• 12.920 nieuwsartikelen
  • 169.038 films
  • 11.073 series
  • 31.730 seizoenen
  • 629.268 acteurs
  • 196.140 gebruikers
  • 9.176.525 stemmen

Flodder tv-serie

zoeken in:

Quido

• 14641 berichten
  • 6072 stemmen

Erg leuk materiaal.

Logico

• 80 berichten
  • 0 stemmen

Ja leuk om eens een keer iets achter de schermen te zien hiervan

Dk2008

• 10793 berichten
  • 747 stemmen

Erg leuk Quentin, Ik vind de serie helemaal niet zo leuk als de films maar toch interessant om te zien. Tatjana is helemaal niet zo dom als ze doet voorkomen, Beatrix was goed gedaan. En Dick Maas vind ik een goeie regisseur. Bedankt voor de link.

Wolfenstein

• 96 berichten
  • 0 stemmen

Geweldige beelden, Quentin!

MB-

• 28 berichten
  • 133 stemmen

Geweldige serie!

Movie Jim

• 628 berichten
  • 348 stemmen

Ze denken er over bij RTl om Flodder nieuw leven in te blazen. Op 18-07 2010 maakte Tatjana Simic dat bekend maar voor haar zijn de plannen allemaal nog vaag. Ik had zelf al een goeie opvolger voor Johnnie Flodder in gedachten de bekende acteur Waldemar Torenstra die kennen de meeste van jullie wel. Hij speelde ook Rinus de Gier in Grijpstra & Gier in het laatste seizoen. Voor de rest vind ik Nelly Frijda niet te oud om ma Flodder opnieuw te spelen ze is pas 74. En Lou Landre die Sjakie speelde is nu in het heden 70 wordt 71 op 20-11 dit jaar. Wat ik bedoel met nieuw leven in Flodder blazen bedoel ik nieuwe afleveringen opnemen maar ik bedoel het is allemaal nog heel vaag dus verheug je allemaal nog maar niet.

Movie Jim

• 628 berichten
  • 348 stemmen

Coen van Vrijberghe de Connigh is geboren op 12-11-1950 en overleden op 15-11-1997 aan een hartstilstand op slechts 47 jarige leeftijd overleed hij. Toen kwam er abrupt een einde aan de serie Flodder. En de tijd gaat steeds sneller inmiddels is Nelly Frijda al 74 jaar Stefan de Walle is 45 jaar en Tatjana Simic is al 47 jaar. De rol van opa Flodder werd gespeeld door Herman Passchier hij werd geboren op 12-03-1919 maar ik weet niet wanneer deze man is overleden. Wel weet ik dat Bert André die Buurman Neuteboom speelde ook overleden is in 2008 is hij overleden. Wel leeft Lettie Oosthoek nog ze is geboren op 18-10-1937 en speelde de bekakte buurvrouw Neuteboom. En dan hebben we nog onze Sjakie van Kooten gespeeld door Lou Landré die dit jaar zijn 71ste verjaardag viert. En dan hebben we nog een Argentijn Miguel Stigter speelde Kareltje inmiddels 55 jaar volgend jaar wordt hij 56 jaar. En Laus Steenbeeke speelde de rol van Hennie die viert volgend jaar zijn 52 ste verjaardag. Maar ja Coen van Vrijberghe de Connigh daar gaat het nu eigenlijk om rust in vrede zou ik zeggen op Zorgvlied de begraafplaats waar hij rust.

robertus65

• 1130 berichten
  • 0 stemmen

Ik vraag mij toch steeds af wie verantwoordelijk is voor de teksten op de cover van serie 2, die mag wel eens een ander baantje gaan zoeken. Een aflevering totaal vergeten en bij Kees verliefd staat zoon Kees (moet zijn dochter en motoragente moet zijn motoragent). Vast bezopen die gast.

lars-pixar

• 1456 berichten
  • 3740 stemmen

Volgende week gaat RTL5 weer Flodder herhalen om 6 uur en om 7 uur nog een aflevering.

Vanaf maandag 5 September.

Dk2008

• 10793 berichten
  • 747 stemmen

Ze begiinnen wel bij seizoen 2 en volgens mij ook niet alle afleveringen.

lars-pixar

• 1456 berichten
  • 3740 stemmen

Inderdaad ik dacht ook al dat er iets niet klopte volgens mij gooien ze ook alle afleveringen door elkaar.

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Bij toeval heb ik weer enkele afleveringen gezien. Wat is het toch een geniale serie!

De personages zijn karikaturen, maar toch niet te absurd, ze zouden echt kunnen zijn. Ze blijven ook warm en menselijk en daarom kun je om ze geven. De gebeurtenissen verlopen vlot achter elkaar, het script zit goed in elkaar, de humor is afwisselend vrolijk en pijnlijk en op het juiste moment kan er echt flink gelachen worden. Dat is echt (drama)kunst.

Dat blijkt wel uit de daartegenover staande ultra platvloerse series zoals Cherso en Brabantse .......(sletten?) op Curacao, waar ik alleen maar om kan huilen (wat een bagger) en ook uit de echt veel te flauwe en slaapverwekkende humor in vele series en films.

Humortje!

• 120 berichten
  • 80 stemmen

'Mag ik die konijnenpootjes? Die brengen geluk.'

