- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Voorkeur:'' Buffy the vampire slayer'' of '' Angel''.?
Voorkeur:'' Buffy the vampire slayer'' of '' Angel''.?

Materny
-
- 10187 berichten
- 1026 stemmen
2 zeer populaire series onder de jongeren geweest de laatste jaren.
Vraag is welke de favoriet is voor jullie?.
Persoonlijk ga ik voor ''Angel'', metname omdat het acteerwerk wat meer professioneler en beter is dan bij Buffy.
De actie is bij beide wel hetzelfde, de demonen met 2 benen zijn overduidelijk mannen in pakken en de special effects zijn gecreeérd uit een Low-budget.
Dan drukt voor mij de lol niet weg gelukkig.
Laat maar horen hoe jullie erover denken.

jordybeukeboom
-
- 6785 berichten
- 2418 stemmen
Ga jij 1 van die series aanbieden?

Materny
-
- 10187 berichten
- 1026 stemmen
Te koop bedoel je?.
Srry, heb alleen ''Angel'' thuis liggen en die gaat cker niet de deur uit

jordybeukeboom
-
- 6785 berichten
- 2418 stemmen
Je had hem in het Pakketservice-topic gezet, maar een mod heeft hem zeker alweer verplaatst

BlueSword
-
- 1725 berichten
- 0 stemmen
grote buffy fan hier!
lijkt me duidelijk dus dat ik voor buffy ga, alhoewel ik angel ook wel wil kijken.
ik heb het nog maar een paar keer gezien en ik vond ze wel leuk maar heb de serie niet gevolg.
zou graag angel seizoen 1 wel willen hebben.
angel in buffy haat ik btw.

Materny
-
- 10187 berichten
- 1026 stemmen
Echt waar.?
Hij heeft namelijk een prachtige rol daar vindt ik persoonlijk.
Metname als hij weer Angelus wordt nadat hij met Buffy.....................

BlueSword
-
- 1725 berichten
- 0 stemmen
ja maar ik irriteer me altijd aan hem, het is wel een mooi rol enzo maar het personage zelf vind ik een beetje irritant.
altijd buffy bespieden, jankt telkens, en word telkens weer evil...i mean...annoying.
spike vind ik wel weer vet.

Materny
-
- 10187 berichten
- 1026 stemmen
Spike is idd vet. .
Doet ook mee aan Angel trouwens

BlueSword
-
- 1725 berichten
- 0 stemmen
jup laatste seizoen toch? faith is ook 1 van mijn favo's.

Materny
-
- 10187 berichten
- 1026 stemmen
Volgens mij laatste seizoen ja,
Weet het niet 100% cker want ben nog niet zover
Maar in seizoen 1 komt ie ook even langs.

SuperSideSwipe
-
- 4460 berichten
- 2831 stemmen
Overduidelijk Angel,
Dat is toch in de afelopen jaren mijn favoriete serie geweest.
Ook de enige serie waar ik DvD's van heb (seizoenen 1 t/m 3)
Veel betere personages, goede humor, mooie donkere sfeer.
P.s. Spike vind ik het toppunt van een irritante personage, die had wat mij betreft nooit zo een prominente rol moeten krijgen in Buffy. Vond Drewcilla waar Spike destijds de serie mee is ingekomen een veel interessantere personage.

Jordy
-
- 22563 berichten
- 2952 stemmen
Spike heerst, geweldig personage, fantastische diepte geeft Marsters aan 'm mee.
Angel had 2 goede seizoenen (3 en 4) waar het enigzins in de buurt kwam van Buffy, maar verder staat Buffy toch echt op zeldzame hoogte, vooral de seizoenen waar Whedon zich actief mee bemoeide.

