menu

Overig / Televisie / Masters of Horror

zoeken in:
Cigarette Burns: 4*:
zeer fantasierijke horrorfilm, erg vermakelijk.
Vooral met "Udo Kier".

Incident on and off a mountain road: 2*:
Een soort "Texas chainsaw massacre" verhaal, niet slecht, maar de beelden zijn niet mooi gedaan.

Dreams in the witch house: 5*,
Super horror, alweer vermengd met fantasie.

deer woman: 1*:
Niet echt horror, meer een buitegewoon politieverhaal.

Homecoming: 2*:
Alweer geen horror, eerder een anti-Buch campangie.

jenifer: 3*:
Gore en vreemd horrorverhaal, erg mooi, en goede acteerprestaties.

Pick Me up: 5*:
Superfilmpje waar alle genre's te vinden zijn, vooral actie, thriller en vooral horror.

Imprint: 5*:
Alweer een prachtige horroraflevering.
Sadisme op zijn asian style.

Hacker's Tale: 3*:
Niet slecht, er komen vele wendingen aan dit verhaal, hoe verder het verhaal gaat, hoe beter het word.

Sick Girl: 1*:
Meer komedie dan horror.
Dit had veel beter gekunt.

Dance of the dead: 1*:
Tobe hooper bewijst dat hij geen horrorfilms meer kan maken, gelukkig doet "Robert Englund" hier ook mee.

Fair haired Child: 5*:
Een prachtig en spannend horrorverhaal, en ook erg griezelig.
Alweer(maar da's niet erg) veel fantasie.

Chocolat: 2*:
zeer rustige horrorfilm, met slechts één horrorcéne, de rest is meer mysterie.

Gisteravond Deer Woman gezien

Af en toe vroeg ik me wel eens af of ik nar een comedy of naar een Horror zat te kijkenwanneer de agent droomt ziet hij de moord in de truck op drie verschillende lachwekkende manieren

Maar Deer Woman is toch tegen het einde toe best wel spannend. Dit komt door de mysterieuze uitstraling van de 'Deer Woman' en het vrij stabiele acteerwerk.

Aardig, niet meer en niet minder

2,5*

Vannacht voor het eerst twee afleveringen hiervan gezien.
Waar ik het meest naar uitkeek was de aflevering van Carpenter 'Cigarette Burns'. Het heeft me niet teleurgesteld. Lekker sfeertje, op momenten heerlijk ranzig, maar toch is dit geen 'Halloween' of 'The Thing'. Zeker wel een aardig tussendoortje om de fan warm te houden maar ik kijk erg uit naar zijn volgende langspeelfilm.

'Jenifer' was wel enigszins een verrassing als ik kijk naar het werk wat Argento de laatste jaren heeft voortgebracht. Leuk personage dat Jenifer en ook lekker ranzig op momenten. Soundtrack is ook weer ouderwets Argento. Maar ook dit komt niet in de buurt van een 'Suspiria'. Blijft toch allemaal tv werk en in dat opzicht was dit zeker vermakelijk.

Ze krijgen beide 3,5* van me.

Deer Woman gezien van John Landis
Hilarisch verhaaltje dat (dat zei de hoofdrol-speler ook al) best leek op American werewolf, maar dan weer compleet anders (of niet). Het acteerwerk was bijzonder beneden pijl maar erg grappig en de grappen zijn echt heel goed. 4.5 Eindelijk weer een meesterwerkje van mijn favoriet..

Je kunt het gehele eerste seizoen van Masters of Horror online bekijken via http://www.maxx-xs.nl/mini/horror.php
Bij elke 3 films die je huurt krijg je bovendien een Masters of Horror t-shirt kado!

ik heb er 2 van gezien en ik vond het geen slechte films

voor de mensen die willen weten wat ik ze voor cijfer geef
(eigenlijk niemand die daar op zit tge wachten)

Cigarette Burns een 4
incedent on and of a moiuntain road een 3

Heeeeee er komt een nieuwe Landis uit en goed nieuws voor mij. Hij staat op hetzelfde schijvje met de nieuwe van Argento, die zich mag revancheren.

