- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Welke series kijk jij?
Welke series kijk jij?
Maarten0402
-
- 802 berichten
- 533 stemmen
Gisteravond de laatste drie afleveringen van seizoen 5 van The Wire afgekeken.
En damn! wat een machtige serie.
Het zal ook niet lang duren dat ik het gewoon weer helemaal ga afkijken!
donmarko22
-
- 84 berichten
- 117 stemmen
Jazeker,er veranderen wel bepaalde situaties,maar daar komt dan weer iets goeds voor terug zeg maar! Wel heell jammer dat de seizoenen kort zijn.
Ik bedoelde er niet mee dat je me "na-geaapt" had hoor,ik vond het alleen leuk dat jij deze serie ook hebt ontdekt en hem ook goed vind 
Enjoy!
Vandaag de laatste 2 afl kijken. Helaas....maar er komt een 6e seizoen last ik net.
Toppertje dit!
Nicholas
-
- 1765 berichten
- 278 stemmen
Suits (S3)
American Horror Story (S4)
Community (S1, herkijken)
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Bezig:
Lost (Seizoen 3) - Herzien
The Walking Dead (Seizoen 6)
Two Guys, A Girl and a Pizza Place (seizoen 2)
Falling Skies (Seizoen 2) - Vrij mager eerste seizoen, maar de eerste 3 episodes van het tweede seizoen lijken er toch op vooruit gegaan. Hoger tempo, betere actie en meer John Pope.
Binnenkort:
- Between (seizoen 2)
- The 100 (seizoen 3)
- The Last Ship (seizoen 3)
- 12 Monkeys (seizoen 2) - Gebasseerd op Twelve Monkeys (1995) met Bruce Willis. De film nooit gezien, maar de serie bevalt me goed. Toffe characters, goede casting en veel spanning en mystery. Benieuwd naar het tweede seizoen, waarin kennelijk onder andere de jaren 40 en 70 aangedaan gaan worden.
Bas I.
-
- 461 berichten
- 4 stemmen
Zojuist de eerste aflevering gezien van Ash vs. Evil Dead. Na jaren van speculatie is het eindelijk zover. Ik heb zitten genieten. Absolute aanrader voor fans van de originele films!
amsterdam02
-
- 15 berichten
- 223 stemmen
Goedemiddag,
Kan iemand mij een serie aanbevelen (ben geen liefhebber van science fiction)?
Deze series heb ik gezien, in volgorde van goed naar minder:
Breaking Bad, Penoza, Band of Brothers, Prison Break, SOA
Zit te denken om te beginnen aan de Sopranos,24 of House of cards...
Alvast bedankt!
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Goedemiddag,
Alvast bedankt!
Aan de hand van je rijtje is 24 een logische keuze. Zelf zou ik zeggen House of Cards.
kelama3
-
- 343 berichten
- 179 stemmen
Goedemiddag,
Alvast bedankt!
Boardwalk Empire
Peaky Blinders
Narcos
Oz
Love/Hate
Of totaal iets anders:
Game of thrones
Spartacus
Vikings
Veel kijkplezier!
amsterdam02
-
- 15 berichten
- 223 stemmen
Boardwalk Empire
Peaky Blinders
Narcos
Oz
Love/Hate
Of totaal iets anders:
Game of thrones
Spartacus
Vikings
Veel kijkplezier!
Beide bedankt!
Heb ze eventjes allemaal opgezocht.
Keuze wordt alsmaar lastiger
Zit nu te denken aan: boardwalk empire, 24 en Spartacus ..
Had ook gehoord dat: The Wire wel een goede serie is.. Heb er echter nog nooit van gehoord... Ik heb het even gegoogled en het is een politieserie. Hebben jullie ervaring met deze serie?
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
The Wire is een fantastische serie. Voor meer reacties verwijs ik je naar het topic:
kelama3
-
- 343 berichten
- 179 stemmen
Beide bedankt!
Heb ze eventjes allemaal opgezocht.
Keuze wordt alsmaar lastiger
Zit nu te denken aan: boardwalk empire, 24 en Spartacus ..
Had ook gehoord dat: The Wire wel een goede serie is.. Heb er echter nog nooit van gehoord... Ik heb het even gegoogled en het is een politieserie. Hebben jullie ervaring met deze serie?
Ik ben nog steeds niet begonnen aan The Wire, terwijl ik echt constant hoor dat ie geweldig is,erg zeg!
Maarre...Boardwalk Empire is super! En Game of Thrones,pfffff misschien wel de allerbeste!! (Vind ik dan hoor,smaken verschillen natuurlijk.)
Nou,je hebt voorlopig wat te kijken loll 
Maarten0402
-
- 802 berichten
- 533 stemmen
Ben The Wire weer voor de tweede keer aan het doorlopen.
Ik vind het de beste serie die ik tot nu toe heb gezien, maar The Sopranos heeft ook wel een speciaal plekje.
Heb je True Detective Seizoen 1 nog niet gezien? Kan je die checken. Erg goed.
