• 16.010 nieuwsartikelen
  • 179.065 films
  • 12.279 series
  • 34.103 seizoenen
  • 649.346 acteurs
  • 199.294 gebruikers
  • 9.391.287 stemmen

Welke film(s) heb je als laatst aangeschaft #2

zoeken in:

Baggerman

• 10840 berichten
  • 8286 stemmen

Haha, die Brix! Ik ben benieuwd wat jij er van vindt. Volgens mij ben jij veel beter in staat de subtiliteiten van de film te begrijpen (en hopelijk daarom te kunnen lachen), want ik ben niet zo thuis in de wat oudere Westerns als die met Roy Rogers of Hopalong Cassidy.

Brix

• 19692 berichten
  • 5127 stemmen

De fragmenten, die mij vaag bekend voorkwamen, spreken mij in ieder geval erg aan.

De aankleding en decors zijn ook verbazingwekkend treffend.(daar heeft het bij Tsjechische films ook nooit aan ontbroken)

Ik verwacht dat er raak geschoten werd met deze parodie

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Die is alleen in het Duits toch, zover ik kan zien?

Dan ga ik toch voor eentje met subs.

Brix

• 19692 berichten
  • 5127 stemmen

Ja, alleen Duits.

Maar aangezien dat mijn 2e taal is, en de acteurs die de Duitse nasynchronisatie deden niet de eerste de besten zijn (Pfitzmann is een van mijn favoriete Duitse acteurs, en de stem van Edith Hancke is hilarisch) heb ik hiervoor gekozen.

In 't Duits nagesynchroniseerde westerns ben ik wel gewend, maar aan 't Tsjechisch kan ik geen lasso vastknopen,

Ik zag in fragmenten van de film ook dat de Engelse subs iets achterlopen op de dialogen in de film.

Er is blijkbaar ook een versie met Engelse nasynchronisatie.

Het is maar wat je wil.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ik heb ook heel wat films in het Duits gezien (al was het maar omdat ik er een half jaar heb gewoond), zeker ook Westerns. Maar als er een versie is met subs (Eng of Dui) heeft dat toch wel mijn voorkeur.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Voor het totaalbedrag van 1 euro kon ik dit stukje nostalgie niet laten liggen op VHS

Pokémon: The First Movie (1999)

Pokémon: The Movie 2000 (2000)

Moet geleden zijn van in de cinema denk ik.

jumpstylemovie

• 6225 berichten
  • 1221 stemmen

De 2 beste pokemon films!

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik zou het niet weten want ik heb maar 1/3 van heel de reeks films gezien maar vermits dit op het eerste zicht nog met de originele 151 is, kan dit gewoonweg niet slecht zijn Misschien deel 3 en 4 ook eens op de kop zien te tikken maar die waren inderdaad al wel een stuk minder in mijn herinnering.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Metalfist schreef:

Ik zou het niet weten want ik heb maar 1/3 van heel de reeks films gezien maar vermits dit op het eerste zicht nog met de originele 151 is, kan dit gewoonweg niet slecht zijn Misschien deel 3 en 4 ook eens op de kop zien te tikken maar die waren inderdaad al wel een stuk minder in mijn herinnering.

Pokémonhype op MovieMeter!

Deel 1 is van het type dat zo slecht is dat ie weer grappig wordt (let vooral op de eindeloze speeches over de zin van het leven en de zinloosheid van geweld). Deel 2 is een uitschieter in de serie, wat overigens helemaal niets zegt. Deel 3 heeft zowaar een origineel uitgangspunt, die dan weer slecht uitgewerkt wordt. Deel 4 is nauwelijks uit te zitten.

Ben benieuwd of of anderen hier ook hun jeugdherinnering aan diggelen zien vallen (hoewel het bij mij meeviel, aangezien ik eerder al teleurgesteld was bij een herziening van het eerste seizoen van de serie, die overigens dan nog beter is dan de films). Ik moet samen met mijn kijkpartner nog verder gaan vanaf film 11, maar we trekken er niet zo hard aan, vrees ik.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik ben ook van plan om de reeks nog eens een keer te herzien maar ik betwijfel of het me gaat tegenvallen. Nostalgie is een factor die bij mij altijd goed werkt maar misschien ben ik de pratende beesten toch wel ontgroeid

