- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Algemeen
- Kijkachterstand
Kijkachterstand
justmyself93
-
- 8 berichten
- 455 stemmen
heel wat films op mijn watchlist (zijn nog paar klassiekers tussen)
The Godfather II
Contagious
Traffic
The Shining
The Visit
Blow
Three Kings
He Got Game
Reservoir Dogs
Into The Wild
Malcolm X
Blade
zijn er maar enkele om op te noemen.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Geen idee of nog mensen met dit probleem spelen maar ik heb een achterstand van +/- 250 films en als ik een film wil zien, vind ik mijn zin niet, sta ik soms geruime tijd een film te zoeken en verspeel ik zoveel tijd dat ik al geen zin meer heb. Wat op zich bizar is want het zijn films die ik met een reden heb aangeschaft, maar ik heb daar volgend 'truukje' op gevonden.
Ik heb alles in een Excel file gezet met in de eerste kolom de tijdsduur en in de tweede kolom de titel. Als ik dan een film wil zien dan reken ik even uit hoeveel tijd ik er aan wil spenderen (meer als 2 uur, minder als 2 uur bijvoorbeeld) en geef dan in RANDOM.ORG - True Random Number Service het minimum (rij 1) en het maximum (de rij van de film met de maximale speelduur) in en genereer zo een random nummer. Dat nummer stemt dan overeen met een rij en die film kijk ik dan. Dan kan het nog zijn dat ik die nog altijd niet opzet, maar zo is het wel een fijne manier van films 'ontdekken'
John Milton
-
- 22370 berichten
- 12089 stemmen
Herkenbaar.
Ik maak regelmatig een lijstje (op letterboxd bijvoorbeeld) van 5 films die ik wel zou willen zien en dan laat ik mijn vriendin kiezen. Werkt meestal prima: )
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Herkenbaar.
Ik maak regelmatig een lijstje (op letterboxd bijvoorbeeld) van 5 films die ik wel zou willen zien en dan laat ik mijn vriendin kiezen. Werkt meestal prima: )
Mad Max, The Terminator, A Serbian Film, Cannibal Holocaust of The Notebook: kies maar uit.
Schuurspons
-
- 80 berichten
- 400 stemmen
De volgende films staan op blu-ray klaar om bekeken te worden:
Back to the Future
Blood Diamond
Captain Phillips
Gangs of New York
Heat
Lock, Stock & Two Smoking Barrels
RocknRolla
Requiem for a Dream
The Hurt Locker
The Prestige
Reservoir Dogs
Robin Hood
The Reader
Rush
Sherlock Holmes
Shutter Island
V for Vendetta
Ajax&Filmfreak
-
- 3221 berichten
- 3611 stemmen
Daar zit aardig wat moois tussen!
starbright boy (moderator films)
-
- 21754 berichten
- 4658 stemmen
Ongeveer 500 lange films. Rond de 80 shorts, 2 miniseries, Heimat 1 t/m 3 en twee seizoenen van langere series. Dat ligt hier allemaal klaar.
Bélon
-
- 1795 berichten
- 0 stemmen
Heimat 1
Heb de restauratie gezien in de bios en zag er fantastisch uit voor een oude TV serie, wat zeg ik überhaupt voor een TV serie (OK want 35mm is zeldzaam voor TV). Ik hoop dus dat je de remaster hebt:
bol.com | Heimat 1 - Eine Deutsche Chronik (Restored Version) (Blu-ray), Kurt Wagner,...
Reistijd etc. inbegrepen had ik achteraf gezien beter die Bluray kunnen kopen zeker voor dat geld -maar goed heb een Cineville pas-
-
- 21754 berichten
- 4658 stemmen
Bélon Nee, ik heb de oude. Weinig voor betaald overigens. Misschien upgrade ik nog weleens, maar ik heb Heimat vooralsnog nog niet in de planning staan.
John Milton
-
- 22370 berichten
- 12089 stemmen
Ik wilde hem graag zien, maar er niet steeds voor naar Utrecht of Amsterdam. Die BR (of VOD daarvan) zijn voor mij wel een uitkomst.
MovieLynn
-
- 19 berichten
- 0 stemmen
Ongeveer 500 lange films. Rond de 80 shorts, 2 miniseries, Heimat 1 t/m 3 en twee seizoenen van langere series. Dat ligt hier allemaal klaar.
Krijg je daar geen opgejaagd gevoel bij? Een gevoel dat je die achterstand nooit meer inhaalt?
