menu

Overig / Televisie / Masters of Horror

zoeken in:
Imprint van Miike vond ik toch zeer aardig.
Een lekkere Torture scène, keek wel even weg toen ze met die naalden in haar vingers gingen duwen En een geinige climax. De film had wel iets weg van die andere korte film van Miike "Box", maar die vond ik toch wel wat beter. (Maar ik ben dan ook een sucker voor sneeuw scènes) Denk dat het rond de 3.5* was uitgekomen.

Had overigens denk ik best op de tv kunnen worden uitgezonden. Misschien dat die Baby’tjes die worden gedumpt als schokkend worden ervaren

Ik vond er weinig aardigs aan.

Nu de tweede film in korte tijd waar Aziaten Engels spreken, en het is toch echt geen goed idee. Vaak zelfs moeilijk om conversaties te volgen. Daarbij zet Billy Drago zowat de slechte acteerpresatatie neer die ik ooit gezien heb. Wat een grap is die vent. Meer iemand die in een serie als Xena amper een bijrol kan scoren.

Anyway. Grootse verwachtingen natuurlijk, want Miike's short was als enige zo shockerend dat hij niet uitgezonden kon worden. Al snel doken stemmen op dat het ging om een stuntje, om de DVDsales de hoogte in te gooien. Na de film gezien te hebben moet ik toch ook hetzelfde concluderen. Voor een Miike is deze film zelfs ronduit saai. Een leuke martelscene halverwege, maar daar moeten we het dus mee doen ? Verder sleept het verhaaltje zich voort, in een papje van onverstaanbaar Engels en slechte acteerprestaties.

Flauwe hap, Miike onwaardig, maar wat ik ervan gehoord heb de hele serie wel waardig. Schijnt toch een grootse, lawaaierig aangekondigde flop geweest te zijn. Mjah, 1.5* voor Imprint dan maar. Dat Miike maar lekker filmpjes voor Japanners blijft draaien.

Reinbo
Inmiddels ook het filmpje van Stuart Gordon gezien, aardige effectieve spookhuisvertelling, niets bijzonders, maar leuk tussendoortje 2,5*

damon
Deer Woman [John Landis]
2,5*

Komt ook al een tweede reeks van! Zojuist filmpje van Carpenter en Coscarelli gaan huren, binnenkort dus een review.

Zojuist "Incident On and Off A Mountain Road" van Don Coscarelli gezien. Povere kost moet ik zeggen.

Het verhaaltje is flinterdun, maar erger nog, de uitwerking is echt "Masters of Horror" onwaardig. Met momenten moest ik terugdenken aan het lachwekkende House of 1000 Corpses: een waardeloze killer die op een karikaturale Buffy the Vampire Slayer-wijze geschetst wordt en verder geen enkel zinnig motief blijkt te hebben. Nu ben ik wel te vinden voor zinloos geweld zonder motief, maar zorg er dan alsjeblief voor dat dat geweld ook iets voorstelt. Dit was gewoon slappe koek.
En wat kwamen die flashbacks er altijd tussen doen? Echt een zielige poging tot het creëren van een laagje diepgang.
Behoorlijk teleurgesteld moet ik zeggen. Morgen "Cigarette Burns" van Carpenter dan maar eens kijken, maar daar heb ik meer vertrouwen in .

En nu ook Carpenter's Cigarette Burns gezien!

Wat een film (of tv-episode)!!! Beetje een kruising tussen 8MM en The Ninth Gate; boeiend en mysterieus thema dus. Vanaf begin tot einde heerst er een uiterst creepy sfeertje en ook het verhaal zit erg goed in mekaar; alles draait om de zoektocht naar een soort snuff-movie met bovennatuurlijke krachten. Die zoektocht is, gezien de korte speelduur, erg sfeervol en gedetailleerd uitgewerkt en levert ook enkele sublieme gore-momenten op: de onthoofding met kapmes, de Japanner die z'n eigen ogen uitsteekt en natuurlijk Udo Kier die een film draait met z'n eigen darmen. Schitterend filmpje van Carpenter dus die hiermee bewijst dat hij nog steeds een meester is.

De derde in rij die ik van deze reeks gezien heb is Miike's Imprint.

Had al enkele keren gelezen dat deze aflevering aanvankelijk niet op TV getoond mocht worden wegens te goor/schokkend. Zoiets wekt natuurlijk je interesse, maar zo'n commercieel doordachte statements moet je altijd met een korrel zout nemen. Zo overdreven was het dus niet, het zal waarschijnlijk wel te maken gehad hebben met die dode foetus die in een rivier werd gesmeten. Ik begrijp verder ook niet zo goed wat hier "horror" aan is; het lijkt me hoogstens een drama met enkele horrorachtige scènes. Een beetje spijtig wel, gezien je binnen het concept van Masters of Horror toch écht wel horror mag verwachten.

