- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Welke film(s) heb je als laatst aangeschaft #2
Welke film(s) heb je als laatst aangeschaft #2
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
One flew sowieso. En leuk dat je ze nu ook aanschaft. Vorig jaar ben ik er mee begonnen en heb er nu zo'n 300. Het is idd verslavend.
Gemiddeld keer zo'n 7 euro = ..... Je had ervan op vakantie gekund. 
Ik ben er al heel lang geleden aan begonnen, maar de laatste jaren niet heel veel gekocht, omdat ik film 1 heb en nog een boel films had liggen, die ik nog moest zien. De laatste tijd weer aardig bezig met kopen. Morgen m'n VVV-bon weer opmaken aan dvd's. Niks leukers. 
Heb er ook wel boven de 300.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Haha, heel soms kijk ik wel eens naar mijn dvd's en dan denk ik "hmz daar had ik ook mijn keuken een beetje voor kunnen opknappen". Maar aan de andere kant is het gewoon een gave hobby.
magnifique
-
- 206 berichten
- 0 stemmen
vandaag binnen gekregen via ruil en als nieuw 

.
sinterklaas
-
- 11824 berichten
- 3322 stemmen
Oee, Haute Tension
Engelse dvd?
Ja.
Mooie uitgave trouwens.
beavis
-
- 6635 berichten
- 14913 stemmen
nog een greep uit de recente binnenkomers

The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Haha, heel soms kijk ik wel eens naar mijn dvd's en dan denk ik "hmz daar had ik ook mijn keuken een beetje voor kunnen opknappen". Maar aan de andere kant is het gewoon een gave hobby.
Je hebt wel 300 keer 1,5/2 uur lol gehad voor je geld. Da's ook net een vakantie 
Ik vind het erg lekker om een film of serie te kopen. Geeft me wel een fijn gevoel als de aankoop ook na afloop leuk was. Kan ie de kast in, collectie in.
Brix
-
- 19724 berichten
- 5153 stemmen
Hoe is de beeldkwaliteit van die Duitstalige versie van El Conde Dracula (Cristopher Lee & Klaus Kinski) Beavis?
En alleen Duitse nasynchronisatie?
evildead666
-
- 276 berichten
- 2501 stemmen
Voor 1 euro per stuk op de 2ehandse markt gekocht:
4pack nr2. met: Monsoon,Friends & Lovers,A Girl 3 Guys and a Gun en Ants in the Pants
Repo! The Genetic Opera
Zodiac
Return of the Killer Tomatoes/Man Trouble (2 Films op 1 DVD)
Clerks
Stephen King's Golden Years (2DVD)
Pathology
Natural Born Killers - Directors Cut
Choke
Cyborg Soldier
Another Day In Paradise
The Black Dahlia
Dead Zone
Dan in Real Life
The Griebels
Haunted Forest (ex-rental)
4 Speelfilms - Martial Arts Box met Black Mask, China Strike Force,Once A Thief
en The Challenge
Way of the Dragon 35th anniversary ed.
King Kong Lives
Raptor
Cemetery Gates
Jaws 1
Cast Away
The Italian Job (ex-rental)
Elizabethtown
zitten paar interresante dingen tussen en de prijs was 
The Oceanic Six
-
- 60508 berichten
- 4107 stemmen
Een aantal titels (Zodiac, Clerks, Natural Born Killers, Dan in real life, Jaws 1, Cast Sawy, Italian Job) zijn wel echte topaankopen voor een euro per stuk!
Elineloves
-
- 24073 berichten
- 3634 stemmen
Liggen toch ook vaker in de 1 euro bak van Bart Smit?
Nouja, blijft leuk natuurlijk.
beavis
-
- 6635 berichten
- 14913 stemmen
Het is de gerestaureerde versie van de Duiste bioscoop versie volgens de hoes. Beeldkwaliteit is gewoon goed, niet super scherp op het eerste gezicht, maar waarschijnlijk gelijk aan de originele beeldkwaliteit (wel 4:3, weet niet of dat origineel is...). Volgens Ofdb is deze versie iig langer dan de Amerikaanse release én hij bevat naast de Duitse ook de Engelse dub én nog veel meer extra's dus vandaar dat mijn keuze op deze release is gevallen. En dan wassie ook nog eens niet zo duur; echt een no-brainer aanschaf dus!! ik zeg...
PS je kan de hoes ook nog omkeren zodat dat grote filmkeuringslogo verdwijnt
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Liggen toch ook vaker in de 1 euro bak van Bart Smit?
Nouja, blijft leuk natuurlijk.
Zodiac en Jaws, heb ik daar(in de 1 euro bak) nog nooit zien liggen hoor.
1 Eu is geen geld voor zulke kleine meesterwerkjes.
evildead666
-
- 276 berichten
- 2501 stemmen
Achja, snaaien op zo'n markt is ook wel leuk hoor. En wat niks aan is kan ik altijd weggeven.
Brix
-
- 19724 berichten
- 5153 stemmen
Het is de gerestaureerde versie van de Duiste bioscoop versie volgens de hoes. Beeldkwaliteit is gewoon goed, niet super scherp op het eerste gezicht, maar waarschijnlijk gelijk aan de originele beeldkwaliteit (wel 4:3, weet niet of dat origineel is...). Volgens Ofdb is deze versie iig langer dan de Amerikaanse release én hij bevat naast de Duitse ook de Engelse dub én nog veel meer extra's dus vandaar dat mijn keuze op deze release is gevallen. En dan wassie ook nog eens niet zo duur; echt een no-brainer aanschaf dus!! ik zeg...
