menu

Overig / Televisie / Crime Scene Investigation en C.S.I: Miami

zoeken in:
Crime Scene Investigation begin ik nu een beetje fan van te worden, vond ik de eerste 2 afl. matig zo vond ik de 11 afl. daarna geweldig.
echt inteligente verhalen met goede acteerprestaties van vooral William Petersen.
Raad jullie aan, om de dvd te kopen, bij MediaMarkt Heerlen heb ik vorige week, deel 1 van seizoen 1 gekocht, daar staan 12 afleveringen op, voor de prijs van 9.99 .

VANAVOND op Yorin om 20.30 komt de eerste afl. van de spinoff
CSI: Miami met David Caruso.
kijken dus.

Dat is een hele andere prijs als de 29,99 euro- die je voor 13t/m 23 moet betalen bij Mediamarkt Zwolle.(dus waarschijnlijk ook in Heerlen).

vond de pilot van csi: miami gisteren niet zo geweldig, maar ja, dat zei ik ook van de eertse 2 afl. van crime scene investigation.
dus nog effe wachten met een definitief oordeel.
wel vond ik David Caruso goed spelen, de rest van de cast vond ik maar irritant en oninteresant.
wie van jullie heeft hem gisteren ook gezien, en wat vonden jullie ervan ?

vandaag deel 2 van seizoen 1 gekocht voor 34.99 bij Free Record Shop in Heerlen, en dat is aanzienlijk duurder dan deel 1, die ik voor 9.99 gekocht had bij m.m Heerlen.
maar nergens anders hadden ze hem, en ik wou perse de dvd hebben, dus toch maar dit enorme bedrag betaald.

Ben ook een liefhebber van de serie, tenminste de gewone CSI, CSI:Miami ben ik wel niet zo zeker van of dat zo top word.

killalot schreef:
Ben ook een liefhebber van de serie, tenminste de gewone CSI, CSI:Miami ben ik wel niet zo zeker van of dat zo top word.

goed om te horen Killalot.

ze beginnen in amerika c.s.i uit te melken, net zo als ze gedaan hebben met al die Law and Order series, waar ik geen bal aan vind.
maar Crime Scene Investigation zal idd de beste blijven.

roda schreef:

goed om te horen Killalot.

ze beginnen in amerika c.s.i uit te melken, net zo als ze gedaan hebben met al die Law and Order series, waar ik geen bal aan vind.
maar Crime Scene Investigation zal idd de beste blijven.
Crime Scene Investigation ruleeeezz!

ik vind de law and order spin-offs stuk voor stuk erg goed. Alleen jammer dat ze hier zo onregelmatig uitgezonden worden

je moet trouwens in Amerika gaan wonen roda, hebben ze blokuren. 2 afleveringen CSI achter elkaar gevolgd door 2 afleveringen law and order.

nog een tip: binnekort start op net 5 de serie boomtown. Uitermate goede politieserie.

Hobbes schreef:

nog een tip: binnekort start op net 5 de serie boomtown. Uitermate goede politieserie.

Vyvre was er zeer lovend over, bedankt voor de tip, ik zal er naar uitkijken in de gids.

'k heb in Amerika een aflevering gezien en er werd erg sterk in geacteerd. Ook de verhaalopbouw e.d. is echt goed

alleen brak dat een knakenzender als net5 dit moet uitzenden

hopen op de dvd box

EDIT: 20/10 staat op play.com

Hobbes schreef:

ik vind de law and order spin-offs stuk voor stuk erg goed. Alleen jammer dat ze hier zo onregelmatig uitgezonden worden

je moet trouwens in Amerika gaan wonen roda, hebben ze blokuren. 2 afleveringen CSI achter elkaar gevolgd door 2 afleveringen law and order.

ik zal Boomtown zeker eens kijken, zodra die op tv komt.
maar welke serie is beter denk je ? The Shield, Crime Scene Investigation, Boomtown of Law and Order ?

wat Law and Order betreft, ik heb wat afl. gezien van Special Victims Unit, maar vond de verhalen allemaal zo opelkaar lijken.

the shield is niet te vergelijken met boomtown of law and order.

CSI is mij simpelweg te saai en te oppervlakkig.

Van boomtown heb ik eigenlijk te weinig gezien om daar een goed oordeel over te geven tov van Law and Order. ik koop echter wel 'blind' de dvd box van boomtown dus dat zegt denk ik wel genoeg

gisteren voor de eerste keer C.S.I op rtl4 gekeken, maar liefst 3 keer reclame er tussen, waarvan de eerste direct na het het openings theme.

ik ga ook niet meer naar C.S.I op rtl4 kijken, ik wacht gewoon op de dvd-release van season2.

in November komt deel 1 van seizoen 2 op dvd uit.

roda schreef:

in November komt deel 1 van seizoen 2 op dvd uit.

foutje.

ik heb net een e-mail terug gekregen van Indies, de release datum van deel 1 (afl.1 t/m 12) van seizoen 2 is nu 13 januari 2004.

