- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Was te verwachten dat dit meer iets in de richting was voor de criticasters
.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2540 stemmen
Serie weer terug? Mooi. Alleen jammer dat ik het momenteel niet op m'n PC kan kijken 
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1888 stemmen
Een lekker en goed begin van het nieuwe seizoen!
Ik ben waarschijnlijk een van de weinigen die Shane níet mist? Ik vind hem zelfs erg irritant een eenzijdig te vinden. Iedere keer maar weer hetzelfde geneuzel zonder dat er daadwerkelijk iets veranderde. Hij bleef maar zeiken dat hij weg wilde van de groep, maar nooit kwam het er van...
In mijn ogen geen gemis dus. 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Heb je misschien een punt. Hij was vooral ideaal op de boerderij eigenlijk. Hij zorgde voor wat leven in de brouwerij. Nu staan alle koppies toch vooral dezelfde kant op en heb je dit soort gedoe binnen een groep ook niet meer nodig voor het verhaal. De dreiging komt gelukkig ook weer een beetje uit de wereld waar ze in leven zelf 
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1888 stemmen
Ja op de boerderij was hij de voornaamste die voor wat leven in de brouwerij zorgde ja, dat klopt zeker wel.
De weg die het verhaal nu inslaat lijkt me toch wel boeiender, sowieso heeft S03E01 al meer spektakel gebracht dan het overgrote deel van héél seizoen 2 bij elkaar! 
De vaart zat er ook lekker in (zoals je zelf ook al aangaf) en dat is precies wat ik het meeste heb gemist in seizoen 2. Het was allemaal veel te traag en te veel van het zelfde. Misschien was dat ook wel door de redelijk lange break halverwege het seizoen en valt het allemaal wel mee als je alle afleveringen achter elkaar kunt kijken, maar dat was in ieder geval hoe ik seizoen 2 heb ervaren.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Prima start, veel actie, spanning en gore. Wel moet die zwangere dombo nog eens door een zombie gekilled worden.
Testa-Rossa
-
- 422 berichten
- 133 stemmen
Prima seizoensstart.
Ik ben benieuwd of er met het vinden van de overlevenden in de gevangenis nog nieuwe personages uit de comics worden geintroduceerd de volgende aflevering. Misschien dat Tyreese er bij tussen zit?
blisteringdude
-
- 457 berichten
- 1571 stemmen
Gave eerste episode! Als het deze lijn vasthoudt en niet zo inzakt zoals het vorige seizoen moet het helemaal goed komen.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Eerste episode is goed te pruimen ja. Vlotte actie en soms lekker goor - hoofdhuid met helm en al eraf! - al was dat gezing om het kampvuur gewoonweg kut.
Ergens hoop ik dat de baby binnenkort geboren wordt en een aflevering erna wordt aangevreten door een paar zombies. Maar dat zullen ze wel niet durven
Dat zal die bitch wel leren.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1888 stemmen
Ik hoop dat de baby als zombie geboren wordt! 
ace leader
-
- 3343 berichten
- 0 stemmen
Ik hoop dat de baby als zombie geboren wordt!
Zal hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Maakt me niet uit hoe, als het personage van Callies maar aan haar eindek omt. Wat een rampzalige actrice ook. Niet te filmen.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Maakt me niet uit hoe, als het personage van Callies maar aan haar eindek omt. Wat een rampzalige actrice ook. Niet te filmen.
Ja, inderdaad. Die kritiek heb ik dus ook. Vreselijke rol zeg. Bij Prison Break was ze nog wel goed te pruimen, maar ik word bij TWD knettergek van dat mens.
Vind sowieso dat de serie veel kleurloze characters kent. Ik vond alleen die ouwe kerel uit seizoen 2 wel leuk, maar die ging weer dood bij de waterput geloof ik.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Eens, In PB was ze idd nog wel te doen. Vind het qua personages ook nog niet veel, vind ze ook vrij storend. Bij zo'n serie mis je toch ook wel een solide karakteruitdieping. Vind naast Lori, Andrea, Carl, Carol en Maggie ook vrij storend. Zowel door slecht uitgediepte personages maar ook de catsleden zijn hier debet aan.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2540 stemmen
43 minuten? Seiz. 1 en 2 waren een volle uur als eerste aflevering. Jammer.
Maar een goeie gevangenis-intro. Carl is qua houding wat anders, hij is harder geworden. Mooi, want had een hekel aan hem tijdens seiz. 2... En z'n moeder, tja... blijft een zeur. Ze hoeft niet van mij dood te gaan, maar goed in haar plek worden gezet mag wel een keer.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
maar goed in haar plek worden gezet mag wel een keer.
Zo aan haar buik te zien is dat al gebeurd.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2540 stemmen
Ben benieuwd door wie.
