menu

Overig / Televisie / De kijkcijfers

zoeken in:
kos schreef:
God wat ben ik blij dat ik hier de afgelopen dagen niet was.

Wij ook.

chevy93 schreef:
Zeg nou zelf, toen Studio Sport naar RTL ging, kelderden de kijkcijfers enorm. Het aantal radioluisteraars was in jaren niet zo hoog geweest.

Als interviewrechten, reportages van de spelers etc. naar RTL zou gaan, zou precies hetzelfde gebeuren. RTL kan gewoon geen degelijk, serieus voetbalprogramma maken. Hooguit 10% van de Nederlanders zit daarop te wachten en ik wed dat een veel groter percentage het afkeurt.

Volgens mij ging het om de reclames. Niemand zat te wachten op reclames om de tien minuten. Daarbij komt ook nog dat ik de samenvattingen van RTL veel beter vond dan de huidigen op de NOS. Die laten heel vaak belangrijke gebeurtenissen niet zien en richten zich vaak alleen op pietlullige zaken, zoals schwalbes en zo. Maar een afgekeurd doelpunt, ho maar!

edit:Zoals Quido ook al aangeeft.

rep_robert schreef:

Volgens mij ging het om de reclames. Niemand zat te wachten op reclames om de tien minuten.

Die komen nog steeds voorbij bij RTL. Vandaar ook dat de kijkcijfers niet hoger waren geweest als RTL de beelden zou hebben. Dan zappen de kijkers weer naar Sportzomer.

Maar goed, genoeg discussie over praatprogramma's. Don of Kos, kom eens met een onderwerp dat jullie interesseert.

Ik vind het jammer dat het bij NOS nu gewoon een kwestie geworden is van de beelden laten zien, wat interviews en klaar. Voor de rest wordt er geen analyse gedaan.

Aan de andere kant doen ze zoiets bij Studio Sportzomer. De mensen die gewoon de wedstrijden willen zien, kunnen zo gewoon de samenvattingen zien zonder die analyses die 99 van de 100 keer een voorbeeld geven die je vorige week ook al had gezien, maar de teams schijnbaar niks van hebben geleerd. En de mensen die echt analyses willen, kunnen 's avonds terecht bij Studio Sportzomer. Jammer alleen dat ze de analyses vaak te kort houden en te weinig gebruik maken van videomateriaal.

Er is ook maar één man die goed kan analyseren en dat is Van Halst.

én het feit dat men nu in begint te zien dat Talpa niet eens zo slecht was als men destijds wenste.
Talpa heeft alleen maar slechte programma's afgeleverd. Het enige wat ik me kan herinneren is De Gouden Kooi en dat was echt slecht. Oh ja, op de avond voordat ze weg gingen, kon je €10.000,- winnen bij zoek de verschillen.

Het topic heet Studio Sport. Volgens mij is dit een discussie die beter gericht is op de titel dan menig eerdere discussie.

chevy93 schreef:
Jammer alleen dat ze de analyses vaak te kort houden en te weinig gebruik maken van videomateriaal.
Nou, hèhè ... dat is wat ik steeds zeg. Zijn we het dus toch eens. En aangezien er dan verder weinig te beleven valt bij SV / Studio Sportzomer, zie ik liever zoiets als VI Oranje, die zelfs zonder veel beeldmateriaal interessantere dingen melden.

Don Dijk
timbo_ schreef:

Nee gisteren die 18 pagina''s durende discussie over voor welk land je wel en niet mocht supporteren was boeiend.

Blij dat ik dat dan ook heb gemist.

Bij JCVD (2008):

cm_punk schreef:
Altijd worden zijn films afgekraakt, maar toch heeft deze beste man altijd meer dan 200.000 kijkers op TV. Zo onlangs nog Hard Target met 237.000 kijkers, die pas om 23.00 uur begon.
En je weet dat dat qua kijkcijfers onder ''zeer slecht bekeken'' valt? TV-shows met 3x zoveel kijkers worden gecancelled vanwege tegenvallende kijkcijfers....

GuyB
Nu weet ik niet hoe dat in Nederland zit, maar een populaire blockbuster haalt hier in België op 2be of VT4 als die om 20.00u wordt uitgezonden altijd rond de 200.000 kijkers. Dus als Hard Target er zoveel haalt om 23u is dat toch nog vrij goed?

Weet je zeker dat je geen 0 bent vergeten? Op kijkonderzoek.nl kun je de Nederlandse kijkcijfers zien. Films vind ik er alleen niet in terug, maar een gemiddelde serie zit al tegen de 1 miljoen kijkers. Het lijkt me dat een blockbuster daar wel over heen gaat.

GuyB
Overal véél hogere cijfers dan in België. Kijk hier even en je ziet dat een film als 'Vantage Point', toch niet onbekend, 270.000 kijkers haalt (waar er op voorhand best veel reclame over was) Kijkcijfers | Humo: The Wild Site

Nu dreigen we wel Off-topic te gaan?

Als je kijkt naar bijvoorbeeld Flikken: Maastricht is het ongeveer wel gelijk, maar Belgie heeft dan ook wel meer inwoners als Nederland, dus gemiddeld is dat wel lager dan ja. Vreemd dat films dan inderdaad lagere kijkcijfers hebben

Inderdaad gaan we nu wel richting off-topic ja, aangezien er geen JCVD films tussen staan.

Thorak schreef:
(quote)
En je weet dat dat qua kijkcijfers onder ''zeer slecht bekeken'' valt? TV-shows met 3x zoveel kijkers worden gecancelled vanwege tegenvallende kijkcijfers....

Flauwekul!
Als deze film het aantal kijkers haalde op een RTL 4 zaterdagavond, DAN was het pas slecht geweest. Na 11en is het al lang al geen prime time meer. Als jij de overige zenders had bekeken, dan zag je dat Hard Target nog vrij hoog scoorde van de commerciële zenders. Een zender zoals RTL 7 vergelijken met een SBS6, RTL4, of de omroepen is appels vergelijken met peren. Onlangs hadden Johan Derksen en Van Gelder nog opmerkingen naar elkaar gemaakt over die kijkcijfers die ze haalde. Derksen zei dat hij het realistisch bekeek en met een voetbal programma (ja de populaire sport hier) rond de 400.000 kijkers op deze zender helemaal niet slecht was én dat was zelfs op prime time.

Om het maar bij films te houden: Laten we even kijken naar Donderdag 28 oktober, begon om 22.30 uur. Green Street Hooligans >> 167.000 kijkers. Hmmm... Van Damme hoger! En hij begon ook nog is pas 23.00 uur

Nog meer kijkcijferjunkies? Ik mag ze altijd graag even koekeloeren.

SBS gaat het ook in 2013 weer moeizaam krijgen, de nieuwe zaterdagavond ook alweer geflopt.

neo (crew)
Satudarah - One Blood (2015)

Trok bijna 1 miljoen kijkers.

Nu weet ik dat er https://kijkonderzoek.nl/ is die dit soort zaken publiceert, maar helaas kun je niet hele uitgebreid zoeken. Ik ben zo erg benieuwd welke documentaires in het verleden soortgelijke aantallen hebben gehaald.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:40 uur

geplaatst: vandaag om 14:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.