- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Laserdiscs
Laserdiscs

jipt
-
- 3444 berichten
- 3335 stemmen
Welke film is dat met Rutger Hauer, of is dat hem niet? (de film boven Critters).
edit: the blood of heroes, ziet er wel stoer uit

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
18 mnuten langere versie. Enkel verkrijgbaar op Japanse LD

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Bizar heftige AC3 track. Meest waardevolle disc die ik heb.

jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Wajoo, hoe kom je daar aan? Is die veel waard?

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Die van T2 valt wel mee ( Hier nog te koop ), gekocht in Belgie, samen met die DTS en Japanse discs. Deze is ook vrij prijzig...
Heeft echt een fantastische beeldkwaliteit.

Quentin
-
- 10202 berichten
- 8433 stemmen
Best veel middelmatige films die men op Laserdisc uitbracht.

EVIL '84
-
- 415 berichten
- 294 stemmen
Pas geleden een Philips CDi gekocht
Dat zat net tussen de laserdisc en de dvd in, maar nooit echt aangeslagen geloof ik.
Zaten ook films bij op cd formaat, en net als bij sommige laserdiscs 2 discs voor één film.
Maar kwaliteit is zichtbaar minder dan laserdisc.
Ik ontdekte dat er naast de CDi er ook op de pioneer spellen konden worden gespeeld? (Zoals het spel ''Drugwars''.)
En dat er ook een soort sega add-on bestaat? Weet jij hier wat van Reinbo, en heb je hier toevallig wat van?
Zou wel leuk zijn op dit forum als aanvulling.

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Heb ooit 2 of 3? CDi's gehad (Soldaat van Oranje, Zeemeerman), maar beeldkwaliteit was zeer belabberd. Is volgens mij ook buiten Nederland (was iets van Philips) ergens uitgebracht. Zou op zich wel leuk zijn hier wat hoesjes van te zien.
Best veel middelmatige films die men op Laserdisc uitbracht.
Dat geldt natuurlijk voor elk format.
En de beste titels zijn door de hoge oplages vaak ook minder collectable.

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Interessante video. Tuurlijk is BR scherper, maar de kleur van de lasterdisc ervaar ik toch als prettiger.

EVIL '84
-
- 415 berichten
- 294 stemmen
Daar sluit ik mij bij aan. Misschien minder helder dan BR maar prettiger om naar te kijken. LD heeft gewoon goed beeld en super geluid. En BR heeft niet zo'n vette hoes als een LD! En omdat weinig mensen LD kennen staan ze vaak nog raar te kijken als ik met zo'n ding aan kom zetten! Priceless! Dan is een video of dvd/BR hoesje maar een beetje gewoontjes....
Wel jammer dat ik nog wel eens laserdiscs tegenkom met laserrot, daar hadden de ontwikkelaars beter over na kunnen denken gezien de prijs/kwaliteitsverhouding toendertijd...

Dogie Hogan
-
- 13381 berichten
- 788 stemmen