- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dexter (Showtime)
Dexter (Showtime)
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Laguerta krijgt ook wel erg weinig screentime dit seizoen en dient alleen nog maar om Deb uit te diepen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
LaGuerta mag er van mij wel uitgeschreven worden. Enorm irritant mens, nutteloze rol de laatste seizoenen.
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Debra's nieuwe gevoelens richting Dexter slaan echt helemaal nergens op
Vind het ook jammer dat Masuka weinig screentime heeft laatste paar afleveringen
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
LaGuerta mag er van mij wel uitgeschreven worden. Enorm irritant mens, nutteloze rol de laatste seizoenen.
Inderdaad echt weinig inbreng. Ik had mezelf er laten uitschrijven als ik dit kreeg na de eerste seizoenen dan maar een betere herinnering dan langzaam compleet afdwalen.
Masuka krijgt ook te weinig inbreng. Debra's gevoelens jegens dexter slaan echt nergens op. Vind dit tot nu toe echt het minste seizoen. En ook na de cliffhanger van episode 11.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3282 stemmen
Het is vooral een probleem dat dit seizoen echt niets nieuws brengt. Voorheen had elk seizoen een duidelijk thema en dat vind ik nu een beetje ontbreken. Ik vind het ook het minste seizoen maar niettemin nog steeds erg aardig.
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
.
(Willie)
-
- 425 berichten
- 85 stemmen
Inderdaad echt weinig inbreng. Ik had mezelf er laten uitschrijven als ik dit kreeg na de eerste seizoenen dan maar een betere herinnering dan langzaam compleet afdwalen.
Masuka krijgt ook te weinig inbreng. Debra's gevoelens jegens dexter slaan echt nergens op. Vind dit tot nu toe echt het minste seizoen. En ook na de cliffhanger van episode 11.
Slecht gecast ook, in de boeken van Jeff Lindsay is LaGuerta een vrouw die alles met haar schoonheid en sexappeal voor elkaar krijgt, dat kreeg in het eerste seizoen vorm doordat zij met de vriend van de nieuwe luitenant in het bed duikt, maar dat was volstrekt ongeloofwaardig.
Debra haar rol is ook maar matig, hoewel ik die juist dit seizoen wel weer sterk vind, aan dat "my life is fucked up" zijn we ondertussen wel gewend, maar het neurootje van eerder seizoenen wordt nu op meerdere kanten belicht, hopelijk spelen ze het licht wat de therapeut wierp op de relatie tussen Dexter en Debra subtiel uit, hoewel dat er in die droom weer niet op leek, dat was een slecht stuk, maar dat iemand dit een keer zei kwam voor mij als verre van een verrassing.
Als ze dan toch die serie aan het verkrachten zijn mogen ze van mij best eindigen met een ontspoorde Dexter en Debra als een Mickey en Mallory ;-D.
miss_efron
-
- 195 berichten
- 132 stemmen
Ben nu de trotse eigenaar van de 4 seizoenen van Dexter en ben het nu helemaal van in het begin aan het kijken! Het laatste seizoen dat uitgekomen is seizoen 5 was zeer goed!
Nijmegen
-
- 323 berichten
- 692 stemmen
Moet zeggen dat Episode 11 weer het echte dexter niveau haalde, als Episode 12 dat nou ook doet lijkt het toch nog een enigszins geslaagd seizoen te worden.
Albus Dumbledore
-
- 2041 berichten
- 884 stemmen
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd Dexter ook veel te uitleggerig vind. Dexter's voice-over, bijvoorbeeld, hoort uitsluitend te dienen om ons zijn denkproces te laten begrijpen en voor af en toe een dosis zwarte humor. Niet om ons het verhaal voor te kauwen.
Maar niet alleen de voice-over, ook sommige dialoog. Debra in aflevering 11 bijvoorbeeld, wanneer ze dat lijk vinden: "That's Holly Benson, you know, the one that DDK let go". Duh. Waar zie je ons voor aan? Die hele zin had geschrapt kunnen worden, of misschien alleen het tweede zinsgedeelte. Beetje jammer dit.