Kan je dan wel rustig een film kijken, als je weet dat er ook nog zoveel andere liggen te wachten?
MovieLynn
-
- 19 berichten
- 0 stemmen
Ik heb nog ongezien liggen:
-City Lights
-Suskind
En dat was het.
-
- 21754 berichten
- 4658 stemmen
Krijg je daar geen opgejaagd gevoel bij? Een gevoel dat je die achterstand nooit meer inhaalt?
Kan je dan wel rustig een film kijken, als je weet dat er ook nog zoveel andere liggen te wachten?
Ik zou juist onrustig worden als ik een film keek en ik had daarna niks meer liggen.
neo
-
- 15410 berichten
- 9668 stemmen
Het enige, matige, gevoel van onrust ervaar ik soms alleen bij het kiezen van titels die ik weer eens graag opnieuw wil zien. Eigenlijk al jaren een 'trend' dat ik veel meer films opnieuw kijk, dan te kiezen voor films die ik nog niet heb gezien.
Ik vermoed dat ik nog wel honderden (kan 400 zijn, kan ook 800 zijn) voor het eerst moet kijken. Aangezien ik een 'tik'' heb voor (relatief) gave hoezen te willen hebben, zitten ook een boel titels bijvoorbeeld met 3 schijfjes en 3 hoezen in doosjes voor 3 films.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
De nodige dipjes later: de teller staat momenteel op 135 onbekeken films. Het begint langzamerhand zelfs overzichtelijk te worden. Ik merk trouwens dat ik zelden nog een film koop. Dat 'helpt' natuurlijk ook, maar de tijden dat ik zonder problemen 15-20 euro voor een dvd/bluray neertelde, zonder dat ik de film ooit gezien had, zijn voorgoed voorbij.
Ruim negen maanden na bovenstaand bericht, liggen er nog 62 onbekeken dvd's en blurays. Het einde begint in zicht te komen en dan zit ik er toch aan te denken om aan iets als netflix te beginnen. De dvd's voelen toch vooral aan als een verplichting om te kijken, terwijl er toch een aantal liggen waarvan ik wilde dat ik ze niet gekocht of geruild had. Af en toe koop ik wel weer eens een film. Vaak in kringloopwinkels waar mijn vrouw graag naartoe gaat. Even snuffelen tussen de dvd's loont op zich wel en voor een euro wil ik de gok nog wel eens maken. Ben benieuwd wanneer ik de nul ga halen. Theoretisch is het mogelijk om de streep dit jaar nog te halen, maar over zes weken verwachten mijn vrouw en ik ons eerste kindje. Ik denk dat ik maar mik op nog dertig titels, maar dat ligt dus vooral aan wanneer de kleine ervoor kiest om de baarmoederwand te verruilen voor het hemelgewelf.
John Milton
-
- 22370 berichten
- 12089 stemmen
Met nog anderhalve maand te gaan, zit ik nu exact op 50% van mijn Watchlist voor Beste film 2016.
Ok, ik kan zeker een paar titels laten vallen die inmiddels niet zo denderend meer lijken. Maar dan nog zijn het er zeker 50 die ik nog heb staan. Alhoewel, een redelijk aantal ervan komt misschien niet eens daadwerkelijk uit in 2016. Misschien dat ik nog een eind kom.
John Milton
-
- 22370 berichten
- 12089 stemmen
nou ik heb er 6 procentjes bijgekregen, niet echt de moeite. Tijd voor een wat strengere selectie dus en een Eindsprint lijst.
Die wil ik echt allemaal zien de komende weken nog, voor het opmaken van de eindejaarslijst.
RuudC
-
- 4636 berichten
- 2529 stemmen
Er was een tijd dat er in mijn hobbykamer echt stapels dvd's lagen, klaar om bekeken te worden. Op het hoogtepunt moeten dat er ongeveer 600 geweest zijn.
Momenteel bedraagt de achterstand: 1 film.
Haute Tension. Ook niet de minste in ieder geval (verwacht ik). Zaterdag kijken met m'n beste maat. Ik geef wel toe dat ik nog een paar series heb liggen, maar ook dat zal een kwestie van tijd zijn, voordat die bekeken zijn. Als dat klaar is, ga ik waarschijnlijk een tijdje netflixen.
Malick
-
- 9013 berichten
- 0 stemmen
31 januari 2009:
Aantal DVD's: 1402
Kijkvoorraad: 716
15 april| 2010:
Aantal DVD's: 1540
Kijkvoorraad: 772
02 september 2013:
Aantal DVD's en BR's: 2318