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 730 stemmen

Dreiecke schreef:

Bij toeval heb ik weer enkele afleveringen gezien. Wat is het toch een geniale serie!

De personages zijn karikaturen, maar toch niet te absurd, ze zouden echt kunnen zijn. Ze blijven ook warm en menselijk en daarom kun je om ze geven. De gebeurtenissen verlopen vlot achter elkaar, het script zit goed in elkaar, de humor is afwisselend vrolijk en pijnlijk en op het juiste moment kan er echt flink gelachen worden. Dat is echt (drama)kunst.

Dat blijkt wel uit de daartegenover staande ultra platvloerse series zoals Cherso en Brabantse .......(sletten?) op Curacao, waar ik alleen maar om kan huilen (wat een bagger) en ook uit de echt veel te flauwe en slaapverwekkende humor in vele series en films.

Wat een vreemde vergelijking. Flodder is inderdaad een serie, maar de andere twee programma's niet. Flodder fictief, terwijl de andere twee over echt bestaande mensen gaat. En ja, er zal heus wel een en ander zijn gescript en niet alles zal aan het toeval zijn overgelaten, maar je kunt het toch niet serieus over één kam scheren met een fictieve serie?

Dreiecke

• 2768 berichten
  • 902 stemmen

Het gaat mij meer om het vergelijken van de humor en de entertainmentwaarde. De platte werkelijkheid is humorloos voor mij, eerder om te huilen (karikaturen van zichzelf) Ik denk verder dat Cherso en zo flink gescript zijn. Voor de rest heb je uiteraard gelijk, het één is drama en het ander is een drama..

606

• 23821 berichten
  • 11997 stemmen

Ik kan blijven kijken, wat een geweldige serie is het toch.

Movie Jim

• 628 berichten
  • 348 stemmen

Wisten jullie ook al voordat Coen van Vrijberghe de Coningh in de serie Flodder speelde

dat zijn hele familie uitgeroeid was?

Zijn vader overleed aan de gevolgen van een hartstilstand in

1964 hij was 62 of 64 jaar. De vader van Coen was ook een

bekend acteur hij heette Cruijs Voorberg. Maar ook de

moeder van Coen van Vrijberghe stierf aan de gevolgen

van een hartstilstand en wel in 1991. En de zus van Coen

van Vrijberghe was 2 jaar later aan de beurt toen ook zij

een fatale hartstilstand kreeg. Alleen is de leeftijd van de zus

van Coen kenmerkend toen zij stierf zij was namelijk 45 jaar oud

toen ze stierf. Coen van Vrijberghe de Coningh was kapot

van de 2 klappen die hij te voorduren kreeg. Hij was in behandeling

en kreeg therapie. op 15-11-1997 is het ook voorbij met Coen van

Vrijberghe de Coningh als ook hij een fatale hartstilstand krijgt.

Hij was 47 jaar oud.

Coen mijn beste jongen, rust in vrede en laat god goed over je waken.

Mescaline

• 7027 berichten
  • 2920 stemmen

Met andere woorden zijn hele gezin was ten dode opgeschreven en allemaal aan hartstilstanden? Heftig zeg! Ik wist het inderdaad wel van Coen zelf maar niet dat hij ook al zijn naaste familie verloor.

Movie Jim

• 628 berichten
  • 348 stemmen

Mescaline schreef:

Met andere woorden zijn hele gezin was ten dode opgeschreven en allemaal aan hartstilstanden? Heftig zeg! Ik wist het inderdaad wel van Coen zelf maar niet dat hij ook al zijn naaste familie verloor.

Hallo Mescaline,

Ik heb een klein foutje gemaakt de zus van Coen van Vrijberghe

stierf in 1992 en zij was namelijk 44 jaar oud. Wel is ze gestorven

aan een hartstilstand.

Ook zij bleek een bekend persoon ze was kunstenaar en heette Emmy

van Vrijberghe.

Mescaline, wil je een bevestiging van mijn verhaal.

U kunt dan het beste naar de site van Wikipedia gaan.

En dan typt u in Coen van Vrijberghe de Coningh.

Daar kunt u dus ook de bevestiging vinden waar ik het over had.

Alleen als u interesse heeft.

U bent niet verplicht.

Dk2008

• 10793 berichten
  • 747 stemmen

Movie Jim schreef:

Wisten jullie ook al voordat Coen van Vrijberghe de Coningh in de serie Flodder speelde

dat zijn hele familie uitgeroeid was?

Uitgeroeid klinkt wel erg drastisch (het lijkt Cambodja wel).

Mescaline

• 7027 berichten
  • 2920 stemmen

Niet nodig hoor ik geloof je verhaal Jim

Thomas83

• 3874 berichten
  • 3488 stemmen

Het was misschien flauw en goedkoop allemaal, maar dit vond ik toch een leuke serie in de jaren negentig. Een wat minder maar nog altijd waardig vervolg op de erg vermakelijke films. De film en serie hebben het misschien nooit zo van echt leuke grappen moeten hebben, ik vond vooral wat van de personages geweldig. Ma Flodder, zoons Kees, Sjakie, Kareltje, geweldig gespeeld allemaal. Van Vrijberghe de Coningh is voor mij toch de Johnnie Flodder geworden door de serie, en niet Stapel. De Walle vind ik misschien ook wel niet minder dan Van 't Hof als Kees.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.