sherena
-
- 261 berichten
- 123 stemmen
Ben een fan van af het eerste seizoen van beide series. Heb ze beiden op dvd.
Angel oogt inderdaad wat volwassener. Wel goed dat Cordy naar Angel is overgegaan, heeft een sterk karakter. (in het beginlekker bot en grof in combinatie met dom zijn, super!!!)
De one liners met haar vind ik toch echt geweldig,
Cordy tegen Buffy (s1) als deze haar tegen de muur aan pint; "god, what is your childhood trauma!"
Cordy tegen Giles als deze weer eens tegen de grond geslagen is: "One of these day"s you are going to wake up in a coma!"

dulcinea
-
- 923 berichten
- 818 stemmen
Ik zou echt niet kunnen kiezen tussen deze 2, en ik vind ook dat ze samenhoren, de verhaallijnen lopen uiteindelijk toch in elkaar en veel personages komen in beide voor
Angel is donkerder en speelt zich volledig af in de 'volwassen' wereld, en de humor is iets subtieler
Buffy is dan weer frisser en jonger, en vol met onvergetelijke sarcastische quotes
Ik heb van beide series alle dvd boxen en heb ze ondertussen al meermaals bekeken, dat kan ik echt met weinig andere series

lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Liever Buffy. Angel is gewoon slechter en Buffy heeft boeiendere verhalen.

lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2159 stemmen
Moeilijke keuze, beide series zijn gewoon top
Buffy wint net van Angel denk ik, of Angel toch net van Buffy

Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2544 stemmen
Ga dan denk ik toch voor Buffy, heb daar altijd meer mee gehad dan met Angel.
En zoals meerdere hier was Spike ook altijd een favorietje van mij.
Wil de boxen van Buffy zeker nog hebben!

niethie
-
- 7304 berichten
- 6303 stemmen
Nu ik beide series hellemaal gezien heb blijf ik nog steeds bij mijn standpunt dat Buffy net iets beter is.
Buffy is wat frisser, de personages lopen zeer uiteen en zijn ontzettend grappig en ook de bijrolletjs zijn een genot om naar te mogen kijken, verder waren de ideeen destijds allemaal nieuw en was het ook nog eens ontzettend orgineel allemaal, de humor is erg apart en vooral het taaltje wat de personages spreken is erg leuk. Werkt ieder seizoen op een geweldige manier naar zijn finale/climax toe en tot slot kent de serie een fantastische combinatie tussen humor en emotie.
Bij Angel duurde het maarliefs drie seizoenen eer dat ik er echt helemaal in zat (ik had wel enkele stop periodes omdat ik de boxen een voor een heb aangeschaft) maar toch. In het begin vond ik het wat zwakjes, het overtrefte Buffy nergens, de hoofdpersonages waarvan er meerdere waren overgestapt uit de zusterserie deden het niet geweldig als hoofdrol, de verhaallijnen waren niet zo gek bijzonder en ik vond de sfeer ontzettend kil. Maar toch had de series wat, ik weet niet precies wat het was maar pas in het derde seizoen kwam dit pas echt goed tot zijn recht en vanaf daar werd het alsmaar beter, soms waren de plots en personages iets te ver gezocht (vooral Jasmine en voor een groot deel Conner) maar toch kwam de duistere sfeer, de afstandelijke personages en af en toe dat vleugje humor steeds beter tot zijn recht.
Al met al Buffy en Angel verschillen erg van elkaar. Buffy is fris, grappig, orgineel maar vooral een coming of age serie. Angel daarintegen is compleet het tegenovergestelde, het is volwassen, donker, kil en de verhaallijnen en de donkere kant van het leven zijn er orde aan de dag. En ondanks dat bijde topseries zijn en ze waarschijnlijk allebei (dus ook Angel) in mijn top 3 van favoriete series zouden komen vind ik Buffy toch nog steeds het beste van de twee.

