- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Mr. Robot
Mr. Robot
Solis
-
- 86 berichten
- 1199 stemmen
Trailer:
Ook al is de eerste aflevering pas uitgezonden (24 juni), ik ben nu al erg enthousiast! Geloof dat dit een van de betere pilots sinds lange tijd is.
Wie heeft de eerste aflevering ook al gezien? 
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Ik heb de pilot al begin juni gezien en dacht een week later laat ik aflevering twee downloaden maar kwam erachter dat de serie pas eind deze maand of begin juli van start gaat. Ik haat wachten.
Wel een toffe pilot 
TomPSV
-
- 503 berichten
- 443 stemmen
Twee hele goede afleveringen, al vind ik de beoordeling van 9,4 op IMDb dan wel weer een tikkeltje overdreven. Het einde van de tweede aflevering was erg onverwacht en ik ben nu dus ook heel benieuwd naar de derde aflevering. De serie staat nu al een beetje op een kruispunt: waar gaat het naar toe?
Op verschillende fora zijn al de nodige theorieën te lezen, onder meer dat hoofdpersoon Elliot dingen verzint en zelf gewoon Mr. Robot is. Het gaat dan wellicht een beetje de kant van Fight Club op. Het is in ieder geval wel een serie die ik aan zou raden, al is het natuurlijk afwachten hoe het zich verder gaat ontwikkelen. Een tweede seizoen is ook al aangekondigd.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Ik heb nu twee afleveringen gezien en is zeker interessant met een geweldig mooi einde bij afl 2.
Nu kijken waar het heen gaat maar tot nu toe vind ik het een toffe serie.
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
Als je ook maar iets van computers weet kijk dit dan niet, ik haat die series/films waarbij alles te hacken is en ook nu weer dingen gebeuren die totaal onrealistisch zijn.
Iedereen zijn schulden wissen, ah ja er zijn ook vast geen backups of offline systemen of voor mij part een papieren versie van al die data. Na die DDoS aanval had ik het al helemaal gehad wat een onzin bij elkaar zeg en dat krijgt dan een 9.4 op IMDB. Ik weet niet wat er met die site is de laatste tijd, volgens mij worden die stemmen gewoon gekocht ofzo.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Als je ook maar iets van computers weet kijk dit dan niet, ik haat die series/films waarbij alles te hacken is en ook nu weer dingen gebeuren die totaal onrealistisch zijn.
Iedereen zijn schulden wissen, ah ja er zijn ook vast geen backups of offline systemen of voor mij part een papieren versie van al die data. Na die DDoS aanval had ik het al helemaal gehad wat een onzin bij elkaar zeg en dat krijgt dan een 9.4 op IMDB. Ik weet niet wat er met die site is de laatste tijd, volgens mij worden die stemmen gewoon gekocht ofzo.
Dus een geschiedenisleraar kan maar beter niet naar de film Gladiator kijken? Want echt, wat daar allemaal in gebeurt.. Het is fictie!(!!!!)
Majestics
-
- 322 berichten
- 43 stemmen
Wat een vermakelijke serie is dit zeg! Als het hoge niveau consistent vastgehouden wordt kan dit zomaar een classic worden. Aangenaam verrast.
Lv92
-
- 278 berichten
- 0 stemmen
Vooral de eerste aflevering is sterk. De derde aflevering is echter een rommeltje.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Door de vele lovende commentaren op deze serie ook maar eens begonnen. Eerste aflevering is inderdaad enorm sterk. Nu al zin om verder te kijken!
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Zesde aflevering is het beste tot nu toe, met als hoogtepunt de laatste scene! Ben enorm enthousiast over deze serie, en tevens reuze benieuwd wat de laatste vier afleveringen gaan brengen.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Ik vind het een hele fijne serie. Eliot vind ik geweldig spelen.
Spoilalot
-
- 84 berichten
- 242 stemmen
Episode 7 was weer smullen geblazen!
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Het gaat dan wellicht een beetje de kant van Fight Club op.
Het doet inderdaad heel erg aan Fight Club denken: de focus op de kredietindustrie om alle schulden uit te wissen, een hoofdpersonage met psychologische problemen, vrouwelijke personages die aan de rand van de maatschappij leven ... er zijn erg veel overeenkomsten. En wat betreft stijl en muziek doet het een beetje denken aan een andere film van Fincher: The Social Network. Al is dit een stuk donkerder.
