menu

Overig / Televisie / Nieuw RTL 5-programma 'Mioch Versus Goderie'

zoeken in:
kappeuter (crew)
FILMCONNAISSEURS SAMEN IN NIEUW RTL 5-PROGRAMMA 'MIOCH VERSUS GODERIE'

Op vrijdag 17 september start bij RTL 5 'Mioch versus Goderie', een nieuw filmprogramma gepresenteerd door het opvallende filmduo van René Mioch en Jac Goderie. De twee bekendste en tevens meest van elkaar verschillende filmkenners van Nederland bespreken premières, ontvangen gasten, laten fragmenten zien en nemen de laatste DVD-releases door.

Een groter contrast is niet denkbaar. René Mioch is de vriend van menig Hollywoodster. Jac Goderie vertoeft daarentegen graag in z'n eentje in piepkleine achterafzaaltjes van niet-renderende filmhuizen en smult van onbegrijpelijke en onderbelichte kunstfilms. Dat de heren elkaar kennen, laat staan waarderen, is in het openbaar nog niet vastgesteld.

De onbegrijpelijke kenniscombinatie zal nu wekelijks premières bespreken, gasten ontvangen die iets met de Nederlandse film te maken hebben, fragmenten laten zien en een blik verschaffen achter de schermen van de Nederlandse filmindustrie. Ook wordt er naar de laatste DVD-releases gekeken. Zonder twijfel ontaarden de tegenstrijdige meningen in duels, waarvan de kijker altijd de winnaar is: geamuseerd en geïnformeerd kan hij of zij in het zojuist gestarte weekeinde naar de bioscoop.

Uitzending: wekelijks, vanaf vrijdag 17 september, tussen 23.25 en 23.55 uur.

Mioch versus Goderie wordt geproduceerd door IdtV.

bron: dit is een letterlijke weergave van het persbericht uitgegeven door RTL Nederland / IdtV

Gaat dit leuk worden?

kos
Tja. ik heb het niet zo op beide heren. Maar wie weet, komt er eens echt een informatief programma, zou leuk zijn.

Ik hou het voorlopig maar bij Jonathan Ross. Jammer dat die Belg van vroeger niet meer te zien is.

Ben benieuwd, hoop dat ze ook wat aandacht besteden aan de filmhuis films.
16 sep. is COOL! trouwens te zien in de bioscoop dus daar zullen ze het wel over hebben

neo (crew)
Ja ik hoorde dit al kort geleden.Ik denk dat het beter is als enkele mm-leden een filmprogramma opstarten wat bij nl3 te zien zal zijn, , want dit zal wel weer knudde worden Alhoewel het laatste programma van Mioch met enkele gasten in een studio wel het dieptepunt was...

kos
neo schreef:

Ja ik hoorde dit al kort geleden.Ik denk dat het beter is als enkele mm-leden een filmprogramma opstarten wat bij nl3 te zien zal zijn, ,

neo (crew)
Al zal dit lokkertje dan niet overgenomen worden :
geamuseerd en geïnformeerd kan hij of zij in het zojuist gestarte weekeinde naar de bioscoop.''

AHWA
kos schreef:

Tja. ik heb het niet zo op beide heren. Maar wie weet, komt er eens echt een informatief programma, zou leuk zijn.

Ik hou het voorlopig maar bij Jonathan Ross. Jammer dat die Belg van vroeger niet meer te zien is.

Was dat niet Roel van Bambost?

Mooie naam...Roel...

donnie B.
kos schreef:

Wanneer wordt zijn programma steeds uitgezonden??

kos
Het seizoen is nu afgelopen geloof ik. Heb het al een tijdje niet meer gezien. Normaal was het altijd op maandagavond om een uur of 12.

kos schreef:

Jammer dat die Belg van vroeger niet meer te zien is.

Inderdaad een schande. Van Bambost was wat mij betreft de beste filmcriticus van Vlaanderen, maar werd na de facelift van de VRT zonder pardon op straat gezet. Die twee minuten die hij op woensdag in het middagjournaal mag doen, zijn maar een schamele troost.

Eigenlijk zouden we eens een petitie moeten beginnen om Roel weer op het scherm te krijgen. Er is toch al een gebrek aan goede filmduiding op de Vlaamse tv.

Lijkt me eigenlijk een best leuk programma. 't wordt sowieso wel eens tijd voor een serieus filmprogramma op tv. Die zogenaamd tegenstrijdige meningen van beide heren wordt alleen wel wat overdreven als marketingmiddel gebruikt zeg, valt allemaal wel mee lijkt me. Maar klinkt wel interessant natuurlijk.

donnie B.
Maar het bericht dat "Cool" niet in de pathe theaters zal verschijnen wegens commerciel gebrek is natuurlijk onzin. Dat meningsverschil tussen van Gogh en Goderie speelt natuurlijk wel degelijk parten. Vind ik wel zwak van Goderie, zels Fighting Fish was in pathe te zien.... Over commerciel gebrek gesproken.............

