• 16.444 nieuwsartikelen
  • 180.251 films
  • 12.403 series
  • 34.355 seizoenen
  • 651.843 acteurs
  • 199.764 gebruikers
  • 9.423.612 stemmen

Welke film(s) heb je als laatst aangeschaft #2

zoeken in:

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Alleen standaard alle crapfilms goed vinden vind ik ook wat overdreven hoor

Wie doet dat dan?

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Waarom koop je anders 100 van dit soort films(niet alleen jij). Paar weken terug ook nog met die Snake/Mosquito/Dragon...Man achtige films allemaal en ik zag al Crabmonster films op de vorige pagina.

D-films zijn een hot item op MovieMeter op dit moment.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Waarom koop je anders 100 van dit soort films

Omdat ik ze leuk vind? Waarom altijd zo denigrerend jegens dat soort films? Alsof iedereen maar de Reservoir dogs en Gladiator's van deze wereld moet halen.

D-films zijn een hot item op MovieMeter op dit moment.

Dat is irrelevant voor de mensen die ze uiteindelijk kopen, die hebben er altijd al iets mee gehad. Al zolang als ik 't me kan herinneren koos ik dit soort filmpjes (vroeger erg onbewust) uit, ze hebben gewoon die aantrekkingskracht op mij.

Terwijl ze wel flop 100/bottom top 100 gemiddeldes scoren.

Wat doen gemiddeldes er nou toe? Je hebt uiteindelijk je eigen mening, en die telt.

melvddonk

• 3972 berichten
  • 0 stemmen

Het is toch ieder zijn ding? Mij zou je er persoonlijk absoluut niet blij mee maken, maar als jeroentjuhhhhh er wel blij van wordt, dan heeft ie groot gelijk dat ie die titels aanschaft.

Ik heb al vaak bij mijn collectie, waar toch echt niet heel veel aparte titels tussen staan, dat mensen zeggen van: 'wat moet je daar nou weer mee?'. Dan hebben ze het vooral over de (buitenlandse) horror en de anime. Zelfs de Disney's worden door veel van de mensen in mijn omgeving heel erg afgekeurd. Die mensen willen alleen de bekendste actiefilms in hun kast hebben staan, waar je mij echt niet blij mee maakt. Zo is het gewoon ieder zijn ding

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

jeroentjuhhhhh schreef:

(quote)

Omdat ik ze leuk vind? Waarom altijd zo denigrerend jegens dat soort films? Alsof iedereen maar de Reservoir dogs en Gladiator's van deze wereld moet halen.

(quote)

Dat is irrelevant aan de mensen die ze uiteindelijk kopen hoor, die hebben er altijd al iets mee gehad.

(quote)

Wat doen gemiddeldes er nou toe? Je hebt uiteindelijk je eigen mening, en die telt.

Als 99 van de 100 mensen een film kut vinden ga ik er wel van uit dat een film niet goed is. En tsjah, denigrerend doen tegenover dat soort films. Dat komt puur door de filmmakers die geen enkele vorm van creativiteit tonen en dit soort wanproducten maken. Vooral als je zo'n poster kijkt waar gewoon een Alien rip-off op staat. Het liefst zie ik ze dan ook keihard vervolgd worden voor copyright schending.

Ach ja, op z'n tijd is een slechte film kijken wel geinig met wat vrienden op de bank. Maar om er dagelijks werk van te maken en er echt van genieten vind ik toch bizar. Gelukkig heet ik Robert

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ik snap die denigrerende houding jegens pulp ook niet zo. Onwetendheid, meer is het niet.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Dat komt puur door de filmmakers die geen enkele vorm van creativiteit tonen en dit soort wanproducten maken

Onwetendheid

Zo wou ik het eerst niet noemen, maar echt, dit soort films zijn juist de bron van alle creatieve shit die cinema te bieden heeft Dit zijn júist de regisseurs die doen wat ze willen en niet denken aan conventies of rekening houden met een zo'n groot mogelijke doelgroep.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Creatief? En doen wat ze willen? Come on

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

Dat komt puur door de filmmakers die geen enkele vorm van creativiteit tonen en dit soort wanproducten maken. Vooral als je zo'n poster kijkt waar gewoon een Alien rip-off op staat.

Knownot! knownot!

Blijkt maar weer dat je weinig kennis op dit gebied heeft, juist een genre met enorm veel creativiteit.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Knownot! knownot!

Blijkt maar weer dat je weinig kennis op dit gebied heeft, juist een genre met enorm veel creativiteit.

Verbaasd me ook niet dat jij dit soort crapfilms verdedigd. Dit is never nooit pulp en zal ook nooit een cultfilm worden. Dat weet jij ook wel.

Maar als jij dit topnotch cinema wilt noemen, dan doe je dat toch? Ik noem het rukcinema en ik heb alle recht om dat ook te vinden.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

Verbaasd me ook niet dat jij dit soort crapfilms verdedigd. Dit is never nooit pulp en zal ook nooit een cultfilm worden. Dat weet jij ook wel.