Il Capo dei Capi vind ik ook een goede (mini)serie.
Ik moet zelf nog aan La Piovra beginnen. De box ligt er nu wel erg lang xD
kelama3
-
- 343 berichten
- 179 stemmen
Ben The Wire weer voor de tweede keer aan het doorlopen.
Ik vind het de beste serie die ik tot nu toe heb gezien, maar The Sopranos heeft ook wel een speciaal plekje.
Heb je True Detective Seizoen 1 nog niet gezien? Kan je die checken. Erg goed.
Il Capo dei Capi vind ik ook een goede (mini)serie.
Ik moet zelf nog aan La Piovra beginnen. De box ligt er nu wel erg lang xD
Ik weet niet of je mij bedoelt,maar inderdaad,True Detective is erggg goed!
Ik zal Il Capo eens binnenhalen,ben wel benieuwd,heeerrrlijk maffia ,bedankt voor de tip!
Maarten0402
-
- 802 berichten
- 533 stemmen
kelama3 ik wilde eigenlijk direct na amsterdam02's bericht reageren en zag terwijl ik met mijn comment bezig was dat jij mij voor was. Maar dan reageer ik wel op jouw comment, net zo makkelijk
.
Il Capo dei Capi (Corleone) is helaas niet op blu-ray. Ik heb een aantal jaar geleden zo'n dvd box gekocht met de complete mini-serie en met een extra mini-serie genaamd L'ultimo padrino (The Last Godfather) erbij (zit niet er niet bij deze op zie ik). Laatstgenoemde vind ik minder.
Je heb ook nog deze box, deze wilde ik eerst maar kon hem nergens bestellen. Die had weer een andere mini-serie erbij als ik heb (Falcone).
Helaas is het beeld klein (omkaderd, dus balken boven+onder en aan de zijkanten als je het native afspeeld) en moet je het beeld tot de breedte van je scherm uitvullen anders is het wel een beetje klein beeld op je scherm.
Deze mini-serie verdient het echt om een flinke oppoets beurt te krijgen. Dan koop ik 'm gelijk weer, want ondanks de mindere kwaliteit op dvd kan ik er toch met meer dan plezier doorheen kijken.
Ik ben wel benieuwd wat jij ervan gaat vinden.
Tja, stiekem had True Detective het ook gewoon bij een mini-serie moeten houden.
One hit wonder en dan iets anders bedenken.
Wat vind jij eigenlijk van TD seizoen 2 ?
kelama3
-
- 343 berichten
- 179 stemmen
kelama3 ik wilde eigenlijk direct na amsterdam02's bericht reageren en zag terwijl ik met mijn comment bezig was dat jij mij voor was. Maar dan reageer ik wel op jouw comment, net zo makkelijk
.
Il Capo dei Capi (Corleone) is helaas niet op blu-ray. Ik heb een aantal jaar geleden zo'n dvd box gekocht met de complete mini-serie en met een extra mini-serie genaamd L'ultimo padrino (The Last Godfather) erbij (zit niet er niet bij deze op zie ik). Laatstgenoemde vind ik minder.
Je heb ook nog deze box, deze wilde ik eerst maar kon hem nergens bestellen. Die had weer een andere mini-serie erbij als ik heb (Falcone).
Helaas is het beeld klein (omkaderd, dus balken boven+onder en aan de zijkanten als je het native afspeeld) en moet je het beeld tot de breedte van je scherm uitvullen anders is het wel een beetje klein beeld op je scherm.
Deze mini-serie verdient het echt om een flinke oppoets beurt te krijgen. Dan koop ik 'm gelijk weer, want ondanks de mindere kwaliteit op dvd kan ik er toch met meer dan plezier doorheen kijken.
Ik ben wel benieuwd wat jij ervan gaat vinden.
Tja, stiekem had True Detective het ook gewoon bij een mini-serie moeten houden.
One hit wonder en dan iets anders bedenken.
Wat vind jij eigenlijk van TD seizoen 2 ?
Ik ben nu Il Capo aan het "pindakazen" ,ik wil altijd eerst ff kijken of het wat voor mij is,voor ik hem koop loll.
Wel met Engelse subs maar dat geeft niks.
Wel jammer dat hij er niet is op bluray he!
Je hebt me wel heel nieuwsgierig gemaakt nu hoor, hoop dat ik de tijd kan vinden om er lekker voor te gaan zitten!
TD 2 heb ik gezien tot de vierde aflevering,en nooit meer afgekeken,want... Hij was gewoon niet zo goed als de eerste.
Qua acteerwerk was het ook niet te vergelijken vond ik.
Ze hadden het inderdaad bij een miniserie moeten houden!

beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
Ik heb dit jaar echt meer series gezien dan ooit, en dat terwijl ik in principe niet zo van tv houd.
De perfecte afleiding is het wel... en dit jaar had ik blijkbaar nogal veel afleiding nodig...
