menu

Overig / Televisie / Veronica Mars

zoeken in:
BTW geen goede muziek in Veronica Mars? Gister gezien hoe Veronica wegrent van Mercer met Fat Boy Slim - Right Here, Right Now op de achtergrond

Nou, dat was seizoen 3. Ik blijf toch onverzadigd achter. Wel mooi dat de serie aan het einde van seizoen 3 eigenlijk stopt waar het allemaal zo'n beetje mee begon, namelijk met Veronica als pispaal en Keith Mars als weinig gesteunde sherrif. Maar juist daarom snak je wel naar meer.

Blijf dit een sublieme serie vinden, nog altijd verrassend (hoewel je na 3 seizoenen af en toe wel door het script heen leert te kijken), bij-de-tijds en HEEL ERG WITTY. Ik heb om seizoen 3 mischien wel het hardste gelachen, waarschijnlijk omdat het allemaal wat frivoler is dan voorheen. De referenties vliegen je om de oren (waaronder wel 3 of 4 stuks naar The Big Lebowski ) en het leukste is nog wel dat ze zich er welbewust van zijn en dit ook in de dialoog laten merken. Erg smaakvolle serie ook, met bezoekjes aan film-noir festivals, verwijzingen naar American Beauty en talloze andere films en bij vlagen sublieme muziekkeuze. Minpuntje vond ik de Ross/Rachel-achtige relatie tussen Veronica en Logan, maar misschien daarom juist wel menselijk.

Zodra er een aardige box is komt ie meteen uit Amerika hiernaartoe. Tot dusver hoop ik dat er alsnog een 4e seizoen komt, of tenminste een film die het allemaal netjes afrondt. Volgens Wikipedia heeft Rob Thomas namelijk wel oren naar een film over Veronica bij de FBI, hij heeft er zelfs al een trailer voor gemaakt schijnt.

Zoniet, dan wordt het afkicken .

helaas helaas....

Mars officially axed, fans prep candy
By Tim Surette - TV.com
June 11, 2007 at 04:05:00 PM | more stories by this author

As fans plan last-minute effort to save show with Mars bars, marshmallows, series creator confirms show is "officially dead."

Apparently, one miracle for the month of June was enough for the television gods.
Veronica Mars' Kristen Bell.

Veronica Mars' Kristen Bell.

Last week, CBS changed its decision to cancel the postapocalyptic drama Jericho after fans banded together and bombarded the network's corporate office with tons of nuts. The campaign was based on a quote from the series finale, and gave hope to fans of other recently canceled shows that they, too, could make a difference.

As Veronica Mars fans prepared to engage in a similar effort for their favorite program (see below), series creator Rob Thomas says there won't be a second resurrection.

"I'm afraid I have to report that Veronica Mars is officially dead," wrote Thomas in an e-mail to TVGuide.com's Michael Ausiello today.

Before Thomas' fateful words, the show's future was still up in the air even though it was left off the CW's 2007-2008 programming schedule. At the CW upfronts, execs said that they would make a final decision on the show around mid-June, leaving some hope among the Mars faithful.

Thomas does insinuate that the show could live on in other media, though, and that CW shouldn't have given false hopes to fans.

"[Veronica Mars is gone] at least in TV show form," he says in the e-mail. Thomas previously said that he was considering writing a Veronica Mars film script starring the titular detective in hopes of tying up loose ends and giving the property some closure.

"I'm not sure the CW should've given the glimmer of hope," Thomas continued. "I think [CW president] Dawn Ostroff genuinely would have liked to have continued on with a version of the show, but there was too much resistance around her. At the end of the day, it would've been kinder had the band aid simply been ripped off rather peeled away in than this agonizingly slow manner."

With its life on the line, fans of the show were preparing to take a page out of the book of Jericho's supporters. Like Mars, Jericho was abandoned by CBS and presumed dead. But after fans rallied, CBS changed its mind and decided to give the show at least another half-season run.

