menu

Overig / Televisie / Welke series kijk jij?

zoeken in:
Chernobyl staat hier op het lijstje. Bij gebrek aan iets anders aan Slasher begonnen op Netflix, in omgekeerde volgorde. Eerst seizoen 3,daarna 2 en nu seizoen 1. Duidelijk de minste van de drie. Kijk hem wel af, daarna Chernobyl starten.

Black Mirror moet ik ook nog enkele afleveringen van, Black Summer en The Society aan begonnen en moet nog verder opgepakt worden. What If staat ook nog op het lijstje.

Deep State op Fox (iedere do. avond 22:00 u.) en Endeavour, waar we een jonge inspector Morse aan het werk zien. Veeeeeeeeeeeeel beter dan die knorrige, outdated 90's serie.

AC1
Net gezien:

Chernobyl: Goed maar ook niet meer dan dat, hoor. Karakters zijn functioneel. De kerncentrale is de ster van de show.
The Crown S1 & S2: Geweldig op alle vlakken. Had ik niet verwacht. Kijk al uit naar S3!
Peaky Blinders: Meh ... Niet overtuigend. Mist scherpzinnigheid. Sjonnie/Johnny en Anita/Marina TV-serie

Aan het bekijken:

When The See Us: Sommige elementen zijn goed en voelen natuurlijk aan, andere zijn wat te veel aangedikt. Standpunt mocht wat neutraler zijn.

Ben gisteren in de jeugdnostalgie gedoken en heb het eerste seizoen van Mik, Mak en Mon gekeken, bingewatchen noemen ze dat ja. Toch meer dan 2 uur zoet mee geweest
Uiteraard braaf en knullig (daarmee bedoel ik dan vooral de special effects) naar hedendaagse normen en het is eigenlijk een uitgerekte promotiecampagne voor melk. Dat kon de pret niet drukken, vond het ontzettend leuk.
De blauwe melkwagen van Mon had zelfs een toepasselijke naam: de lactobiel. Het was bovendien een elektrische wagen, dat klonk nog als verre toekomstmuziek in de jaren 80 denk ik. Avontuurlijk met een vleugje sci-fi en comedy.

Seizoen 2 gaat er ook vlug aan geloven...

Mik, Mak en Mon - Seizoen 1 (1986-1987) - TvMeter.nl

Denk dat jij daar destijds te oud voor was Brix, maar baspls ben ik vrij zeker van dat jij die als kind wel leuk had gevonden.

alexspyforever schreef:

Denk dat jij daar destijds te oud voor was Brix

Daar heb ik inderdaad zo goed als niets van meegekregen destijds.
De naam is zowat het enige dat ik er nog van ken.

Veel kijkplezier tijdens het bingewatchen

Brix schreef:
(quote)

Daar heb ik inderdaad zo goed als niets van meegekregen destijds.
De naam is zowat het enige dat ik er nog van ken.

Veel kijkplezier tijdens het bingewatchen

Bedankt ik heb ondertussen ook het 2de seizoen gezien dat ruim 1 uur korter is. In seizoen 1 spraken de acteurs niet maar was er een verteller die alles aan elkaar praatte inclusief de dialogen. Dit was omdat de reeks ook op de RTBF werd uitgezonden dus moest enkel de verteller in het Frans worden gedubd. Seizoen 2 is de verteller er enkel in het begin van elke episode om de kijker op de hoogte brengen van wat er in de vorige aflevering was gebeurd. Deze keer kreeg je dus wel de acteurs hun eigen stem te horen. Iets minder sci-fi en spannender door de Dracula achtige graaf die mensen in sponken wilde veranderen kreeg het een lichte horrortoon. Sponken zijn willoze slaven, eigenlijk een soort zombies. Weer erg leuk al vond ik het eerste seizoen toch iets meer charme hebben.

Bezig met When they see us de best bekeken serie momenteel op Netflix, indrukwekkend!
Wellicht iets aangedikt, veel drama, maar toch, de destijds verantwoordelijke personen voor de veroordeling zijn inmiddels opgestapt na deze serie. Net als Chernobyl, de Russen zijn beledigd, komen met de 'ware versie'
Toch heel triest als je inziet dat in beide series de mogelijke waarheid 'verhuld' moet worden voor het rechtssysteem. (achterstallige kerncentrales, ongekwalificeerd personeel) en de andere: racisme, in die tijd heel normaal, wijs gewoon een zwarte zondebok aan en het is voor elkaar.