Mioch deed in zijn programma's alleen maar de popi jopi spelen van "kijk eens met welke sterren ik allemaal contact heb" en Goderie vind gewoon alle hollywodfilms helemaal crap, dus afzonderlijk was het absoluut helemaal niets. Wie weet gaan ze het deze keer nog eens echt over films hebben met onderbouwende argumenten. Zou mooi zijn.

Maar ik hou het ook bij Jonathan Ross, veel beter en veel grappiger. Hij is ook altijd top bij de oscars.

kappeuter (crew)
Forrest G schreef:
Goderie vind gewoon alle hollywoodfilms helemaal crap

Dan heb jij nog nooit zijn programma gezien.
Je kunt van alles zeggen van de man, maar niet dat hij een 'Hollywood-hater' is.

Goderie is een filmliefhebber, Mioch een premièrefetisjist. Goderie spreekt bevlogen over films en acteerprestaties, Mioch doet bevlogen verslag van al zijn ontmoetingen met filmsterren. Het zal me niet verbazen als die Mioch binnenkort een DVD uitbrengt met de titel 'Is dat niet die hoofdrolspeler uit Seven naast Rene Mioch'.

neo (crew)
En wat zijn meneer Mioch's favoriete films? Traffic noemt hij vaak en natuurlijk E.T.In ieder geval ooit eens terug bij de Lotr premiere vroeg ik dat en hij zei dat hij Traffic toen al maar liefst twee keer had gezien! Ik kan begrijpen dat sommige een film niet zo vaak hoeven te zien, maar kom op 2 keer

AHWA schreef:
(quote)

Was dat niet Roel van Bambost?

Jah waar is die toch gebleven?

neo (crew)
Briefkaart op de eerste rang, dat was pas geweldig! Ik hoop echt dat dat weer terugkeert voor de zoveelste keer. Is alweer zo'n 4 jaar geleden

Dat was toch meer een filmquiz, dan een informatief review programma?

neo (crew)
Ja het was een quiz, maar een stuk meer informatief!

donnie B. schreef:
Maar het bericht dat "Cool" niet in de pathe theaters zal verschijnen wegens commerciel gebrek is natuurlijk onzin. Dat meningsverschil tussen van Gogh en Goderie speelt natuurlijk wel degelijk parten.

Natuurlijk niet. Als Pathé, een commercieel bedrijf, dacht dat ze met die film geld konden verdienen, dan deden ze dat. Daar laten ze een persoonlijke bief van een enkele medewerker geen seconde in meetellen.
zels Fighting Fish was in pathe te zien.
Er draaien in Pathé wel meer slechte films, of films die uiteindelijk geen succes blijven. Het gaat er vooral om of zij er zelf van tevoren geld in zien. Dat is wat ze doen.

Filmfonds subsidieert filmprogramma
Het Nederlands Fonds voor de Film geeft het nieuwe RTL5-filmprogramma Mioch versus Goderie een subsidie van 50.000 euro, meldt de Volkskrant. Fondsdirecteur Toine Berbers hoopt hiermee de aandacht voor de Nederlandse film te vergroten. Het geld komt uit een speciaal promotie- en marketing-budget. Er zijn geen gedetailleerde afspraken over de inhoud gemaakt tussen producent IdtV en het Filmfonds. Het enige dat vaststaat is dat er wekelijks aandacht is voor de Nederlandse film. Maar er bestaan geen deals over het aantal minuten airplay of het aantal films, aldus de producent. In het filmprogramma, dat op 17 september begint, praten René Mioch en Jac Goderie samen met een gast die iets met de Nederlandse film te maken heeft, doet Mioch een boekje open over Hollywood en staat Goderie kritisch tegenover alles en iedereen. RTL Nederland heeft in eerste instantie dertien afleveringen van het programma bij IdtV besteld. Bij voldoende kijkcijfers hopen de makers in januari een tweede reeks te starten, die tot de zomer moet doorlopen. (Medialog Blogspot)

as
-Zucht- Waar zijn Programmas als Stardust gebleven?

Eerste afl. was vandaag. Ik vond die besprekeningen een beetje té gemaakt. Soms zelfs gênant dat zogenaamd 'leuk doen'.

Wordt het herhaald?

Kai
Webby schreef:

Eerste afl. was vandaag. Ik vond die besprekeningen een beetje té gemaakt. Soms zelfs gênant dat zogenaamd 'leuk doen'.

Helemaal mee eens, Mioch en Goderie acteren wel heel slecht.
Ook wel jammer dat ze alleen nieuwe films deden.

Ik vond het wel een aardig programma maar Goderies Filmspot was beter. Daar werd toch iets meer op de films ingegaan. Dat ze alleen nieuwe films doen vind ik niet meer dan logisch.

kos
Jordy schreef:

Wordt het herhaald?

Gast
geplaatst: vandaag om 17:32 uur

geplaatst: vandaag om 17:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.