menu

Mijn Updates +
Overig / Televisie / Game of Thrones

zoeken in:
geplaatst:
Macmanus schreef:
Als het op je tv zo donker was als bovenste heb je of een kut tv of niet goed ingesteld. Bij mij was het niet zo donker.

Schijnt trending te zijn dat door compressie op compressie het beeld beeld te donker was.

geplaatst:
Public Reaction - Arya killed the Night king |Game Of Thrones| - YouTube

Toch wel mooi om te zien hoe dat men reageert in een kroeg.

geplaatst:
Dat geëmmer over donker. Wat wil je met de Night King en de Night's Watch;) die drie-eenheid van night, fire and ice zorgde juist voor prachtige contrasten. En als het dan eindelijk licht wordt heeft dat ook meer impact.
Was wel minder dan van de belichting in de vorige episode.

geplaatst:
Als e.e.a. minder donker is, komen andere, ongewenste dingen in het zicht: iets van Starbucks bijvoorbeeld:
http://i65.tinypic.com/2qv6t6v.png

geplaatst:
Een aantal bedenkelijke momenten in deze aflevering: de benoeming van Gendry tot Lord van Storm's End, de sneltreinvaart waarin Dany van haar voetstuk wordt gegooid door vooral Varys (en Jon wordt gebombardeerd tot nieuwe redder) en het schijnbaar missen van de Greyjoy vloot door de Targaryen forces, die schijnbaar geen verkenners hebben (maar wat doet Dany dan op haar vuurspugende drone?).

The Hound en Arya zijn inmiddels toegevoegd aan de dodenlijst. Die zijn er geweest.

geplaatst:
Dogie_Hogan schreef:
Als e.e.a. minder donker is, komen andere, ongewenste dingen in het zicht: iets van Starbucks bijvoorbeeld:
(afbeelding)

Ik heb moeite om niet te denken dat dit foutje met opzet is gemaakt.

geplaatst:
Ik vond het een erg sterke aflevering, beter dan de vorige.

geplaatst:
Ja, dit was eindelijk weer eens een aflevering waar het schrijfwerk het format van een serie diende. Wat we afgelopen afleveringen hebben gezien was echt zeer matig. Misschien toch nog een sterk einde?

geplaatst:
Man, was het Jon echt te veel gevraagd om Ghost even te aaien ofzo? Zo zielig...

Rheagar’s dood was bullshit, waar kwam idiote piraat zijn schepen nou plots vandaan zonder dat Dany het zag?

Ik mag hopen dat Jamies plotse keuze zal resulteren in Cercei’s dood. Anders vernietigen ze zomaar de beste character arc in de serie. Maar van D&D zou ik er niet van verschieten.

Het lijkt erop dat het Night King verhaal toch echt voorbij is. Hij heeft letterlijk niets gedaan of betekend voor het verhaal. Er werd zelfs niets meer over gezegd in deze episode. En Bran en de 3ER... pfff NIKS. Onbegrijpelijk hoeveel potentieel en opbouw ze na al die jaren hier gewoon de vuilbak in gooien. Ik ben er nog altijd niet over. De Night King en het gevecht tegen de dood moest gewoon de climax van dit verhaal zijn. Niet Cersei en de troon.

Goede dialoog verder wel tussen Varys en Tyrion. Een erg vintage ‘Game’ of thrones moment. En dit was ook wel één van de betere prestaties van Emilia Clarke moet ik zeggen.

geplaatst:
En ik maar denken dat het sluikreclame was. Maargoed, dit illustreert anders wel goed de kwaliteit van dit rare seizoen.

geplaatst:
Het spreekt denk ik boekdelen dat dit de laagste gewaardeerde aflevering is. Al die fouten, het is niet om aan te zien.

geplaatst:
Wordt nu alles onder de loep genomen ineens omdat het z'n einde nadert en iedereen grootste verwachtingen heeft?

In eerdere seizoenen werd Littlefinger al met een Rolex gespot. Jamie ook met een koffiekop. Een jeep op de achtergrond in Winterfell. Waarom dan nú ineens die ophef? Omdat deze aflevering niet aan onze verwachtingen voldoet nu we het einde naderen?

Relax, zulke foutjes kunnen er in elke productie wel eens doorheen slippen.

geplaatst:
Ach, zulke productiefoutjes kan ik ze wel vergeven. Het probleem is niet zozeer de koffiebeker maar eerder het slechte schrijfwerk.

geplaatst:
synec schreef:

Ik mag hopen dat Jamies plotse keuze zal resulteren in Cercei’s dood. Anders vernietigen ze zomaar de beste character arc in de serie. Maar van D&D zou ik er niet van verschieten.

Arya faalt en sneuvelt. Jaime wurgt zijn zus en maakt er dan zelf een eind aan.

geplaatst:
Dat Jaime uiteindelijk degene zal zijn die Cersei vermoord, verwacht ik al enkele seizoenen. Het zou de arc mooi afronden. Iets te netjes zelfs misschien.