AC1
Na het geweldige The Crown zag ik in Media Markt de blu-ray's van Victoria liggen voor maar 5 Euro per seizoen. Meenemen die hap dus! Blijkt dat ik het destijds al op TV had gezien. Zucht!

Haunting of Hill House en Too Old To Die Young. Zo komt er 10 jaar lang geen interessante serie uit... En dan ineens twee kort na elkaar die geweldig zijn.

Afgelopen jaar was ik het meest onder de indruk van Haunting of Hill House (4,5*), Love, Death & Robots (4*), Dead to Me (4,5*) en Chernobyl (4*).

Onlangs Broadchurch gekeken (Vooral het eerste seizoen was een ruime 4*, maar ook twee en drie zijn prima). Undercover was erg vermakelijk (3,5*) en zo ook Maniac (3,5*).

Momenteel ben ik Twin Peaks aan het kijken, want die had ik nog nooit gezien ?

Chernobyl, wauw.

Ik ben momenteel de volgende serie aan 't volgen. AANRADER!!!!!!!

Nieuwe zesdelige serie: Years and Years - vpro cinema - VPRO

Heb ik ook van gehoord Years and years, binnenkort een poging wagen.
Er zijn ook zoveel series, soms geen idee waar te beginnen.
Onlangs Shtisel gezien, meteen compleet hooked. Wellicht niet voor iedereen weggelegd, het gaat over een ultra-orthodoxe familie in Israel. Hoe om te gaan met dagelijkse sleur, tradities, verlies en ambities in strijd met het geloof.
Wellicht soms een hoog Goede tijden/ Slechte tijden gehalte, maar dat stoorde me niet.
De serie weerspiegelt in feite ieders levensweg, gelovig of niet.
Een serie staat of valt vaak vanwege acteerprestaties, hier is dat subliem, vooral de hoofdrolspeler Shulem is in mijn ogen ongeëvenaard.

Ondertussen heb ik de volledige serie van Tijl Uilenspiegel uit 1961 gezien. Ik weet niet of jij die al volledig hebt bekeken Brix?

Het was een leuke reeks al liep het verhaal niet altijd even lekker, dat wil zeggen dat het soms aanvoelde als allerlei korte verhaaltjes op zich waarbij sommige karakters verschijnen en dan weer voor lange tijd verdwijnen (of niet meer terugkeren). Ik denk dat de toenmalige BRT nog een beetje hun draai aan het zoeken was om er een samenhangend geheel van te maken. Bij Kapitein Zeppos lukte dat een stuk beter. Senne Rouffaer was een fijne Tijl Uilenspiegel maar ik zie hem toch liever als Kapitein Zeppos.

alexspyforever

Ik heb de serie destijds op TV helemaal gezien, maar nog niet alles her-bekeken via de DVD (die niet compleet schijnt te zijn)

Leuke serie, nu vooral met toegevoegde nostalgische waarde.
Voor mij extra leuk door mijn band met Bokrijk, waar de opnames gemaakt werden.
Nooit had ik destijds kunnen vermoeden dat ik daar later tijdelijk zelf zou wonen en werken.

Rouffaer kon ik zeer waarderen, prima acteur (ook in andere rollen)

kappeuter (crew)
Gisteren heb ik de laatste aflevering gezien van het fantastische 3e seizoen van Stranger Things. Daar heb ik van genoten.
Nu kijk ik waarschijnlijk weer even een tijdje geen series.

Netflix zonder chill: 'seriestress' rukt op - NPO Radio 1 - nporadio1.nl

Ik kan lang niet alles kijken wat ik eventueel zou willen zien, maar wel wat ik absoluut wil zien. Aangezien ik in een lopend filmjaar niet eens alle films (laat staan series) kan zien die ik zou willen bekijken, was ik die fomo (of stress) al ontwend; ik ben de afgelopen jaren tot het (aanvankelijk verontrustende) besef gekomen dat ik de kist in zal gaan met een zee aan ongeziene films, ongelezen boeken nooit beluisterde muziek.

