• 13.085 nieuwsartikelen
  • 169.694 films
  • 11.134 series
  • 31.882 seizoenen
  • 630.524 acteurs
  • 196.365 gebruikers
  • 9.179.996 stemmen

Films kopen vanwege de herinnering

zoeken in:

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Laatst nog Gremlins 1 en 2 gekocht, gewoon voor de heb en de herinnering.

P8rb

• 10773 berichten
  • 1797 stemmen

ja, jurassic parc the lost world. vroeger erg vaak gezien

Fikret8

• 6141 berichten
  • 4200 stemmen

Who Framed Roger Rabbit, Back To The Future Trilogy, Terminator 2, Coming to America, Moonwalker, Mars Attack!, Space Jam, Godzilla, Ghosts Of Mars, The Mask, Demolition Man, Blade 1 & 2.

Nog niet aangeschaft.. maar horen eigenlijk ook in dit rijtje thuis:

The Wizard Of Oz, Passenger 57, Total Recall.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 730 stemmen

The Neverending Story.

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

- Back to the Future (I, II, III)

- Watership Down

- The Mask

- Ace ventura

- Space Jam

- Nightmare before Christmas

- Blues Brothers

- Truman Show

- Terminator 2

Japie Mol

• 354 berichten
  • 1977 stemmen

Labyrinth

veron35

• 4768 berichten
  • 0 stemmen

Toen ik pas geleden Teenage Mutant Ninja Turtles voor 50 cent op video zag liggen moest ik hem kopen. Ik was er vroeger helemaal weg van.

daxclusive

• 2559 berichten
  • 2316 stemmen

Alle Disney dvd's bijvoorbeeld.

Maar als herinnering zou ik ook wel Black Circle Boys & Whatever it takes willen hebben op dvd. Zelfde als A, officer of a gentleman. Footloose, Staying Alive. Alleen tot zover, kan ik ze nergens meer vinden.

Minotaures

• 7808 berichten
  • 2471 stemmen

Dat heb ik ook vaak. Ik had bijvoorbeeld een keer Clash of the Titans uit 1981 op Blu-ray aangeschaft, alleen omdat ik het een te gekke film vond en bepaalde stukje 'mee ging spelen' toen ik een jaartje of 9 was.

Het is ook best een aardige film, maar het is stukken minder dan wat ik er vroeger van vond.

Bakema NL

• 858 berichten
  • 118 stemmen

Ja hoor, mooiste voorbeeld is Flash Gordon......hieronder mijn reactie op de film op de site...

"Zalige film !!! Natuurlijk, lachwekkend, acteerwerk dramatisch.....maar dit is typisch een voorbeeld van zo slecht dat het goed wordt. Camp en cult, wat een film! Een van mijn guilty pleasures. Als 10-jarig jochie zag ik deze film in de bioscoop, maanden had ik er naar toe geleefd. De poster uit striptijdschrift Eppo, fantastisch geschilderd hing op mijn slaapkamer. De zwart/wit bijlage, het stripverhaal van de film, getekend door Al Williamson had ik al tientallen keren gelezen en om het mooi te houden had ik er zelf een cover omheen gemaakt. Ik had ook een aantal andere Flash Gordon strips, nog later zou ik veel van de Alex Raymond verhalen te pakken krijgen, omdat mijn liefde voor strips groter werd naarmate ik zelf groter werd, met een verzameling van 45000+ strips nu, maar dat terzijde. En natuurlijk het nummer van Queen dat het feest naar de film toe compleet maakte.

De film was het mooiste dat ik ooit had gezien, met die woorden kwam ik uit de bioscoop, mijn ouders en broer waren ook mee en dachten daar zeer waarschijnlijk anders over. Jaren later de film eens gehuurd op video en met grijns van oor tot oor bekeken. Nog later gekocht op dvd en ik geniet elke keer weer als ik hem zie. Mijn 13-jarige zoon schudt zijn hoofd als hij het ziet, maar die is nog te jong om te snappen dat zo'n oude film met lachwekkende effecten (zelfs voor de tijd dat ie gemaakt werd) als een soort schat kan zijn, van een waarde die je niet kunt uitleggen. En ook nog eens die muziek van Queen, waarvan ik al een paar jaar eerder singletjes had gekocht, zo vroeg was ik al bezig met muziek.....ik kan de titelsong woord voor woord, geluid tot geluid nog meedoen.

Drie sterren, uit nostalgie. Ik zou dan eigenlijk 5 sterren moeten geven, maar dat kan niet tov andere films. Dan een 2 misschien, maar dat kan ook niet vanwege de herinnering, dus vooruit, een 3.

Ik moest aan deze film denken door de Battlestar Galactica serie die ik weer eens aan het kijken ben....die uit 1978 uiteraard, de echte, de goeie....niet dat aftreksel van een aantal jaren terug. Ik zag Apollo en Starbuck in de ruimte zweven en je zag de touwen gewoon in beeld, moest aan slechte effecten denken en kwam zo bij Flash Gordon uit. Slecht misschien, maar ik vind het nog steeds geweldig, even terug in de tijd. En net als deze film van Flash een guilty pleasure is, zo is Galactica dat ook....voor altijd mijn favoriete tv-serie ooit met een begin-tune waarvan ik nog kippenvel op mijn armen krijg. Deze serie en Flash film hebben mij science fiction bijgebracht, de interesse is daardoor nooit meer over gegaan."

ibendb

• 4606 berichten
  • 2846 stemmen

- 28 Days Later

- The Brothers Grimm

- Hoodwinked

- E.T.

- Duplex

- Loft

- Shrek

- Reservoir Dogs

Rame

• 70 berichten
  • 26 stemmen

Serie: Eerie Indiana

Film: Southern Comfort

K*D

• 240 berichten
  • 653 stemmen

Eerste 4 seizoenen van Are You Afraid of the Dark gekocht op marktplaats en gisteren op de rommelmarkt 3 dvd's van the Olsen twins gekocht, zulke slechte films, vroeger echt te veel gekeken.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.