Reinbo
Gisteren Pro Life gezien, de tweede aflevering die Carpenter maakte in de Masters of Horror serie. Eigenlijk is de aflevering tenenkrommend slecht en is het duidelijk snel afgeraffeld. Het is ook niet in Carpenters favoriete aspect ratio gefilmd en dan mist het al snel een hoop sfeer.

Toch heb ik mij als Carpenter fan nog wel vermaakt. De aflevering bevat immers kenmerken al Carpenters beste werk. Zo is er de isolatie uit Assault on Precinct 13 en the Thing. En bevat het ook nog de paranoia uit die laatste en Prince of Darkness. O, ja deie Prince of Darkness doet ook weer mee. gelukkig weet Carpenter dit zelf ook allemaal en zelfs het Spiderhoofd uit de Thing krijgt een soort van cameo.

Verder bevat de film wat goede gore, maar is het zoals ik al zei wel erg knullig en snel in elkaar gezet.

Als aflevering 1,5 * Als Carpenter fan toch een 3*

Masters of Horror season 2 komt eraan.

1.Tobe Hooper The Damned Thing

The apocalyptic tale of a monstrous force that devastates Sheriff Kevin Reddle’s family and terrorizes their small Texas community. Inspired by Ambrose Bierce's classic short story, and written by Richard Christian Matheson; Sean Patrick Flanery, Marisa Coughlan and Ted Raimi star.

2 John Landis Family

This screenplay by Brent Hanley, tells the story of a young couple (Meredith Monroe and Matt Keeslar) who move to a new city and soon find out that their neighbor (George Wendt) is not what he seems.

3 Ernest Dickerson The V Word

This vampire film directed by Ernest Dickerson from a screenplay by Mick Garris, reveals the punishment visited upon two teenage boys who make the very poor decision to break into a mortuary. Branden Nadon, Arjay Smith and Michael Ironside star.

4 Brad Anderson Sounds Like

Written and directed by Brad Anderson and based on a short story by Mike O’Driscoll. The story of Larry Pearce, an ordinary man blessed with extraordinary hearing that drives him to the brink of insanity, and forces him to take violent action to silence the horrific cacophony in his head.

5 John Carpenter Pro-Life

Pro-Life tells the story of a young girl trapped inside a clinic, who discovers the only thing more dangerous than her pursuers is the demonic secret that she carries within her.

6 Dario Argento Pelts

Fur trader Jake Feldman knows that you can't make a coat without breaking a few animals' necks. In his pursuit to make the perfect fur coat to win over a woman, Feldman steals supernatural raccoon pelts that violently turn against those that covet them. Based on a short story by F. Paul Wilson

7 Joe Dante The Screwfly Solution

The Screwfly Solution tells the story of a nightmarish plague that spreads across the globe, transforming men into psychotic killers who attack every woman that crosses their paths.

8 Mick Garris Valerie on the Stairs

Valerie on the Stairs tells the tale of a novelist who discovers there are fates worse than literary anonymity.

9 Rob Schmidt Right to Die

This topical horror story takes a supernatural stand on the right-to-life debate

10 Tom Holland We All Scream for Ice Cream

An ice cream man is accidentally killed during a childhood prank gone wrong. Now, years later after the kids have grown up, he returns for revenge.

11 Stuart Gordon The Black Cat

Edgar Allan Poe, suffering from writer's block and short on cash, tormented by a black cat that will either destroy his life or inspire him to write one of his most famous stories.

12 Peter Medak The Washingtonians

A man finds his family in danger after he discovers a shocking secret about our nation's founding fathers.

13 Norio Tsuruta Dream Cruise

Jack, an American lawyer working in Tokyo, has fallen in love with the wife of his most valued client, Eiji. Despite Jack's deep-rooted fear of the sea, he reluctantly accepts Eiji's invitation to join the couple for a day trip on the Tokyo Bay. Pleasure turns to terror as they discover the watery destiny in store for each of them.

