menu

Overig / Televisie / Veronica Mars

zoeken in:
Ik heb ondertussen allebei de seizoens helemaal afgekeken, en het is zeker een van de beste series die ik ooit heb gezien. Echt geweldig!

Angrod_Pallanén schreef:
Eerste aflevering van seizoen 3 is al legaal te zien op MSN video.

3.01 'Welcome Wagon' is eigenlijk net als elke normale VM-aflevering. Een tikkeltje spannend, een originele zaak, leuke zijverhaallijnen en natuurlijk een einde waar je een hartstilstand van kan krijgen. Toch niet zo goed als de series premiere of de season two premiere. Gewoon, normaal...helaas.

Ja, ik vond hem ook niet zo goed als de andere twee eerste afleveringen, maar het bleef wel een goede aflevering.

ja ben ik met je eens donnie darko!
het blijft veronica mars!

Dat sowieso. Maar met normaal bedoel ik ook goed. Want elke aflevering van VM is goed, dus als een aflevering normaal is is het sowieso goed, savvi

Veronica Mars is gewoon een van de beste series op het moment..

Van Nunen
stan schreef:
Veronica Mars is gewoon een van de beste series op het moment..

Hoezo?

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd geworden naar deze serie, vanwege het genre: crime/drama/mystery (volgens IMDB).
Ik hoop alleen niet dat het te vergelijken is met Buffy, zoals eerder in een post werd gezegd, want dan haak ik meteen af.
Ff een paar afleveringen p-kazen dan maar...

Serie 1 heeft een hele interessante rode draad lopen. Daarnaast heeft elke aflevering een mystery op zich die gesolved moet worden. Met de nodige highschool problemen en de ubercoole Veronica die iedereen wel als vriendin/buurmeisje wil hebben, maakt het allemaal tot uitermate vermakelijke afleveringen ansich en intrigerend als serie in zijn geheel. Serie 2 heeft dat ook nog, maar het derde seizoen is nog een beetje vlak, maar wie de eerste 2 heeft gezien blijft een beetje hooked aan Veronica Mars.

Buffy vond ik niets. Was misschien te onrealistisch voor mij. Daarnaast trokken mij de characters bij Buffy mij niet aan.

Vind het totaal niet te vergelijken Buffy en Veronica

Moet ook wel zeggen dat het 3e seizoen het minst is van de serie maar de laatste aflevering was echt kapot goed

Eigenlijk vond ik alleen seizoen 1 erg goed. Seizoen 2 had me teveel personages en onduidelijke verhaallijnen, ik kon m'n aandacht er niet helemaal bij houden (kan ook aan mij liggen). Nu heb ik het wel gezien allemaal. Kijk het nog wel, maar heb het idee dat de serie z'n beste tijd wel gehad heeft.

't Heeft inderdaad niet veel met Buffy te maken, dat was meer hate-it-or-love-it groots en melodramatisch, dit zijn gewoon erg aardige detective verhaaltjes.

Ik snap echt niet waarom iedereen seizoen 3 minder vind. Misschien ben ik nu in de rol van de mensen die seizoen 4 van The OC goed vinden, maar Veronica Mars is weliswaar een beetje veranderd (vooral vrouwelijker geworden, maar dat komt omdat ze de kijkers van Gilmore Girls moet behouden) maar niet slechter is geworden. De zaken zijn goed en clues even geweldig als daarvoor. Bovendien heb ik het gevoel dat de mysteries die V per aflevering moet oplossen wat meer met haar leven te maken hebben, haar leven dat een stuk ingewikkelder is geworden, maar niet de grip op de realiteit heeft verloren. Hoewel de laatste aflevering de best bekeken is van het seizoen en de één na best bekeken ooit, vond ik het niet de meest geweldige. Maar ik wacht net zo goed tot 23 januari.

Prima gezegt Ben het helemaal met je eens

Veronica Mars cancelled?

Posted Mar 15th 2007 11:07PM by Isabelle Carreau
Filed under: Veronica Mars, The CW, Cancellations
Veronica MarsThe axe has fallen. Well, sort of. The network still has to confirm it but many solid sources have told E! Online's Kristin Veitch that Veronica Mars would not be coming back for a fourth season.

The CW show has been struggling in ratings since its premiere on UPN. However, a good fan base helped get the show renewed up to a third season even though it moved around the schedule a bit. Many fans and TV critics were optimistic that the Gilmore Girls/Veronica Mars pairing would work well for both shows and bring in enough ratings. However, it seems it wasn't enough to secure a fourth season for this gem of a show featuring Kristen Bell.

Kristin Veitch also reports that show creator Rob Thomas revealed earlier this week that things were not looking good for the show. He told E! gossip queen: "I've never been less certain of our fate. I'm afraid I've gone from cautiously optimistic to something less than that."

It is unknown what the cast will do beyond next year. However, regular Chris Lowell, who's been playing Piz, will be part of the Grey's Anatomy potential spin-off episodes to air on ABC in May.