The Web sites SaveVeronicaMars.tv and the Scramble Network are working together with The Indian Foodstore to send off Mars bars and marshmallows to the CW's offices in Burbank by the truckload, in order to get the attention of executives. The campaign allegedly even exhausted the US supply of Mars bars (Mars stopped making Mars bars a few years ago and renamed it the Snickers Almond bar), forcing some to try and import the candy from the UK.
Candy goods ready to be delivered to the CW offices.

Candy goods ready to be delivered to the CW offices.

"The goal of the campaign is to renew the show for a fourth season," Gil Sery, the manager of the Save Veronica Mars campaign, told TV.com. "To date we've raised $2,522, we've bought 2,040 Mars bars, $4,848 Snickers Almonds bars. Also, there's a quote from the pilot of Veronica Mars where Veronica Mars is compared to a marshmallow, so we've bought 438 pounds of marshmallows."

Sery is also asking Mars fans to go online and purchase the finale off of iTunes tomorrow, launching it into the top download of the day and show execs that there is still a great demand for the show.

"We'll take Veronica Mars in any shape or form that the CW chooses to put the show in," says Sery. "We even took out a half-page ad in The Hollywood Reporter saying [that]."

When asked about the campaign in light of Thomas saying the show was officially canceled, Sery replied, "Well Jericho was once officially canceled, too, wasn't it?"

Veronica Mars debuted in September 2004 and the series finale aired late last month. For more on Veronica Mars, read TV.com's previous coverage.

Heel misschien dus nog een film, ik verwacht niet dat het alsnog gered kan worden (ondank de fanatieke fans)

De serie niet nee, nu maar hopen dat die mogelijke film het een beetje netjes afrondt.

Natuurlijk heb ik weer eens een aflevering gemist op tv dus heb ik het hele eerste seizoen maar gepindakaast. Ben nu halverwege en het bevalt me goed. Leuk geschreven, geloofwaardige personages, over het algemeen goed geacteerd en een interessant overkoepelend verhaal. Komt ook nog eens bij dat Kristen Bell bijzonder easy on the eyes is. Heb seizoen 2 ook maar even aangezet.

Phoenix schreef:
De serie niet nee, nu maar hopen dat die mogelijke film het een beetje netjes afrondt.

Geen film, maar een stripverhaal
http://www.eonline.com/gossip/kristin/detail/index.jsp?uuid=7365998c-eedb-42bc-84aa-3eee92112e6f

Iemand anders nog opgevallen? Op het eind van episode 11 van seizoen 2. Veronica hangt een kaartje op haar spiegel met de tekst: true love stories never have endings met daaronder de nummers 4 8 15 16 23, 42. Ring a bell, anyone?

Tuurlijk! Rob (schrijver) is een fan van Lost vandaar

Geloof ik niet de enige referentie naar andere series. Zo komt South Park in seizoen 3 langs, en zo zijn er vast nog wel veel, meer verborgen, verwijzingen te vinden.

Nee, VM zit bomvol verwijzingen naar films/artiesten/tv-series, of ze nu verworven zitten in grapjes of in quotes, maar ze zijn er en nog ontelbaar ook.

Ik heb nu ook de hele serie bekeken. Wel jammer dat er geen seizoen 4 komt want er zijn toch nog een aantal lopende verhaallijnen. Niet echt een spetterende finale ook zoals bij het eerste en tweede seizoen.

Het derde seizoen is daarom ook wat minder dan de eerste twee. Die hadden echt een mooi verhaal dat tot het einde liep. Bij seizoen 3 ontbreekt dat. Maar verder nog steeds erg leuk, jammer dat het afgelopen is.

Die overkoepelende verhaallijn weglaten was een beslissing die de makers maakten (hield nieuwe kijkers weg, invallen in een verhaal dat al 15 afleveringen bezig is, valt niet goed). Toch was de finale van VM 3 even goed als de voorgaande twee.
Vooral de eind scène is simpelweg geniaal.

