- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Beste commercial
Beste commercial
JoseOle
-
- 14 berichten
- 137 stemmen
De reclame van HP, daar word ik altijd weer vrolijk van! Was ook tweede geworden bij de Gouden Loeki!
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2816 stemmen
ik vind de nieuwe reclame van randstad ook nog wel mooi, met al die mensen die werken samen, en ze laten het leven eigenlijk zien op het werk. Al de goede dingen ervan. Zeer mooi gemaakt!
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Die reklame van die gehoorapparaten. Is dat nou echt Robert De Niro of iemand die teringveel op hem lijkt?? Ik kan het eerlijk gezegd moeilijk zien...
Goodfella_90
-
- 10407 berichten
- 2595 stemmen
Dat twijfelde ik ook al aan, hij lijkt echt sprekend op De Niro. Ik denk echter niet dat hem ook is.
bohica
-
- 254 berichten
- 307 stemmen
is geen reclame voor gehooraparaten, maar voor het nieuwe filmnet, hun versie van basic instinct is trouwens ook erg grappig
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Die van Basic Instinct is me wat te flauw.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Wat ik apart vind aan een aantal commercials is niet zozeer de 'boodschap' maar de aanpak en motivatie.
Zo moet je jongeren raken op hun puberale onzekerheden om ze bewuster te maken over auteursrecht en illegaal kopieren. [De gekopieerde DVD van King Kong]
Dat iemand van de andere sekse je een 'sukkel' vindt, werkt blijkbaar treffender dan juridisch gezwets.
De Appelsientje reclame is mooi geschoten maar past beter bij een aanprijzing van dure parfum.
Hetzelfde is bij die ene maandverbandreclame waarin de vrouwen alles laten vallen waar ze mee bezig zijn.
Het eerste wat in mij opkwam was: empowerment.
En wat was de grote boodschap? Maandverband. Pfff.
Het blijft interessant tussen de programma's door.
Maikeru
-
- 1934 berichten
- 2388 stemmen
Die van planet internet is erg sterk - 'Ga met de muis naar de rechtbovenhoek . . .' 
kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
Da's idd de enige leuke van de afgelopen maanden.
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
De reclame van Delta Lloyd vind ik persoonlijk wel erg grappig..
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Bedoel je die met die man in dat water? Vind ik weinig bijzonder.
Ik ben zelf helemaal gek op die reklame van Dell, met die gast die helemaal uit z'n dak gaat achter z'n computer, totdat zijn vrouw opeens met uitermate verbaasd gezicht binnen komt. Geweldig!
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Ik word GEK van die reclame van Planet Internet! Eerste paar keer erg mee gelachen, maar het is nu wel welletjes. En ik hoor nog steeds mensen het er over hebben "Ken je die reclame? Met muis naar rechter bovenhoek? En dan doet ie hem zo op de hoek van de computer! Hahaha!" IK weet het potverredomme nu wel! Maar blijkbaar ben ik de enige die er genoeg van heeft 
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Die van een kort lontje vind ik nog steeds erg goed. Ik vind hem eigelijk niet echt grappig, maar dat het geluid dan wordt weggedraaid en je dat muziekje hoort is best een geniale vondst.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 berichten
- 5305 stemmen
Ik word GEK van die reclame van Planet Internet! Eerste paar keer erg mee gelachen, maar het is nu wel welletjes. En ik hoor nog steeds mensen het er over hebben "Ken je die reclame? Met muis naar rechter bovenhoek? En dan doet ie hem zo op de hoek van de computer! Hahaha!" IK weet het potverredomme nu wel! Maar blijkbaar ben ik de enige die er genoeg van heeft 
Nee hoor, ik heb m altijd al irritant gevonden.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ik wil toch weer die geweldige reklame naar boven halen met die autoverkopers in opleiding. "Wat een leuke kinderen. wat een leuke kinderen. Nog een kopje koffie? Nog een kopje koffie? Altijd binnen gestaan. Altijd binnen gestaan." Geweldig!
Purmerend
-
- 2775 berichten
- 3308 stemmen
De Mannenburger van McDonalds is echt geweldig. Met die laarsen, de ribbeltjes, de kleur of toch maar weer naar de eerste winkel. 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Inderdaad. Er is ook nog een andere (leukere) variant op. Dan gaat het erover of hij wel 'een lekkere kont' heeft.
hinie
-
- 1336 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad. Er is ook nog een andere (leukere) variant op. Dan gaat het erover of hij wel 'een lekkere kont' heeft.
Ja die is geweldig !!
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ik vraag me ook af of dat die man is uit die reklame van dat kantoor waar men geen 'koffie' mag zeggen, anders moeten ze 50 euro in de pensioenpot van iemand doen. Hij lijkt er iig ontzettend op.
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
De nieuwste Delta Lloyd reclame is ook weer briljant, met die man die in de rechtbank een maffioso verlinkt en dan denkt in een andere plaats en onder een andere naam een nieuw leven te kunnen beginnen. Komt ie daar aan (plaatsje heet, hoe toepasselijk, Omerta Falls!) is ie de 100.000e inwoner en wordt ie gefotografeerd, gefilmd etc! Top! 
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Die is wel leuk inderdaad, maar na 3 keer te hebben gezien is er niets meer aan.
Mijn favoriet is al heel lang die van Dell. Geweldig die gast!
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Kent iemand nog die reklame met die man in die blauwe Dogde Viper? Dat hij dan voor twee vrouwen stopt en dat even later zijn toupet eraf vliegt. Geweldig.
Tomas
-
- 33 berichten
- 37 stemmen
Deze met Kalou is ook wel lachen 
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Mijn favoriete commercials van de laatste tijd zijn er twee met water:
- voor Playstation met het watergevecht
- voor Sprite waarin mensen in het basketbalveld duiken
Weet iemand die toevallig online te vinden?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Waterballonnengevecht was toch van de X360?
Die 2e is ook cool inderdaad.
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Je hebt gelijk, is van de concurrent 
http://media.putfile.com/X360_Balloon_Commercial
Deze uit dezelfde serie is trouwens ook erg gaaf, maar heb ik nog niet op tv gezien. Microsoft zou zelf daartoe hebben besloten vanwege het gewelddadige karakter??
Koekebakker
-
- 2540 berichten
- 3981 stemmen
Die Sprite-commercial staat trouwens hier:
http://www.gangfilms.com/films/TAF_SPRITE.mov
Maar dan in een langere versie dan die ik op tv zag. De korte versie vind ik sterker, want verbluffender. Hier zit mij teveel herhaling in en ook een paar minder sterke beelden.
Hij is geregisseerd door Josh Taft van Gang Films, waar ook Tony Kaye voor werkt. Op hun site staat ook de vervolgcommercial, waarin mensen vanuit een truck in een woestijn duiken. Ook al zo mooi. (klik op 'recent work')
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Die van de Xbox vind ik 10 keer niks. Die van Sprite is wel leuk ja, maar een beetje flauwhip.
Jammer dat veel van zo'n leuke ideeën veel te weinig in films voorkomen. Met een beetje serieuze regisseurs, vaklui en mooie settings zou het prachtige cinema opleveren.