• 15.760 nieuwsartikelen
  • 178.094 films
  • 12.212 series
  • 33.984 seizoenen
  • 647.094 acteurs
  • 199.021 gebruikers
  • 9.372.714 stemmen

Welke series kijk jij?

zoeken in:

depri83

• 6803 berichten
  • 1490 stemmen

Engelse comedyserie 'Catastrophe' erg geslaagd. Uitstekend tegenspel van Sharon Horgan en Rob Delaney, sterke dialogen en zwarte humor.

Nicholas

• 1765 berichten
  • 278 stemmen

Deze gaat op de lijst.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Toch eindelijk vandaag maar eens begonnen aan Jessica Jones. Stuk beter dan Daredevil moet ik zeggen. Rauw, donker en getraumatiseerd. Just the way I like it

Donkerwoud

• 8664 berichten
  • 3941 stemmen

Puur uit chauvinisme: Tessa en Vechtershart. Allebei best in orde.

Norman Mailer

• 873 berichten
  • 657 stemmen

Nicholas schreef:

(embed)

Deze gaat op de lijst.

Chris Cooper en James Franco; ik ga 11.22.63 in ieder geval proberen.

Kisje

• 970 berichten
  • 1190 stemmen

Dexter net terug aan het herbekijken... Nooit het laatste seizoen volledig afgekeken.

Daarna wil ik me terug wagen aan House of Cards (topserie) herbekijken, zodat ik terug helemaal mee ben wanneer seizoen 4 uitkomt

donmarko22

• 84 berichten
  • 117 stemmen

Fargo seizoen 2. Wederom geweldig!

Hierna ga ik beginnen aan Making a murderer op Netflix.

Heb ik goede dingen over gehoord, en krijgt een 9.4 op IMDB

Norman Mailer

• 873 berichten
  • 657 stemmen

Luther (4e, en waarschijnlijk laatste, seizoen - slechts 2 episodes, spijtig genoeg)

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Kisje schreef:

Dexter net terug aan het herbekijken... Nooit het laatste seizoen volledig afgekeken.

Hoe durf je..

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Zo'n deceptie vond ik het, de laatste seizoenen van Dexter. Ik heb het ook jaren laten liggen, gedesillusioneerd met wat ik zag. Pas vorig jaar de moed bij elkaar geraapt om het af te kijken, en echt lonend vond ik het niet

Nicholas

• 1765 berichten
  • 278 stemmen

Ik vond seizoen 7 eigenlijk nog best aardig, al kwam dat vooral door Ray Stevenson. Het laatste seizoen was echt waardeloos.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik ben al 3x gestart aan seizoen 5 van Dexter en nooit kunnen uitzien..

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Seizoen 4 was achteraf bezien een uitstekend moment om ermee te stoppen. Het beste zelfs, denk ik.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben zelf niet zo fan van Syfy series maar ik heb een 4 uur durende mini serie (bestaande uit 3 delen) gekeken die toch de moeite waard was en het heet:

Childhood's End

Daarnaast een pilot gezien van een veel belovende serie COLONY van o.a de producer van Lost en cast bestaat o.a uit Josh Calloway en Sarah Wayne Callies.

Serie start in 2016

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

John Milton schreef:

Seizoen 4 was achteraf bezien een uitstekend moment om ermee te stoppen. Het beste zelfs, denk ik.

Dit gevoel heb ik nu enorm bij Californication (nu S06E07 maar ik kijk nog met moeite verder). Bij Dexter mochten er voor mij nog 5 seizoenen bij aan geplakt worden.

Maar wat is dan het perfect moment om te stoppen? Op een piekpunt zul je als verantwoordelijke denken 'deze lijn gaan we keihard doortrekken!' En bij een dieptepunt zul je denken 'zo wil ik deze serie niet beëindigen'...

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

haha, ja daar heb je gelijk in. Maar achteraf is het natuurlijk iets makkelijker om te zeggen: 'daarna ging het bergafwaarts'. Ik bedoelde dan ook stoppen met kijken, niet dat de makers die tegenwoordigheid van geest persé hadden moeten hebben. Dat lijkt me inderdaad heel lastig

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

donmarko22 schreef:

Fargo seizoen 2. Wederom geweldig!

