffy) een jongen gevonden waar ik graag naar kijk.

Overigens vind ik ER ook een heel goede serie - vooral vroeger.

Een van mijn lievelingsseries aller tijden is natuurlijk La Piovra, de Octopus. Maar dat was de vraag niet, dat weet ik. Maar ik moest het even zeggen.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

renske schreef:

Lieve Tovenaar,

Kun je alsjeblieft niet over vrouwen praten als 'vrouwtje'? Dankjewel.

Lieve Renske,

Het spijt me ontzettend. Wat ik bedoelde was dat Faith een mooi meisje was. Sorry als ik 'vrouwen' in het algemeen hiermee heb beledigd, dat is absoluut niet mijn intentie geweest.

Met vriendelijke groeten,

lieve Tovenaar

Ps. Jeanne D'Arc Rules!

Armin

• 584 berichten
  • 7121 stemmen

stinissen (crew films & series)

• 23434 berichten
  • 76919 stemmen

MORSE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.