• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.984 films
  • 12.204 series
  • 33.973 seizoenen
  • 646.999 acteurs
  • 198.993 gebruikers
  • 9.371.106 stemmen

Gomorra, La Serie

zoeken in:

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb 30 minuten gekeken, toen gezapt door een paar afleveringen en besloten dat dit het niet was voor mij. Vind je het dan niet jammer dat de andere seizoenen niet hier op DVD verschijnen? (Of je spreekt Italiaans dat kan ook natuurlijk). Enfin, ben niet overtuigd. Helaas hoor op papier zag dit er leuk uit

Maar back on topic: ik wacht wel op Gomorrah seizoen 3

stinissen (crew films & series)

• 23436 berichten
  • 76921 stemmen

Ik vind het heel jammer heb de eerste 4 seizoenen gezien en ik had gehoopt op de andere seizoenen de serie is in Italië een echte megahit Squadra antimafia - Palermo oggi - Wikipedia - it.wikipedia.org en weet je het zeker dat er geen verdere seizoen uitkomen in Nederland?

Majestics

• 322 berichten
  • 43 stemmen

Wat ik toch wel interessant vind is dat harde gangster-series toch nog steeds wel een 'appeal' hebben voor het grote publiek. Gangsterfilms zijn niet meer zo populair als in de vorige eeuw maar series blijven nog steeds succesvol. Narcos, Gomorra, The Sopranos (ontzettend populair in zijn tijd), Sons of Anarchy ook een succesvolle serie ook al gaat het over bikers in plaats van drugsbaronnen of maffiosi.

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Zo, seizoen 2 uit. Als The Wire Dickensiaans wordt genoemd, dan is Gomorra (zeker in dit seizoen) Shakespeariaans en daarmee veel klassieker in het vertellen van zijn verhaal. En het is best knap om de vele verhalen uit het boek op die manier aan elkaar te knopen. Het einde van de laatste aflevering balanceert erg op de rand, met de opzichtige koppeling van nieuw leven en de dood, maar ze komen er mee weg.

Genoeg eindjes om een seizoen 3 omheen te bouwen trouwens. Genny's verraad aan zijn schoonfamilie, de overgebleven steegjongens zijn er nog, Patrizia gaan we zeker terugzien (en ik gok ook haar broertje) en Ciro is ook niet weg.

Overigens begint seizoen 3 niet in oktober (maar staat volgens translate op de Italiaanse wiki dat ze in oktober met de opnamen beginnen). Meest waarschijnlijke is volgend voorjaar. Een jaar na seizoen 2.

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

En dan nog even een tweetal verhalen over het echte leven dat doordringt in Gomorra.

-De acteur die Daniele speelde in seizoen 1 is twee jaar terug al opgepakt wegens een zware mishandeling en steekpartij samen met een aantal anderen. Hij komt uit een Camorra-gezin en beide ouders en zijn oudere broer zaten al in de gevangenis

-Het jongetje dat van Prins zijn armbandje krijgt in seizoen 2 is het zoontje van een echte vermoorde Camorra-leider.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

stinissen schreef:

Ik vind het heel jammer heb de eerste 4 seizoenen gezien en ik had gehoopt op de andere seizoenen de serie is in Italië een echte megahit Squadra antimafia - Palermo oggi - Wikipedia - it.wikipedia.org en weet je het zeker dat er geen verdere seizoen uitkomen in Nederland?

Nee dat weet ik niet 100% zeker maar ze lopen wel 4 seizoenen achter en ik heb nergens Nederlandse of Engelse ondertitels gespot. Misschien kan je de Nederlandse distributeur van de eerdere DVD's een mailtje sturen hierover?

starbright boy schreef:

Overigens begint seizoen 3 niet in oktober (maar staat volgens translate op de Italiaanse wiki dat ze in oktober met de opnamen beginnen). Meest waarschijnlijke is volgend voorjaar. Een jaar na seizoen 2.

Ah ja dat lijkt mij ook logischer aangezien seizoen 1 en 2 ook vanaf mei zijn uitgezonden.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Seizoen 2 is tot nu toe, aflevering 4 erg goed en spannend. Leuke nieuwe personages, vooral Lady Annalisa “Scianel” Magliocca die behoorlijk pittig is.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

De laatste aflevering is tot nu toe hard, zeker de scène waarbij de dochter van Ciro keihard wordt vermoord. Kijk uit naar seizoen 3.

donmarko22

• 84 berichten
  • 117 stemmen

606 schreef:

Seizoen 2 is tot nu toe, aflevering 4 erg goed en spannend. Leuke nieuwe personages, vooral Lady Annalisa “Scianel” Magliocca die behoorlijk pittig is.