Maar ik ben geen uitstippelaar, we weten het over 2 weken.

geplaatst:
Arya vermoordt Jamie en neemt zijn gezicht. Ze vermoordt Cersei en net op het moment dat The Mountain haar wil vermoorden komt Th Hound binnen voor Clegane bowl. Gaat allemaal niet gebeuren, maar dromen mag.

Ik geniet wel van het seizoen, maar het schrijfwerk voor vooral Dany is matig. Ze wordt nu zo afgeschilderd als Mad Queen dat het bijna ongeloofwaardig wordt. De schrijvers willen dat de kijker dat gevoel heeft, maar ik hoop dat ze nog met een twist komen en dat het niet een simpel Cersie vs. Dany mad queens tegenover elkaar wordt. Het is dat Emilia Clarke haar beste seizoen tot nu toe heeft, want anders was het nog erger geweest. En wat Jon met Ghost doet is onvergeeflijk. 'What were the writers thinking??'

Zo nu eerst een lekkere koffie...
https://pbs.twimg.com/media/DGFHBxfXgAAQxLV.jpg

geplaatst:
Shinobi schreef:
Het spreekt denk ik boekdelen dat dit de laagste gewaardeerde aflevering is. Al die fouten, het is niet om aan te zien.
Ik heb ze niet gezien tijdens het kijken, om eerlijk te zijn.

Waren ook meerdere collega's die het een kutaflevering vonden, en ze hadden een paar terechte punten van kritiek waarom ze dat vonden, maar het waren zonder uitzondering dingen waar ik in dit stadium niet zo heel veel waarde aan hecht, of die ik reeds los heb gelaten onder de noemer 'dat gaan we niet meer krijgen/is geen tijd meer voor'. Wat ik wel toe moet geven is dat ik (tijdens het kijken) ook niet te lang stil wil blijven staan bij zaken die ik jammer of veel te plots vindt, zoals Dany en de dood van haar draak omdat ze uit de lucht die hele vloot niet ziet.

Ik vond de dialogen en de herintroductie van strategie en gekonkel echter zeer welkom. Een aantal heerlijke scènes en zeer sterk acteerwerk. Dat overwon. Ik zou eerder zeggen dat de vele lange scènes debet zijn aan dat extreem lage cijfer vergeleken met de rest (ik vind dat wel heel erg overdreven).

Of ik word blij van andere dingen, en reken de show op andere juist niet af?

geplaatst:
De tactische blunders, plotarmor of enige logica kijk ik ondertussen nu ook wel door de vingers.

Maar waar in me deze keer wel aan stoorde, was dat ze tot twee keer wegknippen van een scene waar ze even de grootste twist van de serie onthullen en ons een reactie van de hoofdpersonages ontnemen, omdat er ‘geen tijd voor is’ blijkbaar. Maar het eerste halfuur hebben we dan wel tijd voor trio’s, seks en drankspelletjes.

In de laatse ‘inside the episode’ van HBO zeggen D&D ook letterlijk dat Dany de ijzeren vloot van Euron gewoon ‘vergeten is’ en daarom niet zag aankomen. Komaan zeg...

Ik vind dat gewoon lui en infantiel schrijfwerk.

geplaatst:
Ik heb een beetje hetzelfde. Ik vind sommige dingen jammer (het snelle verdwijnen van de magische elementen in de show, Westeros dat steeds kleiner lijkt te worden, Tyrion die steeds dommer lijkt te worden, wat ze met Dany aan het doen zijn). Hoewel ik denk dat ze met Dany nog wel met een twist komen. De tactische en strategische blunders lopen een beetje door de gehele serie heen, dus daar ga ik nu niet meer over vallen. De Battle of Blackwater en de Battle of the Bastards waren ook geen strategische hoogstandjes, om over de discutabele keuzes van Robb Stark, Dany, Stannis Baratheon en sommige anderen maar niet te spreken.

Maar er zijn ongelooflijk veel dingen waar ik nog steeds van geniet. De scenes tussen Tyrion en Varys mogen van mij uren duren. Ik ben sowieso altijd groot fan geweest van het politiek gekonkel. De regie blijft geweldig, net zoals de production design, de locaties, de actie etc. Cersei, Jon Snow, Brienne, Tormund, The Hound etc. Geweldig hoe ze allemaal worden neergezet door de acteurs. Sansa was mijn minst favoriete personage, maar ik begin haar steeds meer te waarderen. Arya is juist mijn favoriete personage, dus ik heb dit seizoen al veel juichmomenten gehad. Een beetje zoals de mensen in de bar

geplaatst:
Oh ja de scenes tussen Tyrion en Varys waren het hoogtepunt van deze episode. Ook ben ik grote fan van het duo The Hound + Arya. Blij dat ze terug samen zijn.