Ruben. K.
-
- 155 berichten
- 50 stemmen
Ik vind Buffy net iets kinderachtiger dan Angel en de verhaallijn die oor de serie van Angel loopt vind ik ook net wat spannender en beter opgezet, ook de karakters in Angel zijn stukken volwassener hetgeen mij meer aanspreekt.
Maar ook Buffy heb ik met plezier gekeken, ontzettend mooi vrouw die Sarah......( typische mannenopmerking .....sorry)

niethie
-
- 7304 berichten
- 6303 stemmen
Maar ook Buffy heb ik met plezier gekeken, ontzettend mooi vrouw die Sarah......( typische mannenopmerking .....sorry)

Vandaag overgens eindelijk mijn dvd collectie compleet gemaakt en het zevende seizoen (na erg lang zoeken) eindelijk in boekvorm binnegekregen.

Ruben. K.
-
- 155 berichten
- 50 stemmen

Vandaag overgens eindelijk mijn dvd collectie compleet gemaakt en het zevende seizoen (na erg lang zoeken) eindelijk in boekvorm binnegekregen.
Bedoel je boekvorm letterlijk of heb je een VHS band besteld...kidding!
Ben meer een fan van kijken in plaats van lezen, je kan zo goed als alles binnen een uur vinden op het net, TV of boek...toch?

niethie
-
- 7304 berichten
- 6303 stemmen
De boekvorm is een speciale dvd uitgave die niet meer gemaakt wordt, een stevige kartonnen hoes met daarin een boek met de dvd's in de bladzijdes (deze uitgavens zijn vandaag de dag niet zo makkelijk meer te vinden) en dan vooral de laatste paar seizoenen wordt vaak groot geld voor gevraagt op tweedehands sites. Tegenwoordig worden er plastic boxen van Buffy en Angel uitgegeven die ik er persoonlijk erg lelijk en goedkoop uit vind zien.

Ruben. K.
-
- 155 berichten
- 50 stemmen
De boekvorm is een speciale dvd uitgave die niet meer gemaakt wordt, een stevige kartonnen hoes met daarin een boek met de dvd's in de bladzijdes (deze uitgavens zijn vandaag de dag niet zo makkelijk meer te vinden) en dan vooral de laatste paar seizoenen wordt vaak groot geld voor gevraagt op tweedehands sites. Tegenwoordig worden er plastic boxen van Buffy en Angel uitgegeven die ik er persoonlijk erg lelijk en goedkoop uit vind zien.
Oh jah die special edition spullen, bij de media mark komen ze nog steeds voorbij, ookal zijn het al oudere series je vind ze af en aan toch nog in het schap.

niethie
-
- 7304 berichten
- 6303 stemmen
En je moet niet weten wat ze er voor vragen.

Ruben. K.
-
- 155 berichten
- 50 stemmen
En je moet niet weten wat ze er voor vragen.
Och jezus jah, voor een box ben je al snel zo'n honderd nederlandse euries kwijt, heb het er persoonlijk niet voor over maar omdat je er zo van hield dacht ik.....doe ess een suggestie.

charmed one
-
- 680 berichten
- 535 stemmen
ik vind buffy iets leuker. maar angel is verders ook wel leuk. ik vind spike echt geweldig.dat is echt wel mijn favoriete personage. jammer dat ie maar 1 seizoen in angel mee doet. seizoen 5 van angel vind ik het beste seizoen. en van buffy vind ik het wel heel erg moeilijk kiezen want ik vind daar van alle seizoenen echt geweldig.maar als ik echt moet kiezen dan seizoen 6 . het minste seizoen van angel vind ik seizoen 4 . en het minste seizoen van buffy is ook weer heel erg moeilijk te noemen want alle seizoene hebben wel hele leuke afleveringen. maar als je echt weer 1 op moet noemen dan kies ik denk ik voor seizoen 1.

Materny
-
- 10187 berichten
- 1026 stemmen
De laatste seizoenen van Buffy waren gewoon uitstekend. Personages werden volwassen, schokkende gebeurtenissen. De dood van Joyce, wat een heerlijke episode! Tevens ook de enige episode waar geen muziek in verwerkt is geworden, en het pakt zeer goed uit. De lijn bleef maar stijgen, met als hoogtepunten 'Dark Willow' en ' The first '.