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2543 stemmen

Wat bij mij op mijn lijstje staat zijn toch alle HD afleveringen van de Dragon Ball saga's bezitten. Ik heb ze meer dan een jaar in de Media Markt in Den Haag kunnen vinden, maar één zo'n saga (Saiyan, Cell, Frieza, etc.) had een bedrag van zo'n 50 euro.

errr

• 542 berichten
  • 1018 stemmen

Vandaag binnen gekregen

(afbeelding)

Rame

• 70 berichten
  • 26 stemmen

(afbeelding)

VanRippestein

• 1178 berichten
  • 1052 stemmen

EW101 schreef:

(quote)

Veel plezier met the Deadly Spawn. Is echt een geinige film met erg leuke effecten.

nice! Ik ben benieuwd, de hoes alleen al was de koop waard!

Musicer

• 614 berichten
  • 652 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Metalfist schreef:

Ik ben ook van plan om de reeks nog eens een keer te herzien maar ik betwijfel of het me gaat tegenvallen. Nostalgie is een factor die bij mij altijd goed werkt maar misschien ben ik de pratende beesten toch wel ontgroeid

Nostalgie helpt absoluut een tijdje, al is het maar omdat het nog enigszins leuk is om te kijken hoe je een aflevering die je ooit briljant vond nu vindt. Maar alleen al het eerste seizoen van Pokémon heeft meer dan 70 afleveringen. Dat is vrij veel als alleen op nostalgie teert. De filmpjes zijn vaak slecht uitgewerkt, vol met plotgaten en zelfs de gevechten blijken vaak niets speciaals te zijn. Ik vroeg me zelfs geregeld af waarom ik dat vroeger niet opmerkte. Pokémon zat voor mij op de grens van kindertijd en pubertijd, waarin de interesses veranderde. Ik was enorm fan toendertijd en nu achteraf komt het op mij over als mijn laatste kinderobsessie. Misschien dat het daarom extra teleurstellend was dat ik de serie niets vond, zelfs al wist ik van te voren dat ik het nooit meer echt leuk zou gaan vinden.

Zo gaat het meestal met series en films die ik veel keek tot aan pak 'm beet mijn veertiende: leuk om eens terug te zien en herinneringen op te halen, maar stiekem blijft toch vooral het gevoel hangen dat het leuker is om er met een roze bril op terug te blikken dan ze daadwerkelijk te kijken. Er zijn uitzonderingen, maar vaak zijn dat dan gewoon goed gemaakte films/ series, terwijl het meeste werk dat voor kinderen gemaakt wordt toch al snel gemakzuchtig in elkaar gezet lijkt, zeker op televisie. Daarom neem ik het ook altijd met een korreltje zout als mensen van mijn leeftijd zeggen dat er vroeger altijd leuke jeugdprogramma's waren en nu niet meer. Volgens mij is er weinig verandert, behalve dat wij niet meer de doelgroep zijn.

Tot zover mijn mijmeringen over nostalgie-televisie, want we zitten er wellicht voor in het verkeerde topic (bestaat er een topic over?).

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

(afbeelding)

trebremmit

• 3015 berichten
  • 1465 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

Malick

• 9145 berichten
  • 640 stemmen

(afbeelding)

(Blu-Ray)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

EW101

• 1256 berichten
  • 2284 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

LimeLou

• 2048 berichten
  • 777 stemmen

awesome

EW101

• 1256 berichten
  • 2284 stemmen

LimeLou schreef:

awesome

Thanks.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Goede zaak

K*D

• 240 berichten
  • 653 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Requiem staat voor vanvond op de planning!

Ik Doe Moeilijk

• 1145 berichten
  • 197 stemmen

@ Verhoeven: Kudo's voor de Resnais films.

Thorak

• 6354 berichten
  • 1888 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Rame

• 70 berichten
  • 26 stemmen

Besteld:

(afbeelding)

(afbeelding)

ibendb

• 5044 berichten
  • 3245 stemmen

Vandaag aangekomen via Movieminutes:

(afbeelding)

(afbeelding)

lars-pixar

• 1460 berichten
  • 3963 stemmen

Met heel veel trots:

Gamer 2,-

Doomsday 2,-

Bij Boekenvoordeel,

en:

Breach

Rogue Assassin

Equilibrium

End of Days

The Great Buck Howard

Bij de Blokker, 5voor5euro!!!!

daxclusive

• 2560 berichten
  • 2415 stemmen

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.