En hoe zuur ik ook episode 3 vond, moet ook wel gezegd worden dat de NK muziek daar op het einde toch echt geweldig was. Ik heb het echt een week zitten fluiten.

geplaatst:
De acties die bepaalde personages ondernemen zijn vaak niet logisch en tegenstrijdig. Vaak binnen het tijdsbestek van een enkele aflevering. Arya hamert op het belang van familie en vertrekt daarna richting Kings Landing. Jon die zijn direwolf zonder enig gevoel mee stuurt met Tormund. Jaime die wil settelen met Brienne, oh nee, toch niet. En dan heb je ook nog die beroerde scène met Bronn die vanuit het niets twee Lannister broers onder schot neemt en Highgarden kan eisen.

Nee, aflevering 4 was allesbehalve goed.

geplaatst:
Oke I'm fucking done. 8 jaar potentie verwoest door idiote schrijvers. Dit seizoen is zo slecht. Ik heb niet eens zin om erover te praten. Zo gefrustreerd ben ik. Die schrijvers horen hierna nooit meer aan de bak te komen.

geplaatst:
Pompeii. En f*cking DNA.

geplaatst:
rokkenjager schreef:
Oke I'm fucking done. 8 jaar potentie verwoest door idiote schrijvers. Dit seizoen is zo slecht. Ik heb niet eens zin om erover te praten. Zo gefrustreerd ben ik. Die schrijvers horen hierna nooit meer aan de bak te komen.
Je hoeft er nog maar eentje, je bent er bijna!

Zonder gekheid, ik hoop dat ik wat enthousiaster ben vanavond. En ik ben heel benieuwd wat Tim geschreven heeft, maar ik durf er niet op te klikken tot ik het gezien heb

geplaatst:
Nog niet klikken inderdaad daarom staat het tussen ...

Ik ben nog wel met wat meer bezig dan dat ene regeltje.

geplaatst:
Voelt iemand zich geroepen om dit nog te verdedigen?

geplaatst:
Ik. Ik ga dit absoluut verdedigen. Een fantastische aflevering met wat problemen.

Problemen:
- Varys zijn vreemde karakterontwikkeling (dommer en doet te veel in de openheid).
- Jon en Dany. Niet hun relatie, maar wel hoe de scene hier zich uitspeelt. Communiceren is nooit Jon's grootste kracht geweest, maar kom op man.
- Hoe gehaast en de snelheid waarmee Dany zich tot Mad Queen ontwikkeld. Dat ze de Mad Queen is, daar heb ik geen probleem mee. Maar het had van mij nog wel een paar afleveringen mogen duren om het zich echt te ontwikkelen.
- Euron. Geen woorden meer aan vuil maken.

Sterke punten:
- Arya
- Maisie Williams. Haar laatste scenes mogen haar een Emmy opleveren.
- Concurrentie. Want Emilia Clarke en Lena Headey zijn ook weergaloos.
- Regie, special effects, muziek, production design etc.
- Dany als de Mad Queen. Nogmaals, het is allemaal gehaast. Maar de makers hebben er wel voor gezorgd dat je het aan ziet komen. In seizoen 1 zie je al haar gevaarlijke en moordlustige kant. Alleen haar adviseurs (Jorah, Missandei, Tyrion) hebben haar vaak in toom gehouden. Die zijn dood of vertrouwt ze niet meer.
- Het contrast en de dualiteit tussen Arya en Dany. Het mooiste van de aflevering vond ik de verschillende beslissingen die beide nemen. Dany kiest voor moord en destructie, Arya voor leven, mensen helpen en zelfopoffering. Het had net zo goed andersom kunnen zijn. Ook door The Hound, wat laat zien wat advies van mensen die je vertrouwt kan doen met een mens.
- Het einde van Jamie en Cersei. Hier had ik eerst wat problemen mee, maar ik vind het nu wel een passend einde. De liefde is uiteindelijk te groot, wat Jamie de das om doet. Niet fijn, maar wel onvermijdelijk.
- Cleganebowl. Hoef ik denk niet meer over te zeggen.

geplaatst:
Ik schaar me bij IH88, vond het een meer dan prima aflevering naast enige kritiekpuntjes die ook ik heb. Zie aan het IMDb cijfer dat er door een hoop mensen anders over gedacht wordt, maar me nog niet ingelezen waarom men dat vindt

geplaatst:
Ik geef gelijk toe dat dit een aflevering is die ongelooflijke verdeeldheid gaat opleveren. De ene zal het karaktermoord vinden (wat Dany betreft), de ander een normaal gevolg van haar acties en karakterontwikkeling. Ik neig naar het tweede, hoewel ik graag nog wat meer afleveringen had gehad om aan het idee te wennen.

Een laatste sterke punt van de aflevering vond ik het feit hoe oorlog hier wordt weergegeven. Ook voor de normale burger, die het slachtoffer wordt van een machtsstrijd tussen verschillende families. De mensheid heeft geen Night King (klimaatverandering kuch) nodig om zichzelf te vernietigen. Een trieste boodschap, maar wel heel erg Game of Thrones.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:46 uur

geplaatst: vandaag om 08:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.