menu

Overig / Televisie / The Beatles Anthology (1995)

zoeken in:
Groot Brittannië
Documentaire / Muziek
600 minuten (docuserie, 9 delen)

geregisseerd door Bob Smeaton, Geoff Wonfor en Kevin Godley

The Beatles waren het grote middelpunt van de pop scène in de zestiger jaren gedurende een periode van ongeveer 8 jaren. In deze periode produceerden zij vele zeer succesvolle songs. Zij waren de bakermat van waaruit andere muziekstromen ontstonden. Velen dienden zij als voorbeeld. Het verhaal wordt verteld door 'The Beatles' zelf en enkele anderen zoals George Martin en Neill Aspinall (podium manager), tezamen met beeldmateriaal van hun concerten, hun films, en verschillende interviews.

-------------------------------------------------

Prachtige documentaire.

Inderdaad prachtige docu.
Dit is eigenlijk de meest completen beatle-documentaire. Voor de beatle-fans is dit verplichte kost. Alles komt hierin voorbij, inclusief interviews met McCartney, Harrison en Ringo en oud beeld- en geluidsmateriaal van Lennon. Dat zie je ook niet vaak. Ook de beelden van het roofconcert en de grote stadionoptredens zijn prachtig.
Alleen Yoko Ono niet te bespeuren in deze documentaire, maar wie zit daar op te wachten?

4,5 ster

Bob Cremers
Wat mijn broer zegt is waar Yoko Ono hoefde er van mij niet bij van mij 5 sterretjes. Ik heb de hele nacht de beatles bekeken.

Inderdaad,een schitterende prachtige documentaire met ontzettend interessant,leuk beeldmateriaal.

"Will the people in the cheaper seats clap your hands? All the rest of you, if you'll just rattle your jewelry."

4.5*

Voor de echte Beatle-fan (zoals ik) een onmisbaar juweeltje voor in de DVD-kast.

Goede soundtrack (geremixed voor de video/DVD serie!)

Favoriete quote: bij de opname van Yesterday (zwart/wit - Paul zingt dit in zijn eentje) - John na afloop: "Thank you, Paul, you sounded just like him"....

Nils schreef:
- John na afloop: "Thank you, Paul, you sounded just like him"....

Is dit weer zo'n verwijzing naar Paul's Dood?

Pieter Montana schreef:
(quote)

Is dit weer zo'n verwijzing naar Paul's Dood?

Paul zou zogezegd gestorven zijn in 1966. Yesterday is opgenomen in '65 dus dit heeft er niks mee te maken .

Overings een geweldige dvd box om te hebben. Hier naar kijken is gewoon genieten.

Nils schreef:

Favoriete quote: bij de opname van Yesterday (zwart/wit - Paul zingt dit in zijn eentje) - John na afloop: "Thank you, Paul, you sounded just like him"....

Fout, fout, fout
Het was een live-optreden van The Beatles waar John na afloop van Yesterday tegen Paul zegt: 'Thank you Ringo, that was wonderful'

Facedown schreef:
(quote)

Fout, fout, fout
Het was een live-optreden van The Beatles waar John na afloop van Yesterday tegen Paul zegt: 'Thank you Ringo, that was wonderful'

Yep dat is te horen op de 2de Anthology CD.

Als Beatle-fan is die gewoon 5* waard, dat is gewoon heel simpel lijkt me. Daarom geef ik ook 5*. Maar echt een film is het niet, dus ik zal nooit zeggen: dit is de mooiste film(of een van de mooiste) die ik heb gezien.

Maar je zal me wel horen zeggen: Dit zijn een van de mooiste DvDs die ik in me collectie heb staan

5*

All you need is Anthology

Prachtig hoe alles verteld wordt, d.m.v. de mooiste archiefbeelden en heldere interviews.
Zowel de nieuweling, evenals de doorgewinterde Beatlesfan moet dit zien.

5*

Ik zal me er eens aan wagen dan!

Art
Volgens mij is dit te vinden in de collectie van mijn bibliotheek. Ik ben erg nieuwsgierig naar dit dus ik ga maandag maar gelijk eens deze Anthology halen, wordt vervolgd...

Prachtige en volledige geschiedenis van 'The Fab Four'. 4,5*

Facedown schreef:
(quote)

Fout, fout, fout

What? I could have sworn...

Ik vond het ook een superdocumentaire. Ben The Beatles nog meer gaan waarderen. Vooral de latere afleveringen vond ik prachtig.

4.5*

Plus punt de Beatles vertellen hun eigen verhaal (Lennon via archief )
Min punt laat Pete Best ook zijn kant van het verhaal vertellen.
Maar goed puur genieten!!!

Gast
geplaatst: vandaag om 06:53 uur

geplaatst: vandaag om 06:53 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.