Klinkt raar, maar die realisatie geeft uiteindelijk juist rust; je kunt kunt onmogelijk alles zien, dus kun je het loslaten en gewoon de krenten uit de pap pikken. In dat kader heb ik laatst ook 600 boeken weggedaan waarvan ik vermoedde dat ze ongelezen in de kast zouden blijven staan. De gedachte 'er niet aan toe te gaan komen' weegt alleen maar op je gemoedsrust.

Ik zal series blijven kijken, maar zal waarschijnlijk steeds selectiever worden en minder 'wel aardige' of 'best leuke' series kijken, naarmate het aanbod in kwantiteit blijft stijgen. Tenzij de kwaliteit daalt natuurlijk.

N.B. Netflix is overigens niet mijn primaire bron van series, denk ik; Dit jaar meer gezien van de combinatie HBO, Hulu, BBC en Amazon dan van Netflix. Netflix heeft een paar zeer behoorlijke series gemaakt, maar de kwaliteit van de echt goede HBO series of een rauwe dystopie als The Handmaid's Tale hebben ze voor mij nog niet gehaald. Het voelt toch soms nog iets te... Netflixy?

Ik keek een jaar of 5-6 geleden alleen maar series en nauwelijks films maar dat is nu helemaal omgedraaid. Op de een of andere manier kan ik me helemaal niet meer zetten tot het kijken van een serie. Afgelopen maanden aan wel vijf verschillende series begonnen en bij allen vrij snel weer afgehaakt. Bij iedere serie die ik kijk denk ik: ach ja, wel leuk, maar bijna nooit zie ik een (nieuwe) serie die de middelmaat ontstijgt.

Ik heb dus ook absoluut geen last van seriestress

Ben trouwens wel erg benieuwd naar Too Old To Die Young en het nieuwe seizoen van Mindhunter. En ik kan ook niet wachten op het nieuwe seizoen van The Young Pope. Het zal vast geen toeval zijn dat dit allemaal series door filmregisseurs zijn.

AC1
Mijn laatst bekeken TV series waren:

Chernobyl: Oké
The Crown: Heel goed!
Victoria: Oké

Heb momenteel niets. Wacht op Mindhunter S2.

Ik begin hetzelfde probleem te krijgen als John Milton hierboven. Te weinig tijd, waardoor je veel selectiever begint te worden. Chernobyl heb ik nu wel gezien, was goed, maar dat was dan ook maar 5 uurtjes. Ik haak ook veel sneller af aan series, ook al zijn ze best aardig. Series die ik enkele jaren waarschijnlijk net wel had uitgekeken, maar er nu niet tot kom. Zo ben ik tot mijn grote verbazing gestopt met The Handsmaid’s Tale.

Het is toch al even geleden dat een serie me echt grijpt of echt verder wil dan het 1e seizoen. Zo vond ik Big Little Lies 1 erg goed, maar zal waarschijnlijk niet aan het 2e seizoen beginnen omdat dat verhaal toch perfect was afgerond? Ach..

Volgens mij nog niet veel genoemd, maar als je op zoek bent naar een solide neo-noir detective, dan kan ik van harte Bosch aanraden. Een aantal maanden geleden heb ik met veel plezier alle vijf seizoenen gezien. En als het goed is komt volgend jaar seizoen zes uit.

synec schreef:
Zo ben ik tot mijn grote verbazing gestopt met The Handsmaid’s Tale.
Meen je? Dat is wat mij betreft echt dé uitblinker tussen de nu lopende series. Geen vrolijk kijkvoer, maar zó sterk.
Het is toch al even geleden dat een serie me echt grijpt of echt verder wil dan het 1e seizoen. Zo vond ik Big Little Lies 1 erg goed, maar zal waarschijnlijk niet aan het 2e seizoen beginnen omdat dat verhaal toch perfect was afgerond? Ach..
Ik moet nog 2 afleveringen, maar voor nu zeg ik; je kunt het bij het eerste seizoen laten. Het is niet slecht, maar haalt het (zoals te verwachten viel) niet bij S1.

