menu

Overig / Televisie / Duitse krimi´s

zoeken in:
Ik zie graag een Duitse krimi. Veel liever als al die Engelse speurders trouwens. Een uitzondering is A touch of Frost.

Kijken jullie wel eens naar een krimi (of is het Krimi). Zo zie ik graag Tatort en bij voorkeur Harry Schenk en Max Ballauf. De (Weense) speurder Batic is ook wel in orde.
Vroeger vond ik Schimanski in orde met name die afleveringen waarin ook Chiem van Houweninge (Haenschen) en Eberhart Feik (Thanner) speelden.

Verder Ein Fall fuer Zwei met detective Matula.

Minder sterk vind ik Derrick. Vaak speelden die afleveringen zich alleen af in gegoede milieus en villawijken en dan krijg je al snel het effect (vrij naar Reinard Mey) `Der Moerder is immer der Gaertner`.

Een favoriet, maar meer een ietwat komische Krimi, is `Der Bulle von Toelz`met Ottfried Fischer.

Tenslotte had je op Sat1 de serie SK Koelsch. Was ook wel aardig.

ik keek alleen Commesaris REX

Ik ook. Mijn ouders zijn dan weer helemaal fan van Tatort (kl*te tune) en al die Duitse krimi's.

Is het topic niet op de verkeerde plaats?

Inderdaad topic hoort hier niet thuis. Wou het onder "Tv" zetten maar dat is misgegaan. Heb een mailtje gestuurd naar iemand van de crew.

De tune van Tatort vind ik een klassieker. Volgens mij is ie al vanaf het begin dus zo'n dertig jaar oud.

Kan me weinig schelen of het een klassieker is of niet, als ik het elke zondag hoor ben ik al bijna boven of op MM

kos
Topic verplaatst.

Bedankt Kos.

Tatort is gewoon een steengoede serie, veel afleveringen hebben speelfilmkwaliteiten. De afleveringen met Schimanski waren vaak erg melig, met die Thanner (die acteur is trouwens dood) was het een leuk duo.

Ein Fall fuer zwei is ook heel aardig, die Joseph Matula is gewoonweg een heel charismatisch mannetje. Geniaal hoe hij in de 80's altijd op balkons klom enzo met zijn leren jack en zijn matje. Als binkie van 10 wilde ik toen altijd "privat-detektiv" worden.

Dan heb je Derrick. Ooit begonnen als een redelijke Krimi, maar vooral vanaf 1990 speelde het zich alsmaar af in landhuizen met krakende vloeren. De plot sloeg ook nergens meer op, want de dader kwam altijd 'out of the blue'. Geen duidelijk motief, maar bijv. een fascinatie voor de dood zorgde ervoor dat de meest onwaarschijnlijke figurant ineens de dader bleek te zijn. Ja, zo kan ik ook een verhaaltje schrijven. De oude Derrick afleveringen (zo nu en dan 's nachts herhaald op de Duitse TV) uit de jaren 70 zijn dan wel weer leuk, maar dat is ook meer vanwege het tijdsbeeld dat wordt neergezet.

Der Alte is hier nog niet genoemd, die serie was ietsiepietsie dynamischer en vlotter dan Derrick, en vooral wat afwisselender. Die genaturaliseerde neger (Henry) die je eerst had ging nogal eens achter boeven aanrennen enzo.

Van alle nieuwe Duitse politieseries (in de zomermaanden pik ik als ik bij mijn ouders bivakkeer soms wat mee) vind ik Siska nog best wel ok.

Maar Tatort is de beste. Qua muziek, regie, acteerwerk, actie, zeker de laatste jaren zijn het net speelfilms op zich. Erg goed.

stinissen (crew)
Alle afleveringen hebben speelfilmkwaliteiten en Tatort is gewoon hogere school
Ik heb er nu ruim 400 gezien en moet er ongeveer nog 150 , er komen minstig 10 Tatorts in de week op tv dus dat moet te doen zijn en ik vind het erg jammer dat deze films niet op de site mogen want deze films zijn niet te vergelijken met Derrick , Der alte etc etc wat dat is een serie.
De Tatorts zijn ook te vergelijken met de Columbo's dat zijn ook speelfilms.

Heel af en toe kijk ik wel eens cobra11 of ciska.

mijn favorite tv programma's

kijk naar bijna alle meest uitgezonden krimi's

met als favorieten; Tatort(liefst Ballauf en Schenk) echt een super mooie serie, duurt meestal ook veel langer als al die anderen.

Siska was ook altijd erg goed, alleen jammer dat er nieuwe spelers in zijn gekomen,

en dat had je ook altijd met Kommissar Rex, die eerste speler Richard Moser was altijd erg goed, en toen die tweede kwam dacht ik eerst, dit wordt niets maar dat viel mij zeer mee, onder Alexander Brandner was het net zo mooi, alleen die van nu die erin spelen vind ik niks meer.

Kijk ook wel eens naar Soko, is ook wel aardig

Cobra 11 is eigenlijk geen krimi maar een politieserie, met als hoofdtak de Deutsche Autobahnpolizei.
Maar daarom niets minder dan Siska of Tatort.

Der Alte of Derrick, heb ik niet zo veel mee, is namelijk ook iets voor mijn tijd, en komt er ook bijna niet meer op, zo af en toe op de duitse zender.

stinissen schreef:
Alle afleveringen hebben speelfilmkwaliteiten

Vind je het gek met zo'n succes en aantal beschikbare minuten.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:44 uur

geplaatst: vandaag om 18:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.