Veronica Mars' five remaining episodes will air without reruns starting on May 1.

http://www.tvsquad.com/

Net de laatste aflevering van seizoen 1 gekeken. Wat blijkt daar uit hoe goed deze serie geschreven is zeg! Ik zag het echt totaal niet aankomen. Hoewel ik al wel vrij snel doorhad dat de Kane's hun zoon beschermden, omdat ze dachten dat hij het gedaan had.

Verder echt een sublieme serie. Erg verassend, zonder echt ongeloofwaardig te worden, sfeervolle doch misschien een iets cliché setting, mooie ronde karakters. Niemand is perfect, iedereen heeft goede redenen voor hun gedrag. Logan wordt geïntroduceert als "obligatory jackass" maar gaat gebukt onder zijn opvoeding, Celeste Kane lijkt een vleesgeworden heks maar beschermt enkel haar zoon die lijdt onder zware epilepsie, etc. Natuurlijk is onze protagoniste wel het allercoolst (op papa na misschien), maar ook zij kent haar duidelijke gebreken. Super!

Sterke muzieksmaak ook (vooral op feestjes komt alleen maar goede muziek langs), en verder goede acteerprestaties alom. En af en toe heerlijk witty natuurlijk . Wat zitten er veel coole mensen en quotes in deze serie, om jaloers op te worden.

Minpuntje is misschien, en dat had ik bij Lost ook al, dat men elkaar zo weinig vertelt. Daardoor praat eigenlijk constant iedereen langs elkaar heen wat voor de kijker nogal frustrerend kan zijn. Gelukkig valt het mee, hier kun je je nog iets voorstellen bij het verzwijgen van allerlei feiten, iets wat bij Lost vaak niet het geval is.

Op MovieMeter-schaal: 5 dikke, vette sterren.

Op naar seizoen 2!

Hoewel ik het nieuwe seizoen een beetje rommelig vindt stijgt mijn waardering met de aflevering. Ik bedoel, Veronica zit tussen haar beslommeringen gewoon de dialogen van The Big Lebowski mee te dreunen? En vervolgens sluit de aflevering af met Air. Muziek valt me wel vaker positief op. Saybia kwam ook al voorbij, en zo worden er nog heel wat nummers gekozen die je niet zomaar zou verwachten.

En dat was seizoen 2 alweer. Vond hem uiteindelijk toch wel net zo goed als de eerste. Het was allemaal iets rommeliger en ingewikkelder maar de uiteindelijke toedrachten waren zoveel indrukwekkender dan in seizoen 1 dat ik dat wel door de vingers kan zien.

Voorbereiding: verwacht niet dat seizoen 3 zo wordt.

Hoe?

Ingewikkeld, indrukwekkend e.d. Seizoen 3 heeft een compleet andere sfeer en wordt veel meer tienerachtig en minder serieus. De verhaallijnen zijn nog steeds goed, maar niet zo goed als in de voorgaande seizoenen, zelfs Rob Thomas heeft dat toegegeven.

Ok, dat is wel een handige heads up inderdaad. Misschien is het wel goed dat er na zo'n zwaar 2e seizoen wat luchtig college-saus overheen gaat.

Ik ben benieuwd!

Seizoen 3 finale: wauw.

Mag The CW tot inkeer komen en Veronica terug brengen voor een nieuw seizoen want dit is toch wel zó goed! Wauw.

Veronica Mars komt naar Nederland!

Mensen die deze serie willen zien krijgen hun kans, woensdag 21.00 op Nederland 3, geen reclames, geen gezeur, alleen Veronica Mars.

Ik heb het nu gekeken op Nederland 3 en vraag me af of ze "gewoon" nu alle afleveringen uitzenden, of dat ze alleen het eerste seizoen (of weer wat anders) uitzenden??

Ze zijn bij seizoen 1 begonnen, hoe lang het doorgaat weet ik ook niet.

Seizoen 3 op de Duitser uitgezonden, maar ja, dan is het nagesynchroniseerd (wat best komisch is als je alle afleveringen hebt gezien).

us_raider
Eerste aflevering gezien en was wel leuk, maar die muziek kan echt niet.

Muziek is goed in deze serie! Wat vond je er zo'n slecht aan?

Het (een na) laatste nummer als Veronica het kantoor van pa binnen loopt (in de pilot, afgelopen woensdag) past perfect bij de sfeer van die bepaalde scene. Ik vind de muziek geweldig gekozen.

Ze zijn idd bij seizoen 1 begonnen en gaan zo verder uitzenden mits de kijkcijfers meevallen, van afgelopen woensdag was het 207.000 kijkers (nr. 3 van Nederland 3 die dag en haalde veel (weet niet hoe veel) kijkers uit haar lead-in). Zeker niet slecht en voor Nederland 3 voldoende om nog een paar weken door te gaan, nu hopen dat het zo blijft of zelfs stijgt!
Ze hebben drie hele seizoenen om uit te zenden en als ze die in een ruk uitzenden kan je nog 1 jaar en 11 weken genieten van Veronica Mars

Correctie: Seizoen 2! wordt nu op Duitsland uitgezonden.

Ja, midden in de nacht toch?

AHWA
Pilot was wel aardig. Denk dat ik woensdag nog maar eens ga kijken.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:21 uur

geplaatst: vandaag om 05:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.