afgelopen dinsdag heb ik C.S.I Miami maar weer eens bekeken, ik vond het een erg goede aflevering, het verhaal ging ditmaal over een 'sniper' die de straten van Miami onveilig maakte, leek dus erg veel op de Washington snipermoorden. ik weet niet of deze aflevering voor de Wash.moorden werd opgenomen of erna (zo dadelijk maar eens effe zoeken op imdb) .

nog steeds vind ik dat de serie alleen met Caruso een goede acteur/personage in huis heeft, de overige cast is vrij matig.
Crime Scene Ivestigation is dus een stuk beter, want daar zijn meerdere goede acteurs/personages aanwezig; William Petersen, Marg Helgenberger, George Eads, Gary Dourdan en Paul Guilfoyle.

die aflevering van afgelopen Dinsdag krijgt van 3.5*

de release van seizoen 2 deel 1 afl. 1 t/m 12 is gelukkig vervroegd naar 16 December aanstaande.

Enig idee wanneer C.S.I weer op rtl4 terugkomt, roda?

durf het niet met zekerheid te zeggen, maar ik geloof dat ie hervat wordt als Baantjer afgelopen is.
maar ik raad je aan om de dvd's te kopen, want zo'n serie kijken op tv met 3 x reclame ertussen is verre van ideaal.

JoeHallenbeck schreef:

Enig idee wanneer C.S.I weer op rtl4 terugkomt, roda?

ik zag het net staan, vanaf volgende week zaterdag om 22.00 op rtl 4.

heb vanmorgen de dvd van deel 1 van seizoen 2 gekocht. voor 29.99 bij mediamarkt.

ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van deze dvd box van Indies.

prachtige cover met 3 discs waar elk 4 afleveringen opstaan.
de serie staat in breedbeeld 1:85:1 op dvd, verder heeft ie 5.1 geluid.
de extra's zijn ook niet mis:

Cast & Crew Feature (37 min.)
Behind the Scenes of CSI
CSI set walk-through
executive producer, director & cast member commentaries for episodes 2.1, 2.6& 2.10
The Who:'Who are you'music video
trailers

(afbeelding)

inmiddels 8 afleveringen van seizoen 2 gezien, ik vind het tot nu toe zelfs beter als S1, meesterlijk gewoon.

briljant schrijverswerk, uitmuntende vertolkingen van de cast en een zeer mooi theme.
iedere aflevering is origineel en ontzettend interesant/boeiend en zelfs leerzaam.
de 8 afleveringen krijgen 5* van mij.

Hobbes schreef:

CSI is mij simpelweg te saai en te oppervlakkig.

kun je dit wat meer toelichten ?

saai en oppervlakkig lijken mij wel het laatste wat C.S.I is, zou ik eerder bij Law & Order zetten.

ik heb laatst de dvd van Law & Order: The First Year gekocht,

er geen diepgang van de personages te bekennen, iedere aflevering lijkt als 2 druppels water op de vorige, de karakters zijn saai en er is totaal geen chemie aanwezig tussen alle personages.

S.V.U is ietsjes beter, maar ook niet meer dan dat.
Criminal Intent begint vanavond op NET 5, weet nog niet of ik die ga kijken.

Ik vind de afleveringen van C.S.I. altijd erg origineel en interessant, maar laatst keek ik een aflevering van C.S.I: Miami en dat vond ik een stuk minder, bijna saai. Juist hetgene wat ik zo leuk vind in C.S.I.: het analyseren van het bewijs zat hier veel minder in. (het was trouwens de aflevering waarin drugs in tegels verwerkt was)

eeflien schreef:

maar laatst keek ik een aflevering van C.S.I: Miami en dat vond ik een stuk minder, bijna saai.

C.S.I: Miami is inderdaad een heel stuk minder, dat komt metname door de zeer matige cast, waar alleen Caruso aardig acteert, de originele C.S.I heeft een uitstekende cast.
ik vind het eigenlijk ook overbodig zo'n spin-off, dat ze gewoon al het geld en energie in C.S.I stoppen.

roda schreef:

C.S.I: Miami is inderdaad een heel stuk minder, dat komt metname door de zeer matige cast, waar alleen Caruso aardig acteert, de originele C.S.I heeft een uitstekende cast.

Helemaal mee eens!

afgelopen zaterdag had Crime Scene Investigation maarliefst 1,8 Miljoen kijkers en is daarmee de bestbekeken buitenlandse serie op tv.

De tv staat dan ook bij miljoenen mensen op RTL4, ongeacht wat er op staat

Jordy schreef:

De tv staat dan ook bij miljoenen mensen op RTL4, ongeacht wat er op staat

das waar.

C.S.I al eens gezien Jordy ?

Paar stukjes, geloof best dat het een goede serie is...

Gast
geplaatst: vandaag om 22:11 uur

geplaatst: vandaag om 22:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.