Stranger Things 3 is echt het beste wat ik qua series de afgelopen 2 jaar heb gezien. Chernobyl ook. La Casa de Papel is ook super, maar de eerste twee afleveringen van seizoen 3 zijn wel heel onwerkelijk en het gaat wel heel snel allemaal. Dark, Big Little Lies 2, The Handmaiden's Tale etc. Te veel series te weinig tijd. Daarom ben ik ook een stuk kieskeuriger geworden. Alleen Dark s.2 staat nu nog op de planning, net zoals de rest van La Casa de Papel.

Grootste teleurstelling is voor mij The Umbrella Academy. Kwam er gewoon geen moment lekker in en de personages deden mij ook niks.

John Milton schreef:
Meen je? Dat is wat mij betreft echt dé uitblinker tussen de nu lopende series. Geen vrolijk kijkvoer, maar zó sterk.

Ja vreemd, want hier keek ik erg naar uit en het concept is wel erg boeiend inderdaad. Maar ik geef toe dat mijn stemming er misschien toentertijd niet naar was om een serie te kijken. Voelde me verplicht om te kijken omdat het plots werd uitgezonden op Canvas. Ik denk dat ik een aflevering of 4 had gezien, ik volgde het wekelijks en toen er eentje gemist, en nooit meer verder gekeken. Als ik het eens kan bingen zal ik het nog wel een kans geven

AC1
Is Luther met Idris Elba any good? Het spreekt me niet aan maar misschien dat schijn bedriegt? Let wel, ik hou niet van NCIS, CSI Miami (or any other city), Bones, The Mentalist, et cetera.

Mijn favoriete series zijn:

I, Claudius
Deadwood
Carnivale
The Wire
The Sopranos
Mad Men
Breaking Bad
Six Feet Under

Het hoeft niet de max te zijn, gewoon 'heel goed' is prima!

synec schreef:
(quote)

Ja vreemd, want hier keek ik erg naar uit en het concept is wel erg boeiend

Ik ben er ook mee gestopt, zo’n drie afleveringen seizoen 2 in. Weet eigenlijk ook niet zo goed waarom.

ik kan verder kijken van harte aanbevelen.

AC1
remorz schreef:
(quote)

Ik ben er ook mee gestopt, zo’n drie afleveringen seizoen 2 in. Weet eigenlijk ook niet zo goed waarom.

Ik heb moeite met de geloofwaardigheid van de serie maar heb het wel uitgezien. Vind de serie vooral mooi om naar te kijken. Ik zou zelfs durven zeggen dat het de grootste troef is.

Hier ook geen fan van The Handmaids Tale. Verwachte er in het begin misschien wat te veel van, maar met name seizoen 2 vond ik af en toe echt te langdradig.

De serie is een soort van intrigerend en word erg goed gespeeld door de acteurs, ik heb het idee dat de serie daarom zo word gewaardeerd door de ‘kenners’ (zo noem ik het maar even). Maar puur als verhaal zijnde, serie op zich, vind ik het enorm saai.

Absolute topper voor mij: Dark! Waar ik seizoen 1 al geweldig vond, seizoen 2 doet er nog een schepje bovenop!! Zoveel ‘verborgen’ links ook, geniaal. Al zal een ieder die hier niet mee bekend is dit ook niet zien!

Andere ‘niet bekende’ series die ik zeker de moeite waard vind:
Subbura
Gomorra
Fauda
Börü

En nog een goeie tip, van Vlaamse bodem: Tabula Rasa!

Momenteel afgehaakt met Stranger Things Toch een pak minder dan de eerste 2. Wellicht later. Handmaid’s Tale 3 moet ik nog kijken, ben benieuwd, hoe dan ook ga ik zeker kijken, geweldig. Big little lies 3, goed, niet meer dan dat.
Informer gezien, werkelijk een goede serie. Killing Eve 2 mee bezig, kan niet anders zeggen dan geweldig, spannend en meeslepend.
Ook mee bezig een oude serie ( nog steeds bezig) Line of Duty. Verveelt niet, het doorkijken waard dus.
Wat echt een pareltje is: Il Miracolo . Wel goed op blijven letten wat het wonder eigenlijk inhoudt los daarvan is het een wonderschone serie.
Nog zo’n hele mooie: wellicht kennen jullie die My brilliant friend, zo niet voor de echte serieliefhebber a must see.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:35 uur

geplaatst: vandaag om 08:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.