Maar goed, dat zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van deze aflevering, en die was echt wel hoogstaand. Vooral op visueel vlak dan. Heel mooi kleurgebruik (rood-blauw) en schitterende belichting deden me meermaals met open mond naar het scherm kijken. Imprint bevat oneindig veel mooie shots die ik elk afzonderlijk als foto zou ophangen in m'n huis. Mooi gestileerd en een bijzonder oog voor esthetiek, iets wat ik niet meteen van Miike had verwacht.
Het in flashbacks vertelde verhaal, dat qua structuur wat deed denken aan Ying Xiong, was overigens best wel OK met af en toe enkele bizarre, zwartkomische uitspattingen.

Er is in feite maar één ding waar ik me enorm, maar dan ook enorm aan geërgerd heb, en dat is het irritant slechte acteerwerk. Zal wel alles te maken hebben met het feit dat men mooie, authentieke Japanse sfeerbeelden wil creëren, maar men tegelijkertijd met Engelstalige acteurs werkt. Ik had dan ook liever gezien dat men Miike de vrijheid had gegeven Japans sprekende acteurs te gebruiken, iets wat in een onafhankelijke productie hoogstwaarschijnlijk het geval zou geweest zijn; en wat dus de kwaliteit ten goede zou komen.

Heb dus een beetje gemengde gevoelens bij deze aflevering waar Masters of Horror Miike een beetje oneer aandoet om het Amerikaanse publiek niet te krenken in hun chauvinisme.

Cigarette Burns ook maar gezien.

Maar wat is dit een vreselijk wanproduct. Je moet wel een hele grote Carpenter fan zijn om dit goed te vinden.

Ten eerste is het verhaaltje vreselijk, om het een beetje een leuke zoektocht ervan te maken heb je meer dan 55 minuten nodig, nu vind Reedus het veel te snel.
Ten tweede is het acteerwerk ruk, dat valt me wel het meest tegen van deze serie er is toch wel wat beters te vinden dan dit.
Maar het allerergste is nog wel dat het totaal ontbreekt aan Gore en Horror. De serie heet potverdorie Masters of HORROR en het is ongeveer net zo eng als een aflevering van Kippenvel.
Of moeten we echt bang worden van 1 hoofd afhakken en dat gaar uitziende gedoe met die ogen. Pfff als dit is waar Carpenter nu is, dan mag die niet eens in de schaduw staan van Aja. Hij mag blij zijn als die Koffie mag halen voor Aja.

Al ligt het meer aan dit project denk ik. Imprint vond ik er nog leuk uitzien, maar toegegeven het acteerwerk daar was ook belabberd en het gore viel mee.

Op IMDb zeggen veel dat dit de beste is, dus laat ik me maar niet bezig houden met de rest.

0,5 voor dit saaie achterhaalde filmpje.

Cigarette burns en Incident on and off a mountain road waren meevalers, vond ik. Telkens een leuk verhaal met een leuke uitwerking. Beiden 3,5* waard.

Gisteren heb ik ook The deer woman gezien, maar die beviel me niet zo. Een simpel verhaal, dat de ongeloofwaardigheden opstapelde. Bovendien werd er vaak heel slecht geacteerd. 1,5*

Ik heb de eerste twee dvd's voor mijn verjaardag gekregen, dus nu ben ik gedoemd de andere ook te kopen...

Ze vielen me niet tegen, maar ik zie ook uit naar de extra's op de tweede disks, ik ben er nog niet aan toegekomen om die te kijken.

Homecoming gezien van mijn favo 80's regisseur dante. Niet zon erg goede variant op dat oude thema. Verder was ik wel tevreden over dat 'over the top' linkse sfeertje wat er hing. Het was zelfs zo erg dat het leek alsof het uitgesproken rechts was. Let ook op het graf van G A Romero. bijna echt leuk: 3*

Darió Argento's Jenifer is niet prettig **

altijd een fan geweest van van het geillustreerde jenifer getekend door berni wrightson dat is verschenen in de amerikaanse creepy.
argento doet het niet slecht,maar een uur is eigenlijk te lang.de filmbewerking zou krachtiger overkomen in 30 minuten.in de orginele strip verteld het hoofd personage de gebeurtenissen vanuit zijn standpunt,tot het moment dat ook hij wordt neergeschoten.dat droeg behoorlijk bij tot de dramatiek.argento had eigenlijk een voiceover moeten gebruiken.ga maar eens op zoek naar het stripverhaal(dat beschouwt word als een klassieker).

argento wou wel ver gaan wat betreft de gore.kijk maar eens naar de extras waar 2 scenes getoond worden die men erover vond gaan.1 scene zal je gegarandeerd een ongemakkelijk gevoel geven op een wel heel gevoelige plek.