Even Hannibal S2 nog uitkijken en dan begin ik eraan (Fargo S2). Ben benieuwd of ze weer die Fargo sfeer voor elkaar krijgen.

038Zwolle

• 40 berichten
  • 2 stemmen

Zag hem er nog niet zo snel tussen staan. Maar de serie van BBC "Last Kingdom" is een aanrader.

Speelt zich af in dezelfde tijd als Vikings. Als je Vikings gezien hebt moet je misschien even wennen aan de bekende namen die voorkomen (Ragnar King Ecbert etc) maar zeker na een paar aflevering erg verslavend. 8 afleveringen in totaal. Seizoen 2 schijnt ook bevestigd te zijn

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Begonnen met Netflix' nieuwe (docu)serie Making a Murder. De moeite, zeg ik aan de hand van de eerste twee epi's. Mooi als companion piece van HBO's The Jinx: Life and Deaths of Robert Durst

Nicholas

• 1765 berichten
  • 278 stemmen

Ben Vikings in rap tempo aan het kijken. Vorige week seizoen 1 in een paar dagen en ik ben nu met seizoen 2 bezig.

Raffael77

• 1891 berichten
  • 0 stemmen

John Milton schreef:

Begonnen met Netflix' nieuwe (docu)serie Making a Murder. De moeite, zeg ik aan de hand van de eerste twee epi's. Mooi als companion piece van HBO's The Jinx: Life and Deaths of Robert Durst

Mooie docu. Zie het valen van het Amerikaanse rechtssysteem. Het ergste moet nog komen.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

My god. Het is krankzinnig, Making a Murderer

https://pp.vk.me/c629113/v629113242/15719/DNLJqE1esnM.jpg

Je wordt onterecht beschuldigd van verkrachting. Veroordeeld. En je gaat de gevangenis in. Na 18 (!) jaar blijkt je onschuld door DNA bewijs en kom je vrij. En dan... My god. Je houdt het niet voor mogelijk. Nu al een van de beste series die ik dit jaar zal zien, denk ik. Gekluisterd aan de buis, terwijl je van de ene verbazing in de andere valt. En het is écht.

Vermijd spoilers door de vele artikelen in je nieuwsfeed en ga dit kijken op Netflix.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Mr. Selfridge - seizoen 4 (2016)

(Trailer: ITV Studios - Mr Selfridge - itvstudios.com )

Nicholas

• 1765 berichten
  • 278 stemmen

Homeland. Seizoen 1 gisteren afgekeken. Nu begonnen met S2.

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Kijkt er iemand naar Narcos op Netflix? Het is redelijk goed, hoor.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Ik stoorde me iets teveel aan de voice over om door te kijken na de eerste epi, maar dat is natuurlijk nog niet echt een evenwichtig oordeel...

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Californication zit er op. Enorm zin in weer wat anders dan komedie na Entourage en Californication achterelkaar te hebben gekeken.

Was van plan me eerst even in 1-seizoen series te verdiepen voor ik weer een langere serie ga binge-watchen. Met welke zal ik beginnen?

- Making A Murderer (Ssst, John Milton )

- True Detective (Wil het sowieso houden bij seizoen 1 vanwege de structuur van de serie)

- Twin Peaks (2 seizoenen, maar vooruit)

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

John Milton schreef:

Ik stoorde me iets teveel aan de voice over om door te kijken na de eerste epi, maar dat is natuurlijk nog niet echt een evenwichtig oordeel...

Ik heb gelukkig geen probleem met de VO. Het enige wat ik niet echt vind overtuigen is de blonde Amerikaanse cop. Ik weet niet waarom. Zijn collega is stukken beter.

Norman Mailer

• 873 berichten
  • 657 stemmen

AC1 schreef:

(quote)

Ik heb gelukkig geen probleem met de VO. Het enige wat ik niet echt vind overtuigen is de blonde Amerikaanse cop.

Is meen dat het nou juist zijn voice over is. Toch?

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

True Detective, Teejey

Briljante serie. Seizoen 1 althans

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.