Season 3 wordt ook verwacht!!!

Mag nu op MM toegevoegd worden!

Echt en de thriller collectiion dan moderators?????
Met i'm the girl he wants to kill?

Stuarts gordon's dreams in the witch house bekeken, spannende horror met grappige effecten.

Hoeveel staan er nu op moviemeter?

CIgarette burns,eentje dus

Deer Woman mocht niet?

Ik heb hem nog niet gezien.

Gewoon lekker kijken op www.tv-links.co.uk, in plaats van ongeduldig afwachten.
Daar staan alletwee de seizoenen op. Ik ben net met The Damned Thing begonnen.

orbit
Halcyon schreef:
De derde in rij die ik van deze reeks gezien heb is Miike's Imprint.

Had al enkele keren gelezen dat deze aflevering aanvankelijk niet op TV getoond mocht worden wegens te goor/schokkend. Zoiets wekt natuurlijk je interesse, maar zo'n commercieel doordachte statements moet je altijd met een korrel zout nemen. Zo overdreven was het dus niet, het zal waarschijnlijk wel te maken gehad hebben met die dode foetus die in een rivier werd gesmeten. Ik begrijp verder ook niet zo goed wat hier "horror" aan is; het lijkt me hoogstens een drama met enkele horrorachtige scènes. Een beetje spijtig wel, gezien je binnen het concept van Masters of Horror toch écht wel horror mag verwachten.

Maar goed, dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van deze aflevering, en die was echt wel hoogstaand. Vooral op visueel vlak dan. Heel mooi kleurgebruik (rood-blauw) en schitterende belichting deden me meermaals met open mond naar het scherm kijken. Imprint bevat oneindig veel mooie shots die ik elk afzonderlijk als foto zou ophangen in m'n huis. Mooi gestileerd en een bijzonder oog voor esthetiek, iets wat ik niet meteen van Miike had verwacht.
Het in flashbacks vertelde verhaal, dat qua structuur wat deed denken aan Ying Xiong, was overigens best wel OK met af en toe enkele bizarre, zwartkomische uitspattingen.

Er is in feite maar één ding waar ik me enorm, maar dan ook enorm aan geërgerd heb, en dat is het irritant slechte acteerwerk. Zal wel alles te maken hebben met het feit dat men mooie, authentieke Japanse sfeerbeelden wil creëren, maar men tegelijkertijd met Engelstalige acteurs werkt. Ik had dan ook liever gezien dat men Miike de vrijheid had gegeven Japans sprekende acteurs te gebruiken, iets wat in een onafhankelijke productie hoogstwaarschijnlijk het geval zou geweest zijn; en wat dus de kwaliteit ten goede zou komen.

Heb dus een beetje gemengde gevoelens bij deze aflevering waar Masters of Horror Miike een beetje oneer aandoet om het Amerikaanse publiek niet te krenken in hun chauvinisme.

Imprint is tot ng toe de beste aflevering die ik gezien heb.. maar je hebt gelijk, het acteerwerk Vooral die Drago is tenenkrommend!

Ik ben bijna veslaafd aan Masters of Horror !!!

Heb net seizoen 1 afgerond en seizoen 2 staat al klaar heb er weer zin in
Echt hele goede films zitten er nu ook weer niet tussen maar ik ben altijd al horrorfan geweest en dit is gewoon keileuk om te bekijken (ook nog een korte speelduur handig voor tussendoor)

Ik sluit me 100% bij Linn aan. . . . .