De film van Don Coscarelli is erg aardig ondanks dat het de zoveelste variant is op overbekende verhaaltjes. Maar erg goed gemaakt. 3.5 Carpenters film is grimmig, schokkend en nergens grappig maar wel spannend. 3

Lijstje:
Dante 3.5
Coscarelli 3.5
Carpenter 3
Argento's uber plork 2.5

Ik heb tot nog toe van Masters of Horror volume 1 en 2 aangeschaft en was aangenaam verrast.
"Cigarette Burns" was sfeervol en beklemmend, "Incident on Mountain Road" nog beklemmender en ziekelijk. Stukken beter dan Coscarelli's vroegere "Phantasm" als je het mij vraagt. In elk geval hebben de zenuwen hier nog eens door mijn keel gegierd.
"The Dream in the Witchhouse" viel ook best mee, al had ik dit verhaal liever in het begin van de twintigste eeuw gesitueerd gezien, en nog dichter bij het origineel van Lovecraft.
"Deer Women" vond ik een onderhoudend mengsel van horror & comedy.
Als die andere volumes ook zo goed zijn, schaf ik ze allemaal aan. Ben benieuwd...

"Cigarette Burns" 4
"Incident on Mountain Road" 4,5
"The Dream in the Witchhouse" 3,5
"Deer Women" 3

Mac Hammer Fan schreef:

Als die andere volumes ook zo goed zijn, schaf ik ze allemaal aan. Ben benieuwd...

Zeker doen... deel 3 (Argento en Dante) vond ik zelfs de beste in de reeks tot nu toe (Ik heb deel 1 tem 3 gezien, deel 4 ligt te wachten)

Reviews en details voor MoH 2:
http://www.aintitcool.com/node/30524

Zo te horen is het 2e seizoen beter dan het (matige)
eerste.

Van I en II heb ik de koopversies, maar 15 per deel voor de rest vind ik te duur. Gelukkig vond ik de rest van de delen in de 3 voor een 10tje bak bij de videotheek, dus heb ik nu de collectie compleet. Homecoming van deel III vond ik al meteen het beste deel van wat ik gezien heb.

Ook volume 3 maar eens onder de loep genomen.

Homecoming:
Om te beginnen ben ik absoluut geen fan van Joe Dante, onbewust neem je dat waarschijnlijk mee, maar ik heb getracht deze episode onbevooroordeeld aan te vangen. De synopsis op het hoesje sprak me wel aan en met zombies maak je bij mij al een grote kans op slagen.
Joe Dante pakt dit zombieverhaal aan op Romero-achtige wijze (met hier en daar zelfs letterlijke verwijzingen), deels horror deels politieke satire met andere woorden, en slaat de kijker meteen met een flinke dosis maatschappijkritiek om de oren. Erg origineel en leuk gevonden dacht ik aanvankelijk. Ontroerend ook, met momenten. Maar hoe langer deze aflevering duurt hoe meer je de indruk krijgt dat dit eigenlijk een politiek pamflet is waardoor al die "gemakkelijke" maatschappijkritiek je al snel de oren uitkomt. Ik bedoel, het idee is leuk gevonden en zelfs goed, maar erg subtiel is het niet en al snel komt het allemaal overdreven en geforceerd over en heb je de indruk dat je naar een zoveelste anti-Amerikaanse documentaire zit te zien. Begrijp me niet verkeerd, maatschappijkritiek is gezond en houdt de democratie in stand, en ja, hoort zelfs thuis in film wat mij betreft, zij het subtiel. Maar dit is Masters of Horror en niet Defenders of Democracy. Leuk werkje, maar binnen het kader gigantisch gefaald in mijn ogen.
Over naar de volgende episode dan maar.