Aargh wat een onbevredigend einde.
Juist omdat er nog lopende verhaallijnen zijn crave ik echt naar meer.
Waarom cancellen ze alle goede shows in vredesnaam?

Volgens imdb heeft deze serie drie seizoenen, ik weet niet waar je nu precies bent maar als je aan het einde van seizoen 1 zat heb je er dus nog twee te gaan.

Nee, heb ze alle 3 al gezien, jammer genoeg...

Oh ja dan is het inderdaad jammer ja, ik denk overgens dat de enigste reden dat ze dit soort series cancellen is omdat het niet veel kijkers trekt, maar aan de andere kant ze hebben series als Buffy en Angel ook gecanceld en die waren erg succesvol en vele kijkcijfers, ik weet niet hoe dat precies zit in televisieland heb me er nooit zo in verdiept eerlijk gezegt...

Veronica Mars werd inderdaad gecanceled vanwege de lage kijkcijfers. Er zijn oneindig veel redenen om series te cancelen, elke cancelation heeft een apart verhaal.
Het einde vind ik overigens geniaal. Precies zoals de serie moest eindigen, VM is geen serie voor een happy ending, het is jammer dat we iet nog eens 10 jaar van Neptune en haar inwoners hebben kunnen genieten, maar ik ben blij dat het uitging zoals het over het algemeen was: uitzonderlijk.

Ik heb weleens gelezen dat de kijkcijfers (die worden bepaald door een bedrijf genaamd Nielsen) zijn op basis van 10000 tv metingkastjes en dat moet dan een representatie geven van het kijkgedrag van 300 miljoen amerikanen

Angrod_Pallanén schreef:
Veronica Mars werd inderdaad gecanceled vanwege de lage kijkcijfers. Er zijn oneindig veel redenen om series te cancelen, elke cancelation heeft een apart verhaal.
Het einde vind ik overigens geniaal. Precies zoals de serie moest eindigen, VM is geen serie voor een happy ending, het is jammer dat we iet nog eens 10 jaar van Neptune en haar inwoners hebben kunnen genieten, maar ik ben blij dat het uitging zoals het over het algemeen was: uitzonderlijk.

Ja maar het was toch ook enigszins onbevredigend? Er was geen rode draad in seizoen 3, maar toch liepen er nog allerlei verhaallijnen. En volgens mij hebben ze het toch echt zo open gelaten, om er later nog weer op in te spelen. Het is in mijn ogen niet echt een afsluiter. Kan me er dan ook niet bij neerleggen

aryan schreef:
Ik heb weleens gelezen dat de kijkcijfers (die worden bepaald door een bedrijf genaamd Nielsen) zijn op basis van 10000 tv metingkastjes en dat moet dan een representatie geven van het kijkgedrag van 300 miljoen amerikanen

Het zijn er 1.128.000, en het is idd achterlijk dat die 300 miljoen amerikanen moeten voorstellen, maar het is niet anders

bazillion schreef:
Ja maar het was toch ook enigszins onbevredigend? Er was geen rode draad in seizoen 3, maar toch liepen er nog allerlei verhaallijnen. En volgens mij hebben ze het toch echt zo open gelaten, om er later nog weer op in te spelen. Het is in mijn ogen niet echt een afsluiter. Kan me er dan ook niet bij neerleggen