Fight Club is wel een stuk beter imo: FC heeft minder filler, meer focus, meer tempo en is audiovisueel sterker. Maar het is wel een vermakelijke serie verder. Het hoofdpersonage is best leuk en de thema's - verzet tegen materialisme en consumentisme, de digitale wereld, etc. - spreken me wel aan.
martijnk
-
- 774 berichten
- 310 stemmen
Episode 7 vond ik niet zo maar 8 was echt briljant, vooral Tyrell is echt een geniaal karakter. Wat een zieke doorgedraaide gast ook met die waarschijnlijk nog gestoordere vrouw van hem.
Deze ep was echt een trip.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Episode 7 vond ik niet zo maar 8 was echt briljant, vooral Tyrell is echt een geniaal karakter. Wat een zieke doorgedraaide gast ook met die waarschijnlijk nog gestoordere vrouw van hem.
Deze ep was echt een trip.
Gewoon een ziek stel hahahaha.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Na episode 8 gezien te hebben, dwing ik mezelf haast om alles weer opnieuw te bekijken. Wat een enorme mindfucks.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
En nu wordt zelfs de soundtrack van Fight Club geïncorporeerd! ("Where Is My Mind", aan het slot van ep 9)
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Het is genieten met deze serie. Episode negen is wederom een erg sterke aflevering. Briljant is de instrumentale versie van de soundtrack van Fight Club aan het einde van de aflevering. Enorm benieuwd hoe ze seizoen één gaan afsluiten volgende week.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Ik moet 9 nog zien maar de soundtrack vind ik geweldig. De serie zelf is ook top.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Laatste episode van S01 'n week vertraagd, ivm de schietpartij afgelopen woensdag in Amerika. Zal volgende week alsnog worden uitgezonden.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Een week wachten kan ik wel, maar het is jammer dat nu een significante spoiler voor de finale bekend is.
Jellesteeg
-
- 517 berichten
- 208 stemmen
Jezus, wat heb ik zin in de laatste episode!
Solis
-
- 86 berichten
- 1199 stemmen
Jezus, wat heb ik zin in de laatste episode!
Hier nog een!
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Ik heb gemengde gevoelens over de finale. Het heeft een aantal sterke momenten (de zelfmoord (nogal een verschil met de shooting, maar oké), het cynische gesprek tussen Angela en de E-Corpbaas) en er worden een paar interessante ontwikkelingen voorbereid (White Rose die de hack gebruikt voor persoonlijk gewin, een grotere rol voor de vrouw van Tyrell), maar dat er een heel seizoen toe wordt gebouwd naar de hack, en dat je die vervolgens niet eens te zien krijgt is wel een teleurstelling. En dat de aflevering eindigt met een nogal goedkope clifhanger - wie klopt er op de deur? - spreekt me ook niet aan.
Niet slecht, maar het had beter gekund dus. Ik ben wel benieuwd naar het volgende seizoen. Zie hier voor een aantal opmerkingen van de schrijver over seizoen 2.
Lv92
-
- 278 berichten
- 0 stemmen
Ik heb over de hele serie gemengde gevoelens. Die hele psychische afwijking van Elliot wordt met de aflevering minder interessant. Die scene op Times Square is totaal overbodig bijvoorbeeld.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Ja, daar ben ik het wel mee eens. In de eerste afleveringen kwam Elliot nog over als gematigd gestoord, maar in de laatste afleveringen is zijn stoornis enorm op de voorgrond komen te staan, ten koste van (de spanning in) andere verhaallijnen, zoals het hackersplot. Bij Fight Club was het maar een klein deel van het plot, maar hier dreigt het de rest van het plot een beetje te gaan overvleugelen. En sommige personages spreken me weinig aan (ik ben geen fan van Tyrell en Darlene bijvoorbeeld). Maar dat heb ik bij elke serie.
En de serie heeft ook zeker goede momenten gehad, dus vooralsnog vind ik het de moeite van het kijken wel waard. Hoe goed de serie echt is zal bepaald worden in de volgende seizoenen. Dat het verder moet waar Fight Club is geëindigd - het plan is gelukt, maar wat nu? - vind ik in ieder geval interessant.
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
Vanochtend voorzichtig aan episode 1 begonnen. Vond Rami Malek erg sterk in The Pacific, maar uhm... die Christian Slater, da's nog wel effe een dingetje.
Raffael77
-
- 1891 berichten
- 0 stemmen
Vanochtend voorzichtig aan episode 1 begonnen. Vond Rami Malek erg sterk in The Pacific, maar uhm... die Christian Slater, da's nog wel effe een dingetje.
Ik vind Slater ook heel matig.
Norman Mailer
-
- 873 berichten
- 657 stemmen
Inmiddels 3 episodes gezien, maar du moment die Slater knakker opduikt, ebt mijn interesse weg. Volledig.