- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Dark (Netflix)
Dark (Netflix)
studio dewolf
-
- 673 berichten
- 5023 stemmen
Ik heb daarnet seizoen 1 uitgekeken en het is zo spannend. Ik hoop dat er de tweede seizoen komen anders word ik gek. Wie heeft het ook gekeken? Ik heb nog veel vragen.
Dennisj
-
- 210 berichten
- 1008 stemmen
Het is zeker een leuke serie. De Duitse taal was even wennen maar na 1 aflevering zit je zo in het verhaal dat het niet meer echt opvalt.
De serie gaat over jonge kinderen die vermist raken in de bossen rondom een kerncentrale bij het Duitse plaatsje Winden. Het wordt op bepaalde sites omschreven als horror maar vind het meer een mystery/drama/thriller.
Ik denk dat liefhebbers van Stranger Things deze serie sowieso kunnen waarderen, het is allemaal wel veel volwassener en de nadruk ligt ook op de families hoe zij met de vermissingen omgaan en proberen op te lossen.
Dus ja het is zeker een advies om deze serie te gaan kijken en op het eind afgaande komt er ook vast wel een 2e seizoen.
studio dewolf
-
- 673 berichten
- 5023 stemmen
Het is officieel. Seizoen 2 gaat komen 
jester
-
- 806 berichten
- 1245 stemmen
Ik heb seizoen 1 inmiddels ook uitgekeken, goed gemaakt, smaakt naar meer! Uiteraard zijn er nog veel vragen, vandaar seizoen 2. 
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Aflevering 1 gezien, nog niet overtuigd. Wel bijna een exacte kopie van Stranger Things tot nu toe. Geheimzinnige fabriek (/kerncentrale), groepje vrienden, bos, verdwijning...
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3701 stemmen
Het is uiteindelijk best anders, vooral iets volwassener. Vond het leuk kijkvoer. Muziek was vooral sterk en het zag er goed uit, mysterie blijft lekker lang leven.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Stuk somberder dan Stranger Things en heeft uiteindelijk meer Twin Peaks invloeden.
studio dewolf
-
- 673 berichten
- 5023 stemmen
Aflevering 1 gezien, nog niet overtuigd. Wel bijna een exacte kopie van Stranger Things tot nu toe. Geheimzinnige fabriek (/kerncentrale), groepje vrienden, bos, verdwijning...
Bij het begin dacht ik ook maar daarna verschilt Dark wel van Stranger Things
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Halverwege seizoen 2 toch echt moeite om nog geboeid te blijven kijken.
kleez
-
- 849 berichten
- 1207 stemmen
Dit is voor mij een van de beste series ooit. Het blijft lastig om 1 ‘beste serie ooit’ te hebben omdat er simpelweg zoveel series zijn maar met name omdat het gewoon moeilijk te vergelijken is.
Het valt me ook op hoe enorm weinig er over deze serie bekend is!
Ach, ik snap het ook wel. Er zitten zulke mooie verborgen ‘links’ in, en vrijwel niemand ziet die. Dan blijft het ook bijzonder lastig om de briljante serie helemaal te doorgronden.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Anderhalve aflevering van eerste seizoen Dark gezien, maar vind het lachwekkend serieus in al z'n banaliteit. Vermiste kinderen, wauw, ik word weggeblazen door dit inventieve uitgangspunt! De manier ook waarop men spanning probeert te creëren met die veel te prominente soundtrack en de platte dissonanten (luister nog eens naar Jackie van Larraín om te horen hoe het wél moet). Ik kan niet uitsluiten dat het later duizelingwekkend geniaal wordt maar weet wel dat ik dat in elk geval niet zal gaan meemaken.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Anderhalve aflevering van eerste seizoen Dark gezien, maar vind het lachwekkend serieus in al z'n banaliteit. Vermiste kinderen, wauw, ik word weggeblazen door dit inventieve uitgangspunt! De manier ook waarop men spanning probeert te creëren met die veel te prominente soundtrack en de platte dissonanten (luister nog eens naar Jackie van Larraín om te horen hoe het wél moet). Ik kan niet uitsluiten dat het later duizelingwekkend geniaal wordt maar weet wel dat ik dat in elk geval niet zal gaan meemaken.
Smaken verschillen maar Dark is sinds Millennium (met Lance Hendriksen) en Farscape de beste serie die ik heb gezien. Geniaal geschreven verhaal.
robertinho
-
- 1512 berichten
- 2935 stemmen
Is het laatste seizoen beter te volgen dan seizoen 2? Ben geen domme jongen volgens mij, maar ik vond dat toch wel erg ingewikkeld allemaal. Net iets té zelfs.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Smaken verschillen maar Dark is sinds Millennium (met Lance Hendriksen) en Farscape de beste serie die ik heb gezien. Geniaal geschreven verhaal.
Ik ben geen groot serie-fan en kan vooral series waarderen die een interessant personage centraal stellen. Daarvan viel bij Dark nog niet het begin te bespeuren.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Is het laatste seizoen beter te volgen dan seizoen 2? Ben geen domme jongen volgens mij, maar ik vond dat toch wel erg ingewikkeld allemaal. Net iets té zelfs.
Seizoen twee is volgens mij beste seizoen. Seizoen drie is redelijk goed te volgen om in de laatste afleveringen helemaal los te gaan. De voorlaatste is genialiteit.