- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Nieuw RTL 5-programma 'Mioch Versus Goderie'
Nieuw RTL 5-programma 'Mioch Versus Goderie'

hugohei
-
- 2149 berichten
- 2347 stemmen
Het was een beetje stroef nog, allemaal, die eerste aflevering. Goderie en Mioch waren duidelijk afgericht op een soort good cop/bad cop-spelletje. Dat gaf het geheel iets ongemakkelijks. Ik dacht de hele tijd : stel je niet aan, jullie zijn het eigenlijk best met elkaar eens.
De tegenstelling werd zoveel mogelijk opgeklopt. Vanwege de zogenaamde levendigheid. Er was over nagedacht. Ik hoop dat ze dat afleren.

gotti
-
- 14051 berichten
- 5761 stemmen
Vond het (ook) belachelijk overkomen. Net twee pubertjes die ondanks hun eigen mening er alleen op uitzijn om elkaar dwars te liggen. Kwam erg gemaakt, gespeeld en flauw over.

Goodfella
-
- 5091 berichten
- 4875 stemmen
Gisteren voor het eerst gezien. Na alles wat ik er over gehoord en gelezen heb viel het me erg mee. Snap niet zo goed waarom die twee niet gewóón wat gaan zitten ouwehoeren over films ipv zo'n voorgeschreven scriptje te volgen, maar het had zo wel z'n momenten.

Zavo
-
- 6392 berichten
- 1616 stemmen
Ik ben het met goodfella eens. Het zou leuker zijn als ze het niet zouden voorbereiden.

neo
-
- 15411 berichten
- 9727 stemmen
Nou ik heb nu 1 afleveringen gezien en wat denk je? Dit is slechts, bedroevend slecht. Bij een van de films vertelde de ene een stukje over een bepaalde plot-ontwikkeling, vulde de ander aan en zo nog even door... Ik wil een echte mening, die ze beiden wel hebben maar als ik dan Mioch hoor: ''Snowfever is een film waarbij je gewoon moet kijken en niet moet denken hoe voorspelbaar het is''. Ok daar kan ik inkomen op zich. Maar hij doet dus eerst geloven dat hij het op zich een leuke film vond, waarna hij doorgaat maar in mijn geval is het een slechte film. Zeg dat dan meteen. Als het erom gaat om snel te zeggen wat je ervan vind... En dan nog een dingetje Leuk dat ze over karakters praten en over hoe het verhaal verloopt. Maar als ik een filmprogramma wil zien zie ik liever iets met leuke achtergrond verhalen of gewoon iets wat uitstijgt boven de ''ik ga je binnen 1 minuut vertellen of je dit moet zien ja of nee''. Ik begrijp dat dit voor een bepaalde doelgroep is gemaakt, maar nee dit is slecht! Maar gelukkig heb je nog zoiets als RAM, wat wel interessant is.

soboer
-
- 359 berichten
- 293 stemmen
Het komt zelden voor(in Nederland) dat iemand die afhankelijk is van zijn industrie daar echt kritiek op durft te geven. Ooit een goed filmprogramma gezien. Ooit een goed programma over auto's gezien. Ik niet. Kijk vaak BBC. Daar durven ze pas echt kritiek te geven. Films die niet goed worden gevonden, worden de grond in geboord. Of wat dacht je van Top Gear( een autoprogramma) daar durven ze een BMW 6 serie af te kraken. In NEderland zijn ze al blij als ze erin mogen rijden.

starbright boy (moderator films)
-
- 21863 berichten
- 4734 stemmen
Ik heb het nieuwe programma nog niet gezien, maar Goderie zeek in zijn oude programma (Filmspot op een aantal regionale omroepen) toch vaak films enorm af.
RAM moet weer gewoon net als vroeger verschillende programma's worden. Die fusie destijds was een slecht idee. Gewoon weer Stardust, Loladamusica enz.

moviefreak#1
-
- 14343 berichten
- 23544 stemmen
Deze heren moeten een paar keer goed kijken naar de BBC , daar geven ze les in hoe het WEL moet. Persoonlijk erger ik me al jaren aan Dhr. Mioch, vooral door het grote aantal fouten en onwaarheden die hij verteld maar ook omdat hij gewoon een hele commerciele smaak heeft, Dhr. Goderie is precies het tegenovergestelde maar is nou eenmaal moeilijk toegangkelijk door zijn uiterlijk en het grote aantal "moeilijke" woorden die hij gebruikt om zijn punt te maken. Bij dit programma viel me ook al meteen op dat Goderie zich heel vaak moet inhouden maar toch nog steeds met speels gemak René Mioch in zijn hemdje weet te zetten.
Anyway.. we moeten het er maar mee doen (of we kijken gewoon niet dat kan ook )

Idol
-
- 235 berichten
- 363 stemmen
mensen die geinteresseerd zijn in kijkcijfers
het programma heeft wekelijks rond de 120.000 kijkers
bron: kijkonderzoek.nl

neo
-
- 15411 berichten
- 9727 stemmen
En Mioch gaat het weer proberen met 'Rtl Film'. HIj schijnt het met iemand anders te produceren. Maar of dat betekent dat hij het weer gaat presenteren... Amusement niet gegarandeerd zal ik maar zeggen.

neo
-
- 15411 berichten
- 9727 stemmen
En een nieuw geintje: http://www.preview.nl/index.php?do=filmsensterren#fs_2
En jawel Mioch neemt wraak op Jordy met de sterrenmeter bij een film!

Thomas83
-
- 3889 berichten
- 3503 stemmen
Misschien een beetje laat om nog wat over dit programma te zeggen, maar ik vond het altijd wel leuk om naar te kijken.
Het was inderdaad overduidelijk een soort van toneelstukje dat ze opvoerden, maar ik vond het vermakelijk om naar te kijken, en het idee om twee filmcritici in 1 programma te zetten en hun mening over de nieuwste films te geven en in discussie te gaan vind ik zo gek nog niet.
Als ze het programma wat langer zouden maken en Mioch en Goderie wat meer de ruimte zouden geven zou het nog heel leuk kunnen worden denk ik.