Toch heb ik goede hoop voor de potentiele relatie tussen Debra en Dexter. Ik geloof dat ze het goed kunnen uitvoeren. En totdat we daar bewijs voor krijgen, vind ik het alsnog een gedurfde zet.
sangha
-
- 605 berichten
- 517 stemmen
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd Dexter ook veel te uitleggerig vind. Dexter's voice-over, bijvoorbeeld, hoort uitsluitend te dienen om ons zijn denkproces te laten begrijpen en voor af en toe een dosis zwarte humor. Niet om ons het verhaal voor te kauwen.
Maar niet alleen de voice-over, ook sommige dialoog. Debra in aflevering 11 bijvoorbeeld, wanneer ze dat lijk vinden: "That's Holly Benson, you know, the one that DDK let go". Duh. Waar zie je ons voor aan? Die hele zin had geschrapt kunnen worden, of misschien alleen het tweede zinsgedeelte. Beetje jammer dit.
Helemaal mee eens. Dit viel mij ook al op het hele seizoen. De voice-over is vooral ontzettend slecht geschreven de laatste tijd. Het bestaat bijna alleen maar uit uitleggende tekst, terwijl we die toch echt niet nodig hebben. Erg jammer dat de serie zijn kijkers blijkbaar zo onderschat. Er was ook zo'n momentje toen Dexter het lichaam van Geller ontdekte. Hij zei zoiets van: "He's been dead all along." Ja no shit, Sherlock, we zien toch dat die gast bevroren in de vriezer ligt? Dit nog afgezien van het feit dat 90% van de kijkers al geraden had dat hij altijd al dood was.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1888 stemmen
Ook het gedoe met de hand van de Icetruck Killer komen tot nu toe wat zinloos over. Ik kan me niet voorstellen dat er in de laatste aflevering nog een interessante draai aangegeven kan worden op een manier dat het iets toevoegd.
Tenzij.... het een aanloop is naar S7 waar hij dan de killer is!
Bartt88
-
- 1577 berichten
- 1023 stemmen
Inderdaad, daar hoop ik ook op. Het wordt weer tijd voor een geniale gek als Trinity, - of nog liever Lecter - iemand die Dexter telkens een paar stappen voor is. Het is ook niet voor niks dat veruit de meeste kijkers seizoen 1 en/of 4 het beste vonden.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Met dat gedoe op het dak vreesde ik een waardeloos slot van het seizoen, maar het einde met Debra is toch wel erg boeiend. Ben extreem benieuwd hoe ze hierop zal reageren. Ik verwacht dat ze het niet zal vertellen en dat ze Dexter af en toe kan helpen, ook al zou ze het liever niet doen vanuit haar functie.
Overall vond ik het een boeiend seizoen, maar het is wel telkens hetzelfde patroon. Daarom is het goed dat seizoen 7 waarschijnlijk anders zal worden, gezien het slot van 6.
Kanisz
-
- 152 berichten
- 0 stemmen
Wat een season finale weer... Niet het tofste seizoen imo, maar seizoen 7 kan nog wel eens erg gaaf gaan worden
Weer veel te lang wachten helaas...
Justinw
-
- 5378 berichten
- 1803 stemmen
Erg saai seizoen voor Dexter begrippen. Inspiratieloos is het woord dat in mij opkomt. Voorspelbaar ook.
Zelfs de cliffhanger zag je wel enigszins aankomen. En natuurlijk wil je de uitkomst weten maar de opbouw van de cliffhanger is afgeraffeld en had ik liever eerder in Dexter voorbij zien komen.
Nee, ik hoop dat ze volgend seizoen wat beter uit de hoek komen anders mag deze serie van mij ook worden afgesloten. Want seizoenen lang steeds lager aan wal raken is een lot wat Dexter niet verdiend.
Eazy
-
- 569 berichten
- 298 stemmen
Zelfs nog minder dan seizoen 5 dit, had ik niet verwacht.