Ik denk Shane, want Rick ziet eruit alsof die de laatste tijd met losse flodders schiet.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Knap dat je dat kan zien aan Rick
Maar de baby zal niet lang meegaan hoor, denk ik. Lijkt me niet dat ze lang met een baby gaan lopen slepen dus daar zal wel iets mis mee gaan. Ik hoop stiekem ook op een zombie baby, die Lori dan van binnenuit opvreet maar dat zal wel niet haha.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2540 stemmen
Die arme man heeft al genoeg aan z'n hoofd
Testa-Rossa
-
- 422 berichten
- 133 stemmen
Maar de baby zal niet lang meegaan hoor, denk ik. Lijkt me niet dat ze lang met een baby gaan lopen slepen dus daar zal wel iets mis mee gaan. Ik hoop stiekem ook op een zombie baby, die Lori dan van binnenuit opvreet maar dat zal wel niet haha.
In de comic komen ze beide behoorlijk gruwelijk om het leven
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Haha oké, hopelijk houden ze dat een beetje aan dan 
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Voor het eerst dat ik blij word van het lezen van een spoiler 
Illum Sphere
-
- 538 berichten
- 904 stemmen
Ik heb daarnet de eerste aflevering van het derde seizoen gezien en ik vond het hele toffe aflevering. Het heeft me ook nieuwe hoop gegeven, maar ik hoop echt dat de groep nu stopt met verder in te korten, want dan vrees ik voor de kwaliteit van de serie. Blijkbaar gaan er al twee mensen dood, Hershel (het is toch wel een risicogeval na die beet) en Lori, dus ik hoop dat de groep nu ook nieuwere leden krijgt. Maar voor de rest een meer dan degelijke aflevering, laten we hopen dat de scenaristen er deze keer geen zooitje van maken.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2540 stemmen
Hershel is mogelijk, maar Lori staat nog niks over vast. Enkel in de comics, maar dat zal nog moeten komen. Shane had bijv. in seizoen 1 dood moeten gaan.
Testa-Rossa
-
- 422 berichten
- 133 stemmen
dus ik hoop dat de groep nu ook nieuwere leden krijgt.
Zitten slapen dan de eerste aflevering? Volgens mij vonden ze een vijf á zestal overlevenden aan het einde

En verder inderdaad wat Minotaures zegt, de serie wijkt op veel toch fronten af van de comic,. Om een voorbeeld te noemen: in de comic word de gevangenis gevonden in de winter nadat ze stranden met Dale's camper, Dale leeft in de comic dan ook nog en is verliefd op Andrea.
Wijkt toch wel flink af van de serie niet
Illum Sphere
-
- 538 berichten
- 904 stemmen
Zitten slapen dan de eerste aflevering? Volgens mij vonden ze een vijf á zestal overlevenden aan het einde
t En heb jij zitten slapen in het midden van het tweede seizoen? Want daar hadden ze ook enkele overlevenden gevonden en die hadden ze toch ook gewoon vermoord? Het is niet omdat ze overlevenden vinden dat het zeker is dat het dan ook nieuwe groepsleden zijn.
Testa-Rossa
-
- 422 berichten
- 133 stemmen
En heb jij zitten slapen in het midden van het tweede seizoen? Want daar hadden ze ook enkele overlevenden gevonden en die hadden ze toch ook gewoon vermoord? Het is niet omdat ze overlevenden vinden dat het zeker is dat het dan ook nieuwe groepsleden zijn.
Nou ze hadden niet echt iemand gevonden, ze werden gevonden en waren bang dat deze groep een bedreiging vormde voor hun eigen groep.
Maargoed... dan ook weer: kan je een handvol random gevangenen, waarvan je de geschiedenis niet kent, dan wel vertrouwen...? Als je zo redeneert heb je inderdaad gelijk

Met de voorkennis die ik heb van de comic lijkt het mij heel logisch dat de gevangenen toegevoegd zouden worden aan de groep (weet haast wel zeker dat dit gebeurt), want dat laatste stuk is exact gelijk aan de comic. Tevens bestaat er de kans dat er een Shane-achtig figuur tussen de overlevenden zit die Rick een beetje tegengas kan geven, dus dat kan interresant worden.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
SO3EP2 was weer erg leuk. De spanningen liepen hoog op met de gevangenen en de uitwerking van deze aflevering is ook weer lekker bloederig, spannend en tegelijkertijd wordt het verhaal ook niet uit het oog verloren.
Helaas weer niks gezien van Andrea's verhaallijn, wat toch jammer is. De preview van de volgende aflevering laat wel zien dat Andrea en Michonne in Woodbury terecht komen. Ben benieuwd of we dan wel beelden uit de gevangenis te zien krijgen. Het zou mooier zijn als ze de balans tussen de twee verhaallijnen binnen de aflevering zelf weten te vinden i.p.v. om de beurt een episode.
DMF
-
- 1042 berichten
- 385 stemmen
Ik kan niet wachten op het moment dat T-Dog en Merle elkaar weer gaan zien.