- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Wereldgasten
Wereldgasten
Yak
-
- 4945 berichten
- 828 stemmen
Iemand de aflevering van vanavond gezien met David Lynch? Hoewel ik Lynch een zeer innemend persoon vind en een geweldige verteller, vond ik het toch wat tegenvallen. Dat lag vooral aan de interviewster, die vooral standaardvragen op Lynch afvuurde en hem steeds leek te remmen in zijn antwoorden. Had hij net een heel relaas gegeven over hoe geweldig hij de opkomst van rock & roll vond, wist ze niks anders te vragen dan "en kon je vroeger goed dansen?" of zo.
Verder hoor ik Lynch graag aan het woord. Komt niet zo vaak voor, immers.
Skyper
-
- 646 berichten
- 0 stemmen
Ik heb het ook gezien, en had er ook heel wat meer van verwacht. Ik had graag wat andere onderwerpen voorbij zien komen en inderdaad deed de interviewster het ook niet al te goed. Verder wel vermaakt, maar had er meer van verwacht, ook omdat ik een fan ben van zijn werk.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
Had het vol verwachting opgenomen. Blijkt mn video alleen sneeuw opgenomen te hebben. Snap er helemaal niets van. Verdomme....
starbright boy (moderator films)
-
- 21675 berichten
- 4622 stemmen
Ik vond het aangenaam, maar het maakte mijn verwachtingen ook niet helemaal waar. Lynch is niet direct een persoon van woorden en Roodnats vragen waren vooral gericht op het onder woorden brengen van zaken en emoties. Ik denk dat het beter was geworden als ze een standaard tijdreis door Lynchs leven en carriere had gemaakt met wat leuke anekdotes ofzo. Godzijdank geen scriptanalyses van Lost Highway, Eraserhead of Mulholland Drive, dat was het laatste wat ik wilde
Yak
-
- 4945 berichten
- 828 stemmen
Lynch is niet direct een persoon van woorden
Eens... Lynch moet steeds even graven en als het ware een veelomvattend antwoord uit zichzelf opdiepen. Als dat gebeurt is het puur genieten, zoals Lynch in "Kunst Omdat Het Moet" een paar jaar terug. Maar hij leek vanavond geregeld niet genoeg op zijn gemak gesteld door de interviewer.
herman78
-
- 3176 berichten
- 1281 stemmen
Wordt het herhaald? Helemaal vergeten TV te kijken dit weekend.
Skyper
-
- 646 berichten
- 0 stemmen
Volgens mij volgende week zondagmorgen ofzo.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Bij Lynch zijn dromen vrij belangrijk. Fellini was dus een grote inspirator. Over 'La Strada' eindigde hij: 'hier begint de abstractie bij de droom (of andersom). Dat vond ik te wazig. In een film mag je wazig zijn, maar in je analyse van een film behoor je juist glashelder te zijn. In plaats van daar nou dieper op in te gaan, ging de interviewster snel verder met het volgende onderwerp.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Lynch denkt idd. goed na over z'n antwoorden. Vond het interview best leuk maar ik vond nou niet elke vraag even boeiend, er had meer in kunnen zitten, maarja. Toch leuk om Lynch is in het echt te zien. Dit is voor zover ik me kan herinneren de eerste keer dat ik een interview met hem zie, interessante man.
bartsch
-
- 213 berichten
- 282 stemmen
Ze vroeg geen enkele keer door, echt zonde...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Aflevering met Iggy Pop was erg goed. Mooie fragmenten een een gast die lekker op z'n vertel stoel zat.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3187 stemmen
Leon Verdonschot gaf Iggy Pop ook de ruimte en stelde goede vragen. Hij was een stuk beter dan Joyce Roodnat, al is Lynch waarschijnlijk een moeilijker te interviewen gast.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
ook opvallend was dat beide gasten fragmeneten uit La Strada kozen.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
Joyce Roodnat vond ik erg slecht... Ze leek wel Balkenende die bij Bush op bezoek mocht, als je begrijpt wat ik bedoel. Vond het wel leuk om te weten dat Lynch net als ik 'fan' is van Edward Hopper!
Heb de uitzending met Iggy helaas gemist...
kappeuter (crew films)
-
- 73896 berichten
- 5881 stemmen
Leon Verdonschot vond ik veel te lief. Vroeg ook niet echt door. Stelde nauwelijks vragen die inspeelden op wat Iggy Pop antwoordde.
Maar toch, leuke aflevering, van wat ik er van zag. Interessante man.
starbright boy (moderator films)
-
- 21675 berichten
- 4622 stemmen
Ik vond de uitzending van Iggy Pop een stuk beter dan die van Lynch. Verdonschot was lief, maar dat vond ik wel passen. Hij liet ruimte aan wat Iggy Pop vertelde. Meer doorvragen had waarschijnlijk zelfs een averechts gehad. Er hing nu een sfeer waarin Iggy Pop zich uitemate op zijn gemak voelde en daardoor werd het een mooie uitzending.