Alleen de laatste minuut was wel aardig.
jacobine_rodijk
-
- 2806 berichten
- 9511 stemmen
Pfft... wat een onverdiende onthulling zeg. Alsof de schrijvers zelf doorhadden hoe pover gescript dit seizoen was en maar besloten de kijkers te geven wat ze sinds het begin van de serie al wouden; een wanhopige poging om seizoen zeven enigzins nog aantrekkelijk te maken.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Man, man, man, wat was dit een slecht seizoen, als je denkt dat het niet slechter kon doet de laatste aflevering er nog een schepje bovenop. Dexter is op deze manier totaal niet geloofwaardig meer, ik ben benieuwd of ze volgend seizoen nog kunnen verrassen. Ik ben er langzamerhand een beetje klaar mee.
(Willie)
-
- 425 berichten
- 85 stemmen
Pfft... wat een onverdiende onthulling zeg. Alsof de schrijvers zelf doorhadden hoe pover gescript dit seizoen was en maar besloten de kijkers te geven wat ze sinds het begin van de serie al wouden; een wanhopige poging om seizoen zeven enigzins nog aantrekkelijk te maken.
Kreeg vooral het idee dat de tweede helft door een ander schrijversteam is geschreven, 1 scene in de slotaflevering was voor mij typerend dit seizoen; op de boot, waarom niet gewoon een kalm shot met een sterke voice-over, waarom moet er op dat moment weer "iets spannends" gebeuren? Lijkt wel alsof ze willen concureren met alle andere pulp op tv, waar 5 seconden focus op 1 locatie al als saai bestempeld wordt.
Kai
-
- 5164 berichten
- 1001 stemmen
Hahaha die overval op de boot sloeg helemaal nergens op inderdaad, echt een WTF-momentje.
Nog zo'n moment: alle hulpdiensten van Miami staan voor het huis van het bejaarde echtpaar, maar niemand is binnen geweest. Waardoor Dexter nog vlug even de muurschildering kan vernielen. Verdorie wie verzint die onzin?
(Willie)
-
- 425 berichten
- 85 stemmen
Hahaha die overval op de boot sloeg helemaal nergens op inderdaad, echt een WTF-momentje.
Nog zo'n moment: alle hulpdiensten van Miami staan voor het huis van het bejaarde echtpaar, maar niemand is binnen geweest. Waardoor Dexter nog vlug even de muurschildering kan vernielen. Verdorie wie verzint die onzin?
Het had toch veel cooler geweest als die muurschildering gewoon in tact was gebleven, dan had de slotscene opeens veel meer lading gekregen.
Maar het Mickey and Mallory einde kan nog steeds, jee
DBTim
-
- 854 berichten
- 1151 stemmen
Ver-schrik-ke-lijk seizoen! Zo voorspelbaar, alleen de laatste minuut niet. Slaat eigenlijk ook nergens op.. Hoeze gaat Debra weer naar die kerk?
Pfff, hopelijk is het volgende seizoen beter
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Pijnlijk om dit allemaal te lezen. Maar zoals ik eerder vorig seizoen al dacht, en na de seizoens finale van S4, de serie sterft samen met Rita.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Pijnlijk om dit allemaal te lezen. Maar zoals ik eerder vorig seizoen al dacht, en na de seizoens finale van S4, de serie sterft samen met Rita.
Ik denk dat je 1 van die uitzonderingen bent die haar mist

Wat wel apart is, plots zijn Cody en Ester er helemaal niet meer. Dexter hoeft hun niet meer te zien? De focus ligt nu volledig op Harrison.
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen

Wat wel apart is, plots zijn Cody en Ester er helemaal niet meer. Dexter hoeft hun niet meer te zien? De focus ligt nu volledig op Harrison.
Onaangenaam opvallend ja. Bijna iedereen vond het een storende factor, ongelofelijk. Ondanks dat de season finale van seizoen 4 briljant was, is dit wel de doodsteek voor de serie geworden. Rita was de ziel van de serie.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Het was een lekker ding, maar ik vond haar rol enorm ergerlijk. Elke keer als Dexter met wat bezig was dan belde ze weer en weg was het boeiende moment.
kos
-
- 46702 berichten
- 8859 stemmen
Zij was juist ideaal voor het contrast en rustpunt in de serie.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Dat is nu verplaats naar momenten met Harrison.