Jenifer:
Een beetje het tegengestelde van de vorige episode hier. Fan zijnde van Argento neem je ook dit weer mee, maar ook hier heb ik getracht onbevooroordeeld naar "Jenifer" te kijken.
Deze aflevering was tot nu toe de meest ranzige en zo ongeveer ook de meest controversiële, naast Imprint, uit de reeks. Erg goor, bloederig, en gedurfd, maar verrassend genoeg ook erg erotisch, vertederend en ontroerend. Jenifer is een kruising tussen een sprookje en een nachtmerrie en thematisch een beetje te vergelijken met Phenomena (hoor en zie ook soundtrack en titel), al moeten we met vergelijkingen altijd oppassen. Argento slaagt in ieder geval in z'n opzet: de ene keer is dat medelijden oproepen bij de kijker, en de andere keer pure weerzin. Een spel van tegenstellingen en contradicties. Sommige scènes zijn zoals we van Argento gewoon zijn prachtig geschoten, en dan denk ik bijvoorbeeld aan de nachtelijke achtervolging door het bos, maar ook qua logica en verhaal zit het dit keer allemaal goed. Het zwartgallige einde, net zoals ik het al een hele aflevering had gehoopt, had niet beter gekund en was dan ook het toetje op de taart.
Samen met Cigarette Burns van Carpenter, die nog net iets hoger scoort, de absolute uitschieter van de reeks!

Hoe lang duurt een aflevering van Masters of Horror gemiddeld?

Spartaan1986 schreef:
Hoe lang duurt een aflevering van Masters of Horror gemiddeld?

1 uur

Martin Van K schreef:
(quote)

1 uur

Ok bedankt

Het is jammer dat ze niet officieel op de site mogen

Spartaan1986 schreef:

Ok bedankt

Het is jammer dat ze niet officieel op de site mogen

vind ik ook

'Incident on and off an Mountain Road' zojuist gezien:

Het idee is natuurlijk vrij aardig want het is bijna onmogelijk om met zo'n creepy locatie geen goede film af te leveren.
Maar regisseur Don Coscarelli weet het toch voor elkaar te krijgen.
Aan het acteerwerk en de gore ligt het niet. Hoofdrolspeelster Bree Turner doet het niet onaardig en Angus Scrimm zet toch een lekker gestoord personage neer.
Ook zijn de moordscenes in het huis niet verkeerd
Maar het ontbreekt deze film totaal aan sfeer. Vanaf het moment dat Turner het bos in vlucht leef je totaal niet mee met haar en ook de flashbacks die telkens terugkomen zijn overbodige extra's.
Het einde is dan wel weer lekker onvoorspelbaarik dacht namelijk dat haar vriend Moonface was

Al met al is 'Incident on and off a Mountain Road niet meer dan een aardig filmpje maar ik hoop toch dat de rest stukken beter is.
En oh ja: Je doet films als TCM en Wrong Turn tekort door dit met hen te vergelijken. Het komt niet eens in de buurt

2,5*

Inmiddels 'Pick me Up' gezien en ik moet zeggen dat deze zeker het bekijken waard was.

Het begin is spannend en beklemmend, je vraagt je af wat de link is tussen de moordenaars.
Naarmate de film vordert blijft de spanning aanwezig en verschijnen er een aantal verrassende wendingen.
Helaas naar het einde toe draaft de film te ver door en wordt het een soort 'Freakshow'Ambulancebroeders blijken ook seriemoordenaars te zijn. Ook gaan Walker en Wheeler vechten wie het slachtoffer (Fairuza Balk)zou krijgen wat ik behoorlijk kinderachtig vond overkomen

3,5*

Zag zojuist Carpenter's Cigarette Burns. Best aardig. Natuurlijk het is allemaal dialogue based, maar veel anders zit er niet op met tien draaidagen. Met name Kier is leuk en het is goed te zien dat Carpenter weer iets deugdelijks aflevert.

Tobe Hooper's Dance of the Dead

Net als Hooper's huidige werk (Crocodile, Toolbox Murders, Mortuary) een behoorlijke tegenvaller. Weinig sfeer, een slecht uitgewerkt plot en weinig interessant. Alleen de coole rol van de altijd geweldige Robert Englund maakt Dance of the Dead nog een beetje de moeite waard. 2 kleine sterren.

William Malone's The Fair-Haired Child

Met titels als FeardotCom en House on the Haunted Hill had ik nu niet bepaald hoge verwachtingen van Malone's film. Vandaar ook dat ik aangenaam ben verrast door zijn Fair-Haired Child. Interessant plot, uitstekende acteerprestaties (met name Pulsipher en Samples) en een fijn sfeertje. 3,5 sterren.

Hooper's (postapocalyptische) Dance of the Dead:
geen bal aan.....
(Flink veel goede ideeen verneukt)

Gast
geplaatst: vandaag om 14:47 uur

geplaatst: vandaag om 14:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.