• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.545 stemmen

The OA (Netflix)

zoeken in:

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

De Netflix Original-serie The OA is vanaf morgen wereldwijd beschikbaar.

Synopsis

Wanneer Prairie Johnson (Brit Marling) terugkomt naar het stadje waaruit ze jaren daarvoor verdween, is de hechte gemeenschap in shock als blijkt dat het voormalig blinde meisje haar zicht terug heeft. Sommigen schrijven het af als een prachtige wonder, anderen als een gevaarlijk mysterie, maar Prairie weigert te spreken tegen haar ouders of de FBI over wat er met haar is gebeurd in de zeven jaar dat zij vermist was.

Zal Batmanglij regisseerde alle afleveringen. Brad Pitt, Dede Gardner, Jeremy Kleiner en Sarah Esberg van Plan B (het Oscar-winnende productiebedrijf van 12 Years a Slave) en Michael Sugar van Anonymous Content (True Detective, The Knick) zijn executive producers van The OA, samen met Marling and Batmanglij.

The OA is een Netflix-productie.

Zie ook The OA - Seizoen 1 (2016) - TvMeter.nl

Nog een extra teaser: The OA | Netflix - YouTube

Jellesteeg

• 517 berichten
  • 208 stemmen

Ga de trailer niet kijken en hoop compleet verrast te worden dit weekend. Verhaal geeft een soort Stranger Things-vibe, wat altijd prima is.

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Vrij indrukwekkend track record van de betrokkenen, en ik vond de eerste aflevering best de moeite waard.

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

ik heb er nu 4 gezien, maar het valt toch bijzonder tegen allemaal. Het mist sfeer en inhoudelijk is het vrij saai.

huiguh

• 429 berichten
  • 2402 stemmen

Teleurstelling.

Tijdens de eerste 4 afleveringen was ik nog nieuwsgierig welke kant het op ging, maar toen : 'de proefpersonen' synchroon een of andere kraanvogeldans gingen opvoeren zodat 1 van hun mede gevangen weer tot leven kwam was voor mij de lol eraf....
Heb het afgekeken, maar kan het niemand aanraden.

Breur

• 355 berichten
  • 1010 stemmen

Zweverig en vaag, maar toch hield iets mij nieuwsgierig om verder te kijken.

Het einde biedt ruimte voor eigen invulling en creëert meer vragen dan dat het beantwoord.

Blijkbaar willen de makers de reacties afwachten of er een tweede seizoen komt. Ik verwacht dus geen seizoen 2

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Beste reeks van de afgelopen tijd. Dit is mijn 'Stranger Things!' Please let there be a S2! 8/10

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Netflix heeft een tweede seizoen aangekondigd van The OA:

‘The OA’ Renewed for Season 2 at Netflix | Variety

Nog geen releasedatum bekend.

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Joepie!

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Seizoen 2 vanaf 22 maart!

mcdaktari

• 7276 berichten
  • 0 stemmen

Ik vond dit best een goeie serie in tegenstelling tot andere hier. Het begin vond ik meteen wazig, maar wel op een goede manier. Ik begon rond 8 uur s'avonds met de eerste aflevering en ben in één ruk door gegaan tot het einde, rond 4 uur in de nacht. Dat is een teken dat je goed in de serie zit, als je er niet mee kunt stoppen. Dus ik vind het helemaal niet erg als er ook nog een 2de seizoen komt.

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Ik snap niet waarom men een probleem heeft met "wazig" en "vaag". Vooral de laatste term is zowat het meest gebruikte woord op moviemeter. Aan wat zou dat toch kunnen liggen? Een excessieve behoefte aan uitleg? Het niet weten waar je aan toe bent is net een positieve eigenschap in 'verhaalbeleving'. The OA is mijns inziens veel beter dan Stranger Things. Ik zal wel nog wat moeten wachten tot dat alle afleveringen beschikbaar zijn.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Heeft nog niemand seizoen 2 gezien?

The OA | Netflix Official Site

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Ja, nog één aflevering te gaan maar ik ben toch wel teleurgesteld met seizoen 2. S1 was heel wat spannender. Ik heb zelfs moeite om wakker te blijven.

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

The OA is dan ook gecancelled.

The OA Canceled After Two Seasons

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

kappeuter schreef:

Heeft nog niemand seizoen 2 gezien?

The OA | Netflix Official Site

Nee. Seizoen 1 werd slechter en slechter dat ik 2 niet meer aandurf.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.