Idd, zo voelde ik me ook, maar een andere fan legde uit; VM was nooit een serie voor een happy end, de finale MOEST wel dramatisch en uitzonderlijk geniaal zijn. We weten hoe het eindigt, we weten dat het Veronica lukt om haar vader vrij te maken en dat alles weer goed komt. Kijk, ik had graag nog 20 seizoenen willen zien, maar het mocht niet zo zijn. Veronica Mars had een rot seizoen 3, maar het eindigde spetterend en even geniaal geschreven als het ooit begon. Het einde is zó OPEN zo'n cliffhanger, dat het gewoon bevredigend is omdat dit is wat VM was, geniaal, shockerend en brilliant geschreven. Ik kan er nu naar kijken zonder depressief te worden en eigenlijk vind ik het einde met "It Never Rains In California" geweldig. Want zo is het leven niet, het regent wél in California wat natuurlijk een uber metafoor is voor V's leven; het gaat niet over rozen en het is niet altijd zonneschijn, maar Veronica & co weten er altijd door heen te komen, al worden ze bedreigd door mafiazonen, opgesloten voor ontvreemding van bewijzen en blijven ze moederziel alleen in de regen, het blijft goed komen. Daarom, de laatste scene sprak boekdelen, en het is maar met een woord te beschrijven; briljant.

Ja, je hebt ook wel gelijk. Het is ook wel briljant. Gelukkig is het 't eind van de serie. Misschien nog een speelfilm in de naderende toekomst? Dat zou voor mijn bevrediging toch echt niet verkeerd zijn. Dan is de serie briljant geeindigd, maar krijg ik toch nog wel wat antwoorden op mijn vragen. En wat mij betreft laten ze de speelfilm ook eindigen met een open vraagstuk. Kunnen ze een sequel maken. Ik geef je aan de ene kant wel helemaal gelijk hoor, maar ik wil gewoon nog wel 20 jaar van neptune en haar inwoners genieten

heb deze serie pas net gevonden dankzij deze site!!
bedankt voor de tip!!
geweldige serie...zit nu bijna op het eind van seizoen 2...alleen jammer dat er dus maar 3 seizoenen zijn,maar ik heb gelukkig nog wat voor de boeg..ben benieuwd naar het vervolg...
ook leuk dat elke aflevering wel eindigt met een cliffhanger..soms denk ik,ik kijk ff 1 aflevering...vergeet het maar..voor je het weet zit ik weer de hele middag te kijken...

combi
ja ook pas ontdekt, best vermakelijk idd.

kos
Zag laatste een stukje, maar het is helaas wel echt een tienerserie.

Welk stukje zag je?

VM is zoveel meer. No way dat de gemiddelde tiener de dialogen, plots en spitsvondigheden op waarde weet te schatten.

kos
1 of andere discussie van een scholier met die Veronica over dat hij homo was en bang was dat zn medescholieren er achter kwamen of zo.
Sneue scene.

dan moet je toch ff verder kijken...is echt niet alleen een tienerserie hoor!!
ben blij dat ik het "ontdekt" heb....
heb gehoord dat het juist een populaire serie is voor dertigers...en in mijn geval klopt dat dus ook..

kos schreef:
1 of andere discussie van een scholier met die Veronica over dat hij homo was en bang was dat zn medescholieren er achter kwamen of zo.
Sneue scene.

Hehe, ja kan me voorstellen dat die zonder verdere context zo over komt. Gelukkig loopt er in die aflevering ook een supertoffe homo rond die iedereen op zijn nummer zet!

kos
Is ook zo, beetje flauw om een serie zo te beoordelen aan de hand van een scene.
Heb er verder ook niet echt een mening over, maar er zijn toch series die me een stuk eerder trekken dan deze dus zal hem niet zien denk ik. .

Volg de serie nu een klein weekje maar het ziet er erg leuk uit, jammer genoeg zenden ze op BNN nu seizoen 2 uit, ik heb het eerste seizoen namenlijk nog nooit gezien en op die manier kom je er toch moeilijker in, desalniettemin ziet het zoals ik al zei prima uit, het hele Buffy achtige idee (maar dan zonder bovennatuurlijke elementen erin) is leuk gedaan, is iig zeker een serie die ik met veel plezier kan blijven volgen en misschien ooit aan ga schaffen...

Gast
geplaatst: vandaag om 19:37 uur

geplaatst: vandaag om 19:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.