• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.014 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.002 acteurs
  • 198.993 gebruikers
  • 9.371.247 stemmen

Klem (NPO 1)

zoeken in:

Donkerwoud

• 8661 berichten
  • 3940 stemmen

Nee, maar serieus: wat vond jij?

Ik vond het best oké. Wally's dood was wel bevredigend, kutkarakter!

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Prachtserie!! Dacht alleen rijd dan ff naar het bos...

Die Derwig zó ijskoud de relaxtheid zelve. En dat heerlijke accent. Bij veel andere acteurs zou dat meteen karikaturaal overkomen.

Donkerwoud

• 8661 berichten
  • 3940 stemmen

Ja, Jacob Derwig is echt wel goed: bevredigend einde, hoe hij die Wally zit te sarren aan het einde. Ook wel mooi dat hij per ongeluk Hugo voor zijn karretje heeft gespannen.

Donkerwoud

• 8661 berichten
  • 3940 stemmen

3.5*

'Hollands Hoop' (2014) wilde heel erg op 'Breaking Bad' lijken, maar ik denk dat het 'Klem' (2017) uiteindelijk meer gelukt is om in de buurt te komen van die Amerikaanse hitserie. Het drama rond de twee familiemannen (Marius en Hugo) gaat prima samen met een plot dat bevredigende wendingen neemt en een smaakvolle, stijlvolle sfeer neerzet van de verschillende werelden waarin de personages zich begeven. Zoals eerder gezegd, het is jammer dat het uiteindelijk niet de diepgang heeft die er wel in had gezeten. Niet in de manier waarop onder- en bovenwereld met elkaar verstrengeld raken. Niet in de karakterontwikkeling en psychologie van de personages.

En toch weet de serie leuk te blijven, omdat het zichzelf net serieus genoeg neemt om je erin mee te zuigen, maar veel komische terzijdes heeft als de scheldkanonnades van Marius of de absurde details eromheen (een mogelijke afrekening in een ballet-school, een bonte avond waar crimineel/belastinginspecteur een act opvoeren, etc) Klem vermaakt in ieder geval, en dan moet ik ook nog even de grootste ontdekking noemen: Georgina Verbaan! Haar Kitty wordt minstens zo interessant uitgewerkt als de personages van Jacob Derwig en Barry Atsma.

Decec

• 6741 berichten
  • 8582 stemmen

Heel goed en spannend serie...

Geweldige dialogen ("Vijfentwintig, vind je het niet vies!") en voortreffelijk acteerwerk, met name van Georgina Verbaan (speelt zij wel eens een slechte rol?) kunnen niet verhullen dat het verhaal teveel ongeloofwaardige plotwendingen heeft. Het slot vond ik ronduit ridicuul. Daarom niet meer dan een 7 voor mij.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Scholten van Aschat en Heijmans in Klem II | AD.nl

Acteurs Gijs Scholten van Aschat en Maarten Heijmans worden in het tweede seizoen toegevoegd aan de vaste cast van hitserie Klem van BNNVARA. Ook acteurs Ellen Parren (Zondag met Lubach) en Edwin Jonker maken in de nieuwe reeks hun opwachting, zo maakte de omroep bekend.

De opnames van het nieuwe seizoen gaan zondag van start.

De hoofdrollen worden wederom gespeeld door Barry Atsma, Jacob Derwig en Georgina Verbaan. De nieuwe serie gaat verder waar het eerste seizoen stopte.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Klem, seizoen 2 (v.a. 13 sept. 2018):

- Trailer:

Meer info:

1.

2.

3.

4.

Errata (incl. aankondiging 2e seizoen):

Korte samenvatting 1e seizoen:

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Veel zin in!

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Die Jacob Derwig een ijskoude! Prachtige rol.

Kon niet wachten. NPO plus aangeschaft.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

T.o.v. 1e seizoen acteerde Georgina Verbaan in de 1e episode ondermaats. Hopelijk gaat 't haar in de komende afleveringen weer beter af.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

"Krijg nou de touwtering "

Donkerwoud

• 8661 berichten
  • 3940 stemmen

Ik ben inmiddels ook weer bij. Die VK-recensie is erg lovend over een nieuw seizoen dat vooralsnog een gevoel van urgentie mist. Het is allemaal net iets te gezocht, met de nieuwe vriend van Laura en dat er een crimineel is die de moord op Wally wel even oplost. Al is Gijs Scholten van Asschat nu al een leukere 'schurk' dan die rare Wally.

Donkerwoud

• 8661 berichten
  • 3940 stemmen

de grunt schreef:

"Krijg nou de touwtering "

Hij werd heel erg vervelend en daarom moest ik hem wel een heel klein klappie geven

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

"Ik schiet 'm voor z'n teringlijer "

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Deze serie is echt grote klasse.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

"Beklemmend": a.s. donderdag geen Klem op TV...

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Waarom?

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Gala avond Tros/Avro Televizierring.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Dank

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Ondertussen vind ik die andere op de beeldbuis lopende thriller "Ik weet wie je bent" beter dan "Klem". In elk geval qua scénario.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Is ook zeker genietbaar. Ik trek die Daan Schuurmans alleen niet zo goed met zijn quasi interessante blikken en kekke zwarte jasje.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

de grunt schreef:

Is ook zeker genietbaar. Ik trek die Daan Schuurmans alleen niet zo goed met zijn quasi interessante blikken en kekke zwarte jasje.

Mee eens. Die blikken "oefende" hij al in 4-luik Bernhard, Schavuit van Oranje...

De acteerprestaties bij Klem zijn aardig in balans, bij Ik Weet Wie Je Bent wat minder, maar 't sterke scenario is tot nu toe een aangename verrassing.

de grunt

• 4336 berichten
  • 1576 stemmen

Het is gewoon een hele beperkte acteur die je echt "ziet acteren".

Ik kan je nog wel een serie aanbevelen Dogie: Mocro Maffia

Echt klasse!

Donkerwoud

• 8661 berichten
  • 3940 stemmen

Wel suf dat Hugo en Marius bang zijn om samen gezien te worden, maar dan vervolgens zo 'onopvallend mogelijk' in bootjes gaan zitten of afspreken in loodsen. Ja, als je dan met elkaar gezien wordt weet justitie meteen dat er iets niet in de haak is!?

Donkerwoud

• 8661 berichten
  • 3940 stemmen

de grunt schreef:

Ik vond die Nederlandse 'The Saint' met hem behoorlijk genietbaar, juist door zijn gladde imago.

Edit: Heer & Meester, zo heette dat.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Donkerwoud schreef:

Wel suf dat Hugo en Marius bang zijn om samen gezien te worden, maar dan vervolgens zo 'onopvallend mogelijk' in bootjes gaan zitten of afspreken in loodsen. Ja, als je dan met elkaar gezien wordt weet justitie meteen dat er iets niet in de haak is!?

Marius zal ook eens moeten gaan voor een onopvallend model auto...

Donkerwoud

• 8661 berichten
  • 3940 stemmen

Dogie Hogan schreef:

(quote)
Marius zal ook eens moeten gaan voor een onopvallend model auto...

Of een zeker huisje in Italië, ook wonderlijk. Al kon ik daar wel om gniffelen.

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Donkerwoud schreef:

(quote)
Of een zeker huisje in Italië, ook wonderlijk. Al kon ik daar wel om gniffelen.
Met de verkoopopbrengst van dit huisje had dat restaurant van Kitty gered kunnen worden. Een bug in het scenario zeg maar, of dit huisje is later in het verhaal nog nodig... (onderduikadres?)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.