Pulp en cult zijn ook twee verschillende dingen. Jij vindt het misschien crapfilms maar je begint hier een beetje elitair te doen door te stellen dat het gewoon feitelijk crap is.

Maar als jij dit topnotch cinema wilt noemen, dan doe je dat toch? Ik noem het rukcinema en ik heb alle recht om dat ook te vinden.

Dat doe ik ook. Dat mag jij ook, wat minder kort door de bocht zou fijn wezen.

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Nja feitelijk crap, het komt toch wel dicht in de buurt. De makers doen niet meer eens moeite om een film te maken. Ze huren een stel amateurs in wat voor acteurs moeten doorgaan en de special effects zouden niet misstaan in een Playstation spelletje uit 1995.

Vraag me gewoon af wat hier goed aan gevonden kan worden(leg het me is uit)? . Wat voor crappy pc's gebruiken ze in godsnaam voor hun special effects. Heb ik het liever de tastbare kant op met lekker ranzig goedkoop bloed en dergelijke. Dan is het tenminste nog tastbaar.

Het zou de mens sieren als ze af en toe hun standaard iets hoger leggen. Zelfde geldt voor de filmmakers.

Kan hier trouwens niet een apart topic over geopend worden? Of is ie er al voor dit soort sci-fi films? Want ben toch nieuwsgierig naar de achterliggende gedachte en de markt voor dit soort films. Of er conventies en dergelijke zijn en of zo'n film uberhaupt wat oplevert.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

rep_robert schreef:

Nja feitelijk crap, het komt toch wel dicht in de buurt. De makers doen niet meer eens moeite om een film te maken. Ze huren een stel amateurs in wat voor acteurs moeten doorgaan en de special effects zouden niet misstaan in een Playstation spelletje uit 1995.

Puur budget gerelateerd maar dit geeft de film veel meer camp value.

Vraag me gewoon af wat hier goed aan gevonden kan worden(leg het me is uit)? .

Hangt een beetje af aan het soort film maar o.a. camp value, sfeer, nudity, veel gore, stereotypering, leuk gespeel met cliche's kunnen o.a. een rol spelen. En dat maakt het leuk.

Het zou de mens sieren als ze af en toe hun standaard iets hoger leggen. Zelfde geldt voor de filmmakers.

Dit soort dingen, waar slaat dat op. Mijn standaard ligt bvb. hoog genoeg maar ik ben heel blij met mijn zeer zeldzame gave dat ik evenveel van een Tarkovsky kan genieten als een film met Hilary Duff.

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2595 stemmen

Ging maar 'n keertje kijken bij de Almeerse boekenvoordeel, maar mediamarkt was uiteindelijk goedkoper. Blind gekocht maar weliswaar beide films die ik wilde zien.

El Orfanato (QFC) - €4,99

Das Boot director's cut - €5,99

trebremmit

• 3015 berichten
  • 1475 stemmen

(afbeelding)

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Naomi Watts schreef:

(quote)

Puur budget gerelateerd maar dit geeft de film veel meer camp value.

(quote)

Hangt een beetje af aan het soort film maar o.a. camp value, sfeer, nudity, veel gore, stereotypering, leuk gespeel met cliche's kunnen o.a. een rol spelen. En dat maakt het leuk.

(quote)

Dit soort dingen, waar slaat dat op. Mijn standaard ligt bvb. hoog genoeg maar ik ben heel blij met mijn zeer zeldzame gave dat ik evenveel van een Tarkovsky kan genieten als een film met Hilary Duff.

Ben niet goed met split quoten(teveel werk), dus ik maak er gewoon een verhaaltje van.

Kijk, dat een film niet altijd een budget heeft valt te begrijpen. Veel pulp films uit het verleden hadden dat ook niet. Maar wat die films nog het aanzien waard maken is de (zelfrelativerende) humor. Zij weten dat ze crapfilms maken en daar spelen ze handig op in. Ze gooien de film vol humor, idiote personages en bizarre gebeurtenissen. Dat kan ik wel waarderen.

Al die Sci-Fi films vind ik gewoon beneden de maat. Echter valt voor mij die (zelfrelativerende)humor niet of nauwelijks te bespeuren in die sci-fi films. Ze nemen zichzelf allemaal veel te serieus en dat is voor mij de doodsteek in dat soort films. Wat je overhoudt zijn standaard filmpjes met slechte CGI, slechte acteurs en 0,0 humor. Dan houdt het voor mij snel op met dit soort films. Blijf het raar vinden. Ze weten dat ze goedkope films maken, maar gaan er o zo serieus mee om.

Het is trouwens heus niet zo dat ik geen b-meuk kijk, alleen dit soort films zijn voor mij nog een paar treetjes lager op de filmladder.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

We hebben het over b-films maar jij lijkt je specifiek te richten op sy-fy films..? Hier moet trouwens echt een topic over komen!

The Oceanic Six

• 60504 berichten
  • 4103 stemmen

Naomi Watts schreef:

Ik snap die denigrerende houding jegens pulp ook niet zo. Onwetendheid, meer is het niet.

