• 144.896 films
  • 7.283 series
  • 22.085 seizoenen
  • 497.957 acteurs
  • 313.490 gebruikers
  • 8.300.789 stemmen

Laserdiscs

zoeken in:

brucecampbell

• 3184 berichten
  • 5503 stemmen

De foto's staan op Pre Certification Video, maar je moet wel geregistreerd zijn om ze te kunnen zien.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Zijn ze te koop?

brucecampbell

• 3184 berichten
  • 5503 stemmen

Dat denk ik niet, maar ik zal het in de gaten houden en hou je op de hoogte. Ik kan ook een "Wanted Topic" voor je openen want daar zijn erg veel verzamelaars met collector items. Goedkoop zal het wel niet zijn.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Dank je, maar ze staan al her en der te koop. Goedkoop zijn ze inderdaad vaak niet. Wacht wel tot ik er een keer tegen aanloop of als ik toch een (overzeese) bestelling plaats. Transportkosten zijn vaak ook niet fijn....

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Vandaag twee vroege Kubricks: The Killing & Paths of Glory. Beide discs bevatten geen extra's.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

En nog maar een vroege Kubrick. Tot en met 2001 hebben ze allemaal een Criterion Release gehad. Moet enkel 2001 nog hebben. Spartacus komt over een paar weken aan bod, verder zijn ze nu allemaal geplaatst..

(afbeelding)

(afbeelding)

EVIL '84

• 401 berichten
  • 283 stemmen

Dat zijn idd mooie exemplaren!

Vooral die Japanse Faces of Death en al die Fulci's! Heb zelf na lang zoeken The Beyond van Fulci gevonden. Die van Zombi 2 is mooi, alleen voor de hoes al! Ben ik zelf ook al heel lang naar opzoek. Gewoon goed marktplaats in de gaten houden. Zo ben ik ook aan de special editions van Day of the dead, Dawn of the dead, Hellraiser, Nightmare on Elmstreet 1, Evil Dead 1/2, Pulp fiction en Resevoir dogs enz gekomen. Vind 35/40 euro verzendkosten vanuit de VS toch wel veel.

Wat is de site van die winkel uit Rotterdam, Reinbo? Is t kijken waard zo te zien.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Die zijn helaas niet van mij, maar door Bruce geplaatst. :

Zombi 2 is wel onderweg en een nog veel mooiere.....

EVIL '84

• 401 berichten
  • 283 stemmen

Ben benieuwd!

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Heb jij de Japanse LD van The Beyond? Prachtig is die.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

King Kong, de briljante avonturenfilm uit 1933. Onovertroffen door alle opvolgers. De stop motion effecten zijn onvoorstelbaar en King Kong is heerlijk rauw en geweldadig. Ook het tempo ligt op de eerste 20 minuten na hoger dan menig Indiana Jones film.

King Kong was overigens de eerste disc met audio commentaar. De recentere SE dvd heeft een ander commentaar.

(afbeelding)

(afbeelding)

EVIL '84

• 401 berichten
  • 283 stemmen

Haha, ik heb deze laserdisc van King Kong uit 1933 ook.

Gekocht bij een kringloop voor 5 euro!!!

Om je rot te lachen! Er lagen er nog meer maar die heb ik met mn stomme kop niet meegenomen. Een dag later waren ze weg. Heb gelukkig net op tijd de laserdisc van The Howling daar weggehaald, had toen nog niet eens een LD player, gewoon gekocht omdat ik de hoes zo mooi vond.

Ik heb halaas niet de Japanse versie van The Beyond van Fulci....maar alsnog een mooi exemplaar!

Heb laatst de laserdiscs van Mad Max 1, Se7en en Saving Private Ryan gekocht via marktplaats. Nog bedankt vd link Reinbo!

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Voor gister nog Kwaidan, Vijf Japanse spookverhalen en een schitterende hoes. Geen extra's

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Mijn laatste aanwinsten, twee schitterende films (en hoezen) van Carpenter.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

dutchtuga

• 16930 berichten
  • 4079 stemmen

The Thing. Wat een magistrale hoes

EVIL '84

• 401 berichten
  • 283 stemmen

Zeker mooie hoezen!