Veep seizoen 3 zit er net op, en 4 zal ook nog volgen dit jaar. Heerlijk scherpe satire
Game of Thrones heb ik uiteraard ook weer gezien (de enige serie die ik mezelf officieel toesta om te volgen
). Beetje zorgwekkend seizoen qua schrijfwerk, maar had zeker weer zijn momenten.
Sense8. Typisch Wachowski werk, maar blijft ook een beetje hangen op tv-niveau
Red Oaks. deed op de juiste manier terugdenken aan de jaren 80, zonder een pastiche of ode te worden. Ook goed kijkbaar dus voor the next generation
Qua Engelse humor heb ik the IT crowd seizoen 2 t/m 4 gekeken, Black Mirror seizoen 1 en 2, Man Down seizoen 1... heb zelfs ook nog Green Wing seizoen 1 en Toast of London seizoen 2 herzien (wOt!?!
)... naast natuurlijk alle panel-shows, maar dat telt niet echt als tv-serie denk ik. Ross Noble's Freewheeling (seizoen 2 dit jaar) vond ik vooral wel de ultieme verstand op nul onthaastings-tv, die constant boeit terwijl het nergens over gaat... laat dat ook maar aan Noble over.
Veep, Black Mirror, Toast of London en Green Wing zijn wel de grote aanraders
Scherpe humor en surrealistische ideeën: Engelse humor op zijn best (en het werkt dus zelfs in de US!)
Cinemaniak
-
- 566 berichten
- 513 stemmen
Goedemiddag,
Alvast bedankt!
De mooiste mix van spanning, misdaad en komedie is op dit moment toch wel te zien in Fargo. Al bijna twee seizoenen van bijzonder hoog niveau
John Milton
-
- 24222 berichten
- 13387 stemmen
Ik heb me uitstekend vermaakt met het slechts 8 afleveringen tellende eerste (en enige) seizoen van Flesh and Bone. De trailer doet het niet echt recht aan, overigens. Het is zeker niet perfect, maar met prachtige dans, mooie muziek en gritty drama (het minste goed werkende aspect), hield het onze aandacht absoluut vast. And there's pretty ladies.
Gezien op HBO Go.
Jammer trouwens dat niet alle epi's van David Michôd en Arkapaw (pilot) waren! Misschien lust Naomi Watts dit ook wel?
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Klinkt interessant, gaat op de korte termijn lijst. Kijk in dit geval erg uit naar de pilot.
Inland Rabbit
-
- 3286 berichten
- 2159 stemmen
Breng gewoon Bunheads terug op tv. 
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Breng gewoon Bunheads terug op tv.
+1 So much this.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Copper ... maar afgezet tijden de derde aflevering wegens te gewone cop show maar dan gesitueerd in In The Age Of Innocence.
Ik hoor goeie dingen over The Man In The High Castle.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Copper ... maar afgezet tijden de derde aflevering wegens te gewone cop show maar dan gesitueerd in In The Age Of Innocence.
Ik hoor goeie dingen over The Man In The High Castle.
De tweede serie beging redelijk goed maar kakt bij aflevering 2 in en het niveau is niet heel hoog maar ik vond het verhaal wel tof. Ze dachten vast laten we een leuke dame in de hoofdrol stoppen en hopen dat ze blijven hangen.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Ik ben begonnen aan een nieuwe serie genaamd PATRIOT en de pilot is heel sterk. Goede cast en toffe soundtrack.
bastiangraaff
-
- 9 berichten
- 2 stemmen
Ik ben begonnen Fargo, het heeft me nog niet overtuigd, maar de beoordeling was goed
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Californication seizoen 5, nu midden in het seizoen. Het lijkt een beetje een nieuwe start na seizoenen 1, 2, 3 en 4. Ik weet niet wat ik daarvan moet denken, aangezien de 1e 4 seizoenen voor mij een climax waren, met seizoen 4 als fantastisch eind daarvan.
Hopelijk wordt het niveau van seizoen 4 weer opgepakt, vind het nu iets te tam.
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
Ik ben begonnen aan een nieuwe serie genaamd PATRIOT en de pilot is heel sterk. Goede cast en toffe soundtrack.
Heeft enkele briljante momenten.
Echter is mij niet helder of het daadwerkelijk een serie is. Op imdb staat 'TV movie'.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Heeft enkele briljante momenten.
Echter is mij niet helder of het daadwerkelijk een serie is. Op imdb staat 'TV movie'.
Het is een pilot net als Edge om te kijken of er animo voor is. Zoiets als MR Robot waarbij het ook langer duurde voordat ze verder gingen.
Ik vond de pilot ijzersterk. This afwachten maar je weet nooit.
Zo vond ik Believe en Alcatraz ook genoeg potentie hebben maar helaas ging het niet verder.
Timothyvdmeer
-
- 1540 berichten
- 2391 stemmen
nu in seizoen 4 van Suits bezig. Leuke serie.
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
Love/Hate (5e, en laatste, seizoen. Ijzersterkr serie mijns inziens)
Fargo (Seizoen 2)
Bron/Broen (Seizoen 3)