Diesel
Leuk en aardig allemaal maar veel films zijn geregisseerd door matige regisseurs die je nauwelijks ''Masters of Horror'' kunt noemen. Een 'pakketje' van bij elkaar geraapte regisseurs die of net zijn begonnen of hun beste tijd ver achter zich hebben gelaten.
Neem nou William Malone, master of shit. Mick Garris, een rijke producer die nooit iets goeds heeft gemaakt. Larry Cohen, regisseur van ''The Ambulance'' Ernest R. Dickerson, zijn hele oeuvre bestaat uit slappe hap. Joe Dante, aardige regisseur maar geen master. Peter Medak, ''The Changeling'' is zijn enige horrorfilm. Tom Holland, heeft veel matige en een paar aardige dingen op zijn naam staan. John Landis, zeker een goeie regisseur maar een ''master of horror''? Tobe Hooper, barely qualifies want TTCM is zijn enige topper en hij maakt de laatste jaren troep. Verder veel onbekende namen, zoals Norio Tsuruta? Rob Schmidt? Lucky McKee?
Veel echte ''Masters of Horror'' (Cronenberg, Raimi, Polanski, Aja, Romero etc.) ontbreken. Ik heb zo'n 10 films gezien uit de reeks en meer hoef ik eigenlijk niet te zien.

3.0 Cigarette Burns
3.0 Homecoming
3.0 Pelts
2.5 Pick Me Up
2.5 Sounds Like
2.0 The Washingtonians
2.0 Dance of the Dead
2.0 Pro-Life
2.0 Incident on and Off a Mountain Road
2.0 Jenifer
2.0 Family
2.0 The V Word
1.5 The Damned Thing
1.5 The Screwfly Solution

Wel mee eens. Regen scene in Sounds Like en een torture scene in Imprint waren uitzonderlijke hoogtepuntjes in de vier films waar ik de moeite voor heb genomen om te zien. Ik blijf er die duidelijke goedkope tv sfeer in terug zien, leuk voor Law & Order ofzoiets maar voor film niet iets waar ik graag naar kijk.

Diesel schreef:
Mick Garris, een rijke producer die nooit iets goeds heeft gemaakt.

Niet echt een master te noemen nee maar vind zijn naam niet eens zo misstaan in de lijst. Genoeg leuke King filmpjes op zijn naam staan.

Larry Cohen, regisseur van ''The Ambulance''

Met de Its Alive trilogie toch wel een opmerkelijke horrortrilogie afgeleverd.

Tom Holland, heeft veel matige en een paar aardige dingen op zijn naam staan.

Met een film als Childs Play op je cv mag je je van mij master of horror noemen. Dikke klassieker in het genre.

John Landis, zeker een goeie regisseur maar een ''master of horror''?

Idem hier maar dan voor An American Werewolf in London

Tobe Hooper, barely qualifies want TTCM is zijn enige topper en hij maakt de laatste jaren troep.

Hier ga je toch wel erg de fout in. Hooper is zeker een master of horror! Niet alleen zijn baanbrekende TCM maar titels als Poltergeist, TCM 2, Funhouse, Salems Lot vergeet je zomaar even te noemen.

Uiteraard vind ik ook dat er een aantal grote namen ontbreken maar toch veel regisseurs hier die pareltjes op hun naam hebben staan. Staat er trouwens een derde seizoen op de planning?

Wes Craven is en blijft toch één van de meest opvallende afwezigen bij deze reeks.

Staat er trouwens een derde seizoen op de planning?

Geweldige serie met allemaal geweldige korte films...maar Cigarette burns is toch de beste van de serie!

dutchtuga schreef:
Staat er trouwens een derde seizoen op de planning?
Ja er wordt al gewerkt aan een 3de seizoen alleen zal dit seizoen niet Masters Of Horror gaan heten maar Fear Itself.

Ik heb deel 1,2 en 4 sinds kort.
Deel 1 heb ik gister gezien en ik heb me prima vermaakt, maar ik ben dan ook een echte horrorfreak dus ik kan me voorstellen dat mensen die zo heel af en toe eens een horrorfilmpje kijken iets minder enthousiast kunnen zijn.
Voor de echte Horrorfan een aanrader.

Pastichio Rocker
En deel 1,2 en 4 zijn welke afleveringen?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:39 uur

geplaatst: vandaag om 15:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.