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

dutchtuga schreef:

The Thing. Wat een magistrale hoes

Die van PoD is ook niet onaardig. Nu Vampires nog....

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

En dan nog Lawrence of Arabia, de CLV versie, gloedje nieuw, heeft vast een prachtige binnenkant.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Vandaag een van de allerbeste gangsterfilms ooit: The Long Good Friday. Heb er twee versies van. De PAL UK versie en sinds kort een gloednieuwe Criterion, die natuurlijk dit meesterwerk in zijn collectie heeft opgenomen. Helaas geen extra's.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

The Magnificent Amberson's. De tweede film van Orson Welles en de eerste 20 minuten zijn nog impossanter dan Citizen Kane. Helaas heeft hij zelf niet de film mogen afmonteren, waardoor het later wat rommelig wordt. Het blijft daarom speculeren hoe geod de film echt had kunnen worden...

Extra's:

-Audio commentary by Robert Carringer

-the whole shooting script and whole storyboards.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Leuke tool:

LaserDisc Database - Collection > All > - lddb.com

Links in beeld zie je ICover, als je daarop klikt kun je visueel door mijn collectie bladeren.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Nicolas Roeg's The man who fell to Earth. Een schitterende ongrijpbare film. En ook het zeer inzichtelijke audio commentaar van ondermeer Roeg en Bowie schept niet heel veel meer duidelijkheid over de laatste 40 minuten. Wat wel heel leuk was om te horen is dat Bowie halverwege de opname Roeg uitnodigde om naar de soundtrack te komen luisteren. Bowie was er blind van uitgegaan dat hij die zou maken, terwijl het bij Roeg nooit was opgekomen. De geschreven songs heeft Bowie toen zelf maar uitgebracht op Low.

Extra's:

- Audio commentary by Nicolas Roeg, David Bowie and Buck Henry

- Deleted footage

- Production photos, costume sketches and behind-the-scenes snapshots.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Menace II Society een van de eerste en nog steeds de beste gangsta film.

Extra's:

- Audio commentary by Allen Hughes and 'Albert Hughes'

- Storyboards

- Interview.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Naked, van Mike Leigh. Ik vind de streepjescode een briljant hoesontwerp, maar ook de binnenzijde is sterk.

Extra's:

- Audio commentary by director Mike Leigh and the actors

- Additional audio tracks include diatribes about Chaos Theory and The Number of the Beast (courtesy Rev. Dave Blue of Asheville, NC).

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

North by Northwest, mijn favorite Hitchcock. Heb de nog nieuwe Criterion box en de gewone MGM versie.

- Extra's Criterion:

- Original theatrical trailer

- Storyboards (not all, but many from key sequences)

- Production and publicity stills (photos of production and press kit, etc.)

- Bernard Herrmann, a short biography

- "Hitchcock Explains", a Hitchcock interview in both French and English

- Storyboard reprise (nice segment showing the actual images from the film with the the matching storyboard in the upper corner).

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Nostalghia van Tarkovsky met wie ik een soort haat liefde verhouding heb. Ik vind zijn films vaak buitengewoon schoon en knap, maar tevens niet doorheen te komen. Heb deze dan ook met name aangeschaft voor de mooie hoes, en wie weet dat moment waarop ik denk, laat ik het nog eens proberen. Geen extra's.

(afbeelding)

(afbeelding)

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Once Were Warriors van Lee Tamahori.

Extra's:

- Audio commentary by director Lee Tamahori

- Theatrical trailers.

(afbeelding)

(afbeelding)

brucecampbell

• 3184 berichten
  • 5503 stemmen

Leuk filmpje met enkele horror-laserdiscs:

YouTube - Cuntry Trash's Laserdisc collection

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Erg leuk, die van The Gate is erg cool.

Reinbo

• 70661 berichten
  • 0 stemmen

Peeping Tom van Michael Powell. ik meen de favoriete film van Scorsese. Een bizar werkje over een verknipte vrouwenmoordenaar en eigenlijk meer de voorloper van het slasher genre dan Psycho. Komt uit hetzelfde jaar maar is wat mij betreft vele malen gecompliceerder en volwassener.

Extra's: Audio commentary by film theorist Laura Mulvey.

(afbeelding)

(afbeelding)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.