PS je kan de hoes ook nog omkeren zodat dat grote filmkeuringslogo verdwijnt
Hartelijk dank.
Dat klinkt interessant genoeg om tot aanschaf over te gaan 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Je hebt wel 300 keer 1,5/2 uur lol gehad voor je geld. Da's ook net een vakantie 
Ik vind het erg lekker om een film of serie te kopen. Geeft me wel een fijn gevoel als de aankoop ook na afloop leuk was. Kan ie de kast in, collectie in.
Dat heb ik ook natuurlijk. Merk nu wel in de winkels dat Blue Ray vrij snel de dvd's wegstoot. Wat zijn je dvd's nog waard over 5 a 7 jaar? Had voorheen ook een stapel videobanden. Die zijn nu net zoveel waard als de wind buiten.
Dvd's kun je altijd nog afspelen natuurlijk, maar het zal minder leuk worden om er een collectie van te hebben, ben ik bang. Free Record Shop bijv. speelt er goed op in door nu zoveel mogelijk dvd's voor weinig te verkopen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik ga pas op BD over als ze net zo betaalbaar zijn als dvd's nu.
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Klopt. Die budgetbak titels hebje toch allemaal al en hoef ik niet zo nodig op blu-ray. Nieuwe titels zijn vaak nog wel erg duur, heb ik er niet voor over.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Ik ook. Ik ga echt geen 15 euro betalen voor een Blue Ray (ook al zijn ze er nu ook voor 10 euro). Ik koop ook geen dvd's boven de 8 euro. Heb wel The Dark Knight en X-Men: Wolverine op Blue Ray gekregen bij m'n Playstation 3. 
beavis
-
- 6635 berichten
- 14913 stemmen
films verzamelen voor 'de verzamelwaarde' daar zal je inderdaad niet rijk van gaan worden (al heb ik hier best nog wat videobanden liggen waar ik per stuk makkelijk 50+ euro voor kan vangen). Het gaat uiteindelijk toch om de films, en een coole collectie!!
rep_robert
-
- 27527 berichten
- 4113 stemmen
Boeit de verzamelwaarde inderdaad, anders kan ik ze net zo goed gelijk weer verkopen. Sommige films wil ik ook niet eens in HD blu-ray kwaliteit zien. Doe mij maar die lekkere krakkemikkige Star Wars theatrical cuts zoals ze in de jaren 70/80 ook waren. Brengt veel meer sfeer in een film dan haarscherpe beelden. Alleen met moderne blockbusters vind ik blu-ray echt iets toevoegen.
dimi303
-
- 3426 berichten
- 3723 stemmen
Ik ga pas op BD over als ze net zo betaalbaar zijn als dvd's nu.
Ik als het niet anders meer kan, maar volgens mij gaat dvd waarschijnlijk niet verdwijnen.
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Dvd's zullen ook minder snel helemaal verdwijnen dan VHS. Dat is echt het trekpaard tegenwoordig al zweert mijn oma nog steeds bij dr videorecorder haha. Ze heeft er zelfs 2 zodat alle spelletjes en Jan Smit-achtige programma's opgenomen kunnen worden. 
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
films verzamelen voor 'de verzamelwaarde' daar zal je inderdaad niet rijk van gaan worden (al heb ik hier best nog wat videobanden liggen waar ik per stuk makkelijk 50+ euro voor kan vangen). Het gaat uiteindelijk toch om de films, en een coole collectie!!
Ik heb het ook niet puur over de waarde, want die daalt vaak al de dag nadat je een dvd in huis hebt gehaald. Denk gewoon dat de dvd langzaam gaat verdwijnen. Over 10 jaar wil iedereen Blue Ray. Het zal niet zo snel gaan als de VHS uiteraard.
Over welke videobanden heb je het?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Bepaalde dvd's zullen helemaal geen BD van gemaakt worden denk ik en die blijven hun waarde dan wel houden.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
maar volgens mij gaat dvd waarschijnlijk niet verdwijnen.
Bepaalde dvd's zullen helemaal geen BD van gemaakt worden denk ik en die blijven hun waarde dan wel houden.
Nicolage Rico
-
- 20230 berichten
- 2384 stemmen
Tuurlijk wel. Over 10 jaar zal alles wel op Blue Ray te verkrijgen zijn.
beavis
-
- 6635 berichten
- 14913 stemmen
Over welke videobanden heb je het?
ik heb er meer dan 1600 
niet allemaal echt veel waard uiteraard, maar er zitten genoeg zeer gewilde collector items tussen
als ik mijn twee 'parade paardjes' zou moeten noemen dan zijn het "Venetian Black" en "the Werewolf and the Yeti", beiden op 1ste generatie Sunrise Tapes. Als ik die op eBay zou zetten zou ik de biedingen bij 150 euro laten beginnen; en ik ken wel een paar kopers die voor die prijs zeker geinteresseerd zullen zijn... maar ze gaan niet weg!!! 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.