Ik heb niks tegen pulpfilms, integendeel. Maar het valt me wel op dat Jeroen en ook jij heel vaak die zeer slecht gewaardeerde films kiezen en er dan 4,5 of 5* voor geven. Komt ook een beetje over als jezelf afzetten tegen de maatschappij. De massa zegt niet alles, maar als 100 mensen een film kijken en 90 vinden hem vreselijk bagger, dan geloof ik wel dat daar een kern van waarheid in zit.

Niks mis mee als jullie er wel van genieten, maar doe niet of het vreemd is dat anderen dit onbegrijpelijk vinden.

Een slechten jatfilm als Alien vs Zombies zal natuurlijk te slecht voor woorden zijn op vele gebieden. Maar er zal best een markt voor zijn, aangezien dat soort rommel nog steeds wordt gemaakt. Niet boos op me zijn hoor

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Maar het valt me wel op dat Jeroen en ook jij heel vaak die zeer slecht gewaardeerde films kiezen )

Ho, ik kies ze niet omdat ze slecht gewaardeerd zijn hoor. De titels die mij aanspreken hebben gewoon vaak het type kijker niet mee, en daar komt mijn stukje denigrerend-heid (?) aan te pas, want zelden maken ze een valide punt en snappen ze de intenties van de film. Ik zal nooit een film goed vinden omdat de rest dat niet zo vind, of andersom. Ben ik mezelf jarenlang aan 't voorliegen

Trailer Toffe setting, dikke effecten.. en een 3D cover joh, 3D cover!!! .

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Maar het valt me wel op dat Jeroen en ook jij heel vaak die zeer slecht gewaardeerde films kiezen en er dan 4,5 of 5* voor geven. Komt ook een beetje over als jezelf afzetten tegen de maatschappij. De massa zegt niet alles, maar als 100 mensen een film kijken en 90 vinden hem vreselijk bagger, dan geloof ik wel dat daar een kern van waarheid in zit.

Nee hoor. Die films zijn alleen voor liefhebbers, ben je dat niet dan vindt je het niks. Er zijn gewoon heel weinig liefhebbers voor dit soort films die het echt weten te waarderen hier op MM, vandaar dat beoordelingen van mij, jeroentjuh, fatmike, diehard_willis, bladonis vaak ver boven het gemiddelde zitten. Het gemiddelde is echt niet representatief of het goede of minder goede pulp is. En bovendien raar om hierdoor conclusies te gaan trekken dat WIJ ons af willen zetten tegen de meerderheid. Ook als je nagaat hoe gepassioneerd wij over deze stroming praten. Lijkt me duidelijk dat dat geen rol speelt, anders gaf ik de Zeemeerman o.a. wel 5* . Het is gewoon een enorm hate it or love it stroming, en veel haten het. Prima hoor .

Niks mis mee als jullie er wel van genieten, maar doe niet of het vreemd is dat anderen dit onbegrijpelijk vinden.

Dat mag, en niemand die onbegrip toont omdat jullie niet snappen wat wij er goed aan vinden. Maar ga dan niet doen alsof de mening van de meerderheid objectief is. Het is gewoon een genre die niet voor iedereen is.

Boos zal ik niet worden. Jouw mening en die van rep_ waardeer ik enorm hoor. Laat ik dat even vooropstellen .

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

(afbeelding)

Dogie Hogan

• 13381 berichten
  • 788 stemmen

Uit de 10 Euro actie bij FRS:

(afbeelding)

Bij Cosmox:

(afbeelding)

Brix

• 19726 berichten
  • 5157 stemmen

trebremmit schreef:

(afbeelding)

Nu ben ik zeer benieuwd naar je mening over deze film trebremmit.

Nooit eerder van gehoord, maar hij krijgt zonder uitzondering zeer lovende kritieken op IMDb.

(Een' klein juweeltje' werd hij zelfs genoemd)

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

Naomi Watts schreef:

Boos zal ik niet worden. Jouw mening en die van rep_ waardeer ik enorm hoor. Laat ik dat even vooropstellen .

Jammer, had al een weilandje langs de snelweg bij Beverwijk gereserveerd

Nicolage Rico

• 20230 berichten
  • 2384 stemmen

(afbeelding)

rep_robert

• 27527 berichten
  • 4115 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3635 stemmen

Wehkamp kortingsbonnen ingewisseld, met als resultaat:

(afbeelding)

€ 2,44 incl. verzenden

(afbeelding)

€ 2,44 incl. verzenden

(afbeelding)

€ 5,44 incl. verzenden

Blij!

narva77 (crew films)

• 12745 berichten
  • 6550 stemmen

Chloe... Ook nog steeds aanschaffen...

Elineloves

• 24073 berichten
  • 3635 stemmen

Wil je nog een waardebon narva77? Dan heb je 'm ook voor € 2,44.

narva77 (crew films)

• 12745 berichten
  • 6550 stemmen

Nee jôh, ik loop wel een keertje langs de videotheek, daar ligt ie als ex-rental, wel wat duurder maar dat maakt mij niks uit!

Maar bedankt voor het aanbod!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.