Ik vond persoonlijk Marinella een leuke toevoeging

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

donmarko22 schreef:

Ik vond persoonlijk Marinella een leuke toevoeging

Jaja, de dochter van

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Majestics

• 322 berichten
  • 43 stemmen

Die Marinella is zeker niet verkeerd.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Ook een nummer dat voorkomt uit de serie

overigens heb er meer, en bevalt me nog best goed ook, zo ie zo is Italiaans een mooie taal.

Soundtrack

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Eind nummer seizoen 2

Ook een nummer wat je tussen door hoort in serie 2

In reactie's van mensen kan je vaak lezen dat ze Gomorra schrijven.

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

Nog 2 nummers wat gebruikt wordt in serie 2

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Omdat ik nog niks had gehoord over wanneer seizoen 3 eraan komt even met google translate wat Italiaanse sites gecheckt. Omdat er nog altijd geen officiële datum is wanneer de serie daar begint lijkt het erop dat het seizoen niet in mei, maar in september zal worden uitgezonden.Er is bovendien ook nog geen promotiemateriaal (stills of een trailer). En er schijnt op dit moment nog gefilmd te worden. Er werden al wel wat kleine dingetjes vermeld over waar het in het seizoen heen lijkt te gaan (met slagen om de arm en tussen spoilertags, het lijken vooral geruchten). Niet lezen als je seizoen 2 nog niet gezien hebt.

-Een vaak terugkerend gerucht is dat de in november vorig jaar verschenen nieuwe roman van Roberto Saviano een van de belangrijkste plotlijnen van het nieuwe seizoen wordt (en wellicht ook van het vierde seizoen). Die roman gaat over een vriendengroep van 10 adolescenten die voor de Camorra kiezen en daar steeds dieper in verzeild raken. Onder leiding van een jonge baas (wordt dat Genny in de serie of een van de jonge gasten rondom hem of een nieuw gezicht?) wordt hen van alles geleerd en worden ze op de straten losgelaten. Het boek is nog niet in vertaling verschenen.
-Het seizoen begint met de grootse begrafenis van Don Pietro
-Patrizia en Mallamore gaan samenwerken om de dood van Pietro te wreken en krijgen belangrijke rollen in het nieuwe seizoen.
-Ciro komt terecht in Bulgarije, daar schijnen opnames geweest te zijn. Hij schijnt ook in een "spectaculaire overvalscene" te zitten.
-Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe Genny zich in dit alles beweegt, maar hij lijkt tegenover Patrizia en Mallamore te komen staan..
.

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Het schijnt nu dat seizoen 3 pas in november op de Italiaanse TV komt. Kort daarna waarschijnlijk te krijgen in Nederland. Dat duurt dus nog wel even.

Netflix heeft deze week een nieuw seizoen toegevoegd

Bélon

• 1795 berichten
  • 0 stemmen

Flitskikker

• 482 berichten
  • 614 stemmen

Seizoen 3 is overigens gelijktijdig in Nederland te zien via het platform van Lumiere.

Is eigenlijk helemaal niet goed te vinden als je bijvoorbeeld googlet op "gomorra seizoen 3 nederland".

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Seizoen 3 begint in ieder geval al heerlijk.

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Zeker. Nu de eerste twee afleveringen gezien. Vandaag nog eentje en de rest voor de komende week. Zit er weer helemaal in.

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Ben alweer klaar...

Poeh, even bijkomen van het einde.... Voelde wel een beetje aankomen dat Ciro het einde van dit seizoen niet zou halen, maar dacht ook ergens dat ze dat niet zouden durven. En hoe had ik helemaal niet verwacht,

En dan potdorie weer minimaal een jaar wachten. Ik had me ooit voorgenomen om series pas te gaan kijken als ze gestopt zijn. Ben ik er hier toch ingestonken.

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Overigens heb ik ook geleerd dat er van geruchten over het nieuwe seizoen op vage Italiaanse sites geen zak klopt. Malamore was nota bene in de eerste aflevering al dood en het nieuwe boek van Roberto Saviano wordt apart verfilmd (al was er zeker ook een seizoen Gomorra van te maken, heb het inmiddels gelezen).

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Sezoen 4 29 maart in Italië:

Een eerste trailer:

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Woohoo

Albertes

• 9 berichten
  • 424 stemmen

Gave serie. Kan niet wachten op seizoen 4!

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Seizoen 5 (het laatste) is er vanaf november in Italie.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.